Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Ei se pieni kulutus aina tarkoita sitä, että auto olisi kokonaistaloudellinen. Vaikka diesel-Mersuja pidetään erittäin kestävinä ja myös taloudellisina, en ole jostain syystä koskaan oppinut luottamaan niihin. Aina saa lukea syöttöpumppuongelmista, suuttimista, pimeistä hehkuista jotka saattaa vaihtaessa katketa, glykolit laatikkoon-viasta yms.
Olen ajanut hieman vajaan vuoden verran C180 bensamersulla ja auton kokonaistaloudellisuus on ollut ihan siedettävällä tasolla. Kulutus pyörii 7-9 litran välillä, mutta merkittäviä vikoja ei ole kauheasti ollut. Mieleen tulee ainakin kardaanin tukilaakeri, muutamia pieniä ruostekohtia, alapallonivel sekä raidetangonpää. Kaikki nuo viat voivat tulla myös dieselmalliin. Kilometrejä ja kulutusta tuijottamalla diesel-auto olisi ehkäpä kannattavampi, mutta 6 litran dieselkulutus ei paljoa lämmitä mieltä, jos Lucas päättää hajota tai vikavalot alkaa loistamaan.
Bonuksena bensamallit ovat yleensä vähemmän ajettuja (siistimpikuntoisia) ja myös käyntiääneltään sivistyneempiä.
Mutta yksilöitähän tämän aikakauden autot alkaa olemaan. Varmasti monessa bensamallissakin on omat murheensa ja puolestaan suuri osa dieselmersuista varmasti toimii niinkuin kuuluukin. Ehkä se vanha totuus pätee tähänkin, että suomalainen kirjoittaa nettiin vain negatiivisia kokemuksia autostaan ja siinä tapauksessa jos kaikki toimii, pysytellään vain hiljaa.
