Auto on W201 vm. 1992 manuaali 1.8 bensa.
Auto on kostealla ilmalla pari kertaa sammunut tienposkeen, mutta lähtenyt sitten taas pienen odotuksen ja starttailun jälkeen liikkeelle. Laitoin tankkiin varmuudenvuoksi pullollisen masinolin jäänesto/polttoaineen lisäainetta ja vein auton talliin jonka jälkeen toimi taas kuukauden päivät.
Eilen illalla kyyti loppui taas ja ei enää suostunut käynnistymään. Polttoainepumpusta ei kuulu surinaa kun kääntelee virta-avaimesta. Tulppiin tulee hyvä kipinä. Ylijänniterele vaihdettiin keväällä ja ECUun vaihdettiin uudet kondensaattorit.
Vian voinee nyt rajata joko polttoainepumppuun tai sen releeseen. Pumpun vaihdan nyt jokatapauksessa koska se on palvellut 22 vuotta ja mahdollisesti myös releen, koska olen lukenut, että se saattaa vikaantua myös.
Mitä muuta suosittelisitte vaihdettavaksi ja tarkistettavaksi?
Polttoaineen suodatin nyt ainakin ja pumpun kannakekumi, mutta miten esimerkiksi se kumiletku joka tulee pa-pumppuun tai polttoaineletkuston muita kohtia? Voiko kumiletkun vaihtaa ilman, että tankki valuu kuivaksi? Olisi mukava jos voisin saada teiltä "ostoslistan" niin ei tarvitsisi moneen kertaa käydä varaosaliikkeessä.
Kiitos jo etukäteen!
W201 polttoainepumppu
W201 polttoainepumppu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W201 polttoainepumppu
Kun otat kumiletkun pumpun ja tankin väliltä niin tulee ainetta aika lailla eli pistä joku lukitus tai puristus siihen.
polttoaine pumppua en turhaan vaihtaisi koska se alkaa ääntämään kun on lopussa.
Eli sulla on bensa rele vika ja sen voi tinata uudelleen kontaktit..tai toista tilalle.
polttoaine pumppua en turhaan vaihtaisi koska se alkaa ääntämään kun on lopussa.
Eli sulla on bensa rele vika ja sen voi tinata uudelleen kontaktit..tai toista tilalle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 polttoainepumppu
Olen ajatellut pitää autoa ajossa vielä toistaiseksi ja luotettavuuden nimissä tilasin uuden polttoainepumpun ja polttoainepumpun releen Saksasta. Hintaa uuden pa-suodattimen kanssa tuli noin 500€.atlas kirjoitti:Kun otat kumiletkun pumpun ja tankin väliltä niin tulee ainetta aika lailla eli pistä joku lukitus tai puristus siihen.
polttoaine pumppua en turhaan vaihtaisi koska se alkaa ääntämään kun on lopussa.
Eli sulla on bensa rele vika ja sen voi tinata uudelleen kontaktit..tai toista tilalle.
Viaksi kuitenkin varmistui polttoainepumpun releleen vikaantunut juotos kuten Atlas arveli. Tummunut juotos näkyy alla olevassa kuvassa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.