W204 A:n jarrut
W204 A:n jarrut
Tervehdys.
Tälläistä "ongelmaa" tällä kertaa. Omistan 204 tyypin farkun, diesel koneella. Auto on automaatti. Tämän ensimmäisen talven kokemuksella voin sanoa, että ompas autossa omituiset jarrut.
Näillä peilikirkkailla keleillä, autossa on tosi pahasti puskevat jarrut. Meinaa mennä parkkiruutuun kääntäessä viereisen auton kylkeen. Eli, kun hiljaisessa nopeudessa käännät rattia ja samalla hillitset vauhtia jarrulla, auto puskee suoraan. Automaatti siis työntää tyhjäkäynnillä ja etuset lukittuu tosi herkästi. On suorastaan vaarallinen ominaisuus. on meinannut tulla jo monta yllätystä.
Onkos muuten muut havainnut samaa?
Onko tämä ns normaalia?
Entisellä 211 korisella ei koskaan ollut tuollaisia piirteitä, viiden talven kokemuksella.
Tälläistä "ongelmaa" tällä kertaa. Omistan 204 tyypin farkun, diesel koneella. Auto on automaatti. Tämän ensimmäisen talven kokemuksella voin sanoa, että ompas autossa omituiset jarrut.
Näillä peilikirkkailla keleillä, autossa on tosi pahasti puskevat jarrut. Meinaa mennä parkkiruutuun kääntäessä viereisen auton kylkeen. Eli, kun hiljaisessa nopeudessa käännät rattia ja samalla hillitset vauhtia jarrulla, auto puskee suoraan. Automaatti siis työntää tyhjäkäynnillä ja etuset lukittuu tosi herkästi. On suorastaan vaarallinen ominaisuus. on meinannut tulla jo monta yllätystä.
Onkos muuten muut havainnut samaa?
Onko tämä ns normaalia?
Entisellä 211 korisella ei koskaan ollut tuollaisia piirteitä, viiden talven kokemuksella.
Re: W204 A:n jarrut
Mun W203:ssa liukkaalla kelillä sama havainto. Olen ottanut sen ominaisuutena. Liukkaalla pitäisi takajarruja jotenkin saad painotettua, mutta tokkopa tuohon helppoa ratkaisua löytyy.
W203CDI
Re: W204 A:n jarrut
Sama ilmiö havaittu täälläkin. Kuluneilla ja vähänastaisilla eturenkailla oli jonkin verran vaikutusta asiaan, nyt uusilla ice contacteilla ei ole ollut vielä ongelmaa. Jarruahan saa runtata todella reilusti että takapää jarruttaa.
Ja kuin myös, edellinen 202 ei ikinä tehnyt vastaavaa.
Ja kuin myös, edellinen 202 ei ikinä tehnyt vastaavaa.
S204 220CDI -08
ex. W202 230K -99
ex. W202 230K -99
Re: W204 A:n jarrut
kun ei pitäs olla edes kiinni renkaista. Uusimmat nokialaiset alla..
Re: W204 A:n jarrut
samaa ongelmaa täällä.. hieman ihme keksintö
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: W204 A:n jarrut
sama ongelma:) kitkoilla oli aika mielenkiintoinen....nastarenkailla parani kyllä aika paljon pito ettei tarvinu niin lujaa kikkailla risteyksis:D
Re: W204 A:n jarrut
Takajarruihin saa lisäpitoa polkemalla käsijarrua hieman päälle ja sitten jalkajarrulla loput. Itse olen käyttänyt tuota menetelmää hyvällä tuloksella entisessä W124 automaatissa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W204 A:n jarrut
Tua, nyt yleisesti automaattivaihteisita autoista (takavetoisista). Näissä on yleensä takapainotteiset jarrut juuri tämän ongelman takia ja jos auto tosiaan tuollaista tekee niin alkaisin epäilemään jonkinlaista jumitusta jarrupaineen säätäjässä. En osaa sanoa missä moinen mersuissa sijaitsee mutta epäilisin että taka-akselin lähimaastossa, yleensä se paineensäädin ottaa "säätönsä" tukivarsilta.
