Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
saman mersun kimpussa myös meikäläinen.
Kone pyörii kyllä iloisesti mutta ei mitään töksähtelyä eikä elon merkkejä!
ja pilottia annettiin ihan reilusti.
Kone pyörii kyllä iloisesti mutta ei mitään töksähtelyä eikä elon merkkejä!
ja pilottia annettiin ihan reilusti.
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Oh-hoh,.... Vaikka en ole erityisesti perehtynyt juuri MB:ihin saati ko. merkin spesiaaliosaaja, niin melko huolestuttavalta vaikuttaa edellä kerrotun perusteella..CDI203 kirjoitti:Siis samalla kun koneta pyöritti startilla pilottia sisään reilusti ruiskimallaYsikaks kirjoitti:Päivitystä!
Tänään otettiin letku irti kaasuläpältä ja annettiin sitä kautta Pilottia suoraan myllyyn,ei tapahtunut yhtään mitään...![]()
Ooteltava huomiseen iltaan ja Joskamin paikalle saapumista ja jännitettävä että mitä kauheksia sieltä löytyy!
Ei mitään niin joko ei puristusta, pilotti ei päädy sylinteriin,
Pakopuoli tukossa(silloinkin pitäisi jo kun moista vaikutusta olla havaittavissa)
Pahalta vaikutta että on jotain isoa mekaanista vikaa
Pyöriikö kone helposti ympäri startilla kun pilottia suihkii
Vai "töksähteleekö" välillä
Pilotti kun on mielelstäni jo aika "äärimmäinen" keino ja silloin pitäisi kaikki muut konstit ja kikka-kolmoset olla jo käytettyinä. Sitä kun usein näkee käytettävän aivan päin honkia. Eli sumutetaan vähintään koko pullollinen ja ponneaineet perään, jokakerta hehkuttaen vielä..
TOKI ketjusta käy ilmi että (lähes) "kaikkea" on jo kokeiltu, enkä em. esimerkillä viitannut kehenkään.
Harmillista lukea ettei autoa ole jo aiemmin ollut mahdollista saada STAR:in liekaan.
Vaikka kapine on itselle melko vieras niin sen verran tuttu kuitenkin, että olisi pystynyt poissulkemaan melkoisesti vaihtoehtoja.
Jälkiviisautta ja jossitteluahan tässä jälkikäteen on löpistä mitään...

No jospa muutama kysymyskin ja aiheeseen liittyvääkin

-Satuitko huomaamaan tuliko/tuleeko pakoputkesta missään vaiheessa starttia mitään "henkäystä"? Pilotti kuitenkin haisee vahvasti, joten sen ainakin pitäisi erottaa. Tosin käryää niinkin paljon että saatta jäädä hupmioimatta kokonaan. Toisen pitäisi olla nenä kiinni putkessa =)
-Ja kuten CDI tuosa jo kysyi, niin "potkaisiko" missään vaiheessa pilottia annettaessa takaisin, vai pyörikö moottori kuten "tyhjää" vain?
-Nyt en koko ketjua tästä muista että mitä kaikkea oli jo kokeiltu, imuputki kuitenkin oli auki melko läheltä imusrjaa..eikö? Tuntuuko kanavassa tuolloin "selvä" imutahti? Säännöllinen sellainen, vai epämääräinen, kenties toisinaan väärään suuntaan ampuva?
-Paljonkohan pilottia kone on saanut? Yliannos pitäisi löytyä pakopuolelta...(?)
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Niinpä pilotti on se viimäinen keino eikä ole kllä mitenkään varaton koneelle eikä laitajallekaanTukala kirjoitti:Oh-hoh,.... Vaikka en ole erityisesti perehtynyt juuri MB:ihin saati ko. merkin spesiaaliosaaja, niin melko huolestuttavalta vaikuttaa edellä kerrotun perusteella..CDI203 kirjoitti:Siis samalla kun koneta pyöritti startilla pilottia sisään reilusti ruiskimallaYsikaks kirjoitti:Päivitystä!
Tänään otettiin letku irti kaasuläpältä ja annettiin sitä kautta Pilottia suoraan myllyyn,ei tapahtunut yhtään mitään...![]()
Ooteltava huomiseen iltaan ja Joskamin paikalle saapumista ja jännitettävä että mitä kauheksia sieltä löytyy!
Ei mitään niin joko ei puristusta, pilotti ei päädy sylinteriin,
Pakopuoli tukossa(silloinkin pitäisi jo kun moista vaikutusta olla havaittavissa)
Pahalta vaikutta että on jotain isoa mekaanista vikaa
Pyöriikö kone helposti ympäri startilla kun pilottia suihkii
Vai "töksähteleekö" välillä
Pilotti kun on mielelstäni jo aika "äärimmäinen" keino ja silloin pitäisi kaikki muut konstit ja kikka-kolmoset olla jo käytettyinä. Sitä kun usein näkee käytettävän aivan päin honkia. Eli sumutetaan vähintään koko pullollinen ja ponneaineet perään, jokakerta hehkuttaen vielä..
TOKI ketjusta käy ilmi että (lähes) "kaikkea" on jo kokeiltu, enkä em. esimerkillä viitannut kehenkään.
Harmillista lukea ettei autoa ole jo aiemmin ollut mahdollista saada STAR:in liekaan.
Vaikka kapine on itselle melko vieras niin sen verran tuttu kuitenkin, että olisi pystynyt poissulkemaan melkoisesti vaihtoehtoja.
Jälkiviisautta ja jossitteluahan tässä jälkikäteen on löpistä mitään...![]()
No jospa muutama kysymyskin ja aiheeseen liittyvääkin![]()
-Satuitko huomaamaan tuliko/tuleeko pakoputkesta missään vaiheessa starttia mitään "henkäystä"? Pilotti kuitenkin haisee vahvasti, joten sen ainakin pitäisi erottaa. Tosin käryää niinkin paljon että saatta jäädä hupmioimatta kokonaan. Toisen pitäisi olla nenä kiinni putkessa =)
-Ja kuten CDI tuosa jo kysyi, niin "potkaisiko" missään vaiheessa pilottia annettaessa takaisin, vai pyörikö moottori kuten "tyhjää" vain?
-Nyt en koko ketjua tästä muista että mitä kaikkea oli jo kokeiltu, imuputki kuitenkin oli auki melko läheltä imusrjaa..eikö? Tuntuuko kanavassa tuolloin "selvä" imutahti? Säännöllinen sellainen, vai epämääräinen, kenties toisinaan väärään suuntaan ampuva?
-Paljonkohan pilottia kone on saanut? Yliannos pitäisi löytyä pakopuolelta...(?)
minkä jälkeen kun/jos se ei auta alkaa usein koneen purkaminen
(valitetavasti myös toisinaan sen pilotin takia...
hehkuista ym se käyttön liityvästä koittanut muistuttaa kun ei
koskaan tiedä koska joku semmoinen lukee joka on asialla ensimäistä kertaa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
CDI203 kirjoitti:Siis samalla kun koneta pyöritti startilla pilottia sisään reilusti ruiskimallaYsikaks kirjoitti:Päivitystä!
Tänään otettiin letku irti kaasuläpältä ja annettiin sitä kautta Pilottia suoraan myllyyn,ei tapahtunut yhtään mitään...![]()
Ooteltava huomiseen iltaan ja Joskamin paikalle saapumista ja jännitettävä että mitä kauheksia sieltä löytyy!
Ei mitään niin joko ei puristusta, pilotti ei päädy sylinteriin,
Pakopuoli tukossa(silloinkin pitäisi jo kun moista vaikutusta olla havaittavissa)
Pahalta vaikutta että on jotain isoa mekaanista vikaa
Pyöriikö kone helposti ympäri startilla kun pilottia suihkii
Vai "töksähteleekö" välillä
Helposti pyörii ja ei töksähtele...
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Eiköhän tänään selvee. Kattiin ei oo tieten kurkattu?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Kumipää kirjoitti:Eiköhän tänään selvee. Kattiin ei oo tieten kurkattu?
Joo,katti on kattomatta vielä,mutta ootellaan iltaan kun saadaan mersu piuhan päähän...
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Kumipää kirjoitti:Joko tämä pörisee?
Ei pörise vielä,
mutta nyt ollaan paljon viisaampia taas.
Star näytti että 2 hehkua on pimeenä tai sitten hehkureleeltä ei tule niille kahdelle jännitettä,Egr:ssä vielä jotain häikkää sekä Dpf:n arvot päin persettä.
Tässä oli pieni tauko mutta tänään kerkeää taas perehtyä,nyt mitataan ensin kaikkien hehkujen arvot ja sitten vielä että tuleeko releeltä kaikkiin myös jännite.
Jos vaikka selviäis ihan muutaman hehkun vaihdolla...
Jos saadaan tulille niin sitten käynti Joskamin luona ja katsoo käynnissä ollessa Egr:n toiminnan sekä suoritta Dpf:lle pakkopolton.
Niin ja noille aikaisemmille kommenteille,niin kyllä putkesta on tullut ihan nafta pössyäkin,mutta se viiminen potku vain puuttuu,silloin kun Dpf:ä oli irti niin kokeilin starttausta silloinkin ja silloin sitä usvaa vasta tulikin muttei vaan lähtenyt!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Oikosulku heheku systeemissä estää toisinaan normaali känistymisenYsikaks kirjoitti:Kumipää kirjoitti:Joko tämä pörisee?
Ei pörise vielä,
mutta nyt ollaan paljon viisaampia taas.
Star näytti että 2 hehkua on pimeenä tai sitten hehkureleeltä ei tule niille kahdelle jännitettä,Egr:ssä vielä jotain häikkää sekä Dpf:n arvot päin persettä.
Tässä oli pieni tauko mutta tänään kerkeää taas perehtyä,nyt mitataan ensin kaikkien hehkujen arvot ja sitten vielä että tuleeko releeltä kaikkiin myös jännite.
Jos vaikka selviäis ihan muutaman hehkun vaihdolla...
Jos saadaan tulille niin sitten käynti Joskamin luona ja katsoo käynnissä ollessa Egr:n toiminnan sekä suoritta Dpf:lle pakkopolton.
mutta ei oikeen riitä syyksi miksi ei käy pilotila
löytyikö siihen mitään syytä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
CDI203 kirjoitti:Oikosulku heheku systeemissä estää toisinaan normaali känistymisenYsikaks kirjoitti:Kumipää kirjoitti:Joko tämä pörisee?
Ei pörise vielä,
mutta nyt ollaan paljon viisaampia taas.
Star näytti että 2 hehkua on pimeenä tai sitten hehkureleeltä ei tule niille kahdelle jännitettä,Egr:ssä vielä jotain häikkää sekä Dpf:n arvot päin persettä.
Tässä oli pieni tauko mutta tänään kerkeää taas perehtyä,nyt mitataan ensin kaikkien hehkujen arvot ja sitten vielä että tuleeko releeltä kaikkiin myös jännite.
Jos vaikka selviäis ihan muutaman hehkun vaihdolla...
Jos saadaan tulille niin sitten käynti Joskamin luona ja katsoo käynnissä ollessa Egr:n toiminnan sekä suoritta Dpf:lle pakkopolton.
mutta ei oikeen riitä syyksi miksi ei käy pilotila
löytyikö siihen mitään syytä
...siihenpä ei löytynyt mittään selitystä,nuo oli ainoat koodit mitä tuli ulos,kyllähän se outoa on ettei pilotilla ollut mitään vaikutusta,itsellä kun oli 2,5Tdi Audista syöttöpumppu rikki,ei antanut yhtään soppaa pytyille mutta pilotilla lähti aina ja pysyi hetken käynnissä!
