w211 airmatic arnott takapussit
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: w211 airmatic arnott takapussit
tossa kun lisäsin äsken ne ostoskoriin niin hinta muuttu 529e!!?? ja sitten toi express toimitus eli on 1-2pv sisällä mulla??
ja noi on ilmeisesti airmaticciin eikä farkkuun?
ja noi on ilmeisesti airmaticciin eikä farkkuun?
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Juu tuollee se meni mullakin. En sit tiiä miksi, mutta halvemmaksi ne jää kummiskin kuin mitä tilaisi niiden omasta kaupasta tai saksan ebayn kautta ne. Ja euron kurssi puntaan oli jonkin verran huonompi mitä normaalisti olisi, kun punnat vaihdettiin euroihin loppusummassa. Ja juu nuo on airmaticilla olevaan autoon. Ja juu tuo express toimitus kesti minulla kaikkiaan 23 tuntia siitä ku tilasin jouset nii jouset olivat jo minulla kädessä kotona. Eli ne laittavat ne tulemaan maanantaina ja tiistaina ne onkin jo sit sinulla.
W211 E320 CDI airmatic -07 facelift.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Tilasin eilen niin ebay näytti arvioidun toimitus pv.n 11.3 ja nyt upsin seuranta koodi näyttää että toimituspäivä 14.3 :/
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Onko tämän linkin ilmapalkeet (A-2726) sellaseen farkku mersuun (S211) jossa on ainoastaan ilmapussit takan ja normaalit kierre jouset edessä?
Jos on, niin ootteko löytäneet edullisimpia postituskulujen kera muualta?
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-E-Klas ... 5d431ee3e2" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos on, niin ootteko löytäneet edullisimpia postituskulujen kera muualta?
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-E-Klas ... 5d431ee3e2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Niinhän tuolla sanotaan:nh1131 kirjoitti:Onko tämän linkin ilmapalkeet (A-2726) sellaseen farkku mersuun (S211) jossa on ainoastaan ilmapussit takan ja normaalit kierre jouset edessä?
Kann in folgende Fahrzeuge eingebaut werden:
Mercedes Benz E-Klasse (W211) S211 T-Modell, E-Kombi ohne airmatic / ohne code 489 2002-2009
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Nää vaan on niin sekasin, kun tän linkin palje on vuosimalleihin 07-12 ja tyyppi on sama A-2726
http://www.ebay.com/itm/Rear-Arnott-Air ... 4619205b0a" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuleeko näihin vielä tulli päälle?
http://www.ebay.com/itm/Rear-Arnott-Air ... 4619205b0a" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuleeko näihin vielä tulli päälle?
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Ovat kyllä nyt erinomaisen hyvin onnistuneet sekoittamaan informaation tuosta nimenomaisesta mallista... Arnottin sivuilta kun katsoo, niin nyt myynnissä oleva A-2726 korvaa edellisen mallin A-2576. Nämä molemmat ovat siis ei-airmatic jouset, eli pelkällä takapään ilmajousella varustetulle W211 farkulle.
https://www.arnottindustries.com/part_M ... rettyPhoto" onclick="window.open(this.href);return false;
Tähän asti on suhteellisen selvää, itselle tuli tuo jälkimmäinen vanhempi malli ennen vuodenvaihdetta ja siinä ei tullut mukana solenoidiventtiileitä, eli ne piti ottaa alkuperäisistä jousista. Nyt kuitenkin Arnottin sivuilla kuvien perusteella näyttäisi siltä, että uudessa mallissa kyseiset venttiilit ovat paikallaan. Mutta kun seuraavaksi katsoo samaa A-2726 kauppaavan airsuspensionshopin kuvaa, niin siinä kansi on irti eikä venttiiliä näy paikallaan.