Esim. Hiacessa tuo murikka löytyi muistaakseni kuskin puolen takarenkaan etupuolelta ja oli hyvinkin yleinen vika ettei takajarrut oikein pitäneet. En väitä että mersuissa olisi toteuttu noin, en tod tiedä, mutta jonkinlainen säädin siellä on satavarmasti. Mulla W204 eikä olet uollaisia ongelmia ollut vaikka kitkoilla ajetaan.
Siis oletan että jarrut toimivat muuten oikein eli takana on jarrupalat ok eikä satulat jumittele, jos näin on niin sitten etsimään sitä paineensäädintä.
Esim. Hiacessa tuo murikka löytyi muistaakseni kuskin puolen takarenkaan etupuolelta ja oli hyvinkin yleinen vika ettei takajarrut oikein pitäneet. En väitä että mersuissa olisi toteuttu noin, en tod tiedä, mutta jonkinlainen säädin siellä on satavarmasti. Mulla W204 eikä olet uollaisia ongelmia ollut vaikka kitkoilla ajetaan.
Siis oletan että jarrut toimivat muuten oikein eli takana on jarrupalat ok eikä satulat jumittele, jos näin on niin sitten etsimään sitä paineensäädintä.
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: W204 A:n jarrut
Taitaa mennä aika pitkään tuota taka-akselin paineensäädintä 204:sta etsiessä? Vähän eri syistä jossain kuorma-autoissa ja vastaavissa ne kuorman mukaan säätyvät takajarrut.C12 kirjoitti: Siis oletan että jarrut toimivat muuten oikein eli takana on jarrupalat ok eikä satulat jumittele, jos näin on niin sitten etsimään sitä paineensäädintä.
Neliveto olisi yksi ratkaisu otsikon "ongelmaan" vaikka ainoa takatuuppari missä tuollaisen ongelman pystyi havaitsemaan oli 210 korinen kitkarenkailla ("vika" ei ollut korimallin syytä).
Re: W204 A:n jarrut
Tänään viimeksi tuli jäisellä kesämökin pihalla oikein kunnolla kirottua. Pakki päälle ja autoa kääntämään, niin kohta tämä s**tana on menossa kohti kulmassa olevaa koivua
. Ei käänny eteenpäin tai taaksepäin ottaessa. Suksena menee kumpaakin suuntaan. Paikka paikoin itä suomessa on pihat aivan tolkuttoman liukkaita.
Sen vielä sanon, että paljon parjatuissa 211:sen SBC jarruissa ei ollut ikinä näitä ongelmia....
Nyt joku jo arvostelee, ettei se osaa ajaa, mutta ajan 50-65 tkm vuodessa, haja-asutus alueen huonosti hoidetuilla pikkuteillä ja pihoilla..
Tämä nyky auto pitäisi olla vielä ihan kunnossakin, nyt sillä on ajettu 95 tkm. ja ainakin takalevyt näyttää normaalisti kuluneille, joten oletan että tuo on ihan vaan ominaisuus jonka kanssa vaan pitää elää..

Sen vielä sanon, että paljon parjatuissa 211:sen SBC jarruissa ei ollut ikinä näitä ongelmia....
Nyt joku jo arvostelee, ettei se osaa ajaa, mutta ajan 50-65 tkm vuodessa, haja-asutus alueen huonosti hoidetuilla pikkuteillä ja pihoilla..
Tämä nyky auto pitäisi olla vielä ihan kunnossakin, nyt sillä on ajettu 95 tkm. ja ainakin takalevyt näyttää normaalisti kuluneille, joten oletan että tuo on ihan vaan ominaisuus jonka kanssa vaan pitää elää..
Re: W204 A:n jarrut
Niinkuin sanoin ei hajuakaan missä se sijaitsee. Miten sitten on mersussa paineen säätö toteutettu? Sama paine ei kuitenkaan ole auton etu- ja takapäässä, muuten kävisi niin että jarrutuksessa takapyörät menevät lukkoon/ absit räpättää.DBFI kirjoitti:Taitaa mennä aika pitkään tuota taka-akselin paineensäädintä 204:sta etsiessä? Vähän eri syistä jossain kuorma-autoissa ja vastaavissa ne kuorman mukaan säätyvät takajarrut.C12 kirjoitti: Siis oletan että jarrut toimivat muuten oikein eli takana on jarrupalat ok eikä satulat jumittele, jos näin on niin sitten etsimään sitä paineensäädintä.
