W211 Kolisee???
Re: W211 Kolisee???
Joku aika sitten saksasta tilasin "nimettömän" reaktiotangon. Kotiin tuli febin valmistama osa.
S211.216
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Pe 25.11.2011 18:15
Re: W211 Kolisee???
Huvittaa ihan w211 etupään tuennan kolinat
2011 toukokuussa W211 200cdi 2003 175tkm hankinnan jälkeen alkoi vasemmalta kolina ja vaihtoon meni oikealta reaktiotanko ja vasemmalta alapallo ja jotain muuta. Eikä ääntänyt enää hetkeen.
Kunnes taas alkoi kolista jossain 195tkm, sitten meni vaihtoon toiselta puolelta alapallo ja toiselta reaktiotanko, mikä oli odotettavissa. Ja taas hiljeni kunnes alkoi taas jossain 215tkm sitten meni taas jotain vaihtoon ja raidetangon päitä ja varmaan taas alapallo jommalta kummalat puolelta, ihemettelin sitä kun oli vasta vaihdettu, ei enää lähtenyt ääni pois...
Huoltoliike vaihtoi jo jotain ilmaiseksi kun ei saanut kolinoita pois.
Ajoin puolen vuotta miedon kolinan kera kunnes 230tkm mittarissa katsastus totesi että vasen etuiskari 5% jäljellä tehoja. Ok ei tässä mitään, huomasinkin että etupää alkoi heijata pitkissä kuopissa. Nyt on iskarit vaihdettu eteen, mutta mutta talvisissa nimismiehen kiharoissa taas kuuluu orastavaa vaimeaa kalinaa vasemmalta 235tkm
Ei tiedä pitäisikö aikuisen miehen itkeä vai nauraa. Ehkä enemmänkin huvittunut olotila että ei saatana
No lastutin sitten autoni että on ainakin mukavampi ajaa, ja todellakin on!
No jos joku ajattelee että miksen vaihtanut kaikkia osia samantien..? Mistä sitä tietää mikä osa on juuri vaihdettu. Ja kun viimeisen 60tkm/ 18kk aikana on mennyt huoltoihin ja korjauksiin rahaa yli 2000e niin alkaa jo siirtelemään jotain eteenpäin.
No pidetään kuitenkin autoista hyvää huolta. Tai jos ei rahat riitä korjauksiin niin ostaa samalla rahalla vaikka uuden auriksen

2011 toukokuussa W211 200cdi 2003 175tkm hankinnan jälkeen alkoi vasemmalta kolina ja vaihtoon meni oikealta reaktiotanko ja vasemmalta alapallo ja jotain muuta. Eikä ääntänyt enää hetkeen.
Kunnes taas alkoi kolista jossain 195tkm, sitten meni vaihtoon toiselta puolelta alapallo ja toiselta reaktiotanko, mikä oli odotettavissa. Ja taas hiljeni kunnes alkoi taas jossain 215tkm sitten meni taas jotain vaihtoon ja raidetangon päitä ja varmaan taas alapallo jommalta kummalat puolelta, ihemettelin sitä kun oli vasta vaihdettu, ei enää lähtenyt ääni pois...

Ajoin puolen vuotta miedon kolinan kera kunnes 230tkm mittarissa katsastus totesi että vasen etuiskari 5% jäljellä tehoja. Ok ei tässä mitään, huomasinkin että etupää alkoi heijata pitkissä kuopissa. Nyt on iskarit vaihdettu eteen, mutta mutta talvisissa nimismiehen kiharoissa taas kuuluu orastavaa vaimeaa kalinaa vasemmalta 235tkm

Ei tiedä pitäisikö aikuisen miehen itkeä vai nauraa. Ehkä enemmänkin huvittunut olotila että ei saatana

No lastutin sitten autoni että on ainakin mukavampi ajaa, ja todellakin on!

No pidetään kuitenkin autoista hyvää huolta. Tai jos ei rahat riitä korjauksiin niin ostaa samalla rahalla vaikka uuden auriksen

-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti 04.12.2012 20:54
Re: W211 Kolisee???