Missään ei tietenkään suoraan sanota, että onko sitä vai eikö ole.
http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... -2002-2009" onclick="window.open(this.href);return false;
Pakka menee lopullisesti sekaisin kun lataa Arnottin sivulta asennusohjeen samaiseen malliin A-2726 ja siellä aletaan puhumaan lisäilmasäiliön korvaamisesta ja irrottelemaan kardaania ja koko taka-akselistoa...
https://www.arnottindustries.com/file.a ... Size=SMALL" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.arnottindustries.com/part_M ... rettyPhoto" onclick="window.open(this.href);return false;
Tähän asti on suhteellisen selvää, itselle tuli tuo jälkimmäinen vanhempi malli ennen vuodenvaihdetta ja siinä ei tullut mukana solenoidiventtiileitä, eli ne piti ottaa alkuperäisistä jousista. Nyt kuitenkin Arnottin sivuilla kuvien perusteella näyttäisi siltä, että uudessa mallissa kyseiset venttiilit ovat paikallaan. Mutta kun seuraavaksi katsoo samaa A-2726 kauppaavan airsuspensionshopin kuvaa, niin siinä kansi on irti eikä venttiiliä näy paikallaan.
Missään ei tietenkään suoraan sanota, että onko sitä vai eikö ole.
http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... -2002-2009" onclick="window.open(this.href);return false;
Pakka menee lopullisesti sekaisin kun lataa Arnottin sivulta asennusohjeen samaiseen malliin A-2726 ja siellä aletaan puhumaan lisäilmasäiliön korvaamisesta ja irrottelemaan kardaania ja koko taka-akselistoa...
https://www.arnottindustries.com/file.a ... Size=SMALL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Aivan, sekasin näissä menee ku kattelee eri sivuja. Se venttiili juttukin olisi hyvä selvitä, onko niissä se venttiili valmiina ettei tarvi vanhoista ottaa,
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Periaatteessa kyllänh1131 kirjoitti:Tuleeko näihin vielä tulli päälle?
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: w211 airmatic arnott takapussit
anamankeli kirjoitti:Tilasin eilen niin ebay näytti arvioidun toimitus pv.n 11.3 ja nyt upsin seuranta koodi näyttää että toimituspäivä 14.3 :/
Mulla näky samalla tavalla tuo et toimitus venyisi pidemmälle. Mutta jos nyt käyt katsomassa uudestaan sen lähetysnumeron mukaan niin huomaat että toimituspäiväksi onkin muutettu tämäpäivä.
Eli kyllä niiden pitäisi tänään tulla.
Ja ainakin airmaticin ilmajousiin tulee ne venttiilit mukana eikä tarvi irroitella vanhoista.
Mutta normi farkun taka ilmajousista en kyllä tiedä että tuleeko niissä kans mukana ne venttiilit vai ei.
Mutta uskoisin kyllä että tulee koska airmaticin ilmajousiinkin on alkanut vasta tulemaan ne venttiilit mukana.
W211 E320 CDI airmatic -07 facelift.
Re: w211 airmatic arnott takapussit
kannattaa etsiä noita samanlaisia ilmajousia nii esimerkiksi englannin ebaysta. Sieltä löytyy saksassa oleva liike joka toimittaa samaa tavaraa mutta on kyl hitusen kalliimmat mitä jenkeistä tilatessa.nh1131 kirjoitti:Nää vaan on niin sekasin, kun tän linkin palje on vuosimalleihin 07-12 ja tyyppi on sama A-2726
http://www.ebay.com/itm/Rear-Arnott-Air ... 4619205b0a" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuleeko näihin vielä tulli päälle?
Mutta niihinpä ei sitten tulekkaa niitä tulleja enää. Vaan toimittavat ne sinulle kotiovelle saakka.
W211 E320 CDI airmatic -07 facelift.
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Ei se muutaman prosentin tulli mitään, mutta alvi jo vähän kirpaisee...
EU:n ulkopuolelta (= USA) jos tilaa, niin saa varautua tulliin sekä ostohinta + rahti + tulli -summan päälle laskettavaan 24% arvonlisäveroon. Jenkkihinnat tuntuvat varsinkin nykyisellä taala vs. euro -kurssilla houkuttelevilta, mutta tuo kannattaa pitää mielessä.
EU:n sisältä kun ostat, niin homma toimii kuin ostaisit Suomesta, edellyttäen että myyjä tosiaan on tuonut ja tullannut tavaran omaan EU-maahansa. Joskus nimittäin on törmännyt varsinkin brittien ebayssa siihen, että joku tavara tuleekin oikeasti vaikka kaukoidästä ja silloin on taas tiedossa tullirumbaa.
EU:n ulkopuolelta (= USA) jos tilaa, niin saa varautua tulliin sekä ostohinta + rahti + tulli -summan päälle laskettavaan 24% arvonlisäveroon. Jenkkihinnat tuntuvat varsinkin nykyisellä taala vs. euro -kurssilla houkuttelevilta, mutta tuo kannattaa pitää mielessä.