Neliveto olisi yksi ratkaisu otsikon "ongelmaan" vaikka ainoa takatuuppari missä tuollaisen ongelman pystyi havaitsemaan oli 210 korinen kitkarenkailla ("vika" ei ollut korimallin syytä).
Valistakaa viisaammat jos joku tietää. Piruilu nyt ei ketään auta, otin Hiacen nyt vaan esimerkiksi koska siintä sen näkee selvästi kun pyöräkoteloon kurkkaa. Yhtään autoa en ole vielä nähnyt joista ei jonkinlaista säädintä löydy, toteutustapoja lienee monia.
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: W204 A:n jarrut
Ainakin takajarruissa on pienempi männän pinta-ala, joten jarruvoima on myös pienempi vaikka paine olisi sama.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W204 A:n jarrut
Kyllä, otetaan esimerkiksi taas vaikka se Hiace. Siinähän on levyt edessä ja rummut takana, eli heikompitehoiset jarrut takana. Silti sielläkin on tämä paineensäädin.
Eli epäilen että mersussakin se on mutta miten toteutettuna?
Eli epäilen että mersussakin se on mutta miten toteutettuna?
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: W204 A:n jarrut
Toinen keino olisi pienentää tyhjäkäyntiä ettei turbiini ottaisi niin paljoa vetoa jo päälle mutta voi olla että voi onnistua starillakaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W204 A:n jarrut
Aikoinaan uusin W115 koppaseen ns. pystäri Mersuun kaikki jarruputket pääsylinteriltä jokaiselle pyörälle eikä siellä mitään venttiileitä missään kohtaa ollut. Ainakin siinä mallissa tehoero oli aikaansaatu pyöräsylinterien männänhalkaisijoilla. Sekin oli automaatti ja puski liukkaalla kuin moottorikelkka.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W204 A:n jarrut
Ok, kuulostaa vaan jotenkin uskomattomalta ettei mersun insinöörit ottaisi mitenkään huomioon auton kuormaa jarrutustilanteissa. Taaksehan voidaan ohjata reilusti enemmän painetta jos autossa on kuormaa, vaikka täysi lasti ihmisiä, ja paksissa matkatavaroita vs pelkkä kuljettaja.
Täytyy kurkkia auton alle vaikkapa renkaita vaihtaessa, vaikka epäilenkin etten sieltä perinteistä mekaanista venttiiliä löydä.
Täytyy kurkkia auton alle vaikkapa renkaita vaihtaessa, vaikka epäilenkin etten sieltä perinteistä mekaanista venttiiliä löydä.
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: W204 A:n jarrut
jami kirjoitti:Tänään viimeksi tuli jäisellä kesämökin pihalla oikein kunnolla kirottua. Pakki päälle ja autoa kääntämään, niin kohta tämä s**tana on menossa kohti kulmassa olevaa koivua. Ei käänny eteenpäin tai taaksepäin ottaessa. Suksena menee kumpaakin suuntaan. Paikka paikoin itä suomessa on pihat aivan tolkuttoman liukkaita.
Sen vielä sanon, että paljon parjatuissa 211:sen SBC jarruissa ei ollut ikinä näitä ongelmia....
Nyt joku jo arvostelee, ettei se osaa ajaa, mutta ajan 50-65 tkm vuodessa, haja-asutus alueen huonosti hoidetuilla pikkuteillä ja pihoilla..
Tämä nyky auto pitäisi olla vielä ihan kunnossakin, nyt sillä on ajettu 95 tkm. ja ainakin takalevyt näyttää normaalisti kuluneille, joten oletan että tuo on ihan vaan ominaisuus jonka kanssa vaan pitää elää..
