
w124 katkaisijoiden valot
w124 katkaisijoiden valot
elikkä omassa w124 200 ei toimi autossa katkaisijoiden valot kun ajoin autolla ja sammutin auton ja laitoin uudestaan käyntiin niin ei enään mikään katkaisijoiden valo toiminut auton sisällä vaan valot oli pimeänä elikkä mikä voisi olla vikana tuossa? sulakkeet olen katosnut sulakerasiasta 

Re: w124 katkaisijoiden valot
Mun muistaakseni mittariston takapaneelissa oleva sulake vaikutti noihin valoihin, eli oisko se rikki? Kokeilitko himmennintä toimiiko se?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: w124 katkaisijoiden valot
pittääpä illalla kokeilla tuota himmennintä ja minkälainen sulake siellä on?
Re: w124 katkaisijoiden valot
Toimiko muuten mittariston valot? Siellä on semmonen pieni erikoissulake, punainen väriltään. En tiedä löytyykö perus autovaraosaliikkeestä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: w124 katkaisijoiden valot
Konehuoneen sulakkeidenpäät pyöritteleminen ei auta kun ovat harmaaksi hapettuneet niinhiekkapaperilla hioo kaikki päät.
Oli muuten yksi tapaus kun hyytyi -94 lankku tielle ja pyörittelin sulakkeita ja ei auttanuta ja vietiin talliin ja kävin sitten hiekkapaperilla läpi kaikki niin alkoipa pelaamaan useampitoimilaite mikä ollut pitkään mykkänä..omistaja oli huuli pyöreänä.
Oli muuten yksi tapaus kun hyytyi -94 lankku tielle ja pyörittelin sulakkeita ja ei auttanuta ja vietiin talliin ja kävin sitten hiekkapaperilla läpi kaikki niin alkoipa pelaamaan useampitoimilaite mikä ollut pitkään mykkänä..omistaja oli huuli pyöreänä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 katkaisijoiden valot
olen hionut sulakkeet hiekkapaperilla ja mittaristssa toimi valot
Re: w124 katkaisijoiden valot
kertokaapa mikä tuossa on kun vaihdoin sulakkeen mutta poltti vissiin taas sen kun kaikki valot sammui? ja eihän tuon pitäs vaikuttaa kun olen vaihtanut värilliset polttimot? 

Re: w124 katkaisijoiden valot
onko W kasvaneet liian suureksi, vaihtamiesi lamppujen teho
autodidakti
Re: w124 katkaisijoiden valot
w on sama kuin kirkkaissa elikkä 1,2w
Re: w124 katkaisijoiden valot
jossain on oikarissa. Onko kannan karvat jossain polttimossa yhdessä, jos tuli polttimoiden vaihdon jälkeen.
Monessa polttimossa pitäisi olla 0,4 W
Monessa polttimossa pitäisi olla 0,4 W
autodidakti
Re: w124 katkaisijoiden valot
no voiskohan se vetää oikkariin tuosta takasisävalon katkaisijasta kun se on mennyt rikki? 

Re: w124 katkaisijoiden valot
kertokkaaapa että miten nuihin saa vaihdettua hehkut 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: w124 katkaisijoiden valot
Keskisuulake:
-Avaa hanskalokero ja ruuvaa suulakkeen sivussa oleva ruuvi irti.
-Kuvassakin näkyvä, ritilän sisäpuolella, rullan oikealla puolella oleva kuusiokoloruuvi auki.
-Sitten säätörullasta vasemmanpuoleisen ritilän ylä- ja alaosassa olevia klipsuja (näkyvät kuvassa) väännetään, esim pienellä meisselillä tai virkkuukoukulla. Ylemmäisiä väännetään alas ja alemmaisia ylös.
-Sitten nitkutellaan koko toosa ulos. Härvelissä näkyy luukku mihin menee johto, luukku avataan ja polttimo vaihdetaan. Sitten ritilä tyrkätään takaisin koloonsa ja kuusikoloruuvi sihdataan paikoilleen. Sillä ruuvilla säädetään miten rulla vaikuttaa takana olevaan ilmaläppään, joten kokeile milloin luukku sulkeutuu jämysti.
Jos autosi on valmistettu ennen 89, voi olla että keskisuulakkeessa on kiinnitysruuvi myös mittariston puolella, jonka irrottaakseen saattaa joutua käyttämään mittariston irti. Itse taiteilin uuden polttimon vääntämällä keskisuulaketta irti minkä se lähti. Polttimon vaihto tapahtuu nimittäin suulakkeen alaosasta.
Sivusuulake:
Klipsuja väännetään ylhäältä ja alhaalta, yht. 4 kpl, samalla tavalla kuin keskellä. Sitten ritilän pitäisi irrota, saattaa joutua käyttämään vähän voimaa.
Polttimo näkyy paikassa mihin menee johtoja, vaihdetaan se ja tökätään ritilä paikoilleen.
-Avaa hanskalokero ja ruuvaa suulakkeen sivussa oleva ruuvi irti.
-Kuvassakin näkyvä, ritilän sisäpuolella, rullan oikealla puolella oleva kuusiokoloruuvi auki.
-Sitten säätörullasta vasemmanpuoleisen ritilän ylä- ja alaosassa olevia klipsuja (näkyvät kuvassa) väännetään, esim pienellä meisselillä tai virkkuukoukulla. Ylemmäisiä väännetään alas ja alemmaisia ylös.
-Sitten nitkutellaan koko toosa ulos. Härvelissä näkyy luukku mihin menee johto, luukku avataan ja polttimo vaihdetaan. Sitten ritilä tyrkätään takaisin koloonsa ja kuusikoloruuvi sihdataan paikoilleen. Sillä ruuvilla säädetään miten rulla vaikuttaa takana olevaan ilmaläppään, joten kokeile milloin luukku sulkeutuu jämysti.
Jos autosi on valmistettu ennen 89, voi olla että keskisuulakkeessa on kiinnitysruuvi myös mittariston puolella, jonka irrottaakseen saattaa joutua käyttämään mittariston irti. Itse taiteilin uuden polttimon vääntämällä keskisuulaketta irti minkä se lähti. Polttimon vaihto tapahtuu nimittäin suulakkeen alaosasta.
Sivusuulake:
Klipsuja väännetään ylhäältä ja alhaalta, yht. 4 kpl, samalla tavalla kuin keskellä. Sitten ritilän pitäisi irrota, saattaa joutua käyttämään vähän voimaa.
Polttimo näkyy paikassa mihin menee johtoja, vaihdetaan se ja tökätään ritilä paikoilleen.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco