Joo eli tollanen projekti olis meneillään. Mitäs kaikkea siinä pitää huomioida. Jostain asioista olen ottanut selvää. Hommattuna on:
Vaihdevalitsin
Vaihdetanko laatikkoon
Poljin
Öljynlauhdutin+letkut
Vauhtipyörä ja vetolevy
Repcon oy vahvistama 722.3 laatikko ja turbiini.
Ja stten ne vaijerit valitsimelle. Kumpaan tulee jarrupolkimelta vaijeri? Etummaiseen vai takimmaiseen lukitsijaan valitsimen ollessa kiinni. Ja toiseen tulee sitte virtalukolta mutta en ajatellut sitä laittaa kiinni. Ja miten tuossa laatikossa on estetty se että vauhdista ei saisi vahingossakaan pakkia päälle. Vai onko siihenkin joku oma juttunsa? Viisaammat neuvoja kaivataan
mikäs automaatti tässä nyt on kyseessä? ilmeisesti joku uudempi 5, tai enenmmän pykäläinen? ei noissa vanhemmissa ainakaan ole mitään vaijereita. eikä estäjiä vaihteiden suhteen. käsittääkseni kaikki vaihteet saa päälle mistä vauhdista vaan. eri asia sitten, että kytkeytyykö vaihde todellisuudessa. esim. P ei suostu meneen päälle, jos auto liikkuu. raksuttaa vaan hullun lailla.
sitten siellä kuuluisi olla sähköjä sen verran, että auto ei suostu starttaan, jos on joku muu kuin N, tai P vaihde kyseessä. mutta tällähän ei ole mitään käytännön virkaa. ja peruutusvalot kanssa. manuaalissa se pakkivalo on otettu muistaakseni vaihdevalitsimelta, kun automaatissa itse toosasta. mutta jatkaa niitä piuhoja ja vetää askille asti. tollain se on helpoin totetuttaa.
ja palataan vielä siihen, että en tiedä mikä aski tässä on kyseessä, enkä muutenkaan tunne noita uudempia, että kuinka niissä on tämä vaihtojen kovuus/pehmeys toteutettu, mutta ainakin vanhemmissa laitteissa sitten tarvit vielä modulaattorin pumpun kylkeen, joka säätää alipainetta lootalle. ja normaalisti turbomalleissa on ollut vielä toinen lisäpurkki siinä välissä, mihin tulee ahtopaine, joka sitten kanssa jotenkin säätää lootan vaihtoja kovemmiksi. mutta tota ei välttämättä käytännössä tarvi.
Kyllä luulis ainaki jotkut vaijerit olevan mitkä siihen kepille menee, itellä ei ainaka lähe P pois päältä ennenku on jarru pohjassa, ja avain ei lähe irti ennenku on P päällä.....
Joo. Eli kyseessä ihan w124 laatikko 4vaihteinen mekaaninen 722.3 mitä näissä supereissa on käytetty yleensäkin. Juu modulaattoria oon hommaamassa ja uudemmassa sähkölaatikossa on ainakin laatikossa sellanen vipu ettei p lähde pois ennenkun siitä kepistä painaa eli jarrulta tulee joku keppi sinne. Sitten vielä tuo kardaanin laita. Kuinkakohan montaa mittaa niitä mahtaa olla kun getrak oli melkee 10cm lyhkäsempi ku toi automaatti loota. ettei tarttis lyhennellä jos löytyis sopivan mittanen valmiiksi