Pakko sanoa että aivan eri auto kuin vanha. Ulkoisesti auto on säilyttänyt tietyn erilaisuutensa, mutta sisällä muutos on ollut aika radikaali. Kojelauta ei enään ole niin syvä ja sillä on saatu aika mukavasti lisää tilaa sisätiloihin. Materiaalit ovat huomattavasti laadukkaammat ja jykevämmät kuin vanhassa, myös penkit ovat parantuneet paljon ja sitä myötä myöskin ajoasento. Valitettavasti sisätiloista on kadonnut se tietty erilaisuus, mikä mielestäni oli vanhassa jollakin tavalla plussaa vaikkakin materiaalit olivat köyhänpuoleiset. Auto on myöskin huomattavasti hiljaisempi kuin aikaisempi versio, tosin omassani on todella "teini" rengastus, joten todellisen vertailun tekeminen on vaikeaa.
Moottorina koeajoautossa oli 170 versio 5-v manuaaliaskilla lisättynä. Vaihteisto toimi mielestäni varsin hyvin ja moottorissa oli vääntöä tarpeeksi vaikka kuitenkin dieseliin tottuneena jäin kaipaamaan suurta alavääntöä. Moottorin ääni oli bensiiniversioksi mielestäni aika karkea ja kiihdytettäessä sisätiloihin kantautuikin kurnutus, jota en olisi odottanut.
Ohjaus on maantieajossa erittäin suuntavakaa ja jämäkkä, mutta kaupunkiajossa taas erittäin kevyt. Vanhaan malliin verrattuna ohjaus on todella paljon miellyttävämpi, mutta onneksi sentään vanhan mallin nopeus on ohjauksessa säilytetty, menee nimittäin juuri sinne minne käskee, matalampaa rengasta tosin auto kaipaa, koska mutkaan lujaa ajettaessa rengas "taittuu alle" aika helposti, tietysti voi olla vain koeajajan luuloharhaa omasta rengastuksesta johtuen.
Alusta oli varsin miellyttävä, jämäkkä mutta mukava. Paraabelitaka-akseli selvästikkin toimii odotetulla tavalla.
Kokonaisuutena auto oli todella positiivinen yllätys vanhan mallin heikkoudet ja uuden mallin hinnan huomioiden. Suosittelen!
Perskeles... joutuukohan tässä alkaa laskemaan rahojaan