EU:n sisältä kun ostat, niin homma toimii kuin ostaisit Suomesta, edellyttäen että myyjä tosiaan on tuonut ja tullannut tavaran omaan EU-maahansa. Joskus nimittäin on törmännyt varsinkin brittien ebayssa siihen, että joku tavara tuleekin oikeasti vaikka kaukoidästä ja silloin on taas tiedossa tullirumbaa.
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Sanotaanko kauniisti vaikka näin, että tuon pihalla olevan 10 vuotta vanhan ja 10 kertaa maapallon ympäri ajetun Mersun osalta ei ihan hirveästi kiinnosta Vehon mahdollinen mielipide asiasta...obd2life kirjoitti:Mitenhän Veho suhtautuu tämmösiin erimallisiin osiin.
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Ei varmaan ole sen jälkeen asiaa mennä valittelemaan Veholle. Mulle eivät suostuneet merkkikorjaamossa asentamaan airmaticiin Saksasta hankittuja alkuperäispalkeitaobd2life kirjoitti:Mitenhän Veho suhtautuu tämmösiin erimallisiin osiin.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: w211 airmatic arnott takapussit
juu eilen oli käyny kotiovella mutta en ollut paikalla.. tänään pitäis tulla työpaikalle..pihkoo kirjoitti:anamankeli kirjoitti:Tilasin eilen niin ebay näytti arvioidun toimitus pv.n 11.3 ja nyt upsin seuranta koodi näyttää että toimituspäivä 14.3 :/
Mulla näky samalla tavalla tuo et toimitus venyisi pidemmälle. Mutta jos nyt käyt katsomassa uudestaan sen lähetysnumeron mukaan niin huomaat että toimituspäiväksi onkin muutettu tämäpäivä.
Eli kyllä niiden pitäisi tänään tulla.
Ja ainakin airmaticin ilmajousiin tulee ne venttiilit mukana eikä tarvi irroitella vanhoista.
Mutta normi farkun taka ilmajousista en kyllä tiedä että tuleeko niissä kans mukana ne venttiilit vai ei.
Mutta uskoisin kyllä että tulee koska airmaticin ilmajousiinkin on alkanut vasta tulemaan ne venttiilit mukana.
Toinen kysymys, kuvan mukaa noissa arnotteissa alapään kiinnitys näyttää tollaiselta viistomaiselta eli voiko sen periaatteessa kiristää kun auto on nosturilla ja renkaat "roikkuvat"? ja starilla laittaa ilmat pusseihin kun auto on ilmassa vai kannattaako laskea maahan..?
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Jeps. Eli nopeasti ne sieltä saksan maalta tänne suomeen ennättävät.
Omaan autooni ei vielä ole niitä vaihdettu kuin pelkkä lisäsäiliö vuoti ja firma tulppasi vain sen lisäsäiliön.
Mutta siitä olen lukenut että nuo on vois sanoa vaikea saada asennettua väärin juurikin tuon alaosan viiston takia. Eli sen viiston takia se ilmapussi tulee väkisinkin oikeaan asentoon ja sitä ei vois saada kuulemma väärin asennettua. Ellei sitten asenna sitä viistoa väärinpäin. Mutta sitä ei välttämättä saa edes asennettua sillee että viisto olisi väärinpäin.
Ja ainakin jotku ei ole mitää Staria tuossa käyttänyt, vaa kun on kaikki kiinni nii auto tulille, ja perä hakeutuis kuulemma oikeaan asentoon suoraa. Mutta siis en mene tuota varmaksi sanomaan, vaa niin olen lukenut että sakki on noin tehnyt eikä ongelmia ole ollut, juurikin sen takia ettei sitä ilmajousta saa väärään asentoon asennettua niinkuin alkuperäisen saisi helposti.
Siitä en sit tiedä et pitääkö ne kiristää renkaat roikkuen vai ei. Siitä en ole tietoa löytänyt näiden arnottien kohdalla, tai kukaan ei ole siitä erikseen mitää maininnut. Joten varmaksi en mene mitää sanomaan. Mutta ehkäpä ne on helpompi kummiskii siinä ilmassa kiristää kun että laskis auton alas.
