Mb 320 cdi 2000
Mb 320 cdi 2000
Uus onkelma muovipulkassa. käyntiinlähtö ontuu ja pahasti...starttoittaa niin pirusti mutt ei käynnisty!!!Kylmänä lähti aamulla hyvin,mutta kun lämpeni,niin ei taas käynnistyny Kinnerillä nyt pykätty menee 589 tuhatta...mistähän alkais onkelmaa purkailee??? Kulkuneuvo siirtyy akselilla Kvla-Ujoki-Kuusankoski
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mb 320 cdi 2000
Jos kylmänä lähtee ja lämpimänä ei niin kampiakselin asennon tunnistinser kirjoitti:Uus onkelma muovipulkassa. käyntiinlähtö ontuu ja pahasti...starttoittaa niin pirusti mutt ei käynnisty!!!Kylmänä lähti aamulla hyvin,mutta kun lämpeni,niin ei taas käynnistyny Kinnerillä nyt pykätty menee 589 tuhatta...mistähän alkais onkelmaa purkailee??? Kulkuneuvo siirtyy akselilla Kvla-Ujoki-Kuusankoski
On usein syylinen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mb 320 cdi 2000
Kampiakselin anturi vaihdettu...oireet aivan samat,kun ennenkin..kylmänä lähtee hyvin,mutt kun lämpenee...ei millään helv..alkaa olee metrin kyrpä otassa tonn kanssa...jos huomen sais piuhan päähän...näkis mikä riivaa???
Re: Mb 320 cdi 2000
Itselläni on W203 270cdi. Siihen tuli syksyllä seuraavanlainen vika. Kylmänä moottori hyrähti heti käymään ja kävi tasaisesti. Lämmintä moottoria sai startata pari- kolmekin minuuttia, jonka jälkeen käynnistyi ja kävi heti tasaisesti. Starilla testattiin ja todettiin, ettei vika ole sähköpuolella. Seuraavaksi suoritettiin suuttimien ohivuototesti, joka osoitti yhden suuttimen ohivuodon olevan liian runsasta. Asensin em. suuttimen tilalle ehjä suuttimen, joka ei numeroinniltaan täysin vastannut irroitettua suutinta. Moottori alkoi käynnistymään normaalisti. Käydessä siitä kuului kuitenkin korvaa häiritsevä ääni. Päädyin tilaamaan saksasta robi-teciltä kaikki viisi suutinta. Niiden asennuksen jälkeen moottori on toiminut moitteettomasti ja terveellä äänellä.
Re: Mb 320 cdi 2000
Suutinviaksihan tää sitte kääntyi..eipä tarvinu ees piuhaan laittaa..no onneks muilla ihan samoja onkelmii...mutt vaan pari pyttyy pienemmissä kulkineissa
Re: Mb 320 cdi 2000
Kylmänä lähtee hyvin käymään ilman sahaamatta ja sitten lämpimänä sahauttaa?
Nokka-akselin asentotunnistin?
Nokka-akselin asentotunnistin?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Mb 320 cdi 2000
Asentaja hiipi viereen ja sanoi ett kiitettävästi ohivuotoo jossaa suuttimessa kärystä päätellen..no sitä nokanasentotunnistinta ei oo kyll viell vaihdettu...mutt toi paavisavukin vois hävitä...kulutus kuitenkin inhimillinen polkiessakin..eiköhän toi tutkituta koht koko polttoainepuolen..jos alkais vaikk kadonneeet kierroksetkin löytymään???
Re: Mb 320 cdi 2000
Suuttimen ohivuodolla asentaja taisi tarkoittaa suuttimen alusprikan vuotoa? Vai päättelikö se pakoputken päästä tulevasta savusta suuttimien ohivuodon? 
Onko se vikatilassakin ?

Onko se vikatilassakin ?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Mb 320 cdi 2000
Nyt ois kirotut suojamuovit pois motorin päältä..älämölö kuuluis 5:n tai 6:n suuttimesta...hyttyssavustin omasta takaa...tulis vaan kesä jo!!!
Re: Mb 320 cdi 2000
Kysympä tässä samassa auto S210 E270 CDI -01, ei lähde kylmänä käyntiin millään, tossa oli hyviä neuvoja, kun ei käynnisty lämpimänä, mutta tämä tapaus ei yön seisomisen jälkeen meinaa millään käynnistyä. Tuntuu, että 0 asteen alapuolella alkaa ongelmat, joskus kolmannella kerralla lähtee, mutta joskus saa sahata akun tyhjäksi. Kun on lohkossa, niin lähtee aina ekalla, mutta ilman sitä ei. Ja toimii sitten hyvin, ennen kuin on taas seisonut sen yön verran.
Ongelmat alkoi, kun rikkinäinen hehku vaihdettiin ja samalla meni poikki imuilman lämpötilan tunnistimen johto, sitä star herjasikin (koodi: P0110-002) (ja siitä huomasinkin vasta, että asentaja oli sen johdon katkaissut), se on kunnossa nyt ja Moottorinohjainlaite ei anna vikakoodeja, mutta ei auttanut käynnistysongelmaan siltikään.
Määränkorjausarvotkin katsoin, ne oli ok:
Sylinteri 1 -0.2 mm^3/Hub
Sylinteri 2 0.1 mm^3/Hub
Sylinteri 4 -0.1 mm^3/Hub
Sylinteri 5 0.9 mm^3/Hub
Sylinteri 3 -0.6 mm^3/Hub
Ongelmat alkoi, kun rikkinäinen hehku vaihdettiin ja samalla meni poikki imuilman lämpötilan tunnistimen johto, sitä star herjasikin (koodi: P0110-002) (ja siitä huomasinkin vasta, että asentaja oli sen johdon katkaissut), se on kunnossa nyt ja Moottorinohjainlaite ei anna vikakoodeja, mutta ei auttanut käynnistysongelmaan siltikään.
Määränkorjausarvotkin katsoin, ne oli ok:
Sylinteri 1 -0.2 mm^3/Hub
Sylinteri 2 0.1 mm^3/Hub
Sylinteri 4 -0.1 mm^3/Hub
Sylinteri 5 0.9 mm^3/Hub
Sylinteri 3 -0.6 mm^3/Hub
Re: Mb 320 cdi 2000
Mittaa suutinten paluuvuodot.
Sitten on voineet ne kuuluisat o-renkaat ottaa itteensä kun letkuja on jouduttu vääntelemään, näkyykö siellä kirkkaissa letkuissa ilmakuplia? Polttoainesuodattimen letkut ehjät? Lyö star kiinni kun auto kylmä, ja kato mitä railpaine tekee. Siellä on sitten testejä vielä paineensäätimelle ja pumpulle.
Sitten on voineet ne kuuluisat o-renkaat ottaa itteensä kun letkuja on jouduttu vääntelemään, näkyykö siellä kirkkaissa letkuissa ilmakuplia? Polttoainesuodattimen letkut ehjät? Lyö star kiinni kun auto kylmä, ja kato mitä railpaine tekee. Siellä on sitten testejä vielä paineensäätimelle ja pumpulle.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mb 320 cdi 2000
Minäkin veikkaisin että jo(i)ssain suuttimissa liikaa ohivuotoa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Mb 320 cdi 2000
Tuolla on tollanen kohta "Tarkista injektoreiden vuotomäärät", sekös pitäisi suorittaa, se tarvitsee vaan ohjeen mukaan noi tarkastusputket, eli ei onnistu pelkällä starilla? Vai miten noi mitataan?
Rail painetta tutkin konelämpösenä ja se oli ok, täytynee kylmänä vielä mittailla. Mittailin kyllä lämpösenä kaikennäköisiä testejä, mitkä onnistui suoraan starilla, mutten niitä arvoja ylös ottanut, kun ei mitään hämärää löytynyt.
Edit: Täytyy kattoa, jos tuolta konehuoneesta jotain kirkasta löytyy tai seasta ilmakuplia, polttoainelinjat kaiketi ehjät.
Rail painetta tutkin konelämpösenä ja se oli ok, täytynee kylmänä vielä mittailla. Mittailin kyllä lämpösenä kaikennäköisiä testejä, mitkä onnistui suoraan starilla, mutten niitä arvoja ylös ottanut, kun ei mitään hämärää löytynyt.
Edit: Täytyy kattoa, jos tuolta konehuoneesta jotain kirkasta löytyy tai seasta ilmakuplia, polttoainelinjat kaiketi ehjät.
Re: Mb 320 cdi 2000
Testit kannattaa tietenkin tehdä silloin kun ne ovat päällä tai oireet pahimmillaan.
Juu testi mittapulloilla (huomaa letkupuristimet)
http://www.swainmarine.com/communities/ ... 657976.swf" onclick="window.open(this.href);return false;
tai yksikertaisimmillaan letkunpätkillä
http://www.mese.fi/forum/userpix/6563_paluuvuoto_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Minuutissa saa tulla 20ml ja eroo saa olla 20% suutinten välillä.
Juu testi mittapulloilla (huomaa letkupuristimet)
http://www.swainmarine.com/communities/ ... 657976.swf" onclick="window.open(this.href);return false;
tai yksikertaisimmillaan letkunpätkillä
http://www.mese.fi/forum/userpix/6563_paluuvuoto_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Minuutissa saa tulla 20ml ja eroo saa olla 20% suutinten välillä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mb 320 cdi 2000
Siirsin omat ongelmani toiseen ketjuun: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=147350" onclick="window.open(this.href);return false;
Sori sotkemisesta "ser"
Sori sotkemisesta "ser"
Viimeksi muokannut noroljan, Ma 24.02.2014 18:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Mb 320 cdi 2000
Eilen piuhan päässä,muutmat errorit häipyi,nyt etitään lämpötila-anturi tyhjäkäynnille,sitte katotaan kuis äijän kävi??
Re: Mb 320 cdi 2000
Kinneri taas saatettu elävien kirjoihin..nokka-akselin asentotunnistin poisti patin otasta...sitte vois alkaa loputtoman katsastusrempan..jos vaikk tekis lullaan jarrut..