203 c200 Kompressor vikoja M111
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Itsellä oli vastaavanlainen vika. Lämpöisenä oli välillä tehot hukassa ja lähti myös hieman huonommin käyntiin.
Vika oli bensansuodattimessa.
Vika oli bensansuodattimessa.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Ensimäine ajatus ethän vaan ole kääntänyt läppä"piä"janik1976 kirjoitti:Nyt sitten tein ihan mielenkiinnon vuoksi kaasuläppäkotelon puhdistuksen ohimennen. Eihän se kovin pinttyneen lian peitossa ollut mutta tulipa putsattua.
Sen minkä huomasin hieman jäi mietityttämään...
Kuuluisiko tuon läpän olla täysin kiinni? Koska kun laitoin puhdistusnestettä läpän päälle niin sieltä ne valui pois toisesta reunasta. Siellä oli pienen pieni rako siinä kun läppä oli kiinni. Näytti, että itse painamalla sen läpän sai tavallaan tiiviiksi.
Ajatuksia?
Käsin jo yhdestä käänöstä on niitä säätimiä hajonnut
Hiukan yleisemmin bensa vekotimiin
(Ja osin diseleihin)
Tuolla kun joku mainitsi suodatimen
Niin oletus arvona on että autolla
on edes jonkin moiset toiminta edelytykset
Eli niitä on edes perushuolletu, suodatimet,
tulpat, öljyt ym vaihdeltu
(Ja kun monesti tutkillan niin paljastuu että näin ei ole
"ihan perus huollot laiminlyöty/tehty kun on jo myöhäistä..."
Vahinko tapahtunut)
Eli kuulukaan toimia eli on turha ihmettelä että mikä tuli...
Eneminkin niin päin että miksi on ylipäätään enään toiminut
Esim huono ilmansuodatin mistä likaa ilmamassa mittarissa,
Huomo polttoaine suodatin mistä likaa suutimissa ym
Huonot tulpat sytytyskatkoja(mitä voi tulla myös edelisistä)
Seos pielessä, kat rikki
Sytyskatkoista "Läpilyöntiä" puolilta mistä sitten ECU rikki
(Jonkun verran kallimpaa kun vaikkapa tulpien säännölinen uusiminen)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Ok. Kiitos.
Muutoin mielestäni huoltoa on tehty mutta tulpat on vaihtamatta. Täytynee se tehdä tässä vaikka seuraavaksi.
Ostin tuollaisen halpis obd2 adapterin ja nollasin viat jotka näkyivät tällä hetkellä (otin kyllä tiedot talteen). Kävin pienen testilenkin ja heti siellä oli
P0341
P0340
koodit.
Sitten haen suosituksia ja hinta kokemuksia automaattilaatikon huuhtelusta. Missä ja millaiseen hintaan näitä on tehty esim viim 6kk aikana?
Muutoin mielestäni huoltoa on tehty mutta tulpat on vaihtamatta. Täytynee se tehdä tässä vaikka seuraavaksi.
Ostin tuollaisen halpis obd2 adapterin ja nollasin viat jotka näkyivät tällä hetkellä (otin kyllä tiedot talteen). Kävin pienen testilenkin ja heti siellä oli
P0341
P0340
koodit.
Sitten haen suosituksia ja hinta kokemuksia automaattilaatikon huuhtelusta. Missä ja millaiseen hintaan näitä on tehty esim viim 6kk aikana?
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Aktivoidutaan taas täällä.
Vaihdoin tänään tähän epäonnen vehkeeseen jäähdytysnesteen lämpötila-anturin mutta ei se mitään vaikuttanut. Heti kun tuli ajettua auto reiluun 80 asteeseen ja sammutettua, käynnistettyä taas, niin tehot hävisivät jälleen.
Vikakoodit tällä hetkellä:
P0340
P0341
Lisäksi antaa vielä
P200C
Nämä siis halppis obd lukijalla.
Vaihdoin tänään tähän epäonnen vehkeeseen jäähdytysnesteen lämpötila-anturin mutta ei se mitään vaikuttanut. Heti kun tuli ajettua auto reiluun 80 asteeseen ja sammutettua, käynnistettyä taas, niin tehot hävisivät jälleen.
Vikakoodit tällä hetkellä:
P0340
P0341
Lisäksi antaa vielä
P200C
Nämä siis halppis obd lukijalla.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Aikaa menee lähes tunnin verran, ehkä vähän päällekin jos vaihdetaan pistokkeen tiivisteet ja joudutaan huuhtelemaan tavallista enemmän, eli työn osuus 70-100 euroa.Sitten haen suosituksia ja hinta kokemuksia automaattilaatikon huuhtelusta. Missä ja millaiseen hintaan näitä on tehty esim viim 6kk aikana?
