w203 madallus
Re: w203 madallus
Tilasin tuossa omaan 203 weitecin 45/30mm jouset. Mitkähän kumet pitäisi taakse laittaa että perä jäis samalla korkeudelle keulan kanssa, tai ihan vähän korkeammalle. ei kellään löytys mistään kuvaa miten tuo weitecin sarja laskee?
Re: w203 madallus
Hankala sanoa ennenku sarja on alla ja ajettu vähän että jouset varmasti asettuneet. Helppohan ne on sinne sitten vaihtaa, jos tarvii.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w203 madallus
Onkos tähän kellään vastausta? Tässä ny tunnin verran haulla koittanu ettiä mutta vastausta ei löydy..S202 kirjoitti:Oliko kellään nyt tietoa voiko etujousesta ottaa pois vaikka puoli kierrosta? Että onko sillä väliä mitenpäin se yläpää sielä on? Kun muistaakseni se ei ollut ihan symmetrinen, että jos otan puoli kierrosta pois nii että se tulee puoli kierrosta väärään suuntaan nii meneekö viduiks?
E: Tuolla ekalla sivulla Cali kertoo katkasseensa reilu puol kierrosta, eli vissiin mahollista??
S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Re: w203 madallus
Jaa itte kattelin sitä lautasta ja tulin lopputulokseen että ainakin paras jos on siinä asennossa yläpään kumiin nähden missä pitääkin.
Mulla on ny auto ollu ostaessa vakiona > bilstein+eibach sarjalla > iskarin hajoomisen takia oli ny muutaman viikon vakio iskarit+eibach > ja nyt sain uuden bilsteinin tilalle niin vaihoin taas iskarit keltasiks, mut perse vaan roikkuu.. Koitan vielä vaihtaa taakse jousenkumit kolmosista nelosiin, saas nähä riittääkö.
Mulla on ny auto ollu ostaessa vakiona > bilstein+eibach sarjalla > iskarin hajoomisen takia oli ny muutaman viikon vakio iskarit+eibach > ja nyt sain uuden bilsteinin tilalle niin vaihoin taas iskarit keltasiks, mut perse vaan roikkuu.. Koitan vielä vaihtaa taakse jousenkumit kolmosista nelosiin, saas nähä riittääkö.
S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Re: w203 madallus
Tutkin tossa oikee mitan kanssa tota etujousen katkasua kun oli irtopalikat kädessä. Kun iskari ja yläpää on kasassa ilman jousta ja käänsin ylälautasta eri asentoihin niin kyllä näyttäs siltä että sillä ylälautasen asennolla ei olis väliä, ainakaan jos oon oikeessa kun oletan että ylälautanen ei vastaa koriin ollenkaan eli muutaman millin korkeus erolla lautasessa ei oo väliä?
Nyt tulee vähän tyhmä kysymys mutta parempi kysyä ennen kuin hölmöilee, eli voiko ton jousen katkasun vaikutuksen laskea? Eli mulla kun on iskari pitkänä ylälautanen paikallaan lautasten väli jotain 21cm ja eibachin jousi on 4,5 kierrosta, niin toimiiko kaava: 21cm jaettuna 4,5kierrosta olis 4,6 senttiä kierros? (en oo kylläkään noin paljoo ottamassa
) Vai meneekö ihan arviolla ja katotaan mitä tapahtuu?
En mitenkään epäile miksalon tai kenenkään muun sanomisia, mutta aattelin vähän itte tutkia ja kysellä kun varsinaisia kokemuksia ei kukaan mielestäni kertonut..
Nyt tulee vähän tyhmä kysymys mutta parempi kysyä ennen kuin hölmöilee, eli voiko ton jousen katkasun vaikutuksen laskea? Eli mulla kun on iskari pitkänä ylälautanen paikallaan lautasten väli jotain 21cm ja eibachin jousi on 4,5 kierrosta, niin toimiiko kaava: 21cm jaettuna 4,5kierrosta olis 4,6 senttiä kierros? (en oo kylläkään noin paljoo ottamassa

