
Venttiiliksi Bi-TDI Audin tai OM651 TT:n bypass-vena / käytät tärpättien bypass-kikottimia / tai jos rahaa on ku kroisoksella, niin miksei hukkaporttikin käy.
Yliahdon estät ohjaamalla pikkuahtimen turbiinipuolen hukkista (nro 1).
Mahtaako kukaan tietää osanumeroa tuolle Om651 bypass venttiilille itse en epc:stä tuota löytänyt millään..norsu kirjoitti:Kyllä putkimies on ollut ihan järjissään tuota kuvaa piirtäessään...![]()
Venttiiliksi Bi-TDI Audin tai OM651 TT:n bypass-vena / käytät tärpättien bypass-kikottimia / tai jos rahaa on ku kroisoksella, niin miksei hukkaporttikin käy.
Yliahdon estät ohjaamalla pikkuahtimen turbiinipuolen hukkista (nro 1).
Ongelmana on tuo syötön määrä ennen ku morkooli edes herää, eli enneku on ahtoja. Tuossa pumpussa kun on tuo ulkoinen morkooli/syötönsäätö ja jos pistää alasyötön minimiin niin alkaa jo häiritä tyhjäkäyntiä sekä käyntiin lähtemistä.veskola kirjoitti:Sinullahan on siellä jo tietokonetta muutenkin niin laitat magneettiventtiilin morkoolin kelloon menevään letkuun ja tietokone päättää milloin isot syötöt päästetään valoilleen.
Tai sitten taitaa kylläkin riittää kun siirrät morkoolin kellolle menevän letkun osan 3 eli takaiskuventtiilin toiselle puolelle eli ison ahtimen painelähtöön, vai mitä ?
Kuulostaa hyvältä, tehotavoite on neljänsadan paikkeilla.norsu kirjoitti:Et saa pikkuahdinta tukkoon mitenkään, koska ennen tukkeutumista ahtovastuun pitää siirtyä isolle ahtimelle. Tämä on tavallaan mitoituskysymys, mutta sekventaalina tuossa on enempi pelivaraa, kuin compoundina. Isompi ahtimesi minua tässä enempi huolestuttaisi kompurakarttansa perusteella. Mikä on tehotavoitteesi?
Tulet yllättymään ison ahtimen heräämisen herkkyydestä sekventaalina vs. yksikseen...![]()
Ahtopaine tasakaasulla satasessa helposti 0,5-1,0bar, mutta tuskin enempää. Sähköistä säädintä (kaasun asento, ahtopaine ja kierrosluku) tuohon pikkuahtimeen, mikäli osottautuu ongelmalliseksi.
Juu syötöt on nyt vielä max140cc jota säädetään sitten sopevaksi kunhan penkkiin päästään. Projekti nytkähti tänään vähän eteenpäin kun tuli käytyä tarvikemotissa ostoksilla, eli turbo on nyt hommattu. Pikkuahtimen by pass venttiiliksi tilasin audin bitdi:n venttiilin numerolla: 059 145 901 b joka pitäisi saapua parin viikon sisään. Tässä kuva tuosta venttiilistä:norsu kirjoitti:Neljäänsataan tuon on ok ahdin, tosin karttansa mukaan tuo ei oikein nakuahtimien aatelia ole. No eipä noihin tehoihin paljoa ahtoa pitäisi vielä tarvitakkaan.
Kannattaa sitten muistaa, että tuosta pumpusta tulee ~600hv polttoaineet, joten tulee savuamaan lutu pohjassa melkoisesti tuolla ahtimella. Toinen keino on sitten vähentää max syöttöjä ja ottaa pumpusta ulos vain se mitä tarvitset, eikä tarvitse savutella niin kauhiasti. Isompiin tehoihin sitten isompi murkula.
Jos olen oikeen ymmärtänyt toimintaperiaatteen niin toimii ihan automaattisesti, eli niin että kun pikkuturbo imee menee venttiili alipaineen voimasta kiinni ja sitten kun iso alkaa tuottaan enemmän ilmaa aukeaa venttiili.Eetyzk kirjoitti:Millä tuota venttiiliä aukastaan? Alipaineella vai sähköllä?
Mukava että joku kommentoikinJolle kirjoitti:Ei ole huonohermoisen hommaa tuo ahtimien ja putkien sovittelu. Noista mutkista kehtaa napsia kuvia
Kännyllä uppasin mutta nyt korjattu.BTriker kirjoitti:yksityinen video. Ei nävy