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Onko tuo om642 ? Kai sen nyt näillä keleillä pitää saa ilman hehkuja käyntiin jos on lupa eculta?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Ei vaan taida olla siitä kyse eteikö ilman hekuja lähtis kun ei kerran pilotillakaan käy sitä aikaa minkä sitä laittaaetrade kirjoitti:Onko tuo om642 ? Kai sen nyt näillä keleillä pitää saa ilman hehkuja käyntiin jos on lupa eculta?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Maanantaina meni aikataulut pikkaisen pers... oli wlan kortti irronnut Sd yksiköstä niin ei nuo yhteydet oikein skulannut. Piti käydä kotona tutkimassa mistä vika johtui..
Nyt laitettu sen verran tiukemmin kortti kiinni niin ei pitäs päästä näin enää käymään.
Niin autohan on kerran käynnistynyt tuossa pihassakin kun kelit oli reilusti plussalla, joten eipä siellä varmaan mitään mekaanista vikaa ole.
Olisko joko tuo hehkurele taikka polttoaine ongelma.
Kaikki oireet viittaisi hehkureleen palamiseen. auto yrittää käyntiin mutta se viimeinen yritys puuttuu.
Siirtopumppu nosti paineet 2bar, mutta kun yritti startatessa katsoa railpainetta niin jostakin syystä heitti ohjainlaitteelta pois startatessa, niin ei nähnyt kuinka railpaine nousee.. Eikä tuo illan pimeys/kylmyys enää oikein helpottanu asiaa, mutta poistetaan yksi vika kerraallaan pois.
Egr moottori menee vaihtoon todennäköisesti, mutta katsotaan sitä sitten kun auto on käynnissä niin päästään testailemaan enemmän.
Onko niin että tässä 318 mallissa on eri egr moottori kuin normi v6 moottorissa?
Se on jänne et ei ole yrittänyt käydä tuolla starttipilotilla, yleensä sillä saa koneen ainakin yskähtelemään.
Itsellänikin paloi aikoinaan kaksi hehkurelettä samaisesta v6 koneesta ja käyntiin sitä ei saanut muuten kuin webastoa porottamalla.
Ensimmäinen hehkurele ei antanut muuta vikaa kuin hehkupalanut, toinen sitten antoikin että vikakoodin hehkureleestä.
No onneksi tuon toiminta on helppo varmistaa mittaamalla.
Oireet ovat kuten tässä ketjussa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=106288" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt laitettu sen verran tiukemmin kortti kiinni niin ei pitäs päästä näin enää käymään.
Niin autohan on kerran käynnistynyt tuossa pihassakin kun kelit oli reilusti plussalla, joten eipä siellä varmaan mitään mekaanista vikaa ole.
Olisko joko tuo hehkurele taikka polttoaine ongelma.
Kaikki oireet viittaisi hehkureleen palamiseen. auto yrittää käyntiin mutta se viimeinen yritys puuttuu.
Siirtopumppu nosti paineet 2bar, mutta kun yritti startatessa katsoa railpainetta niin jostakin syystä heitti ohjainlaitteelta pois startatessa, niin ei nähnyt kuinka railpaine nousee.. Eikä tuo illan pimeys/kylmyys enää oikein helpottanu asiaa, mutta poistetaan yksi vika kerraallaan pois.
Egr moottori menee vaihtoon todennäköisesti, mutta katsotaan sitä sitten kun auto on käynnissä niin päästään testailemaan enemmän.
Onko niin että tässä 318 mallissa on eri egr moottori kuin normi v6 moottorissa?
Se on jänne et ei ole yrittänyt käydä tuolla starttipilotilla, yleensä sillä saa koneen ainakin yskähtelemään.
Itsellänikin paloi aikoinaan kaksi hehkurelettä samaisesta v6 koneesta ja käyntiin sitä ei saanut muuten kuin webastoa porottamalla.
Ensimmäinen hehkurele ei antanut muuta vikaa kuin hehkupalanut, toinen sitten antoikin että vikakoodin hehkureleestä.
