W202 Kunnostusta *vikalistaa*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
mesesale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 16.12.2013 16:54

W202 Kunnostusta *vikalistaa*

Viesti Kirjoittaja mesesale »

Morjesta!
Ajattelin aloittaa oman "projekti" topicin, johon lisään kuvia jos kehtaa esitellä työnjälkeä ja kyselen tyhmiä koskien tämän hetken käyttis mersua - mihin asti ikinä menenkään tämän yksilön laittamisessa (peltejä, maalia?, alustaa jne huoltoja unohtamatta).

Tällainen W202 C200 '95 (Mit. 358tkm) pensa käyttis sai hylkyä konttorilta, jota osasin odottaa ainakin helman osalta. Kaikkihan me tykätään kuvista mutta niitä turha tälläisestä aiheesta laittaa, ainakaan toistaiseksi näistä ropauksista. Ajattelin listata nyt mitä tulee tapahtuman lähiaikoina. Kaikki ohjeet ja pienet (itsestään selvätkin) vinkit ovat tervetulleita, niin ei tule turhaan turattua.
Myöhemmin luvassa muutakin kuin leimalle laittoa, sillä tämä ei ole ruosteeton yksilö. Pidetään mielessä että kaikkea yritetään ellei jopa tehdäkin - niin itse. Kuten joka vehkeelle tähän mennessä.

Elikkäs listaa:
-Etukallistuksen vakaajan ulompi hela (Vas.) (2 pulttia irti jne?)
-Etualapallo (Oik.)
*tehty* -Taka ylätukivarret ulommat helat väljänä (Vas./Oik.)
-Oikean puolen helma, etu tunkinpaikka sisällä, iso reikä. (Uusi pelti tallissa, vanha irti ja uuden heftailua.)
*tehty*-Seisontajarru tehoton, 0,1kN (Oik.) (Uudet kengät ja hilppeet) (MOTONETIN kengät eivät ainakaan minulla menneet ilman säätöruuvinamiskaan menevien "kenkien tappien" lyhennystä)
-Öljyvuoto, moottori (pyyhin tarkastukseen, huomasin 2.3.14 että venakoppa vuotaa..)
*tehty* -Etuvilkut haaleat
-Sivuvilkut haaleat
*tehty* -Taakse säätötukitanko, pallo väljä

Nuo tuosta hommailla, pulttia osaan ottaa irti ja jopa takaisin laittaa, mutta alapallo on "uusi asia" jonka haastavuutta en ennalta tiedä, kuvat ja selostus löytyi jo jostakin. Helma vaatiikin enemmän improvisaatiota kuin bolt-on. Helmapelti tuli raakileena mustana, ja siihen tarvii sitten niitä tunkinkumeja sun muita ostella. Sitä mietin miksi niitä reikiä pitää olla siellä mihin mitään ei tule.. (6kpl muistaakseni alapinnalla) Jos joku pellin vaihtanut kokonaan tai edes paikkapalana niin saa kertoa itsestään selvyyksiä, hoituu kyllä minulta muutenkin.

Näillä lähdetään liikkeelle ja kertoilen tänne taikka kyselen juttuja jos siltä tuntuu. Nämä asiat ei lähinnä niin mielenkiintoisia kenellekään muulle kuin tietysti minulle, mutta nyt on topicci korkattu ja tästä on hyvä jatkaa kaiken maailman asioilla.

Ajatus oli näin, että jos luet, ja jotain tulee mieleen, niin saa neuvoa kuin tyhmää. En minä siihen kuole. Siitä voi olla jopa apua 8)
Viimeksi muokannut mesesale, Ma 03.03.2014 20:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17265
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W202 Kunnostusta *vikalistaa*

Viesti Kirjoittaja dealer »

W202 alapallo on helppo, mutterit irti ja lekaa joka välissä sinne sun tänne.
wiimax.fi
mesesale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 16.12.2013 16:54

Re: W202 Kunnostusta *vikalistaa*

Viesti Kirjoittaja mesesale »

Kiitän :thumbup: tunkin kanssa sai vissii takasin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17265
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W202 Kunnostusta *vikalistaa*

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu, tunkkiakin tarvitsee vain ettei nuppi pyöri "läpi" kun kiristelee mutteria. Siis auton nostamisen lisäksi.
wiimax.fi
UUNO TURPAHURO
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 13.02.2014 16:03

Re: W202 Kunnostusta *vikalistaa*

Viesti Kirjoittaja UUNO TURPAHURO »

Siihen seisonta jarruun...jos on seisonu pidempään (siis auto ;))
aja pala jarru päällä 500m - 1 km jarrurummut lämpöiseksi ja ruosteet irti... sit säädät uudelleen.
Mulla auttoi! :).
mesesale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 16.12.2013 16:54

Re: W202 Kunnostusta *vikalistaa*

Viesti Kirjoittaja mesesale »

Juu elikkäs uudet seisontajarru hilppeet on ostettu asennussarjoineen joten vaihtoon ihan menee, ei ole auton paikallaan olon takia lopahtanut tehot sieltä. :thumbup:

Ja vähän muutakin päivitystä; takaylätukivarren ehdin vaihtaa vasemmalle, ja työn jälkeen huomasin siellä myös "säätötukivarren" olevan väljä pallosta, ja se vaihtui myös. (Olisi varmaan hyvä käydä teettämässä jonkun sortin suuntaus pyöriin kaiken tämän jälkeen?)
Hommat jatkuvat kun ehtii, edetään takapäästä eteenpäin, helma ainoa mikä huolettaa tod.näk. aikaa vievänä työnä.. n. 8 päivää korjausaikaa :shifty:
mesesale
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 16.12.2013 16:54

Re: W202 Kunnostusta *vikalistaa*

Viesti Kirjoittaja mesesale »

Mulla olisi kysymys, olen koittanut hakea haulla miten nuo kylkivilkkujen polttimot saa vaihdettua? Onko niissä jokku klipsut millä se lähtee lokasuojasta vai? Työntö ja veto?

Kaikki alkaa olemaan kunnossa, jäljellä mittaristosta seisontajarrun polttimo paloi ja srs valo jää palamaan kun ruiskutin mittariston plugiin el-mek kliineriä ja taisi olla kostea vielä kun löin virrat päälle (eipähän tule sanomista tarkastuksen yhteydessä kun ajaa auton sisään).. Sitten kallistuksenvakaajan hela vaihtuu tänä yönä sekä alapallon vaihto alkaa, ja loppuu jos kaikki sujuu. Sitten enää helmapelti.. Ajattelin lyödä vain tarvittavan palan mädän tilalle siitä kokonaisesta helmasta (en siis koko helmaa ainakaan vielä vaihda) jos löytyy ehjää peltiä läheltä reikää.
Vastaa Viestiin