pera8x kirjoitti:päivitetääs tänne ässän kulutusta. viime kesänä tehtiin reissu tampereelta ivaloon, kulutus oli n. 10 litraa sadalla. matkaa kertyi vähän yli 2000km. nyt sama reissu paitsi, että oli tietenkin talvi. matka tampereelta ivaloon, jonkun verran kylä suhailua ja tyhjäkäyntiä, ettei tarvi kylmällä autolla ajella. kulutus 9,06 litraa satasella.
pienemmällä meni, kun kesällä. olisko syypää näissä moottorin lisäaineissa (x1r), vai siinä, että vauhtia oli nyt maksimissaan 110km/h, kun kesällä meno oli paljon reippaampaa.
niin ja auto siis s350 dt w140 vm96.
Onhan tuossa lähes puolet lumipeitteistä/jäistä tietä.Paljon pienempi kitka.Sen huomaa kun auto kulkee"kevyesti".Mitä hiljaisempaa kyytiä hytissä sitä liukkaampi tie ja tuollaisessa ässässä vielä hiljaisempaa.
3 talvea sitten ajoin liukkaaalla kelillä 400km ja kulutus oli litran pienempi vaikka väykky ei muutenkaan paljoa vienyt
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
koyama kirjoitti:
Onhan tuossa lähes puolet lumipeitteistä/jäistä tietä.Paljon pienempi kitka.Sen huomaa kun auto kulkee"kevyesti".Mitä hiljaisempaa kyytiä hytissä sitä liukkaampi tie ja tuollaisessa ässässä vielä hiljaisempaa.
3 talvea sitten ajoin liukkaaalla kelillä 400km ja kulutus oli litran pienempi vaikka väykky ei muutenkaan paljoa vienyt
Tästä on kokemusta myös allekirjoittaneelta Siksi ruuvailemkin pystykallistuksia ja aurauksia. Joo joo puskee ja aliohjaa ja ties mitä ainakin jos lukee tekniikan käsikirjoja mitä aiheseen liittyy. Itte en kuitenkaan ole huomannu mitään mainittavaa eroa ajettavuuteen. Ja jos tilanne on päällä niin taitoa on just senverran et ei ole pienintäkään vaikutusta sillä oliko pystykallistuma sitä tai tätä.
Polttoaineenkulutukseen silä kuitenkin on radikaali vaikutus ja sen minäkin älyän tankatessa
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Otsikkoon voisi lisätä tekstin "itse laskettu" ettei ihmiset turhaan laittele niitä ajotietokoneen näyttämiä, ne kun melkein aina näyttää 1-2 litraa liian vähän.
Muistin tänään ottaa vihon mukaan autosta että pääs laskemaan. Eli auto on toi W203 270cdi automaatti vm.2002.
Vuoden 2013 kulutus 1334 litraa ja matkaa 18913 kilometriä, eli mun laskimella tosta tuli kulutukseks 7,05
After reset- valikon oon nollannu aina tankatessa ja ottanu joka tankillisesta erikseen lukeman ylös, niiden keskiarvoksi tuli 5,64.
Puolustan tota suuren suurta kulutuslukemaa sillä että reilusti suurin osa ajosta tulee kehä kolmosen sisäpuolelta. Varsinaista matka-ajoa on todella satunnaisesti, ei edes joka kuukausi ja silloinkin reilu sata kilometriä/suunta.
S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Lixu kirjoitti:Muistin tänään ottaa vihon mukaan autosta että pääs laskemaan. Eli auto on toi W203 270cdi automaatti vm.2002.
Vuoden 2013 kulutus 1334 litraa ja matkaa 18913 kilometriä, eli mun laskimella tosta tuli kulutukseks 7,05
After reset- valikon oon nollannu aina tankatessa ja ottanu joka tankillisesta erikseen lukeman ylös, niiden keskiarvoksi tuli 5,64.
Puolustan tota suuren suurta kulutuslukemaa sillä että reilusti suurin osa ajosta tulee kehä kolmosen sisäpuolelta. Varsinaista matka-ajoa on todella satunnaisesti, ei edes joka kuukausi ja silloinkin reilu sata kilometriä/suunta.