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Jokos tulpat on vaihdettujanik1976 kirjoitti:Aktivoidutaan taas täällä.
Vaihdoin tänään tähän epäonnen vehkeeseen jäähdytysnesteen lämpötila-anturin mutta ei se mitään vaikuttanut. Heti kun tuli ajettua auto reiluun 80 asteeseen ja sammutettua, käynnistettyä taas, niin tehot hävisivät jälleen.
Vikakoodit tällä hetkellä:
P0340
P0341
Lisäksi antaa vielä
P200C
Nämä siis halppis obd lukijalla.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
Tänään vaihdoin tulpat viimeinkin.
Vikakoodit tällä hetkellä:
P0340 - Voimansiirto
Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor)
P200C - Voimansiirto
Nämä on sovelluksen suomennoksia ja tuo voimansiirto taisi olla joku powertrain tms.
Keltainen valo palaa taas.
Sellaisen jonka huomasin niin nyt kone ei tee enää sitä hyppelyä kierrosten kanssa vaan käy tasaisen kivasti niin kylmänä kuin lämpimänä. Mutta tehot uupuu kovin äkkiä ajoon lähdettyä.
Vikakoodit tällä hetkellä:
P0340 - Voimansiirto
Camshaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor)
P200C - Voimansiirto
Nämä on sovelluksen suomennoksia ja tuo voimansiirto taisi olla joku powertrain tms.
Keltainen valo palaa taas.
Sellaisen jonka huomasin niin nyt kone ei tee enää sitä hyppelyä kierrosten kanssa vaan käy tasaisen kivasti niin kylmänä kuin lämpimänä. Mutta tehot uupuu kovin äkkiä ajoon lähdettyä.
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
huohotinputket katottu ettei rikki? moottorin johtosarja kuiva ettei öljyssä? lambdan liittimet kuivat?
Re: 203K c 200 Kompressor aut ben 2001
mese CLK kirjoitti:Siis vaihdoithan tämän johon olen nuolen piirtänyt, mulla vuoto korjaantui pelkällä sen vaihdolla.
Muista laittaa liimat väliin.
niin elikkäs jos tämän osan liitin on öljyssä, niin mitä tarvii vaihtaa/pystyy tiivistää että pitää öljy liittimen oikeella puolella ?
Re: 203 c200 Kompressor -01 vikatila
Dodii olis tässä sportcoupe m111 2.0 kompura. Oli tosiaan vähän öljyä jo johtosarjassa, ei kuitenkaan ecussa ja lambdoissa asti. Putsasin öljyt ja uusi magneetti anturi mikälie kannenpäästä niin ei ihan heti uudestaan tihku sieltä sitten öljyä.
Vika jäi vielä , elikkä rykii kylmänä eli ei kierra kunnolla, lämmettyään ei mitään ongelmia. P0172 oli vikakoodissa ennen anturin vaihtoa ja poltti moottorinvikavaloa(tuo koodi siis seoksen itseoppiminen, osakaasulla ja tyhjäkäynnillä).
En olen nyt saanut piuhaa kiinni jotta voisi taas tutkailla, kuulemma ei enää moottorivikavalo pala mutta silti kylmänä ei kiihdy kunnolla.
Katsoin mielestäni kaikki alipaineletkut jne, ne oli kunnossa. Ainoastaan se kompuran ja lohkonvälinen mysteeri letku, siitä en tiedä. Vikaa vaikea saada ulos kun lämpinänä toimii ja kylmänä ei oikee saa johdon päähän
Voisko olla ihan yksinkertainen, lämpöanturissa vikaa ? onko se anturi siinä kannen päässä, magneettianturin vieressä joka mittaa eculle lämpöjä ? .
edit, maffin jo oli entinen jo omistaja vaihtanut ei tullut sillä kuntoon.
Vika jäi vielä , elikkä rykii kylmänä eli ei kierra kunnolla, lämmettyään ei mitään ongelmia. P0172 oli vikakoodissa ennen anturin vaihtoa ja poltti moottorinvikavaloa(tuo koodi siis seoksen itseoppiminen, osakaasulla ja tyhjäkäynnillä).
En olen nyt saanut piuhaa kiinni jotta voisi taas tutkailla, kuulemma ei enää moottorivikavalo pala mutta silti kylmänä ei kiihdy kunnolla.
Katsoin mielestäni kaikki alipaineletkut jne, ne oli kunnossa. Ainoastaan se kompuran ja lohkonvälinen mysteeri letku, siitä en tiedä. Vikaa vaikea saada ulos kun lämpinänä toimii ja kylmänä ei oikee saa johdon päähän

