Aamulla ihailin autoa ikkunasta kahveja hörppiessä ja huomasin perän "roikkuvan". Laitoin auton käyntiin ja n. 10 s. jälkeen lähti perä itsekseen nousuun.
Onko tämä normaalia
![Crazy :crazy:](./images/smilies/icon_crazy.gif)
Ei olemarsu_man kirjoitti:Hei vaan, tuli hommattua edullisesti vanha taxi w211 220cdi vm. 07. Mittariin on nakutettu vasta 460tkm, mutta auto on kuin uusi. Veholla tehty kaikki huollot, viimeisin 200km sitten.
Aamulla ihailin autoa ikkunasta kahveja hörppiessä ja huomasin perän "roikkuvan". Laitoin auton käyntiin ja n. 10 s. jälkeen lähti perä itsekseen nousuun.
Onko tämä normaalia?
Taka ilmapussi vuotaa tai jokin ilmaletku tai litin vuotaa. Fairy-vettä pulloon ja auton alle suhkuttelemaan, että mistä vuotaa.marsu_man kirjoitti:Hei vaan, tuli hommattua edullisesti vanha taxi w211 220cdi vm. 07. Mittariin on nakutettu vasta 460tkm, mutta auto on kuin uusi. Veholla tehty kaikki huollot, viimeisin 200km sitten.
Aamulla ihailin autoa ikkunasta kahveja hörppiessä ja huomasin perän "roikkuvan". Laitoin auton käyntiin ja n. 10 s. jälkeen lähti perä itsekseen nousuun.
Onko tämä normaalia?
Paineen pudotus pakasesta johtuen on sitä luokaa että lämpötilan pitäisOberland kirjoitti:Joo ja pakkasella sen kuuluukin ideaalikaasun periaatteen puolesta pudota koska jos paine pussin sisällä on vakio niin tilavuus muuttuu lämpötilan muuttuessa.
Joo. Olis kauhuleffan ainekset kun raskas kalustokin nousis ja laskis lämpötilan mukaan.CDI203 kirjoitti: Huikan pohdiskelua![]()
kari v kirjoitti:Kyllä se vaan ilman koostumus on sellainen, että esim. ns. lämpimän renkaan jäädessä pakkaseen, ilmanpaine laskee, mutta eipä se ilmanpaine nousekkaan takaisin pelkästään lämpimään tullessa. Tämä reaktio on varmaan monelle tuttu. Eli kyllä talvella saa ilmaa lisätä aika usein renkaaseen, jos pitää autoa yöt tallissa. Sama se on nyt tämän ilmaiskarin pussin kanssa...
kaikkosenmike kirjoitti:Se on ihan päivästä kiinni miten lintassa w211 on.. toisinaan menee monta päivää ettei tipu yhtään ja toisinaan putoo joku nurkka pariin tuntiin joten en ekana vaihtas pussia. Itselleni pussit kompura ja se tukki vaihettu ja silti on toisinaan lintassa... itse olen ihmetelly miksi pesun jälkeen on taipumusta pudota seuraavan yön aikana. Ottaako joku venttiili vodaa???
JTI kirjoitti:Omassa tipahti kesken ajon ja meni jonnin matkaa ennen kuin tuli näyttöön ilmoitus. Ei noussut uudestaan startin jälkeen ja ilmoitus tuli.
Onneksi vialle löytyi hyvä (ja halpa) arvaus joka sattui vielä olemaan oikein. Taka-akselilla on 'koronsäätöventtiilin?'-tanko joka oli irronnut toisesta päästä. Tällöin perä tippuu alas ja näyttöön tulee korkovikailmoitus. Tanko paikoilleen ja ajoon![]()
Vika on tangon pallopesässä joka väljenee iän myötä. Siihen on olemassa korjausosa, ei maksa paljon.