Mun mielestä tuota after resetin lukemaa on ollu vähä parempi vertailla kun ajanu ainakin jonku 5000km nollaamatta sitä. After start lukemat nyt ainakin lyhyellä matkalla on ihan puuta heinää, varmaan 100km pitää ainakin ajaa ennenku se tasottuu järkeväks.
Mulla on 20tkm matkalta keskikulutus 8.52 l/100km, ja todellakin painottuu kaupunkiin ajot
W204 320 cdi. Tuntuu nafta maistuvan. Ajotietokone näyttää 7,8 l/100 km. On tullut mittailtua pari tankillista ja todellinen kulutus on minusta yllättävän kova 9-10 l/100 km. Autossa on ilmeisesti APH-racingin optimointi. Kyllähän tuolla tietenkin rampista muiden eteen helposti ehtii. Onko muilla kokemuksia tuosta APH-racing -optimoinnista?
Auto w204 350cdi tomaatilla ja nyt ajettu eka tankillinen yli 10 asteen pakkasissa ja eberi aina päällä ennen ajoa. Keskikulutus 8.1L/100km ja laskettu trippimittarin matkasta. 80% matka-ajoa 120-130km/h mittarin mukaan.
Tähtipete kirjoitti:W204 320 cdi. Tuntuu nafta maistuvan. Ajotietokone näyttää 7,8 l/100 km. On tullut mittailtua pari tankillista ja todellinen kulutus on minusta yllättävän kova 9-10 l/100 km. Autossa on ilmeisesti APH-racingin optimointi. Kyllähän tuolla tietenkin rampista muiden eteen helposti ehtii. Onko muilla kokemuksia tuosta APH-racing -optimoinnista?
Rauhallista matka-ajoa 350 km. Ajotietokone näytti 6,4 l/100 km, todellinen 8,4 l/100 km. Vaikea uskoa lastuttajien kertomuksia pienenevistä kulutuksista. Toki optimointeja on erilaisia.
Tähtipete kirjoitti:W204 320 cdi. Tuntuu nafta maistuvan. Ajotietokone näyttää 7,8 l/100 km. On tullut mittailtua pari tankillista ja todellinen kulutus on minusta yllättävän kova 9-10 l/100 km. Autossa on ilmeisesti APH-racingin optimointi. Kyllähän tuolla tietenkin rampista muiden eteen helposti ehtii. Onko muilla kokemuksia tuosta APH-racing -optimoinnista?
Rauhallista matka-ajoa 350 km. Ajotietokone näytti 6,4 l/100 km, todellinen 8,4 l/100 km. Vaikea uskoa lastuttajien kertomuksia pienenevistä kulutuksista. Toki optimointeja on erilaisia.
140+140km lenkin ajelin viikonloppuna. Pääosin motaria matkavauhtina noin 110km/h. Ajotietokone näytti parhaimmillaan 6,8 l/100, todellinen 7,7 l/100km. En huomannut optimoinnin laskeneen kulutusta, mutta nämä pakkaset kyllä varmasti nostavat sitä.
Edellinen 300E-24:n tankkaus oli 25L 95E10:ä ja mittari näytti 230km ennenkuin opiskelijavalo syttyi eli 10,8l/100km
Nyt kun oli hieman kovemmat pakkaset eikä hirveemmin ajotapa muuttunut niin tankkiin meni 30l ja 250km tuli rullattua valoon asti eli 12l/100km
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
tuossa taannoin ajoin useamman sata kilometriä W203 200 Kompressorilla (M111), ja matkakulutus oli 8,9l/100. kaupungissa kun kurvaili ni kulutti reilua kymppiä.
Laskemalla tankkauksista, ei näissä mitään tietokoneita oo (todella harvinainen ainakin)...
Jännä, että tässä ei tunnu ajotapa tai mikään muukaan juuri lainkaan?
Aina sama 9-10L satkulla vaikka mikä olisi.
Tuota luokkaa sen pitäisikin olla. Dieseleissä on melko pieni vaikutus yleensä ajotavalla, mutta kaupunkiajossa varmaan litran verran karkeasti satkulla voi säästää jos osaa ajaa taloudellisesti. Paljon tuommonen ML jokatapauksessa syö.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
peräkärryn vetoa 200 km .Noin 900 kg kuorma 1-aks. kärryllä ja sakkorajoilla 90 km /h ja 8.2L/100km oli janoa 5 pyttysellä.
2000 km matkalla ainetta 166 litraa keskinopeus 42 km/H.Tuohon mahtuu kolme viikkoa oikeaa pakkasta eikä mitään -20 c.
Muutamalla alkaa kulutus 6 pyttysellä jtn 5.8 L /100 KM.kannattaisi vaihtaaa laskimeen patterit tai sitten stuttgardissa eivät tiiä mittään
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Tuossa taannoin paukkupakkasten aikaan sain ässän taas faijalta ajoon ja hän kertoi kulutuksen olleen ennätysmäiset 13 litraa sadalla edellisellä tankkauksella.
Kun autolla ajoin itse, kiinnitin heti huomion moottorin lämpötilaan, joka vaati 15 kilometrin ajon, ennen kuin lämmöt alkoi olla liki normilukemissa, eli tilasin saman tien uuden termarin. Seuraavaksi hämmästelin renkaita, kun näyttivät olevan aika lysyssä. Painetta olikin alle 1.5 baaria, joten säätö paineisiin eteen 2.5 ja taakse 2.8 baaria, niin johan alkoi rullata.
Taas on kulutus normi talviajossa 9.5-10. Olisi kai vähemmän, jos malttaisi ajella talvirajoitusten mukaan
Laskemalla tankkauksista, ei näissä mitään tietokoneita oo (todella harvinainen ainakin)...
Jännä, että tässä ei tunnu ajotapa tai mikään muukaan juuri lainkaan?
Aina sama 9-10L satkulla vaikka mikä olisi.
Minulla -03 270 ML ja kulutuslukemat täsmäävät edellisiin 6000 kilometrin matkalla, jonka auton olen omistanut. Tosin viimeinen tankkaus oli 10,7, joka oli todennäköisesti kovien pakkasten vuoksi korkea. Muita kympin ylityksia ei sitten olekaan ja matalin 8,8. Nämä lukemat myös laskettuja, koska mitään tietokonetta ei minullakaan ole.
-97 230 SLK A keskiarvo 8000 kilometrin matkalla 9,4. Suurin 10,8 ja pienin 8,8. Nämä ovat myös laskettuja, sillä tämäkään auto ei sisällä ylimääräistä älyä tällaisia laskutoimituksia varten.
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
Väykky Manuaali,webasto,ilmastointi. 200 cdi -99 102heppanne + Tuikutus. Kulutus 6,53L/100km. 5,25l/100km on mennyt pienimmillään tankkillinen. Ja asuntovaunua vetäessä 9,05l/100km.
Vauhti sellanen että enemmän on ohiteltu kuin tultu ohitettavaksi, noin 10-20km/h yli rajotusten.
Kilometrejä takana 45727km.
601 päivää huristelty.
Suosittelen androidille FuelLog ohjelmaa, saa reallistisen tiedon mitä löpömaksaa ja mitä auto kuluttaa.
2006 s203 200cdi A (cdi203:n ohjelma) kulutus vuosilta 2012-1013 on 7,27 L/100km, ajotietokone näytti 7.1 L/100km. Kilometrit n. 24000. Pahin tankki ollut n.11 litraa 20-30 asteen pakkasessa
Näin ainakin E270 '04, 273300 km, on itse laskenut kulutusta. Piti pienentää kuvaa niin paljon, että vain oleellinen mahtui rajoitettuun 200 MB kokoon.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
obd2life kirjoitti:Rehellinen keskikulutus C320 sekalaisessa ajossa on ajotietokoneen mukaan 13.5 - 14 litraa sadalla. Liikkeellelähdöt aina lämpimällä moottorilla ja ajo hyvin rauhallisella mutta taloudellisella ajotyylillä.