No onneksi tuon toiminta on helppo varmistaa mittaamalla.
Oireet ovat kuten tässä ketjussa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=106288" onclick="window.open(this.href);return false;
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Jos on lähtenyt kertaalen käyntiin niin "mekanisen" vakavan puristus vamman voi oikeestaan pitää pois suljettuna,
oletetavasti pilottia ei ole pääsyyt sylintereihi asti tarpeeksi,
kuten jo tuolla aiemmin niin heku systeemissä oleva oikosulku toisinaan estää käynistymisen,
(samoin kaikki muutkin oikosulut mitkä on tekemisisä ECU:un, virta/rattilukon kanssa)
siihen viitta tuo yksiköstä ulos "heittäminen" jos virtaa oli riitävästi että ei sen takia sitä tehnnyt
E: ja tosiaan kannattaa laitaa/selvitää ensin ne viat mitä ilmi tulee ja sitten jos ei auta tutkailla lisää
oletetavasti pilottia ei ole pääsyyt sylintereihi asti tarpeeksi,
kuten jo tuolla aiemmin niin heku systeemissä oleva oikosulku toisinaan estää käynistymisen,
(samoin kaikki muutkin oikosulut mitkä on tekemisisä ECU:un, virta/rattilukon kanssa)
siihen viitta tuo yksiköstä ulos "heittäminen" jos virtaa oli riitävästi että ei sen takia sitä tehnnyt
E: ja tosiaan kannattaa laitaa/selvitää ensin ne viat mitä ilmi tulee ja sitten jos ei auta tutkailla lisää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
CDI203 kirjoitti:Jos on lähtenyt kertaalen käyntiin niin "mekanisen" vakavan puristus vamman voi oikeestaan pitää pois suljettuna,
oletetavasti pilottia ei ole pääsyyt sylintereihi asti tarpeeksi,
kuten jo tuolla aiemmin niin heku systeemissä oleva oikosulku toisinaan estää käynistymisen,
(samoin kaikki muutkin oikosulut mitkä on tekemisisä ECU:un, virta/rattilukon kanssa)
siihen viitta tuo yksiköstä ulos "heittäminen" jos virtaa oli riitävästi että ei sen takia sitä tehnnyt
E: ja tosiaan kannattaa laitaa/selvitää ensin ne viat mitä ilmi tulee ja sitten jos ei auta tutkailla lisää
Kaksi hehkua hommattu ja Keskiviikkona tarkoitus saada vaihdettua ellei tule mitään katastrofia vanhojen irroittamisessa,sittenpähän nähdään joko Sprintteri ottaisi ja syttyisi!
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Nyt täytyy hieman offtopikoida.
Missä ovat mahtaneet olla materiaali- ja liitostekniikan poiijaat, "Jörgen & Heinrich" kun W906 on ollut suunnittelupöydällä???
Voi hyvä tavaton minkäölaisia rakenneratkaisuja peltien kiinnityksissä. Esimerkkinä vaikka "kuran keruulipat" sivulistojen alla.... Mitä hel***iä???
Em. kaverit ovat joko, a: olleet vessassa, b: pelanneet laivanupotusta, c: surffanneet facebookissa ja naapurin muori on huudellut ikkunastaan vinkkejä suunnittelutiimille.
Jos ei W903 ollut järin kehuttava pintojensa kestävyydeltään niin, näin nopealla tutustumisella asiat eivät suinkaan ole paremmin..

Missä ovat mahtaneet olla materiaali- ja liitostekniikan poiijaat, "Jörgen & Heinrich" kun W906 on ollut suunnittelupöydällä???

Voi hyvä tavaton minkäölaisia rakenneratkaisuja peltien kiinnityksissä. Esimerkkinä vaikka "kuran keruulipat" sivulistojen alla.... Mitä hel***iä???
Em. kaverit ovat joko, a: olleet vessassa, b: pelanneet laivanupotusta, c: surffanneet facebookissa ja naapurin muori on huudellut ikkunastaan vinkkejä suunnittelutiimille.
