Äänenvaimentimen kestävyys
Äänenvaimentimen kestävyys
Eli w124 ja ostin vuosisitten tarvike takapöntön ja nyt jo ulostulo putken ympärys seulana.
Onko kl tai merteill tai veho laatu parempaa?
Kokemuksia?
Onko kl tai merteill tai veho laatu parempaa?
Kokemuksia?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
mulla on alkuperäinen mersun osa KL:stä ostettu, Eberspächerin tekele, asennettu 1v sitten ja edelleen on kiiltävä sinkkipinta putken sisä- ja ulkopuolella...
EDIT: vuodessa ajettu tasan 23tkm.
EDIT: vuodessa ajettu tasan 23tkm.
Viimeksi muokannut Sergey, Ma 14.06.2010 00:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kannatan edellistä, kokemusta on. Tosin 2006 jouluna Motonetista hankittu Asso (made in italy) -vaimennin on myös vielä hyvässä kunnossa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
mulla on tallin nurkassa odottamassa kans Eberspächerin takapönttö (kahdella ulostulolla ja varmasti yli 10 vuotta vanha, eli kestäviä ovat) auton alle pääsyä... pönttö on muuten ihan hyvä, mutta etupään liitos oli tehty jotenkin kädettömästi ja siinä oli muutama reikä ja heitin tilalle vain 3" suoran putken talvella, kun ei ollut aikaa nysvätä vaimentimien kanssa ja piti saada auto nopeasti leimalle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Liekö noissa alkuperäisosissaki tapahtunu vuosien saatossa laadun heikkenemistä, tai sitte niissä on vaa laatueroja erien välillä. Meillä vaihettiin w124 200D:iin takapönttö ekaa kertaa noin 400 tkm:n kohalla ja alkuperäisvaraosa sinne laitettiin, mutta se piti vaihtaa uuteen jo joskus noin 550 tkm:n kieppeillä. Orkkis pönttö sinne tuli sillonki laitettua, joten katotaa nyt et kuinka kauan se kestää.
EDIT: Ja Ebereitä on ollu nuo molemmat vaihetut pöntöt.
EDIT: Ja Ebereitä on ollu nuo molemmat vaihetut pöntöt.
Viimeksi muokannut jackie, Ma 14.06.2010 02:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
kun mä tuon eberin ostin, oli KAKSI erilaista ja erihintaista alkuperäistä tarjolla. Tämä minkä ostin, oli se joka maksoi 90€ enemmän. Nykyään tätä Eberiä ei enää valmisteta. Se mitä oli tarjolla myös, on mersun tähtileimoilla kans, mutta varaosanumerossa yksi numero oli eroa ja valmistajana Walker.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tänään hieman katselin sitä omaa eberin pönttöä, kun siitä oli kerran puhetta... sehän on jumalauta rosteria tai jotain haponkestävää oikein tosissani yllätyin, kun hieman rapsuttelin paskoja pois teräsharjalla...
edellinen/edelliset omistajat vain on "hienosti" hitsanneet siihen jotain mustaa putkea taka-akselin kohdalle joka on siis nykyään pelkkää haperoa... ei ollut kai sopinut heittämällä paikalleen, kun katista taaksepäin on myös jotain omatekele putkea...
ne 2 ulostuloakin sai jopa hieman kiiltämään, kun hieman antoi teräsharjaa...
eli itse pönttö on vielä täysin priima kuntoinen...
edellinen/edelliset omistajat vain on "hienosti" hitsanneet siihen jotain mustaa putkea taka-akselin kohdalle joka on siis nykyään pelkkää haperoa... ei ollut kai sopinut heittämällä paikalleen, kun katista taaksepäin on myös jotain omatekele putkea...
ne 2 ulostuloakin sai jopa hieman kiiltämään, kun hieman antoi teräsharjaa...
eli itse pönttö on vielä täysin priima kuntoinen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Tarvike putket kestää huonoimmillaan vuoden ja parhaimmillaan yli 5 vuotta. Joskus tarvikeputkien istuvuus on niin huono, että niihin tulee vääntöjä ja ne katkee hitsin vierestä, ennekuin ruoste raiskaa ne.
Omassa käyttäautossa, -96 farkkumersussa on alkuperäinen putki ja siinä ei ole mitään vikaa vielä. Hieman pintaruostetta, mutta muuten kova.
Voyagerin alkuperäinen ( 1999 ) putki menee kesällä vaihtoon, kun äänen vaimentimen päälimmäinen kerros lahoaa, (sinällään se toimii)
Omassa käyttäautossa, -96 farkkumersussa on alkuperäinen putki ja siinä ei ole mitään vikaa vielä. Hieman pintaruostetta, mutta muuten kova.
