Tiukka on välillä komiaa oikeassa paikassa... Mutta,nyt lakkas naurattamasta.
Nimittäin lankun 250 hehkut niin piukassa,että usko loppuu.Pari on pimeenä,niin että olis ihan kiva saada vaihdettua ja mielellään kaikki.Ei uskalla vääntää,vaikka varmaan vähän enemmän kestävät,kuin uudemmat versiot.Hyvät neuvot olisivat nyt paikallaan.Mielellään en kantta ottais pois....
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Petromax kirjoitti:Tiukka on välillä komiaa oikeassa paikassa... Mutta,nyt lakkas naurattamasta.
Nimittäin lankun 250 hehkut niin piukassa,että usko loppuu.Pari on pimeenä,niin että olis ihan kiva saada vaihdettua ja mielellään kaikki.Ei uskalla vääntää,vaikka varmaan vähän enemmän kestävät,kuin uudemmat versiot.Hyvät neuvot olisivat nyt paikallaan.Mielellään en kantta ottais pois....
Leveäkö on vai kapea kantinen?
Perusjuttuna sellainen että jos annat voimaa niin vain väänöä ei kampeamista Tarkoitan tällä sitä että pitkää hylsyä pitää tukea ettei poikittaista vääntövoimaa tuu yhtään mutta varmaan tiesitkin tämän
Ja jos nytkähtää ni sit takas Ees sun taas pikkuhiljaa liikerataa isommaksi ja irroitusainetta joukkoon. Jotkut on ottanu leveäkantisissa aiheesta ihan kuukauden projektin Nytkytelyä ajoa irroitusainetta nytkyttyleyä ajoa irroitusainetta jne...
Kaveri pyysi lainaan jostain vibraattoria,katsotaan lähteekö vai katkeaako.Liotinta laitetta,mutta ei tahdo kiinni oleviin saada menemään kovin helposti.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Jos on kapeakantinen niin vääntämällä lähtee, jos leveä niin pulttikoneella, ja jos katkeaa niin sitten on olemassa työkalut joilla voi irrottaa katkenneen ilman kannen irrotusta.
Tulpat pysyy kiinni tai nejä niistä.Keskimmäinen lähti suosiolla auki.Tuntuvat kyllä lämpiävän nämä muut,joten saa olla tällä kertaa.Olis vain ollut kiva vaihtaa kerralla kaikki.Ei huvita nyt alkaa kantta pois ottamaan.
Täytys olla työkalu katkenneen poistoon,joten...
Tekeekö mikään korjaamo urakkaa hehkujen vaihdosta järkihintaan,eli jos katkeaa,niin se on sitten korjaamon ongelma?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Kyllä luulisi että laskuttavat koko ajasta..jos tulee ongelmiakin kun ei se ole heidän syy.
toisaalta urakka hinnnoittelussa he tietävät ainakin leveä kantisen ongelmat ja hinta on sen mukainen.
Toi kapeakantisen hinnoittelu voisi mennä nappiin jos he pitävät sitä ja pitävätkin helppona.
Paras tieten kysyä sitä hintaa.
Ainakin yhteen aikaan oli kaikelle työlle oma hinta ja aika taulukkonsa ja mitä nopeammin asentaja sen teki niin enemmän jäi firmalle...aikaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Tiukassa olevia hehkuja ei ainakaan saa irroittaa lenkki avaimella vaan hylsyllä ja mielellään t-vääntimellä että ei tule toispuolista vääntöä joka varmasti katkaisee hehkun.
Keikoja on ajaa kone kuumaksi,suoralla virralla ..jos hehku hehkuu edes vähänkään hehekuu niin kuumaksi suoralla virralla ensin ja sitten kimppuun.
Toisaalta tämä laajentaa hehkua ulospäin kierteisiin ja tiukkenee mutta karstat kyllä tipahtaa kun vähänkään pyörähtää.
Om605..kyllä uskaltaa aukaista mutta monivena kantsii suoraan viedä korjaamolle...asiantuntevalle...kellä oikeat ulosveto työkalut.
Voithan kokeilla yhtä ja voit silti ajaa ja sitten suosiolla vaan korjaamolle kun siltä tuntuu että haluat kaikki vaihtaa tai kaikki on mykkiä..kokeilet vaan nyt ihan suoraan sen rikkonaisen irroittaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Tuolla hehkujen avaamiseen tehdyllä vibralla ei auennut.On tosin aika hellä,ettei katkaise.Mutterivääntimellä
sais lisää potkua,mutta riski on katkeamiseen.Koska paikka ei ole muutenkaan niin tilava työskennellä ja jatkovarsiin tahtoo hukkua sitä voimaa.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Imusarja suosiolla pois edestä niin saat suoraa,vääntämätöntä momenttia hehkulle.
Jos yrittää mutkilla ja monella jatkolla niin varmasti katkeaa ja johonkin nojattuna se voi antaa muutenkin tiukan tunteen ,että olisi tosi jumissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Todella harvinaista että OM602 hehku olisi niin jumittunut ettei kestä vääntää irti. (=ei koskaan tavattu moista)
Voisi kai olla mahdollista jos edellinen hehkunvaihtaja on jättänyt tulpat löysälle.
Sanoisin että uskalluksen puutetta ettei lähde
Taas puolestaan OM605 hehkujen kanssa ei kannata kovin kauaa värkätä, jos ei pulttipyssyllä lähde niin katkeaa ja katkaistahan se pitääkin jotta pääsee irrottamaan poraamalla...
Vibrat on turhia vehkeitä jos välissä on jatkovarsia tai nivel.
Pikkusen epäilyttää vielä onko tosiaan kapeakantinen, imusarja oli siis alumiinia eikä mustaa muovia ?
Onko hehkuja kokeillut irrottaa joku jolla on momentti hallussa, siis tietää miten lujasti kestää vääntää ?
No niin,unissapäin tuli kirjoitettu.Vaikka en kyllä mielestäni puhunut mistään alumiinisista imusarjoista.Eli 605 on,mutta edelleen tulpat kiinni pysyy!
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Et puhunutkaan alumiinista, mutta OM602:ksi väitit joten piti yrittää jollain tapaa varmistaa onko tosiaan niin
Nyt ymmärrän ongelman, tavallista OM605:n kanssa. Pari viikkoa sitten porailin kahdesta moottorista yhteensä neljä tulppaa.
Jumissa oleva tulppa tosiaan irrotetaan niin että se väännetään poikki ja sitten porataan / vedetään pois erikoistyökalusarjalla.
Työkalut ja taidot omaava korjaamo olisi nyt tarpeen.
Viitosen tulppaa ei saa porattua irrottamatta ös-jalkaa joten se on työläin.
Jos ei haittaa että snadisti lainaan tätä topiccia, pitäs OM601 vaihtaa hehkut, onko miten riskiä että napsahtaa poikki ja sitten kun motonetissä oli kahden pituisia Boschin tulppia, niin onko väliä ku ostin ne pari milliä pidemmät?
Kiitosta etukäteen.