Totta tuo. Itellä on S211 280CDI Automaatti SBC jarruilla, alla Nokian Hakka R kitkat. Ei mitään ongelmia talvella vaikka oisi jäiset pihat, risteykset yms. Vaikka SBC jarruja moni parjaa, niin omasta mielestäni ne ovat loistavat!
Kokeilin sit kaverin S204 250CDI automaattia alla Nokian Hakka R2 kitkat, puski kyl melko kovasti esim jäisellä parkkipaikalla. Tuntu et takajarrut ei himmaille ollenkaan.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: W204 A:n jarrut
Tuli mieleen, voisiko olla että absin boxissa on jonkinlainen ohjaus jarrupaineille?
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: W204 A:n jarrut
piti viime viikolla oikein koittaa et puskeeko eikä puskenut ja auto w204 tomaatilla.
Alla halpis nastarenkaat.
Alla halpis nastarenkaat.
Re: W204 A:n jarrut
Sulla taitaa olla nokalla vähän enemmän painoa (V6) ja eri laatikko mutta tuskin tuossa turbiini ainakaan "löysempi" ole.v-maxx kirjoitti:piti viime viikolla oikein koittaa et puskeeko eikä puskenut ja auto w204 tomaatilla.
Alla halpis nastarenkaat.
Re: W204 A:n jarrut
jami kirjoitti:Tervehdys.
Tälläistä "ongelmaa" tällä kertaa. Omistan 204 tyypin farkun, diesel koneella. Auto on automaatti. Tämän ensimmäisen talven kokemuksella voin sanoa, että ompas autossa omituiset jarrut.
Näillä peilikirkkailla keleillä, autossa on tosi pahasti puskevat jarrut. Meinaa mennä parkkiruutuun kääntäessä viereisen auton kylkeen. Eli, kun hiljaisessa nopeudessa käännät rattia ja samalla hillitset vauhtia jarrulla, auto puskee suoraan. Automaatti siis työntää tyhjäkäynnillä ja etuset lukittuu tosi herkästi. On suorastaan vaarallinen ominaisuus. on meinannut tulla jo monta yllätystä.
Onkos muuten muut havainnut samaa?
Onko tämä ns normaalia?
Entisellä 211 korisella ei koskaan ollut tuollaisia piirteitä, viiden talven kokemuksella.
Mulla oli aikoinaan 124 bensafarkku aut.,niin siinä oli juuri sama ongelma liukkaalla.Kun painoi jarrua, niin etujarrut kyllä luisti suksena, mutta takapää ei lukittunut. Oli muutamia läheltä piti tilanteita, kun parkkeeras seinän lähelle,tai autojen sekaan. Katsastuksessa jarrut toimi aina hyvin.Ilmeisesti farkun jarrut on säädetty tehtaalla etupainotteisemmaksi kuin sedanin.Nykyisessä w 204 :ssä ei ole mitään jarruongelmia.

w 211 e55 amg kompressor
Re: W204 A:n jarrut
Tällähän se onnistuu.atlas kirjoitti:Toinen keino olisi pienentää tyhjäkäyntiä
Itselläni kun olen peili jäällä ahtaassa paikassa niin radio ja ilmastointi pois päältä jotta kierrokset laskee sinne 800 tai jotain.
Tuon jälkeen auto on ihan normaali ajettava.
Totta puhuen aika pelle hommaa.. mut eipä tosiaan ollut w211:ssä tätä ongelmaa vaikka siinäkin oli moottorin kierrokset ylhäällä.
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 A:n jarrut
Tässä on mitä toden näköisemmin se syyatlas kirjoitti:turbiini ottaisi niin paljoa vetoa jo päälle mutta voi olla että voi onnistua starillakaan.
(autot joiden luullan olevan kunnossa eivät sitä ole ja turbin lukitus on liikka päällä tai vaihteelle ohjataan likkaa painetta)
tekekö samaa molelemmilla vaihtamis ohjelmilla
edes kesä renkailla vesijään pällää ei ole moista onkelmaa vastaan tullut
(ehjissä autoissa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 A:n jarrut
Se on koko systeemi sitäC12 kirjoitti:Tuli mieleen, voisiko olla että absin boxissa on jonkinlainen ohjaus jarrupaineille?