Eli jos joku muu osaa noiden arnottien kohdalta sanoa siitä kiristyksestä jotakin ?
Omaan autooni ei vielä ole niitä vaihdettu kuin pelkkä lisäsäiliö vuoti ja firma tulppasi vain sen lisäsäiliön.
Mutta siitä olen lukenut että nuo on vois sanoa vaikea saada asennettua väärin juurikin tuon alaosan viiston takia. Eli sen viiston takia se ilmapussi tulee väkisinkin oikeaan asentoon ja sitä ei vois saada kuulemma väärin asennettua. Ellei sitten asenna sitä viistoa väärinpäin. Mutta sitä ei välttämättä saa edes asennettua sillee että viisto olisi väärinpäin.
Ja ainakin jotku ei ole mitää Staria tuossa käyttänyt, vaa kun on kaikki kiinni nii auto tulille, ja perä hakeutuis kuulemma oikeaan asentoon suoraa. Mutta siis en mene tuota varmaksi sanomaan, vaa niin olen lukenut että sakki on noin tehnyt eikä ongelmia ole ollut, juurikin sen takia ettei sitä ilmajousta saa väärään asentoon asennettua niinkuin alkuperäisen saisi helposti.
Siitä en sit tiedä et pitääkö ne kiristää renkaat roikkuen vai ei. Siitä en ole tietoa löytänyt näiden arnottien kohdalla, tai kukaan ei ole siitä erikseen mitää maininnut. Joten varmaksi en mene mitää sanomaan. Mutta ehkäpä ne on helpompi kummiskii siinä ilmassa kiristää kun että laskis auton alas.
Eli jos joku muu osaa noiden arnottien kohdalta sanoa siitä kiristyksestä jotakin ?
W211 E320 CDI airmatic -07 facelift.
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Eipä siihen alakiinnitykseen kallistuksen osalta juurikaan pelivaraa jää kun pultin saa läpi, eli menee automaattisesti oikeaan asentoon. Ja yläosassa on tarra joka kertoo miten päin jousi tulee paikalleen, jos ei sitä ilmaliitännän ja pistokkeen paikoista osaa päätellä.pihkoo kirjoitti:Ja ainakin jotku ei ole mitää Staria tuossa käyttänyt, vaa kun on kaikki kiinni nii auto tulille, ja perä hakeutuis kuulemma oikeaan asentoon suoraa. Mutta siis en mene tuota varmaksi sanomaan, vaa niin olen lukenut että sakki on noin tehnyt eikä ongelmia ole ollut, juurikin sen takia ettei sitä ilmajousta saa väärään asentoon asennettua niinkuin alkuperäisen saisi helposti.
Siitä en sit tiedä et pitääkö ne kiristää renkaat roikkuen vai ei. Siitä en ole tietoa löytänyt näiden arnottien kohdalla, tai kukaan ei ole siitä erikseen mitää maininnut. Joten varmaksi en mene mitää sanomaan. Mutta ehkäpä ne on helpompi kummiskii siinä ilmassa kiristää kun että laskis auton alas.
Eli jos joku muu osaa noiden arnottien kohdalta sanoa siitä kiristyksestä jotakin ?
Alapultin saa kyllä sen puoleen vetää momenttiinsa ihan siinä ala-asennossa, mutta jos ja kun olet jousen asennuksen vuoksi irrottanut aputukivarren ulkopään, niin se puolestaan pitää kumipusliensa vuoksi kiristää normaaliasennossa. Siinä on vaan se hauskuus, että kun pyörä on paikoillaan, niin vanteen vuoksi tukivarren ulkopäätä ei mahdu kiristämään... Itse virittelin kiristystä varten ylimääräiset tunkit alatukivarsien alle jotta sain ne nostettua about ajoasentoon ilman pyöriä.
Tuossa jousien täyttämisessä ilman staria olisi oikeastaan tärkeintä se, ettei autoa lasauta tunkilta alas tyhjien pussien varaan. Virallisesti sinne pitäisi ajaa ensin pari baria painetta jotta jousi olisi varmasti oikeassa muodossaan ja yläpää pysyy klipsin varassa oikealla paikallaan, ja sitten vasta alkaa täyttämään sitä. Itse tein niin, että asennusta varten avasin venttiiliä ja painoin jousen käsivoimin kasaan mahdollisimman lyhyeksi. Sitten kun sain jousen keploteltua paikoilleen, niin avasin venttiilin jälleen niin että jousi oikeni omalla painollaan ja alapää ylettyi tukivarsien väliin. Tuossa kohden olisi tietty hyvä jos jouseen saisi pienen esipaineen vaikka ulkoisella kompuralla että yläpää pysyy varmasti kiinni.