Kukas lähtisi arvailemaan tämän kolinan lähdettä:
- Kuuluu ainoastaan moottorijarrutuksessa (vaimenee kun painaa jarrua lisäksi)
- Kolinan tahti muuttuu nopeuden mukaan (viitannee siis renkaiden suuntaan)
- Voimistuu hieman vasemmalle kääntäessä, vastaavasti vaimenee hieman toiseen suuntaan
- Vaimenee kun auto lämpiää, häviää joskus pitkässä ajossa kokonaan
- Kuulon perusteella erittäin vaikea paikallistaa, heijastelee rungossa. Varovaisesti sanoisin että vasemman etukulman suunnasta
- Töyssyt eivät tunnu vaikuttavan ääneen
Oma arvaus: Jarrusatulan/iskarin kiinnitys?
- Kuuluu ainoastaan moottorijarrutuksessa (vaimenee kun painaa jarrua lisäksi)
- Kolinan tahti muuttuu nopeuden mukaan (viitannee siis renkaiden suuntaan)
- Voimistuu hieman vasemmalle kääntäessä, vastaavasti vaimenee hieman toiseen suuntaan
- Vaimenee kun auto lämpiää, häviää joskus pitkässä ajossa kokonaan
- Kuulon perusteella erittäin vaikea paikallistaa, heijastelee rungossa. Varovaisesti sanoisin että vasemman etukulman suunnasta
- Töyssyt eivät tunnu vaikuttavan ääneen
Oma arvaus: Jarrusatulan/iskarin kiinnitys?
Re: W211 Kolisee???
Iskari? Itselläni kolahtaa hidastus töyssikin jos menen moottori jarrtuksella. Keveästi kaasua ni ei kolahda. uudet bilsteinit ovat jo tallissa odottamassa asennusta. Ei löytynyt mitään välyksiä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 Kolisee???
Tänään vaihdettu eteen uudet iskarit. Kolinat loppui siihen! Katsastuksessa 2 vkoa sitten ei huomannut mitään, vaikka sanoin että vääntelehän kunnolla että löydetään kolinan aiheuttaja, vaan ei löytynyt. Iskaritesti oli myös kunnossa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: W211 Kolisee???
itelläki kolisee vasemmalla edessä joku, pyörää ku heiluttelee ni ei mitään välystä tunnu mutta tuli vaihettua yläpallot ja alapallot ni ne oli molemmat ihan väljät ja vieläkin kuuluu kolina ku ajaa tollasii pikkutöyssyihin mitä talvella yleensä taajamassa on..
Re: W211 Kolisee???
Tuntuu olevan sen verran yleisiä nämä pallonivelien kolinat, että kannattaa kokeilla nivelien rasvaamista ennen asennusta.
Edellinen auto, Alfa 156, söi niveliä sitä tahtia ettei mekaanikko perässä pysynyt
. Esim. etuylätukivarret kesti luokkaa 1v/25tkm. Sen jälkeen, kun aloin rasvata nivelet asennuksen yhteydessä, ei mennyt enää yhtään niveltä. Eli pallonivelen suojakumi pois, alkuperäiset "rasvat" (oikeastaan vain täysin rasvaa muistuttamaton pieni kokkare) rätillä pois ja reilusti hyvää vaseliinia tilalle.
Alfan tyyppipvika on myös ylätukivarsien puslat, jotka on tarkoitettu joustamaan, mutta pakkaskeleissä kumin jäykistyessä pusla alkaa pyöriä akselilla. Kestävät max. pari vuotta. Ongelma korjaantui vaseliinilla, hallittu luisto on hyvä luisto!
EDIT: Myös oma Eemeli kolisee kuskinpuolelta edessä, kuulostaa kallistuksenvakaajan pallolta. Keväämmällä pitää tutkia alustaa enemmän, niin saa toivottavasti leimankin ilman huomautuksia.
Edellinen auto, Alfa 156, söi niveliä sitä tahtia ettei mekaanikko perässä pysynyt

Alfan tyyppipvika on myös ylätukivarsien puslat, jotka on tarkoitettu joustamaan, mutta pakkaskeleissä kumin jäykistyessä pusla alkaa pyöriä akselilla. Kestävät max. pari vuotta. Ongelma korjaantui vaseliinilla, hallittu luisto on hyvä luisto!
EDIT: Myös oma Eemeli kolisee kuskinpuolelta edessä, kuulostaa kallistuksenvakaajan pallolta. Keväämmällä pitää tutkia alustaa enemmän, niin saa toivottavasti leimankin ilman huomautuksia.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W211 Kolisee???
Pyöränpultit löysällä.maalitehdas kirjoitti:Kukas lähtisi arvailemaan tämän kolinan lähdettä:
- Kuuluu ainoastaan moottorijarrutuksessa (vaimenee kun painaa jarrua lisäksi)
- Kolinan tahti muuttuu nopeuden mukaan (viitannee siis renkaiden suuntaan)
- Voimistuu hieman vasemmalle kääntäessä, vastaavasti vaimenee hieman toiseen suuntaan
- Vaimenee kun auto lämpiää, häviää joskus pitkässä ajossa kokonaan
- Kuulon perusteella erittäin vaikea paikallistaa, heijastelee rungossa. Varovaisesti sanoisin että vasemman etukulman suunnasta
- Töyssyt eivät tunnu vaikuttavan ääneen
Oma arvaus: Jarrusatulan/iskarin kiinnitys?
wiimax.fi
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti 04.12.2012 20:54
Re: W211 Kolisee???
Ei ole pyöristä kiinni, juttu on jatkunut kesätassuilla. Jarrupuoli tarkastettu, ei sielläkään mikään löysällä. Katsastus jälleen ok, mutta kolinat ennallaan...
Re: W211 Kolisee???
Itellä kans kolisee etupää ja korjaamolta sanoivat kun alapallot vaihdettii että alatukitanko väljä. Mutta muualta ei saman nimistä osaa löydy kuon motonetistä. Oonko nii tyhmä etten löyrä muualta kyseistä osaa vai onko se vaa eri nimellä muualla??
Ja auto kans 211 270cdi 03
Ja auto kans 211 270cdi 03
S205 220cdi -16
Ex. S212 220cdi -10,
Ex. w211 270cdi -03,
Ex s202 230 -96
Ex. S212 220cdi -10,
Ex. w211 270cdi -03,
Ex s202 230 -96
Re: W211 Kolisee???
Tuollainenko puuttuu?
http://profiteile.de/lenker-radaufhaeng ... ?tid=18635" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyy toki muualtakin..Suomessa vain 170:-/kpl...Merteil, http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /14870/8/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Voi toki vika olla iskunvaimentimissakin tai koiranluiden palloissa.
http://profiteile.de/lenker-radaufhaeng ... ?tid=18635" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyy toki muualtakin..Suomessa vain 170:-/kpl...Merteil, http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /14870/8/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Voi toki vika olla iskunvaimentimissakin tai koiranluiden palloissa.
EQB 300 4-matic -23
Re: W211 Kolisee???
Nuo kun vaihdoin klopinat loppuivat. Yksi yläpallo ja yksi alapallo oli jo lopussa, mersun merkeillä, kesti 205 tkm.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: W211 Kolisee???
Miksi olet vaihtanut ylätukivarret kokonaan eikä pelkästään yläpalloniveltä ?
wiimax.fi
Re: W211 Kolisee???
lkosso kirjoitti:Tuollainenko puuttuu?
http://profiteile.de/lenker-radaufhaeng ... ?tid=18635" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyy toki muualtakin..Suomessa vain 170:-/kpl...Merteil, http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /14870/8/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Voi toki vika olla iskunvaimentimissakin tai koiranluiden palloissa.
Kaikki muut jo vaihreltu.. välykset tarkistin ja tuas on vika näki jo silmälläki että on selevä
S205 220cdi -16
Ex. S212 220cdi -10,
Ex. w211 270cdi -03,
Ex s202 230 -96
Ex. S212 220cdi -10,
Ex. w211 270cdi -03,
Ex s202 230 -96
Re: W211 Kolisee???
Ei jäänyt itselle jossitteluvaraa jos siellä kuitenkin olisi ollut puslassa vikaa. Samalla vaivalla kun tarkistaa niin laittaa uudet paikoilleen. Ei tuo ilmaiskarin poiskäyttö niin suuri työ ole.dealer kirjoitti:Miksi olet vaihtanut ylätukivarret kokonaan eikä pelkästään yläpalloniveltä ?
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: W211 Kolisee???
Juu ei tietenkään ole paha vaihtaa. Noissa sisäpään heloissa vaan on hyvin harvoin vikaa, ajattelin että oliko sinun auto sellainen tapaus.
Alkupään W211:ssa (ainakin niissä) on yläpallo samaa valua tukivarren kanssa joten niihin ensimmäinen vaihto onkin pakosta koko varren mittainen
Alkupään W211:ssa (ainakin niissä) on yläpallo samaa valua tukivarren kanssa joten niihin ensimmäinen vaihto onkin pakosta koko varren mittainen

wiimax.fi
Re: W211 Kolisee???
Joopa joo.
W211 -03 ja etupää kolisee (yllätys yllätys)... Parhaiten kolinan huomaa, kun ajaa kävelyvauhtia nimismiehen kiharassa, silloin on kyllä miehekäs kolina. Suuremmissa vauhdeissa ei kolina kuulu paljon ollenkaan. Just äsken kattelin nosturilla niveliä (yläpallot, alapallot, reaktiotangot, koiranluut, koiranluun nivelet, raidetangot, kallistuksenvakaajan kumit), mitään välystä en löydä vaikka kuinka vääntelen niveliä ja painan isoilla pihdeillä niveliä yhteen. Missä vika? Miten löydän vian? Onko vika alkuperäisissä -03 vuoden etuiskareissa? Autolla ajettu (ainakin) 320000km ?
ps. etujousetkaan ei ole poikki
W211 -03 ja etupää kolisee (yllätys yllätys)... Parhaiten kolinan huomaa, kun ajaa kävelyvauhtia nimismiehen kiharassa, silloin on kyllä miehekäs kolina. Suuremmissa vauhdeissa ei kolina kuulu paljon ollenkaan. Just äsken kattelin nosturilla niveliä (yläpallot, alapallot, reaktiotangot, koiranluut, koiranluun nivelet, raidetangot, kallistuksenvakaajan kumit), mitään välystä en löydä vaikka kuinka vääntelen niveliä ja painan isoilla pihdeillä niveliä yhteen. Missä vika? Miten löydän vian? Onko vika alkuperäisissä -03 vuoden etuiskareissa? Autolla ajettu (ainakin) 320000km ?
ps. etujousetkaan ei ole poikki
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 Kolisee???
Omassa autossa kopisi molemmat reaktiotangot jo ostaessa. Vaihtelin aikanaan uudet ja kopina loppui. Sitten alkoi uusiksi, meni vakaajan pallo. Sain sen laitettua, niin alkoi reaktiotangot kopisemaan taas. Kestiväthän ne 8tkm. Takuuseen meni. Sitten alkoi hyvin, hyvin mieto kopina. Syynä toinen yläpallo, ihan nimellinen välys vain. Laitoin molemmat. Sitten meni raidepää. Toista en laittanut, kun oli niin napakka vielä. Eipä aikaakaan, kun alkoi nimismiehenkiharalla kääntäessä mieto kopina, joka tuntui myös ratissa. Katsastuksessa hemputeltiin löytämättä mitään, sisäpäissä ei tuntunut suojakumin läpi mitään. Pääteltiin silti, että se pieni väljä voisi sieltä tulla. Laitoin uudet sisäpäät. Vanhat oli veltot, muttei välystä tuntunut siltikään. Vaan siihen loppui kopinat taas hetkeksi. Oikea takakulmahan tuntuu useassa farkussa lotisevan montuissa. Takaiskariin viittaisi, vaikkei iskaritestissä näkynyt mitään. Täytyy joskus laittaa uudet iskarit, ovathan vanhat jo 340tkm maailmaa nähneet.
Re: W211 Kolisee???
Moro!
