
w124 ST om603 automaatti temppuilee
w124 ST om603 automaatti temppuilee
Elikkä laatikosta on paineet nostettu. Vaihtaa kolmoselta neloselle "2 kertaa", paukauttaa ekan kerran ja heti perään vaimeampi "vaihto" ja sitten on vaihde päällä. Ei tosin tee tätä joka kerta, vaan ns. nätillä ajolla. Osaako joku viisaampi kertoa mistä johtuu? 

Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Tekeekö samaa jos ottaa laatikolta kokonaan alipaineen pois?
4 vaihde kuitenkin pitää?
4 vaihde kuitenkin pitää?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
En ole kokeillut ottaa alipainetta pois. Ja 4 vaihde pitää.Jolle kirjoitti:Tekeekö samaa jos ottaa laatikolta kokonaan alipaineen pois?
4 vaihde kuitenkin pitää?
E: nelonen pitää ihan kovallakin höökillä +160kmh. Tuntuu siltä että tuo "tuplavaihto" tulee vain pintakaasulla hiljaa ajaessa, sitten kun on enempi kaasua niin normaalisti pamauttaa kerralla vaihteen sisään.
Ensi viikolla edessä kaikkien öljyjen ja suodattimien vaihto, oliko tuohon askiin jotain korjaussarjoja joita kannattaisi samalla vaihtaa? Olin lukevinani jostain 2-3 vaihteen jousesta joka maksaa vain jokusen euron. Ja varmaan jotain parempaa öljyä perus ATF:n tilalle?
Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Varmaan tyhmä kysymys, mutta miten tuo loota toimii ilman alipainetta, vai toimiiko ollenkaan?
Tosiaan vähän rankemmalla kaasulla pamauttaa kerrasta vaihteen päälle..
Tosiaan vähän rankemmalla kaasulla pamauttaa kerrasta vaihteen päälle..
Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Esimerkiksi tänään kun kiihdytti silleen että nelonen menee sisään ja nosti kaasun pois, vaihtoi neloselle ja sitten tuntui vielä hiljaisempi "vaihto"
Uskaltaako ajaa kun vaihteet kuitenkin pitää?

Uskaltaako ajaa kun vaihteet kuitenkin pitää?
Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
St käytössä tuo laatikolle menevä alipaine on vähän ongelmallinen, saa herkästi laatikon luistamaan vaikkei laatikossa itsessään olisikaan mitään vikaa. Laatikko toimii hyvin ilman alipainetta, joskin vaihteet menevät aika rajusti päälle.
Laatikolle voi vetää myös ahtopaineen. Säätää paineet niin että niskat pysyy kunnossa pintakaasulla ja sitten ahtopaine nostaa painetta kun ahtoja on.
Laatikolle voi vetää myös ahtopaineen. Säätää paineet niin että niskat pysyy kunnossa pintakaasulla ja sitten ahtopaine nostaa painetta kun ahtoja on.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Jolle kirjoitti:St käytössä tuo laatikolle menevä alipaine on vähän ongelmallinen, saa herkästi laatikon luistamaan vaikkei laatikossa itsessään olisikaan mitään vikaa. Laatikko toimii hyvin ilman alipainetta, joskin vaihteet menevät aika rajusti päälle.
Laatikolle voi vetää myös ahtopaineen. Säätää paineet niin että niskat pysyy kunnossa pintakaasulla ja sitten ahtopaine nostaa painetta kun ahtoja on.
Hienoa, kiitos!

Eli tuo nelosen temppuilu on siihen luistamiseen liittyvää.. meinaan äsken kävi niin, että vaihtoi kolmosen jälkeen ja jäi päälle, sitten ihan hetken päästä tuli ns "toinen" vaihto ja sit oli vasta nelonen.. voisi kokeilla ensin tuota alipaineen poistoa, jos ei oo hyvä niin sitten sitä ahtopainetta.. varmaan laatikon vahvistus edessä pian

Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Montako alipaineletkua menee laatikolle? Ja mikä/mitkä pitää ottaa pois ja tukkia? KiitosJolle kirjoitti:St käytössä tuo laatikolle menevä alipaine on vähän ongelmallinen, saa herkästi laatikon luistamaan vaikkei laatikossa itsessään olisikaan mitään vikaa. Laatikko toimii hyvin ilman alipainetta, joskin vaihteet menevät aika rajusti päälle.

Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
yksi letku menee laatikolle sinne samaan paikkaan, mistä olet niitä paineitakin nostanut. sen otat pois. helpompi ottaa pumpun päästä se irti. nyt pitäis olla niin kovat vaihdot, kun ne vaan voi olla, jos sieltä toosan päästä on tosiaan säädetty paineita. ja jos ei piisaa, niin liität sen letkun imusarjaan, jollonka sinne tulee painetta sillon, kun on vetoja. tämä siis koventaa entisestään vaihtoja.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Hyvä kiitos!pera8x kirjoitti:yksi letku menee laatikolle sinne samaan paikkaan, mistä olet niitä paineitakin nostanut. sen otat pois. helpompi ottaa pumpun päästä se irti. nyt pitäis olla niin kovat vaihdot, kun ne vaan voi olla, jos sieltä toosan päästä on tosiaan säädetty paineita. ja jos ei piisaa, niin liität sen letkun imusarjaan, jollonka sinne tulee painetta sillon, kun on vetoja. tämä siis koventaa entisestään vaihtoja.
Pitää alkaa testailemaan että häviääkö tuo mystinen tuplavaihto kun otan alipaineen pois laatikolta

Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Alipaineen poisto laatikosta ei muuttanut käyttäytymistä mitenkään
.. Taitaa olla levyt vähän kuluneet.
Mitäs öljyä tuonne kannattaa tunkea? Jos vaikka ne vaihtaisi vielä ja kattoo auttaako yhtään, sitten huoltoon ja vahvistukseen

Mitäs öljyä tuonne kannattaa tunkea? Jos vaikka ne vaihtaisi vielä ja kattoo auttaako yhtään, sitten huoltoon ja vahvistukseen

Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Sitten siellä on jotain mekaanista vikaa. 2 pakasta levyt loppu, pakan tiiviste ottanut siipeensä. Vanhat tiivisteet ei tahdo kestää paineiden ruuvaamista tappiin.angerfiz kirjoitti:Alipaineen poisto laatikosta ei muuttanut käyttäytymistä mitenkään.. Taitaa olla levyt vähän kuluneet.
Mitäs öljyä tuonne kannattaa tunkea? Jos vaikka ne vaihtaisi vielä ja kattoo auttaako yhtään, sitten huoltoon ja vahvistukseen
Laatikkoa vahvistukseen

Voihan siitä vielä kokeeksi öljyt vaihtaa. Öljyksi atf220. Btw oletko tarkistanut että lootassa on tarpeeksi öljyä?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
jos öljyt meinaat vaihtaa, niin laita samalla se suodatin, niin näät onko siellä hirveesti kaikkea metalli silppua. siihen suodattimeen niiden ylimäärästen osien pitäis jäädä, tai sitten öljypohjaan. meinaan, että jos siellä on kauheesti kaikkea silppua, niin siellä on joku rikki, tai kulunu pahasti ja samalla voi olla sitä silppua jääny jonnekkin kiertoon, esim. jonkun venttiilin väliin häiritteen venttiilin toimintaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Öljyt on tarkistettu, sitä on! Mites kun jotain legendaa kuullut, että jollain öljyllä voisi saada paremman pidon askiin? Ja voisiko se korjaussarja auttaa, missä tulee se jousihommeli ja hintaa sen 10 euroa?Jolle kirjoitti:Sitten siellä on jotain mekaanista vikaa. 2 pakasta levyt loppu, pakan tiiviste ottanut siipeensä. Vanhat tiivisteet ei tahdo kestää paineiden ruuvaamista tappiin.angerfiz kirjoitti:Alipaineen poisto laatikosta ei muuttanut käyttäytymistä mitenkään.. Taitaa olla levyt vähän kuluneet.
Mitäs öljyä tuonne kannattaa tunkea? Jos vaikka ne vaihtaisi vielä ja kattoo auttaako yhtään, sitten huoltoon ja vahvistukseen
Laatikkoa vahvistukseen
Voihan siitä vielä kokeeksi öljyt vaihtaa. Öljyksi atf220. Btw oletko tarkistanut että lootassa on tarpeeksi öljyä?

Kiitokset myös peralle vinkeistä!

Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Kyllä minä sen uskon että siellä on öljyä mutta onko öljyä oikea määrä, vajaa öljymäärä meinaan oireilee juurikin isommissa vaihteissa.
Sopivalla öljyllä saa tosiaan lisää pitoa mutta mitään laatikoss olevaa vikaa se ei korjaa, uusilla kitkalevyillä kasatussa laatikossa ihan hyödyllinen kikka mutta kuluneessa laatikossa ei juurikaan hyötyä, enemmänkin haittaa
Venttiilikoneiston korjausarja vaikuttaa 2-3 vaihtoon ja jossei siinä vaihdossa ole mitään ongelmaa niin turha sitä on vaihtaa. Maksaa muuten 5,50 se jousisarja btw
Jos siellä on 2 pakasta kitkalevyt sileänä niin myös pakan välys on suuri. Suuren välyksen takia pakan liike on suunniteltua suurempi. Siihen vielä lisäksi että pakan tiivistekin on huono niin 4vaihde ei vain yksinkertaisesti jaksa kytketytyä päälle.
Sopivalla öljyllä saa tosiaan lisää pitoa mutta mitään laatikoss olevaa vikaa se ei korjaa, uusilla kitkalevyillä kasatussa laatikossa ihan hyödyllinen kikka mutta kuluneessa laatikossa ei juurikaan hyötyä, enemmänkin haittaa

Venttiilikoneiston korjausarja vaikuttaa 2-3 vaihtoon ja jossei siinä vaihdossa ole mitään ongelmaa niin turha sitä on vaihtaa. Maksaa muuten 5,50 se jousisarja btw

Jos siellä on 2 pakasta kitkalevyt sileänä niin myös pakan välys on suuri. Suuren välyksen takia pakan liike on suunniteltua suurempi. Siihen vielä lisäksi että pakan tiivistekin on huono niin 4vaihde ei vain yksinkertaisesti jaksa kytketytyä päälle.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Korjaus edelliseen siis, öljyä on oikea määräJolle kirjoitti:Kyllä minä sen uskon että siellä on öljyä mutta onko öljyä oikea määrä, vajaa öljymäärä meinaan oireilee juurikin isommissa vaihteissa.
Sopivalla öljyllä saa tosiaan lisää pitoa mutta mitään laatikoss olevaa vikaa se ei korjaa, uusilla kitkalevyillä kasatussa laatikossa ihan hyödyllinen kikka mutta kuluneessa laatikossa ei juurikaan hyötyä, enemmänkin haittaa
Venttiilikoneiston korjausarja vaikuttaa 2-3 vaihtoon ja jossei siinä vaihdossa ole mitään ongelmaa niin turha sitä on vaihtaa. Maksaa muuten 5,50 se jousisarja btw
Jos siellä on 2 pakasta kitkalevyt sileänä niin myös pakan välys on suuri. Suuren välyksen takia pakan liike on suunniteltua suurempi. Siihen vielä lisäksi että pakan tiivistekin on huono niin 4vaihde ei vain yksinkertaisesti jaksa kytketytyä päälle.


Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Ite tuli hommattua ST mersu w124 alkuperäinen turbo sekin projektiksi,ajoin siirtolapuilla sen kotiapäin niin laatikko takkuua välillä näillä eväin: ei löydä D päällä kaikkia vaihteita tai saattaa pomppia pieneltä isolle,"pakkovaihteet" toimii normaalisti,tätäkin temppuilua tekee yleensä kun on annettu kaasua kunnolla.
Aamulla auto käyntiin lenkkiä heittää laatikossa ei mitään ongelmaa,tarkistin öljyt lootasta,varmaan litra liikaa mittatikun perusteella!?!?
Minkälaisia neuvoja/vinkkejä? Laatikosta kuulemma paineet nostettu..
Aamulla auto käyntiin lenkkiä heittää laatikossa ei mitään ongelmaa,tarkistin öljyt lootasta,varmaan litra liikaa mittatikun perusteella!?!?
Minkälaisia neuvoja/vinkkejä? Laatikosta kuulemma paineet nostettu..

Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Laatikkoon nyt ensimmäisenä öljymäärä oikeaksi. Jos ei ala toimia niin.
Laatikon öljypohja auki ja riippuen minkä näköistä siellä on niin joko uusi suodatin ja öljyt tai sitten vanha laatikko alas
Laatikon öljypohja auki ja riippuen minkä näköistä siellä on niin joko uusi suodatin ja öljyt tai sitten vanha laatikko alas

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Jeps,näin itsekkin tuumasin!
Ilmeisesti tuo mobilin ATF 220 ihan pätevää tavaraa? Mitenkäs tuo paineiden nosto mistä se tapahtuu,sais vähän varmisteltua pitääkö edellisen omistajan puheet paikkansa. 


Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
ATF220 just hyvää näihin. Paineen säätöruuvi on laatikossa kuskin puolella, semmoinen pieni t-avain ainakin sprinterissä. Myötäpäivään paine lisääntyy ja alkaa loputkin tiivisteet lentelemäänexcel kirjoitti:Jeps,näin itsekkin tuumasin!Ilmeisesti tuo mobilin ATF 220 ihan pätevää tavaraa? Mitenkäs tuo paineiden nosto mistä se tapahtuu,sais vähän varmisteltua pitääkö edellisen omistajan puheet paikkansa.

Mites se laatikko oikein toimii? Pakki toimii ja pitää niin kuin kuuluukin mutta D päällä laatikko luistaa?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Hehe.
kyllä pakki toimii,pientä luistoa paristi ilmennyt siinäkin mutta laitan sen tuon öljymäärän piikkiin+auto seissyt 2 vuotta eli voi kaikki öljyt vähän heikonlaiset. 


Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Onhan nyt öljymäärä tarkistettu oikein? Ei ne öljyt nyt 2 vuodesssa pilaannu 

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
juu ei öljyt mene miksikään 2 vuodessa, eri asia sitten jos siellä on väärää öljyä tai oikein paljon ajettua öljyä.
Niin ja öljymäärähän tarkistetaan auton käydessä, laatikkoöljyn ollessa lämmintä ja auton ollessa suorassa paikassa.
Niin ja öljymäärähän tarkistetaan auton käydessä, laatikkoöljyn ollessa lämmintä ja auton ollessa suorassa paikassa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Kyllä auto käynnissä ja tasasella paikalla tarkastin öljyt ja mittatikusta reilusti yli öljymäärä. Nyt auto oli parituntia pihalla ei lähde enää käymään,ilmeisesti jääti sitten suodattimen.. 

Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
excel kirjoitti:Kyllä auto käynnissä ja tasasella paikalla tarkastin öljyt ja mittatikusta reilusti yli öljymäärä. Nyt auto oli parituntia pihalla ei lähde enää käymään,ilmeisesti jääti sitten suodattimen..
Taitaa olla aika kylmä niillä leveysasteilla jos parissa tunnissa jäätää?

Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Veikkaan ettei ole suodattimen jäätymisestä kiinni.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Tarkista nyt kuitenkin se suodatin, se on niin helpossa paikassa
Mut pyöriikö kone? Lupaileeko edes? Kerro ihmeessä vähän lisäinfoo

