Tuli ostettua "vähän ajettu" vaihtomoottori. Kaikki näytti olevan kunnossa päällisin puolin kunnes tuli purettua öljypohja pois. Öljypumpun imusihdissä oli epämääräistä muovia joka muistutti sähköjohdon kuorta, mukana oli myös metallisilppua jota löytyi myös öljypohjasta. Noiden alkuperää on tässä yritetty selvittää jo koko päivä, mutta moottorista ei vain löydy mitään poikkeavaa. Se pyörii hyvin ja männänrenkaatkin tuntuisi olevan tallella eikä sylinteriputkissa óle naarmuja. Tässä pari kuvaa silpusta ja muovista, heittäkäähän ideoita mistä voisi olla peräisin.. Metallisiru tarttuu magneettiin.
Kierresilppua halkaisija n. 1.7mm, keskellä reikä.
"lattaa" toinen laita viistetty. paksuus n.1.2mm ja 3mm leveää
Ei ole sorvin lastu. Kun rakennetta tutkii tarkemmin niin huomaa että ei ole "työstö jätettä". Kun mitään vikaa ei löytynyt niin tuli vain putsattua moottori ja nyt on menossa paikalleen.
ekan kuvan "kihara" ja kolmannen kuvan muoviroikaleet näyttäs äkkiseltään öljyrenkaan palasilta, öljyrenkaan sisällä kun on tuollainen kihara jonka ympärillä on yleensä keltainen kuori, ainakin joissain mersun koneissa olen nähnyt en halua säikytellä nuille muille palasille en keksi selitystä
sprinter 316cdi (käyttis/lauluauto)
200 turbo dee (om601)
w115 240d -74
_miksu_ kirjoitti:ekan kuvan "kihara" ja kolmannen kuvan muoviroikaleet näyttäs äkkiseltään öljyrenkaan palasilta, öljyrenkaan sisällä kun on tuollainen kihara jonka ympärillä on yleensä keltainen kuori, ainakin joissain mersun koneissa olen nähnyt en halua säikytellä nuille muille palasille en keksi selitystä
Eipä oikein täsmää tähän moottoriin Se on joku edellinen asentaja pudottanut tuonne jotain, ei ole juuri muuta mahdollisuutta.
_miksu_ kirjoitti:ekan kuvan "kihara" ja kolmannen kuvan muoviroikaleet näyttäs äkkiseltään öljyrenkaan palasilta, öljyrenkaan sisällä kun on tuollainen kihara jonka ympärillä on yleensä keltainen kuori, ainakin joissain mersun koneissa olen nähnyt en halua säikytellä nuille muille palasille en keksi selitystä
Eipä oikein täsmää tähän moottoriin Se on joku edellinen asentaja pudottanut tuonne jotain, ei ole juuri muuta mahdollisuutta.
joko selvis palasien todellinen alkuperä?
sprinter 316cdi (käyttis/lauluauto)
200 turbo dee (om601)
w115 240d -74
_miksu_ kirjoitti:ekan kuvan "kihara" ja kolmannen kuvan muoviroikaleet näyttäs äkkiseltään öljyrenkaan palasilta, öljyrenkaan sisällä kun on tuollainen kihara jonka ympärillä on yleensä keltainen kuori, ainakin joissain mersun koneissa olen nähnyt en halua säikytellä nuille muille palasille en keksi selitystä
Meiltä löytyi voittaja! Aivan oikein ne oli öljyrenkaista peräisin. Ihmeellisin juttu tässä oli että ne oli tullut pois männän sisäkautta.. Sylinteriputkessa ei ollut jälkeäkään. Eikä mitään vaurioita näkynyt päällepäin, nyt kun sain käyntiin niin ihmettelin öljynkulutusta ja huohotusta, kyllä on mukava käydä purkamaan Tuli tehtyä hyvät kaupat tämän moottorin kanssa, myyjän mukaan 140tkm ajettu sekä puristuspaineet ja ohivuodot mitattu. Jospa selviis vaan männän vaihdolla tällä kertaa
Mäntä on auki sieltä öljyrenkaan sisäpuolelta jotta öljyrenkaan kaapima öljy pääsee takaisin öljypohjaan, sieltä ne palat on päässeet pois aiheuttamatta muita vaurioita. Uskomattoman hyvää tuuria ettei sylinteriin oo tullu jälkiä.
Se moottori on peräisin briteistä.. sen maan suurimmalta purkaamoketjulta. Siellä kuullema tekeevät kyseiset testit jokaiselle moottorille. Takuuseen saisi uuden moottorin jos palauttaisi vanhan mutta rahdit n.500e suunta Elikkä omaan piikkin menee jos eivät suostu jättämään vanhaa rikkinäistä moottoria mulle. Heti puran moottorin kuhan työreissulta kotiudun. Hyvällä tuurilla ei tarviis uusia kun mäntä.
paskaa säkää. voihan tosta koittaa pyytää rahallista hyvitystä ja korjata vaan. eriasia sitten, että kuinka innokkaasti ne lähtee vastaan tässä asiassa.
Tää juttu sai jollainlailla onnellisen lopun. Takuuseen tuli uusi moottori mutta ei kuitenkaan vieläkään aivan "140tkm" ajettu, mutta onneksi ehjä kuitenkin. Oli kyllä myyjällä jotain hämärää pelissä kun homma meni kaikinpuolin oudoksi ja hän oli näitä "140tkm" ajettuja moottoreita myynyt useammankin. Jännä että kaikki samanverran ajettuja ja toiset moottorit näyttivät 10vuotta uudemmilta eikä myyjä yhtään osannut epäillä kilometrien paikkaansapitävyyttä