Olen ensimmäistä kertaa Täällä ihmettelemässä ja kyselemässä vaikka yli 25 vuotta ajellu tähtikeulalla ja takana 1,5 miljkm eikä ihmeempiä ongelmia ollut,kuitenkaan kappalemääriltään Mersuja ollut ku 4 varsinaisesti ajossa ja yksi harraste auto cl 500
Minulla kans w211 270 cdi kolisee tai paremminkin pehmeä naputus edessä vasemmalla puolen. Mistään ei välystä ole löytynyt. Epäilen iskarien yläpäätä,voiko se yläpään kumi tehdä sitä? Katsoin hetki sitten sitä kiinikettä ja heiluttelin iskarien päätä ja aavistuksen antoi periksi. Kaikki iskarien pultit oli hyvin kiinni,että olisiko yläpään kumi vaan tullut tiensä päähän? Onko kukaan koskaan vaihtanut näitä?
Olen ensimmäistä kertaa Täällä ihmettelemässä ja kyselemässä vaikka yli 25 vuotta ajellu tähtikeulalla ja takana 1,5 miljkm eikä ihmeempiä ongelmia ollut,kuitenkaan kappalemääriltään Mersuja ollut ku 4 varsinaisesti ajossa ja yksi harraste auto cl 500
Minulla kans w211 270 cdi kolisee tai paremminkin pehmeä naputus edessä vasemmalla puolen. Mistään ei välystä ole löytynyt. Epäilen iskarien yläpäätä,voiko se yläpään kumi tehdä sitä? Katsoin hetki sitten sitä kiinikettä ja heiluttelin iskarien päätä ja aavistuksen antoi periksi. Kaikki iskarien pultit oli hyvin kiinni,että olisiko yläpään kumi vaan tullut tiensä päähän? Onko kukaan koskaan vaihtanut näitä?
Re: W211 Kolisee???
Juu, kyllä kolisee/lotisee keulasta kumpikin puoli. -07 200cdi. Korjaamolla tarkastettiin -> ei löytynyt syytä, ainoastaan epäily iskareista. Katsastajakaan ei löytänyt vikaa, ainoastaan hänelläkin epäily iskareista johtuvaa. Onko iskarit paha vaihtaa?
Hei. Taas täällä lähes 3v.jälkeen. Tämän edellisen viestin jälkeen syksyllä -18 keulaan on laitettu paljon uutta osaa, mm.uudet iskarit, ohjausvaihde, niveliä, puslia jne. Auto oli hetkenaikaa keulastaan kunnossa. Taas on se aika, että pitää keula "huoltaa". Kolinoiden alkuperä on sen verta hankala paikallistaa, että olen päättänyt tilata kaikki nivelet, puslat, tangot. Eli täysi huolto kerralla, että se tulee varmasti kuntoon. En todellakaan ala yhtä osaa kerralla vaihtaan. Miten se on, jos uusia osia jääkin käyttämättä paljon/jokin kalliimpi osa, voinko se palauttaa myyjälle noin vain sanomalla, ettei ollutkaan tarvetta?
Hei. Taas täällä lähes 3v.jälkeen. Tämän edellisen viestin jälkeen syksyllä -18 keulaan on laitettu paljon uutta osaa, mm.uudet iskarit, ohjausvaihde, niveliä, puslia jne. Auto oli hetkenaikaa keulastaan kunnossa. Taas on se aika, että pitää keula "huoltaa". Kolinoiden alkuperä on sen verta hankala paikallistaa, että olen päättänyt tilata kaikki nivelet, puslat, tangot. Eli täysi huolto kerralla, että se tulee varmasti kuntoon. En todellakaan ala yhtä osaa kerralla vaihtaan. Miten se on, jos uusia osia jääkin käyttämättä paljon/jokin kalliimpi osa, voinko se palauttaa myyjälle noin vain sanomalla, ettei ollutkaan tarvetta?
Viimeksi muokannut ruf, Su 06.06.2021 09:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B E200cdi -07
Re: W211 Kolisee???
Vakaajan nupit, ellei korjaamo ole ollut juuri 211 osaaja. No, iskarit on helppo vaihtaa. Erikoistyökaluna vain jousipuristin.
wiimax.fi
Re: W211 Kolisee???