Varsinainen paineistus meni niin, että laskin varovasti takapäätä tunkkien varassa sen verran ohi keskiasennon, että korkeudensäädin aktivoitui ja auton oma kompura alkoi täyttää jousia.
EDIT: Tuossapa vielä kuva Arnottin jousen alapään kiinnityksestä tukivarteen nähden...
...ja tuossa syy outoon ääneen jota toisessa säikeessä ehdin jo ihmetellä. Autosta noustessa kun kuuluu joskus "kuminen" rapsahdus takajousituksen tienoilta ja saman äänen saa satunnaisesti aikaan myös autoa kattokaiteesta heiluttelemalla. Näköjään iskarin muovisuojus ja jousipalkeen suojahaitari kohtaavat tietyssä tilanteessa. Kuva on sikäli harhaanjohtava, että siinä jousitus on täysin ulkona ja ilmajousi taittuu ulospäin. Ajoasennossa jousi on kuitenkin suorempana ja irti iskarin kuoresta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: w211 airmatic arnott takapussit
nyt on ittelläki arnottit alla;) eikä ollu ees hirvee homma vaihtaa
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Eli noissa kuvissa selviää se mitä liike johon menin vaihdattamaan noita takailmajousia ilmoitti minulle.
Elikkä ekassa kuvassa kun tuo ilmajousen alareuna menee sitä tukivarttapitkin, nii jos niinkuin tuossa toisessa kuvassa käy ilmi nii kun tukivarsi on ulkona tai suht ulkona niin arnottin ilmajousen reuna ottaa iskariin kiinni. Eli tuon saman minulle selvitti liike ja oli kuulemma soitellut muutamaan vehon liikeeseen jossa oli sanottu että he eivät suosittele arnotteja, että heille on tullut muutama auto jossa ilmajousi on juurikin tuon takia hajonnut että on päässyt hankaamaan iskariin, ja toiseksi sanoivat että kun tuo tukivarsi pääsee menee alaspäin nii tuo ilmajousi ei ole enää suorassa vaan siihen tulee vääntöä jolloin jossakin vaiheessa ilmajousi hajoa myös sen takia.
Mutta aikasta harvoin kyllä normaali ajossa minusta nii tuo tukivarsi noin alas pääsisisi menemään, Jolloin ei varmaan vääntöä tule taikka et se ilmajousen suoja ottaisi kiinni iskariin.
Nii like ei suostunut minulle asentamaan takailmajousia noiden syiden takia.
Vaan liike selvitti miksi autossani kuskin puolen perä tippuu alas, ja paikansivat vian sen lisäsäiliön ja letkun väliin, jossa oli jo jonkin näköinen reikä, ja tulppasivat sen lisäsäiliön pois käytöstä, ja nyt sit olen ajellut jo pariviikkoa auton kanssa tuon remontin jälkee ja kuskin perä pysyy hyvin ylhäällä.
Joten jossakin vaiheessa kun vaihto sit tulee ajankohtaiseksi nii voipi olla minun suht vaikeaa löytää joku liike joka asentaisi nuo arnott:it minun auton alle.
Kun itselläni ei ole paikkaa jossa pääsis mitää autolle tekemään ja pitää myöntää ettei kyllä osaamisenikaa riittäisi noita takailmajousia vaihtamaan auton alle.
Elikkä ekassa kuvassa kun tuo ilmajousen alareuna menee sitä tukivarttapitkin, nii jos niinkuin tuossa toisessa kuvassa käy ilmi nii kun tukivarsi on ulkona tai suht ulkona niin arnottin ilmajousen reuna ottaa iskariin kiinni. Eli tuon saman minulle selvitti liike ja oli kuulemma soitellut muutamaan vehon liikeeseen jossa oli sanottu että he eivät suosittele arnotteja, että heille on tullut muutama auto jossa ilmajousi on juurikin tuon takia hajonnut että on päässyt hankaamaan iskariin, ja toiseksi sanoivat että kun tuo tukivarsi pääsee menee alaspäin nii tuo ilmajousi ei ole enää suorassa vaan siihen tulee vääntöä jolloin jossakin vaiheessa ilmajousi hajoa myös sen takia.
Mutta aikasta harvoin kyllä normaali ajossa minusta nii tuo tukivarsi noin alas pääsisisi menemään, Jolloin ei varmaan vääntöä tule taikka et se ilmajousen suoja ottaisi kiinni iskariin.
Nii like ei suostunut minulle asentamaan takailmajousia noiden syiden takia.
Vaan liike selvitti miksi autossani kuskin puolen perä tippuu alas, ja paikansivat vian sen lisäsäiliön ja letkun väliin, jossa oli jo jonkin näköinen reikä, ja tulppasivat sen lisäsäiliön pois käytöstä, ja nyt sit olen ajellut jo pariviikkoa auton kanssa tuon remontin jälkee ja kuskin perä pysyy hyvin ylhäällä.
Joten jossakin vaiheessa kun vaihto sit tulee ajankohtaiseksi nii voipi olla minun suht vaikeaa löytää joku liike joka asentaisi nuo arnott:it minun auton alle.
Kun itselläni ei ole paikkaa jossa pääsis mitää autolle tekemään ja pitää myöntää ettei kyllä osaamisenikaa riittäisi noita takailmajousia vaihtamaan auton alle.
W211 E320 CDI airmatic -07 facelift.
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Minullakin kuskin puoli perästä tippuu maahan muutamassa päivässä, ei ole airmaticia vaan normi pussit. Onko se yleensä reikä pussissa tai venttiili vuotaa kun perä laskee. Onko muita mahdollisia syitä joka aiheuttaa perän vajoamisen, letku huonosti liittimessä tai letku hankautunut ja tulut reikä?
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Ny on uudet bilsteinin pussit autotallissa oottelemassa asennusta, katotaan auttoko vaivaan.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Joo itekki vähä säikähdi kuinka lähellä toi pussi on tota iskaria, mutta auton ku laskee pyörilleen niin kyllä sinne ainakin 2cm jää tilaa
Re: w211 airmatic arnott takapussit
onko kellään linkkiä airmaticin koodi 489 pusseille?
saan ainoastaa 433 euroa kpl hinnaksi saksasta aerosus .de.
toimitusaika sais olla alle viikon.
meni ihmeellisesti yhtä äkkiä alkoi kumpikin pussi vuotaan,auto seisoo 15 min ,nii perse tontissa,onko yleinenkin tuo alumiini putken tyven huono liitos? pussit olen uusinutt pari vuotta sitten.
tilasin kaverille viime vuonna ja sillloin oli pari n600 euroa nuo ja hyvin pelittää ja helppo vaihtaa.
voikohan nuihin farkun pusseihin laittaa nuo sedanin venttiilipaketit ku näyttää olevan aika paljon edullisemmat vai onkohan muutakin eroa pusseilla,kun on nuita sedanin vanhoja pusseja tallella.
saan ainoastaa 433 euroa kpl hinnaksi saksasta aerosus .de.
toimitusaika sais olla alle viikon.
meni ihmeellisesti yhtä äkkiä alkoi kumpikin pussi vuotaan,auto seisoo 15 min ,nii perse tontissa,onko yleinenkin tuo alumiini putken tyven huono liitos? pussit olen uusinutt pari vuotta sitten.
tilasin kaverille viime vuonna ja sillloin oli pari n600 euroa nuo ja hyvin pelittää ja helppo vaihtaa.
voikohan nuihin farkun pusseihin laittaa nuo sedanin venttiilipaketit ku näyttää olevan aika paljon edullisemmat vai onkohan muutakin eroa pusseilla,kun on nuita sedanin vanhoja pusseja tallella.
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
Re: w211 airmatic arnott takapussit
On se aika yleinen.jani k kirjoitti:onko yleinenkin tuo alumiini putken tyven huono liitos?
Jos tuo on ongelma, niin Hort-auto vaihtaa pelkän lisäilmasäiliön.