Voyagerin alkuperäinen ( 1999 ) putki menee kesällä vaihtoon, kun äänen vaimentimen päälimmäinen kerros lahoaa, (sinällään se toimii)
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Nyt on eber paikallaan ja muistelin että paikallaan oleva oli WALKERmutta sehän olikin IMASAF.
Eli ettei tehdä hallaa millekään merkille niin walker on kyllä ollut mulla muissa autoissa hyvä putki ja niin piti tämänkin rikkoutuneen olla kun samasta liikkeestä ostin mutta eipä ollut ja pahaan kuntoon oli vuoteen menny,sisältäkin tuli paskaa puolikiloa.
Eli tarkkana on oltava joka paikassa!
Eli ettei tehdä hallaa millekään merkille niin walker on kyllä ollut mulla muissa autoissa hyvä putki ja niin piti tämänkin rikkoutuneen olla kun samasta liikkeestä ostin mutta eipä ollut ja pahaan kuntoon oli vuoteen menny,sisältäkin tuli paskaa puolikiloa.
Eli tarkkana on oltava joka paikassa!
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Vieläko Tiittanen on pilamassa autojen pakoputkia hitsaamalla? Vai vaihtaako se jo ne niinkuin putket on alunperin suunniteltu vaihdettavan?Aapo.T kirjoitti:Onkohan tämä mun putki joku Mufflex tai walker? asensivat tiittasella.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Moi!
Ostin 123:een rosteriputken vuonna 1994, sama putki oli siinä vielä ehjänä kun myin auton vuonna 2008.
Niin siis se liike oli Eurostainless ja näyttää olevan edelleen hengissä.
Euro Stainless Oy Ab
Osoite:
Tikkurikuja 3
00750 HELSINKI, Suomi
MERCEDES 300 Diesel 123-ser Sedan / Combi
mb49903
ID#: MB49903
Hinta: 280.00 EUR
Varasto: Tuote on varastossa
Rahti: kotimaa: EUR 35.00
PS maksoi muuten asennettuna 1800,- mk vuonna1994
Ostin 123:een rosteriputken vuonna 1994, sama putki oli siinä vielä ehjänä kun myin auton vuonna 2008.
Niin siis se liike oli Eurostainless ja näyttää olevan edelleen hengissä.
Euro Stainless Oy Ab
Osoite:
Tikkurikuja 3
00750 HELSINKI, Suomi
MERCEDES 300 Diesel 123-ser Sedan / Combi
mb49903
ID#: MB49903
Hinta: 280.00 EUR
Varasto: Tuote on varastossa
Rahti: kotimaa: EUR 35.00
PS maksoi muuten asennettuna 1800,- mk vuonna1994
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Kyllä ne muuten kestää.
Omassa 124:ssa alkoi vuotaa kesällä takapönttö, ensin ihan vähän ja nyt niin että meikäläinenkin kuulee. Vein korjaamolle, josta ilmoittivat että enää ei kyllä voi hitsillä paikata.
No, 17 vuotta ja 400 000 km on tietty ihan kelvollinen ikä takaänärille, eiks
Omassa 124:ssa alkoi vuotaa kesällä takapönttö, ensin ihan vähän ja nyt niin että meikäläinenkin kuulee. Vein korjaamolle, josta ilmoittivat että enää ei kyllä voi hitsillä paikata.
No, 17 vuotta ja 400 000 km on tietty ihan kelvollinen ikä takaänärille, eiks
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Äänenvaimentimen kestävyys
Tämänkin voisi piruuttaan nostaa. Tuo takapönttö siis vaihdettiin tuolloin loppukesällä 2010. Toissaviikolla putki katkesi takapöntön ja välipöntön väliltä. Ensiavuksi hitsattiin pätkä tuoretta putkea ympärille. Nyt, paria viikkoa ja pariatuhatta kilometriä myöhemmin humisee taas joten vaihtaa pitää.
Mitenkä on, sopiiko tuosta ny viritellä ilolauluja vai synkkä blues. Kestoiäksi tuli siis 3 v 5 kk ja 130 000 km.
Mitenkä on, sopiiko tuosta ny viritellä ilolauluja vai synkkä blues. Kestoiäksi tuli siis 3 v 5 kk ja 130 000 km.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Äänenvaimentimen kestävyys
Omassa taitaa kanssa olla alkuperäinen takapönttö 14v 258tkm, nyt pöntön päät ruostuneet ja pieni halkeama putkessa, ei vaikuta vielä ääniin ja vuoto aika pientä vähän nokea halkeaman ympärillä.
Missä kannattaisi vaihtaa pks uusi takapönttö ja onko hinta tietoa? ja voisi olla hiukan möreemilläkin äänillä
Ja auto on farkku E 320CDI -00
Missä kannattaisi vaihtaa pks uusi takapönttö ja onko hinta tietoa? ja voisi olla hiukan möreemilläkin äänillä
Ja auto on farkku E 320CDI -00
Taloudessa E 320CDI Avantgarde Farmari -00