juu-zo kirjoitti:Ehkä hirveimmät valot mitä kyseiseen malliin saa...
Makuasioita, eivät ehkä omaan silmään satu mutta makunsa kullakin. Tiedä miten hyvin tuollaisetkin sattuu sopivaan kokonaisuuteen
Asiasta kukkaruukkuun, kävin tänään hakemassa postista ledi sisävalot, kaikkiaan 22kpl ja muutamaa eri mallia.
Laiskana kun ei ole jaksanut vielä katsoa miten esim. taustapeilin yläpuolella olevat kuvut lähtevät pienemmillä vaivalla pois, niin otan mielelläni neuvoja vastaan.
onkos porukalla heittää rengas kokoja 19"x 8,5" ja 9,5" vanteille.renkaat vielä ostamatta. kyseessä 211 farkku ja luulen että tulee tiputettua aika alas. ET on 35. autossa airmatic ja kiinnostais tietää myös mahtuuko renkaat lokareiden sisään jos ja kun pusseja tyhjenee:)?
245/35/19 eteen 275 (285)/30/19 taakse kantavuus 95 tai enemmän. Mahtuu lokarin sisään kun rengas kallistuu pussin tyhjentyessä. Valmistaudu sitten keskikesällä kääntämään kumit vanteella jos haet uber madallusta.
epk kirjoitti:hmm, mulla oli 225-35-19 edessä viime kesänä ja en näkis mitenkään miten sinne saa leveempää jos haluaa "tiputtaa aika alas" .
Jep ei sinne kyllä 225/235 leveempää eteen mahu jos aikoo oikeasti madaltaa reilummin. 40-45mm madalluksella mahtuu vielä 245 eteen. Itellä on 9x18 ET35 + 15mm spaceri madallusta n.45mm, juuri ja juuri mahtuu edessä pyörimään raapimatta 245/40-18 eikä ainakaan omasta mielestäni ole mikään erityisen matala. tietenki mankeloimalla saa lisää tilaa hieman. Myös rengas vaikuttaa. Onko pyöreäolkainen vai ei.
Maucca kirjoitti:Valmistaudu sitten keskikesällä kääntämään kumit vanteella jos haet uber madallusta.
Omien kokemuksien kautta en tätä suosittele, ainankaan edessä, jos vaihdat sisäreunasta kuluneet renkaat päittäin että kulunut pinta tulee ulkokantille.... Kannattaa ajaa varovasti sadekelillä, puskee muuten todella helposti jämäkällä alustalla. Itselläni tuli monia vaaratilainteita. En ainankaan itse tule näin tekemään ihan äkkiä.
Itselläni on hyllyssä 9x18 vanteet(ET:tä en nyt muista) mutta mieli tekisi ostaa 19", Madallusta tulossa 40mm.
Vakio alustalla 18" näytti kokeiltaessa aika orvoilta
Maucca kirjoitti:Valmistaudu sitten keskikesällä kääntämään kumit vanteella jos haet uber madallusta.
Omien kokemuksien kautta en tätä suosittele, ainankaan edessä, jos vaihdat sisäreunasta kuluneet renkaat päittäin että kulunut pinta tulee ulkokantille.... Kannattaa ajaa varovasti sadekelillä, puskee muuten todella helposti jämäkällä alustalla. Itselläni tuli monia vaaratilainteita. En ainankaan itse tule näin tekemään ihan äkkiä.
Itselläni on hyllyssä 9x18 vanteet(ET:tä en nyt muista) mutta mieli tekisi ostaa 19", Madallusta tulossa 40mm.
Vakio alustalla 18" näytti kokeiltaessa aika orvoilta
Varmasti näyttää orvolta 18" vakio alustalla, mut näyttää heti paremmalta kun madallat!
No niin yyber tuunaajat, kertokaas mahtuuko eteen 10x19" et 35 vanne? Nyt itellä talvivanteena 9x18"et 35 +15mm:n spaceri ja ne ainaki hyvin sopii 50mm:n madalluksella..
kyl se pitäis mennä , ei se liian ulos ainakaan tuu. Sisäpuolelta voi olla että ottaa kii jos ottaa, mittaa mitä siellä on nyt tuolla vanteella matkaa iskarin varteen tms.
ainoa vaan että rengashommelit voi vähän teettää ihmettelyä.
epk kirjoitti:kyl se pitäis mennä , ei se liian ulos ainakaan tuu. Sisäpuolelta voi olla että ottaa kii jos ottaa, mittaa mitä siellä on nyt tuolla vanteella matkaa iskarin varteen tms.
ainoa vaan että rengashommelit voi vähän teettää ihmettelyä.
mikä kone ja paljon sulla nyt on matkaa kaaresta vanteen keskelle ? ihmetteln kovin jos ne mahtuuu -50mm madalluksella pyörimään raapimatta. Omassa ainakin , 225-35-19 edessä ja kaaresta vanteen keskelle noin 30,5cm ja sain aika tavalla tehdä hommia että pyörii raapimatta.
joka on 50mm matalempi mitä avari on normaalisti, tuohon kun laittais 245-35 eteen niin ei tulis yhtään mitään.
Joo en oo mitannu paljonko todellisuudessa on laskenut, jousien valmistaja vaan ilmoitti ton -50mm.
Minkä kokoset vanteet sulla on? onko kuvia autosta?
Pirun tyylikäs farkku kyllä! Ja kiitoksia näistä tiedoista, mittailin just noilla 9x18 vanteilla ja niillä jää nyt tukivarteen n.15mm varaa. Ei taida tohtia tilata jenkkilästä 10x19" eteen, ku menee niin tarkalle..
renkaat suunnilleen samat mitä sinulla nyttenkin, eli ei voi mahdottomia laskea, tarttet eteen bout 235-30 ja taakse joku 285-25-20.
edit, ja oliko sulla farkku, tietää vähän kantavuuksia takaa miettiä. Eteen 225-30 tai 235-30 ja taakse sen mukaan paljon pitää olla kantavuutta (jos sulla on väliä tarviiko olla lailliset),.
Totta, mutta lähinnä sen takia tuommosta rengastusta aattelin ku leveempiä ja matalempia takarenkaita ei saa kuu merkki renkaina ja on niin pirun arvokkaita..
Onkos porukalla kokemuksia, kuinka paljon etu/takarenkaitten kehä mitoissa saa olla eroa? vissiin automaatti laatikko saattaa alkaa temppuileen jos ero liian suuri?
dieseli kirjoitti:Onkos porukalla kokemuksia, kuinka paljon etu/takarenkaitten kehä mitoissa saa olla eroa? vissiin automaatti laatikko saattaa alkaa temppuileen jos ero liian suuri?
Eikai siinä muuta ongelmaa tuu, muutakun vakkari ei välttämättä toimi?
dieseli kirjoitti:Onkos porukalla kokemuksia, kuinka paljon etu/takarenkaitten kehä mitoissa saa olla eroa? vissiin automaatti laatikko saattaa alkaa temppuileen jos ero liian suuri?
Eikai siinä muuta ongelmaa tuu, muutakun vakkari ei välttämättä toimi?
Jos etu ja taka renkaiden pyörintä kehä/ korkeus muuttuu, renkaiden pyörintänopeus kehään/anturiin tulee ongelmia toimivuudessa. Eli mittaristoon tulee varmasti varoituksia: ESP/ABS ja tosiaan vakkarikaan ei toimi.
Elikkä saman kokoiset renkaat vaan joka nurkkaan...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku