CLK VERTAILU APUA !!??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aamuna87
Sisäänajossa
Sisäänajossa

CLK VERTAILU APUA !!??

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

Noniin arvon tähtitieteilijät! Nyt puras clk ötökkä ja semmonen on pakko saada! Vaikka olenkin jo usiampia vuosia rassannu autonromuja leipäni eteen on silti mbn kompuratekniikka itselle täysin vierasta.

Suurin kysymykseni onkin 200 ja 230 kompressori koneiden erot, teknillisesti ja ennen kaikkea luotetavuus ja kestävyyserot noissa?

Mulla on nyt 2 vaihtoehtoa joista pitäs valita, alla tärkeimmät niistä.

Vaihtoehto 1:

MB CLK 230 kompressor 1999 man sport
Ajettu 270tkm
Manuaali ilmastointi
Kompura vaihdettu 259tkm kohdalla. Miksi, onko joku tyyppivika tms?

Vaihtoehto 2

MB CLK 200 kompressor 1999 man sport
Ajettu 226tkm
Automaatti ilmastointi.
Myyjä kertoi että kansipahvi mennyt ajossa, eli kansipahviremppa tehty juuri. Mikä tämän aiheutti, ei osannut sanoa.

Noissa kahdessa oikeastaan ratkaisevana erona pidän että toisessa manuaali ilmastointi ja toisessa automaatti.

Mutta tuo tekniikka se mietityttää että kumpiko ???

Apuja, kiitos :D
sonikki
Mersumies
Mersumies

Re: CLK VERTAILU APUA !!??

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mersua ei ole saannut ns. manuaali-ilmastoinnilla, vaan vaihtoehdot ovat automaatti ja täys-automaatti. Automaatti pitää sisäilman tasaisen lämpöisenä, kun taas täys-automaatti säätelee myös puhallusnopeutta ja mistä suunnasta hönkii. Sen verta hienosti toimii myös tuo perus-ilmastointikin, että itse en pitäisi tuota täys-automaattia kovinkaan isona painona vaakakupissa jos toinen auto muuten miellyttävämpi.
Eroa koneissa on ihan rehellisesti iskutilavuudessa, mutta jos auto on tuotu Italiasta, niin 200K (moottorikoodi M111.944) on saman tehoinen kuin 230K.
Ahtimista kuulee vähän vaihtelevaa tietoa. Itse en henk.koht. tiedä yhtään tapausta, että ahdinta olisi jouduttu vaihtamaan/kunnostamaan ennen 300tkm, asia toki riippuu siintä onko esim. öljyjä vaihdettu ikinä.
Uutta ahdinta saa kuitenkin jenkeistä sopuhintaan, joten itse ostaisin kompuran myös uudestaan levollisin mielin, jos ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä tms.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
aamuna87
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Joo tosiaan kyseessä on samantehoinen 200 kuin 230.
aamuna87
Sisäänajossa
Sisäänajossa

tämän aiheen voi poistaa. en löytänyt itse poista nappulaa :D
Vastaa Viestiin