En mitenkään epäile miksalon tai kenenkään muun sanomisia, mutta aattelin vähän itte tutkia ja kysellä kun varsinaisia kokemuksia ei kukaan mielestäni kertonut..
S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Re: w203 madallus
No sellanen juttuhan siinä on että se jousi jäykistyy kun sitä lyhentää. Ja sitten, ei sitä voi ihan noin laskea, kun se pyöränripustusten sisäpäitten ja pyörännavan väli on jotain, ja se jousi on sitten siinä välissä. W203:ssahan on macphersonit joissa se tolpan alapää on aika lähellä napaa, mutta silti se pitää ottaa myös huomioon.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w203 madallus
Mites ku itellä o tuo H&R -40 madallus sarja ja sit otin rälläkällä puol kiekkaa edestä poies... Melkeen hyvä mutta mun mielestä keula sais pudota vieläki hieman.... Niin tuo ei varmaankaan vakio iskareilla kärsi enempää katkasta jousta? Auto on avantgarde malli jos sillä jotain merkitystä... Muuten näyttäis kohtalaisen hyvältä mut etupää aina vaan korkealla hieman... ja vanteet on 18"... Ei taida auttaa ku ostaa lyhkäsemmät iskarit vai onko jotai muuta konstia? 

Mb c200 cdi (S204) vm. 2008
EX Mb c200 cdi (w203) vm. 2001
EX Mb e200 cdi (w211) vm. 2003
EX Mb c200 cdi (w203) vm. 2001
EX Mb e200 cdi (w211) vm. 2003
Re: w203 madallus
Onko kenelläkään tietoa ottaako coiloverien jousi kuin helposti vanteeseen kiinni edessä? Eli tarkoituksena on tilata fk:n high sport coilover sarja. Etu vanne on 17"x8,5" 215/45 kumilla, joten hillityllä venyllä. Vanteen et:stä ei ole tarkkaa tietoa mutta edessä on jo 25mm spaceri ja vanne on hyvin tarkalleen kaaren tasalla. Huolettaa vaan että kun alan pyörittämään jousta alaspäin niin vanne /rengas ottaa vastaan.
Re: w203 madallus
Siis voiko noista jousista oikeasti ottaa pois vain puolikkaan kierroksen? Eilen vaihtelin uudet iskarit ja meinasin samalla että puolikierrosta poistan, mutta sittenhän se jousilautanen menee eri asentoon. Onko sillä mitään väliä? Muutenhan sillä lautasen asennolla ei oliskaa väliä, mutta tässähän tuo jalusta ei oo symmetrinen, vaan sitä on muotoiltu.
Re: w203 madallus
Ite laitoin omaan w203 FK:n coiloverit ja etuvanne on 8,5x19 et 35 ja kumi 235/35-19 nii otti kumi ja vanne siihen ylempään säätö-lautaseen kiinni. Nyt siellä on 17mm spacer välissä nii väliä on joku puoli senttiä ja kaaren jouduin mankeloimaan melkeen 2cm leviämmäksi.Rodpe kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa ottaako coiloverien jousi kuin helposti vanteeseen kiinni edessä? Eli tarkoituksena on tilata fk:n high sport coilover sarja. Etu vanne on 17"x8,5" 215/45 kumilla, joten hillityllä venyllä. Vanteen et:stä ei ole tarkkaa tietoa mutta edessä on jo 25mm spaceri ja vanne on hyvin tarkalleen kaaren tasalla. Huolettaa vaan että kun alan pyörittämään jousta alaspäin niin vanne /rengas ottaa vastaan.


Mercedes-Benz E 320 CDI S211 Avantgarde -04 "Tuikutettu"
Ex: Mercedes-Benz C 180 W202 Classic -96
Ex: Mercedes-Benz C 220 CDI W203 Avantgarde -01
Ex: Mercedes-Benz C 270 CDI W203 Avantgarde -02
Ex: Mercedes-Benz C 180 W202 Classic -96
Ex: Mercedes-Benz C 220 CDI W203 Avantgarde -01
Ex: Mercedes-Benz C 270 CDI W203 Avantgarde -02
Re: w203 madallus
Nonii..tilasin omaan W203:een TA-Technixin säädettävän alustan ja tuli ilahduttavan nopeasti vuorokaudessa. Mutta..juuri tulin kotiin 4 tuntia sen kanssa taistelleena ja niinpä vaan perkele ottaa edessä renkaat jousiin kiinni ja kunnolla. Vanteina on ihan Mersun omat ja alkuperäiset 17" vanteet 225/45/17 kumeilla. Onko muut törmänneet samaan ongelmaan ja onko siihen mitään ratkaisua vai palautanko koko satsin?