Jaa, tuo minun viesti 3v.takaa vain muokkautui. No nousee tämä ketju tälläkin. Eli uusi viestini tuossa pari viestiä ylempänä.
M-B E200cdi -07
Re: W211 Kolisee???
Ihmettilinkin että onpas vanhaa tarinaa... 
No jatketaan ketjua omalla W219 kolinoilla, luulinkin jo että on jotain eroa W211 rautajousisen ja W219 airmaticin välillä kun coupeen ei ole tarvinnut niveliä vaihdella samoin mkuin W211n kanssa... no se ei vissiin tykännyt korona-ajan vähistä ajoista ja kehitteli vajaan puolen vuoden aikana aluksi kolinat ja sitten mittavat narinatkin. No lopputuloksena vaihtoon toinen reaktiotanko, alapallo ja molemmat vakaajan päät. No nyt taas mennään hiljaisesti

No jatketaan ketjua omalla W219 kolinoilla, luulinkin jo että on jotain eroa W211 rautajousisen ja W219 airmaticin välillä kun coupeen ei ole tarvinnut niveliä vaihdella samoin mkuin W211n kanssa... no se ei vissiin tykännyt korona-ajan vähistä ajoista ja kehitteli vajaan puolen vuoden aikana aluksi kolinat ja sitten mittavat narinatkin. No lopputuloksena vaihtoon toinen reaktiotanko, alapallo ja molemmat vakaajan päät. No nyt taas mennään hiljaisesti

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 Kolisee???
Mulla meni ensin vaihtoon narinahelat ja pallot, sit jouduttiinkin ihmettelemään hetken aikaa palannutta kolinaa kunnes syyllisiksi selvisi alatukivarret. Hankalat paikallistaa vialliseksi, esim katsastusinssi ei löytänyt mutta asiansa osaava mekaanikko huollossa tiesi mistä vääntää.MiHe kirjoitti: ↑Su 06.06.2021 10:23 Ihmettilinkin että onpas vanhaa tarinaa...
No jatketaan ketjua omalla W219 kolinoilla, luulinkin jo että on jotain eroa W211 rautajousisen ja W219 airmaticin välillä kun coupeen ei ole tarvinnut niveliä vaihdella samoin mkuin W211n kanssa... no se ei vissiin tykännyt korona-ajan vähistä ajoista ja kehitteli vajaan puolen vuoden aikana aluksi kolinat ja sitten mittavat narinatkin. No lopputuloksena vaihtoon toinen reaktiotanko, alapallo ja molemmat vakaajan päät. No nyt taas mennään hiljaisesti![]()
Hyvä puoli tuossa on että w219 airmatic tukivarret on n.170€/kpl versus rautajousisen 360€/kpl.
Re: W211 Kolisee???
Etupää kolisee/rämisee vasemmalta montuissa. Sen huomasin et jos on mutka niin ei kolise. Olisko reaktiotanko?
W211 320cdi, w211 270cdi, W903 316, 2x 300tdt s124, w110 67vm + paljon muita
Re: W211 Kolisee???
Kannattaa vaihtaa kaikki jos ei just jotain vaihdettu, muuten jahtaat niitä kolinoita vähän väliä.
Autosta tulee mukavan hiljainen eikä pauku töyssyissä.
Autosta tulee mukavan hiljainen eikä pauku töyssyissä.
Re: W211 Kolisee???
Miten olette tarkistaneet etupäästä alapallonivelen väljyyden. Onko oikea tapa, että auto ylös alatukivarresta nostaen ja pyörä irti lattiasta hieman. Sitten laitetaan rengasrauta renkaan alle lattiaa vasten ja koitetaan liikuttaa rengasta ylös alas ylös alas pienellä liikkeellä, jolloin välys näkyy.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: W211 Kolisee???
Moro, sanokaahan tietäjät, että miksi W211 raidepään hinnat voivat olla esim. 19.00-48.00 € väliltä? Onko kestävyydessä ja laadussa suhteessa noin paljon eroa.
Re: W211 Kolisee???
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.