Jos ei W903 ollut järin kehuttava pintojensa kestävyydeltään niin, näin nopealla tutustumisella asiat eivät suinkaan ole paremmin..



Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Ysikaks kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Jos on lähtenyt kertaalen käyntiin niin "mekanisen" vakavan puristus vamman voi oikeestaan pitää pois suljettuna,
oletetavasti pilottia ei ole pääsyyt sylintereihi asti tarpeeksi,
kuten jo tuolla aiemmin niin heku systeemissä oleva oikosulku toisinaan estää käynistymisen,
(samoin kaikki muutkin oikosulut mitkä on tekemisisä ECU:un, virta/rattilukon kanssa)
siihen viitta tuo yksiköstä ulos "heittäminen" jos virtaa oli riitävästi että ei sen takia sitä tehnnyt
E: ja tosiaan kannattaa laitaa/selvitää ensin ne viat mitä ilmi tulee ja sitten jos ei auta tutkailla lisää
Kaksi hehkua hommattu ja Keskiviikkona tarkoitus saada vaihdettua ellei tule mitään katastrofia vanhojen irroittamisessa,sittenpähän nähdään joko Sprintteri ottaisi ja syttyisi!
Hehkut vaihdettu,aikaa meni vajaa 30min,lähtivät vikisemättä irti.
Mersu lähti vaivalloisesti käyntiin,annettiin käydä muutamia minuutteja kun sammutettiin,ja nyt ei taas muutakuin lupailua vain!

Kun lähti käyntiin niin vikavalo vilkkui,nyt palaa jatkuvasti eikä lähde...
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Lämmitittekö auton ensin webastolla ja sen jälkeenkö lähti käyntiin, mites mittasitteko ottiko hehkut virtaa hehkutus vaiheessa? Kun auto lähtee käyntiin niin pitäisi jälkihehkutuksen olla päällä vielä jonkin aikaa riippuen moottorin lämpötilasta. Tarvii kyllä DC pihtivirtamittarin mittaukseen..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Lämmitettiin Webastolla,ja hehkutus vaiheessa jännite oli 4,0V-5,0V,ja niihin jäi pieni jännite vielä hehkutuksen jälkeen,n.1,5V.joskami kirjoitti:Lämmitittekö auton ensin webastolla ja sen jälkeenkö lähti käyntiin, mites mittasitteko ottiko hehkut virtaa hehkutus vaiheessa? Kun auto lähtee käyntiin niin pitäisi jälkihehkutuksen olla päällä vielä jonkin aikaa riippuen moottorin lämpötilasta. Tarvii kyllä DC pihtivirtamittarin mittaukseen..
Pihtivirtamittaria ei ole valitettavasti käytössä,jolloin näkisi sen jännite puolen myös kun pistokkeet on hehkuissa kiinni...
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Onkohan tähän ongelmaan löytynyt mitään ratkaisevaa tekijää, tai ylipäätään mikä/mitkä asia(t) ko.vaivat aiheuttaneet??
Tähän olisi todella mukava kuulla päivitystä, jos/mikäli jotain on ratkennut.
Sikäli oma "kanttura" ojassa, että samalainen kottero on itsellänikin. Tosin vajaamukisena versiona.
Tähän olisi todella mukava kuulla päivitystä, jos/mikäli jotain on ratkennut.
Sikäli oma "kanttura" ojassa, että samalainen kottero on itsellänikin. Tosin vajaamukisena versiona.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
Meillä teki toi sigun sprintteri ihan samaa. Välillä kans starttaili pitkään ja viimesillään sytytteli vikavaloo ja hukkas tehonsa. Tyhjennettiin katti ja hiukkassuodatin ja ohjelmoitiin uusiks ja lastutettiin vielä. Loppu kaikki ongelmat ja kulkee paremmin ja kulutta vähemmän.. Nyt tehoakin 175/390
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Re: Sprinter 318cdi -07 ei käynnisty enää!?
jokos tämä on kunnossa/mistä löyty vika?