W203 320 Cdi Avantgarde, HD Dyna Street Bob
Re: w203 madallus
Ihan normaalia ainakin tuolla säädettävällä. Katso sellaiset vanteet, mitkä eivät jää niin sisälle.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: w203 madallus
Alkuperäistä et:tä voi pienentää edessä kevyesti 10mm. Siis jos puhutaan samanlevyisestä vanteesta.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w203 madallus
Joo, mutta sitten ei enää ohjaus käänny vaan yläpää kanittaa. Ellei ota juuri sopivasti.miksalo kirjoitti:Kyllä siitä voi ottaa pois just sen verran kun haluaa..
wiimax.fi
Re: w203 madallus
Elikkä kierros pitäs ottaa, tai sitten vähä mittoa kuinka paljon voi jousilautasta kääntää ilman että se ottaa mihinkää kiinni. Kuinkahan paljon se tippuu jos tuommosesta weitecistä ottas yhen kokonaisen kiekan poisdealer kirjoitti:Joo, mutta sitten ei enää ohjaus käänny vaan yläpää kanittaa. Ellei ota juuri sopivasti.miksalo kirjoitti:Kyllä siitä voi ottaa pois just sen verran kun haluaa..
Re: w203 madallus
Nyt on pakko nostaa kädet pystyyn..prrrrrkle. Kokeiltu 13/15/17mm levityspalaa eteen ja niin vaan ottaa jouseen kiinni
Vanne on siis et37 ja 7.5"*17" 225/45 renkaalla. Ehdotuksia miten saisin ongelman ratkaistua?? Kyseessä siis TA-technix coiloverit. Ilmankos näitä Mesejä ei näe tosi matalina..



W203 320 Cdi Avantgarde, HD Dyna Street Bob
Re: w203 madallus
Voiko sen sarjan kasata väärin eli onko ylälautanen epäsymmetrinen ? Ei kai tuo muuten ole mahdollista.
wiimax.fi
Re: w203 madallus
Eipä sitä oikein voi koota väärin. Liitteenä kuva alustasarjasta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 320 Cdi Avantgarde, HD Dyna Street Bob
Re: w203 madallus
mites muuten on, voisko sillo ottaa puolikiekkaa jousesta pois jos vaihtais jousilautasen puolelta toiselle? kääntyiskö sillon jousilautanen sen puolikierrosta myös oikeaan suuntaan, eikä ottais kiinni sillon auton koriin jos kääntää rattaat linkkuun?
edit. siis että vasemman lautasen heittäs oikella puole ja päin vastoin.
edit. siis että vasemman lautasen heittäs oikella puole ja päin vastoin.
Re: w203 madallus
Kuvassa ei ole jousen ylälautasia ja alkuperäiset on epäsymmetriset, eli väärässä asennossa ottaa rengas jouseen ja vaikka mitä 

wiimax.fi
Re: w203 madallus
Ylälautanen kumeineen jää paikalleen kun ottaa tolpan irti eli on kiinteä osa autoa. Jousi on alas asti symmetrinen eikä ylälautasen asennolla ole mitään merkitystä. Alkuperäisessä iskarissa jousen alalautanen jää renkaan yläpuolelle ja tuossa säädettävässä alustasarjassa ei ole alalautasta vaan jousi tulee alas asti.
W203 320 Cdi Avantgarde, HD Dyna Street Bob
Re: w203 madallus
Ei ole kiinteä osa, tai en vaan ymmärrä mitä tarkoitat. Kuvassa W203 etutolppa, ja jos jousen yläpään lautasen laittaa väärään kohtaan niin jousi ei ole oikeassa kohtaa vaikka se onkin symmetrinen.Ylälautanen kumeineen jää paikalleen kun ottaa tolpan irti eli on kiinteä osa autoa.
Mutta eipä se tässä ehkä ole ongelmana, kun ei se taida niin paljon jousta vääntää vinoon että alhaalta ottaisi renkaaseen vaikka olisi väärin asennettu