(ja joka pyörälle on "omapaineen säädin")
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W204 A:n jarrut
Mulla muuten tippuu tyhjäkäynnin kierrokset vaihteiston C/S napilla 900 -> 700, S:llä siis 900. Liekköhän tämä milläänlailla normaaliaskibe kirjoitti:Tällähän se onnistuu.atlas kirjoitti:Toinen keino olisi pienentää tyhjäkäyntiä
Itselläni kun olen peili jäällä ahtaassa paikassa niin radio ja ilmastointi pois päältä jotta kierrokset laskee sinne 800 tai jotain.
Tuon jälkeen auto on ihan normaali ajettava.
Totta puhuen aika pelle hommaa.. mut eipä tosiaan ollut w211:ssä tätä ongelmaa vaikka siinäkin oli moottorin kierrokset ylhäällä.

S204 220CDI -08
ex. W202 230K -99
ex. W202 230K -99
Re: W204 A:n jarrut
ei merkitystä onko S vai CCDI203 kirjoitti:Tässä on mitä toden näköisemmin se syyatlas kirjoitti:turbiini ottaisi niin paljoa vetoa jo päälle mutta voi olla että voi onnistua starillakaan.
(autot joiden luullan olevan kunnossa eivät sitä ole ja turbin lukitus on liikka päällä tai vaihteelle ohjataan likkaa painetta)
tekekö samaa molelemmilla vaihtamis ohjelmilla
edes kesä renkailla vesijään pällää ei ole moista onkelmaa vastaan tullut
(ehjissä autoissa)
mistähän tuo voisi johtua?
Viimeksi muokannut skibe, Ma 03.03.2014 07:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: W204 A:n jarrut
Täällä myös havaittu ko. ominaisuus. Jäisillä parkkipaikoilla saa olla kyllä tarkkana. Kerran kävi jopa niin, että kun olin pysähtynyt todella liukkaaseen risteykseen, niin auto oli muuten paikallaan mutta takarenkaat suttasivat tyhjää 

Re: W204 A:n jarrut
Vaan kylläpä sieltä löytyy paineen säätäjä, ja jopa molemmille takapyörille omansa. Eli ainakin tuossa -12 mallisessa Ceessä se löytyy kun ottaa takapyörän irti, se on linkitetty ylempään tukivarteen josta siis ottaa säätönsä. Laitan vielä kuvankin jos osaan...
Juu ei onnistu nyt kuvan laitto. Enkä perusta mitään kuvapalvelua yhden kuvan takia, mutta sieltä se löytyy, kallistuksen vakaajan ja ylemmän tukivarren väliin asennetuna, ja siitä on linkki siihen ylätukivarteen josta ottaa säätönsä. Ei tarvitse sen enempää etsiä, näkyy ihan suoraan kun ottaa pyörän pois. En itseasiassa edes muistanut tätä keskustelua ennenkuin näin sen murikan. Oli ensimmäinen renkaanvaihto mulla Mersuun
Juu ei onnistu nyt kuvan laitto. Enkä perusta mitään kuvapalvelua yhden kuvan takia, mutta sieltä se löytyy, kallistuksen vakaajan ja ylemmän tukivarren väliin asennetuna, ja siitä on linkki siihen ylätukivarteen josta ottaa säätönsä. Ei tarvitse sen enempää etsiä, näkyy ihan suoraan kun ottaa pyörän pois. En itseasiassa edes muistanut tätä keskustelua ennenkuin näin sen murikan. Oli ensimmäinen renkaanvaihto mulla Mersuun

W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: W204 A:n jarrut
Laita vaan kuva, ei tarvitse käyttää ulkoisia palvelimia.C12 kirjoitti:Vaan kylläpä sieltä löytyy paineen säätäjä, ja jopa molemmille takapyörille omansa. Eli ainakin tuossa -12 mallisessa Ceessä se löytyy kun ottaa takapyörän irti, se on linkitetty ylempään tukivarteen josta siis ottaa säätönsä. Laitan vielä kuvankin jos osaan...
Oliko tämä farkku vai sedan? Xenon valot? Ihanko sähköohjattu systeemi sieltä löytyi?