Re: w211 airmatic arnott takapussit
vika löytyi.
lisä ilmasäiliön syöpyminen
säiliöt otin pois ja tulppasin putket toimii ihan hyvin ehkä hieman jäykempi, täytyy hitsata uudet putken kiinnikkeet,ja taas toimii.
onneksi en tilannut turhaa uusia pusseja,eli kannattaa paikallistaa vuoto.
lisä ilmasäiliön syöpyminen
säiliöt otin pois ja tulppasin putket toimii ihan hyvin ehkä hieman jäykempi, täytyy hitsata uudet putken kiinnikkeet,ja taas toimii.
onneksi en tilannut turhaa uusia pusseja,eli kannattaa paikallistaa vuoto.
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Pystyyko korkeutta säätämään vasemmalla ja oikealla puolen erikseen. Kyseessä pelkkä tasonsäätö, eli ei airmatic.
Vai onko niissä aina sama paine molemmin puolin?
Vai onko niissä aina sama paine molemmin puolin?
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Itsekkin tuli väkerrettyä Arnotit alle (pelkkä tasonsäätö) ja samaa katselin mutta tilaa on kyllä kun autossa paino päällä. Tilasin A-2726 malliset palkeet joissa siis venttiilit jo valmiina eli helpotti myös asennusta kun ei tarvinnut vanhoista siirtää. Testeriäkään ei ollut juuri saatavilla mutta ei sitä juurikaan olisi tarvittu, toisesta ehjästä ilmapalkeesta sai ilmat pois helposti paperiliitintempulla ja täyttö sitten varovaisesti autoa laskien ja auton kompuraa käyttäen. Herkästi tuntuvat säätävän tasoa, testasin isommalla porukalla ja poisnoustessa samantien alkoi laskemaan painetta ulos kuten pitääkin. En kyllä ymmärtänyt Arnottin logiikkaa vaihdossa, miksi kaikki tukivarret jne olisi pitänyt purkaa navan puolelta pois kun poikittaisen alatukivarren sisäosan irrottamalla tulee kaivattu vaihtotila? Löysäsin varalta kyllä kaikki pultit ja lopuksi kiristin paino päällä mutta tulipahan ihmeteltyä Kulmiensäätö täytyy tietenkin vielä tehdä.anamankeli kirjoitti:Joo itekki vähä säikähdi kuinka lähellä toi pussi on tota iskaria, mutta auton ku laskee pyörilleen niin kyllä sinne ainakin 2cm jää tilaa
S211 320CDI 4matic -08
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Kysymys, kummat kannattaa laittaa jos pussit vaihtaa taakse..BILSTEIN vs. ARNOTT? Hintaero ei kuitenkaan ole oleellinen, haetaan toimivuutta ja kestävyyttä.
EQB 300 4-matic -23
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Kai se on aika pitkälle makuasia. Jos Airmaticista puhutaan, niin Arnottissa ei ole lisäilmasäiliöitä ja Bilsteinissa on - käyttäjien mukaan kuitenkin Arnottit tuntuvat toimivan samalla tavalla kuin alkuperäisetkin - mene ja tiedä. Toisaalta eipä sitten ole lisäilmasäiliövuotojakaan - ja taas toisaalta niiden korjaamiseksi ei tarvitse vaihtaa koko pussia. Kaikessa on puolensa.lkosso kirjoitti:Kysymys, kummat kannattaa laittaa jos pussit vaihtaa taakse..BILSTEIN vs. ARNOTT? Hintaero ei kuitenkaan ole oleellinen, haetaan toimivuutta ja kestävyyttä.
Itse vaihdatin toiselle puolelle Bilsteinin, ja myöhemmin toiselle puolelle vaihdatin hieman viisastuneena pelkän lisäilmasäiliön, kun vuoto oli sen juuressa.
Re: w211 airmatic arnott takapussit
Itse päädyin Arnottin takapalkeisiin asennushelppouden ja uusitun konstruktion takia. Käsittääksi noissa Arnotteissa on alkuperäisen ilmajousen ongelma muutettu eli käännetty palje niinpäin kuin kuuluukin ja silloin ei pitäisi pitkällä aikavälillä pöly+muu lika nakertamaan palkeen taitekohtaa. En kyllä tohtinut alkaa uusien palkeiden suojia avaamaan asian varmistamiseksi mutta näin olen käsittänyt.lkosso kirjoitti:Kysymys, kummat kannattaa laittaa jos pussit vaihtaa taakse..BILSTEIN vs. ARNOTT? Hintaero ei kuitenkaan ole oleellinen, haetaan toimivuutta ja kestävyyttä.
S211 320CDI 4matic -08