Mut pyöriikö kone? Lupaileeko edes? Kerro ihmeessä vähän lisäinfoo

Ajossa tällä hetkellä
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
-w124 300DT -89
-w124 300E 4Matic -89
ex
- 4klp w201
- 3kpl w124
- 4kpl w202
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Mielestäni toi aski ongelma viittaa venttiilikoneiston häiriöön,katkenneeseen jousen koska eihän itse akseli ja pakkalinjalla ole kuin kitkapintaa ja mäntää.
Männänriivistevuotaa niin ei mene vaihde varmasti päälle.
Laatikoissa yli 20vuotiaita koneistoja ...ei ne ole ikuisia...toimii kyllä yllättävän hyvin.
Uudemmissakaan w211 askelista kairataan uusille katoille reikää..miksei näistä.
En ole kokeillut esim.vertailuna omaani 722.4 erilaatikon toiminta eroa mutta se on varmasti suuri ja jos vielä ihan uuden askin tai mitä ne oli uutena niin luulen olevan eron kuin yö ja päivä.
Joku kertoi että lankku askit vaihtaa terävästi mutta outoa jos jenkit on osanneet tehdä jo -60 luvulta asti tai ennemmin pehmeästi vaihtavia askeja.
Ton voisi kokeilla ensi vaihtaa ,koettaa toisella koneistolla mutta ongelma varmaan se ettei taida saada sitä mistään lainaan.
Muutenkin kun askeja korjataan niin paneutuuko korjaajat itse koneistoon ..kaiketi mutta kiinnostaisi mitä siellä yleensä on ongelmana ja mitä pitää vaihtaa ja miksi.
Männänriivistevuotaa niin ei mene vaihde varmasti päälle.
Laatikoissa yli 20vuotiaita koneistoja ...ei ne ole ikuisia...toimii kyllä yllättävän hyvin.
Uudemmissakaan w211 askelista kairataan uusille katoille reikää..miksei näistä.
En ole kokeillut esim.vertailuna omaani 722.4 erilaatikon toiminta eroa mutta se on varmasti suuri ja jos vielä ihan uuden askin tai mitä ne oli uutena niin luulen olevan eron kuin yö ja päivä.
Joku kertoi että lankku askit vaihtaa terävästi mutta outoa jos jenkit on osanneet tehdä jo -60 luvulta asti tai ennemmin pehmeästi vaihtavia askeja.
Ton voisi kokeilla ensi vaihtaa ,koettaa toisella koneistolla mutta ongelma varmaan se ettei taida saada sitä mistään lainaan.
Muutenkin kun askeja korjataan niin paneutuuko korjaajat itse koneistoon ..kaiketi mutta kiinnostaisi mitä siellä yleensä on ongelmana ja mitä pitää vaihtaa ja miksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Harvemmin näissä mekaanisissa lootissa on venttiilikoneistoissa vikaa. Toki roskaa menee sinnekin ja jousia katkeilee ja väsähtää mutta itse venttiilikoneistossa näkee harvoin kulumaa kuten uudemmissa.
Taitaa 722.3 ja 722.4 laatikoissa olla venttiilikoneisto tehty lähes samaan tapaan kuin 70 luvun automaateissa, sen laadun vaan tuntee kun osia koskee
En tiedä varmaksi mutta epäilen ettei perus laatikon huollossa kosketa ollenkaan venttiilikoneistoon, Toki jollei selvää vikaa oikuteluun löydy muualta niin sitten varmaan kurkataan venttiilikoneistonkin.
Ei mersun ja jenkkien automaattilaatikoita voi verrata mukavuudessa. Mersun laatikoista puuttuu momentinmuunnin
Taitaa 722.3 ja 722.4 laatikoissa olla venttiilikoneisto tehty lähes samaan tapaan kuin 70 luvun automaateissa, sen laadun vaan tuntee kun osia koskee

En tiedä varmaksi mutta epäilen ettei perus laatikon huollossa kosketa ollenkaan venttiilikoneistoon, Toki jollei selvää vikaa oikuteluun löydy muualta niin sitten varmaan kurkataan venttiilikoneistonkin.
Ei mersun ja jenkkien automaattilaatikoita voi verrata mukavuudessa. Mersun laatikoista puuttuu momentinmuunnin

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w124 ST om603 automaatti temppuilee
Pitäisi olla talvilaadut auto oli 2-vuotta seissyt ja kuulemma talvilaadut lyöty tankkiin,tänään vähän remppailin taas niin tosiaan suodatin ei ollut jäässä,auto ei saa ainetta tällä hetkellä,autoon oli ilmeisesti laitettu bensamallin polttoainesuodatinangerfiz kirjoitti:excel kirjoitti:Kyllä auto käynnissä ja tasasella paikalla tarkastin öljyt ja mittatikusta reilusti yli öljymäärä. Nyt auto oli parituntia pihalla ei lähde enää käymään,ilmeisesti jääti sitten suodattimen..
Taitaa olla aika kylmä niillä leveysasteilla jos parissa tunnissa jäätää?Kai sulla on talvilaadun diisseliä?

Ja kyllä kone pyörii yms ei siinä mitään,hehkutkin rupesi temppuilemaan,melkonen pommi taitaa tää laitos olla.

Pitäisi hehkurelettä mittailla että antaako virtaa eteenpäin,hehkuvalo ei syty nyt enää ollenkaan.
Noh toivonmukaan auto huomenna toimii suodattimien vaihdolla.
