-92 vm 124 400E vaihde vapaalla kiertää kyllä tolkuttomasti, mutta kytkettäessä vaihteen päälle moottori puutuu noin 3.5tonnissa ja rajoitin katkaisee menon 4tonnissa. Kickdownia poljettaessa kierrokset nousevat esim. 5tonniin ja jää junnaamaan paikalleen?
Olisiko mahdollista, että auto luulee vaihteen olevan vapaalla, kun ei anna jenkaa enempää, mutta miksi vapaalla kiertää?
W124 400E kierrokset hukassa.
W124 400E kierrokset hukassa.
Vääntö se on joka vie, eikä vikkelät hevoset!
Re: W124 400E kierrokset hukassa.
Oletko lukenut vikakoodeja autosta? Vikakoodit voi lukea vilkkuvalotesterillä.
Itsellä omassa 500:ssa oli hieman samantyyppisiä oireita, vaihdettaessa 2. vaihteelta 3. vaihteelle ja 3. vaihteelta 4. vaihteelle auto pätki neljän tonnin kohdilla, ikäänkuin rajotin olisi katkonut menoa. Tämä esiintyi erityisesti lämpimällä koneella. Vikakoodiksi antoi vaihdelaatikon ylikuormitussuojareleen (transmission overload protection switch s65)
Kannattaa myös tarkistaa, että tulpat ovat oikeanlaiset sekä virranjakajien, pyörijöiden ja virranjakajan eristelevyjen kunto. Auto on hyvin ranttu noiden sytkäosien suhteen.
Itsellä omassa 500:ssa oli hieman samantyyppisiä oireita, vaihdettaessa 2. vaihteelta 3. vaihteelle ja 3. vaihteelta 4. vaihteelle auto pätki neljän tonnin kohdilla, ikäänkuin rajotin olisi katkonut menoa. Tämä esiintyi erityisesti lämpimällä koneella. Vikakoodiksi antoi vaihdelaatikon ylikuormitussuojareleen (transmission overload protection switch s65)
Kannattaa myös tarkistaa, että tulpat ovat oikeanlaiset sekä virranjakajien, pyörijöiden ja virranjakajan eristelevyjen kunto. Auto on hyvin ranttu noiden sytkäosien suhteen.
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
Re: W124 400E kierrokset hukassa.
Vikakoodin luku antoi viaksi myös minulle vaihdelaatikon ylikuormitussuojareleen. Osa vaihettu (vanha oli rikki kun testattiin), ei vaikutusta. Tulppina on uudet nkg:t ja virranjakajat vaikuttavat hyviltä. Sen verran meno muuttui, että enää kone ei ala pätkimään 4tonnissa vaan nyt kierrokset jäävät siihen neljään tonniin ikään kuin ajaisi tasakaasulla, vaikka pedaali on pohjassa. Laatikko vaihtaa vaihteen suuremmalle vasta kun helppaa kaasusta pikkuisen.
Sitten uutta vikaa.
Vikakoodien luvun jälkeen moottorin kierroksen alkoivat tyhjäkäynnillä seilata miten satuu, välillä jopa nii paljon, että kone ei pysy käynnissä. Ongelma ilmenee vaihteen ollessa kytkettynä ja kierrokset rauhottuu yleensä kun vaihtaa vapaalle.
Vikakoodit luettiin mersun testerillä.
Pitänee käydä uudelleen, jos jotai uutta selviäisi.
Sitten uutta vikaa.
Vikakoodien luvun jälkeen moottorin kierroksen alkoivat tyhjäkäynnillä seilata miten satuu, välillä jopa nii paljon, että kone ei pysy käynnissä. Ongelma ilmenee vaihteen ollessa kytkettynä ja kierrokset rauhottuu yleensä kun vaihtaa vapaalle.
Vikakoodit luettiin mersun testerillä.
Pitänee käydä uudelleen, jos jotai uutta selviäisi.
Vääntö se on joka vie, eikä vikkelät hevoset!
Re: W124 400E kierrokset hukassa.
Oireet kuulostaa juurikin samalle kuin omassa autossa. Tosin omani käy nätisti tyhjäkäyntiä ja lopulta antoi puolaa ja NSS:ää vikakoodiksi. Itse olen vaihtanut nyt puolat, jakajat, pyörijät sekä marmoritiskiltä hain uudet tulpat. Auto on talvisäilytyksessä vielä niin en tiedä tuleeko vielä kuntoon. Toivottavasti
Pura ne pyörijät ja tarkista niiden eristyslevyjen kunto, mikäli siinä on halkeamia tai puuttuu palasia niin lyö todennäköisesti läpi ja kaikki sytkäosat ovat nopeasti entiset. Useasti ihmiset säästää niiden eristyslevyjen vaihdossa kun ovat niin kalliita, mutta niillä on yhtä tärkeä tehtävä kuin muillakin sytkäosilla. Mikäli niitä rikkinäisiä ei vaihdeta niin pyörijöitä ja virranjakajan kansia menee kuin leipää. Myös tulppien on oltava oikeanlaiset, F8DC4 on tulppa mitä tehdas suosittelee. Kaikki monikärki ja yleensä resistiiviset tulpat kannattaa unohtaa.
Imusarjavuoto voi olla yksi mahdollinen vika tuohon tyhjäkäynnin seilaamiseen.
Tässä kuva omista rikkinäisistä eristyslevyistä:
-jnes
Pura ne pyörijät ja tarkista niiden eristyslevyjen kunto, mikäli siinä on halkeamia tai puuttuu palasia niin lyö todennäköisesti läpi ja kaikki sytkäosat ovat nopeasti entiset. Useasti ihmiset säästää niiden eristyslevyjen vaihdossa kun ovat niin kalliita, mutta niillä on yhtä tärkeä tehtävä kuin muillakin sytkäosilla. Mikäli niitä rikkinäisiä ei vaihdeta niin pyörijöitä ja virranjakajan kansia menee kuin leipää. Myös tulppien on oltava oikeanlaiset, F8DC4 on tulppa mitä tehdas suosittelee. Kaikki monikärki ja yleensä resistiiviset tulpat kannattaa unohtaa.
Imusarjavuoto voi olla yksi mahdollinen vika tuohon tyhjäkäynnin seilaamiseen.
Tässä kuva omista rikkinäisistä eristyslevyistä:
-jnes
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90