wiimax.fi
Re: w203 madallus
Mikäs tuossa nyt on ongelma?
Onhan porukka noista katkonut puoltakierrosta.
Jousen alapäänhän voi asetella niin että se yläpää jää oikeaan kohtaan ja lautanen oikeaan asentoon.
Ainakin sport-mallin etutolpasta olin näin katselevinani.
Onhan porukka noista katkonut puoltakierrosta.
Jousen alapäänhän voi asetella niin että se yläpää jää oikeaan kohtaan ja lautanen oikeaan asentoon.
Ainakin sport-mallin etutolpasta olin näin katselevinani.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: w203 madallus
Dealer..okei eli se oli vaan niin tiukasti siellä ylhäällä kiinni ettei lähtenyt mihinkään. Tosin eipä sillä ongelma ratkea vaikke sen sieltä ottaisikin irti..ei se sitä jousen asentoa muuta alhaalla yhtään. Eikö kukaan ole tuohon laittanut säädettävää jotta osaisi neuvoa?? 

W203 320 Cdi Avantgarde, HD Dyna Street Bob
Re: w203 madallus
Mahtaa olla koominen näky se "tosi matala" Mersu tuolla rengaistuksellaskeeny kirjoitti:Vanne on siis et37 ja 7.5"*17" 225/45 renkaalla. Ehdotuksia miten saisin ongelman ratkaistua??
Ilmankos näitä Mesejä ei näe tosi matalina..


S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w203 madallus
Kuten tuossa jo aiemmin kirjoitin ^^... Eipä siihen oo muuta ratkaisua ku spacer välliin jos et on 35 tai semmosta vannetta josa on sopiva et ja leveys ettei tarvi niin kovasti mankeloida ku mulla.Zeane kirjoitti:Ite laitoin omaan w203 FK:n coiloverit ja etuvanne on 8,5x19 et 35 ja kumi 235/35-19 nii otti kumi ja vanne siihen ylempään säätö-lautaseen kiinni. Nyt siellä on 17mm spacer välissä nii väliä on joku puoli senttiä ja kaaren jouduin mankeloimaan melkeen 2cm leviämmäksi.Rodpe kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa ottaako coiloverien jousi kuin helposti vanteeseen kiinni edessä? Eli tarkoituksena on tilata fk:n high sport coilover sarja. Etu vanne on 17"x8,5" 215/45 kumilla, joten hillityllä venyllä. Vanteen et:stä ei ole tarkkaa tietoa mutta edessä on jo 25mm spaceri ja vanne on hyvin tarkalleen kaaren tasalla. Huolettaa vaan että kun alan pyörittämään jousta alaspäin niin vanne /rengas ottaa vastaan.![]()
Mercedes-Benz E 320 CDI S211 Avantgarde -04 "Tuikutettu"
Ex: Mercedes-Benz C 180 W202 Classic -96
Ex: Mercedes-Benz C 220 CDI W203 Avantgarde -01
Ex: Mercedes-Benz C 270 CDI W203 Avantgarde -02
Ex: Mercedes-Benz C 180 W202 Classic -96
Ex: Mercedes-Benz C 220 CDI W203 Avantgarde -01
Ex: Mercedes-Benz C 270 CDI W203 Avantgarde -02
Re: w203 madallus
Nonni..vähän tuossa selvittelin asiaa muutaman mutkan kautta niin sinne tarttis esim 215/35/18 renkaan 8.5" vanteella ja et13:lla
Sitten pyörisi mutta meneepä nyt vaan saatanan vaikeeksi. Mulla ollut 34 autoa joissa jokaisessa ollut alustasatsi eikä yhdenkään kanssa tällaista vääntöä. Ja eipä taida edes olla mun autoon laillinen tuo 215/35/18 rengas. Taitaa jäädä säädettävä alusta laittamatta.Jos joku haluaa ton kanssa jumpata tai löytyy sopivat vanteet niin myyn mielihyvin pois setin




W203 320 Cdi Avantgarde, HD Dyna Street Bob