Voisko olla ihan yksinkertainen, lämpöanturissa vikaa ? onko se anturi siinä kannen päässä, magneettianturin vieressä joka mittaa eculle lämpöjä ? .
edit, maffin jo oli entinen jo omistaja vaihtanut ei tullut sillä kuntoon.
Re: 203 c200 Kompressor -01 vikatila
No mitäs ne lambdat näyttää
Re: 203 c200 Kompressor -01 vikatila
Hei lambdat näytti järkeviä lukemia, ainakin kone lämpösenä, mikäli tulkitsin oikein.
Re: 203 c200 Kompressor -01 vikatila
testin mukaan maffi kunnossa, ainakin lämpimänä :

mutta kylmänä maffi antoi 20kg/h lukemaa, mites sitä pitää tulkita ?
sitten tämä lambda katin jälkeen, tuo alueen 450-500mv se alitti jo testin aikana (tuo 3min) ja piti sen siinä alle 450mv , vikaa ?

Kuinka minusta tuntuu että imuvuotoa siellä on joka lämmetessään tiivistyy ? kerran parin kilsan jälkeen kone käyttäytyy jo normaalisti. Entä voiko pieni pakoputken vuoto niin paljon vaikuttaa (kattien ja lambdojen jälkeen) ? vikakoodeja ei enää anna moottorista enää ollenkaan. Jäähdytysnesteen anturi näyttää koneen lämmetessä järkeviä lukemia (ei kuitenkaan mitattu ohmeja).

mutta kylmänä maffi antoi 20kg/h lukemaa, mites sitä pitää tulkita ?
sitten tämä lambda katin jälkeen, tuo alueen 450-500mv se alitti jo testin aikana (tuo 3min) ja piti sen siinä alle 450mv , vikaa ?

Kuinka minusta tuntuu että imuvuotoa siellä on joka lämmetessään tiivistyy ? kerran parin kilsan jälkeen kone käyttäytyy jo normaalisti. Entä voiko pieni pakoputken vuoto niin paljon vaikuttaa (kattien ja lambdojen jälkeen) ? vikakoodeja ei enää anna moottorista enää ollenkaan. Jäähdytysnesteen anturi näyttää koneen lämmetessä järkeviä lukemia (ei kuitenkaan mitattu ohmeja).
Re: 203 c200 Kompressor -01 vikatila
sain kaverin toisen samalla koneella olevan auton lainaan joka on kunnossa, siittä koitin maffia tähän, ei ollut siinä vika.
lambda arvot, painearvot, maffi arvot yms näyttää kaikki samaa molemmissa autoissa (ainakin lämpimällä koneella) . Ainoa ero minkä löysin autoista on kaasuläpän perus asetuksen kulman, tässä viallisessa autossa se on noin 8 kun tuossa toisessa 4.
Viallisesta autosta sain noita erikoisia lukuja myös näyttöön, katso kuva. Voisko vika piillä kaasuläpässä ???

lambda arvot, painearvot, maffi arvot yms näyttää kaikki samaa molemmissa autoissa (ainakin lämpimällä koneella) . Ainoa ero minkä löysin autoista on kaasuläpän perus asetuksen kulman, tässä viallisessa autossa se on noin 8 kun tuossa toisessa 4.
Viallisesta autosta sain noita erikoisia lukuja myös näyttöön, katso kuva. Voisko vika piillä kaasuläpässä ???

Re: 203 c200 Kompressor -01 vikatila
Minulla on ollut vähän vastaavia oireita, ja olen alkanut epäillä ensisijaisesti pakopuolen ja imupuolen välisessä putkessa olevaa venttiiliä. Sen tarkoitus lienee päästää pakopuoleen ilmaa käynnistyksen jälkeen, kun katti ei ole vielä lämmin (?). Ja mutuna arvelen että venttiili jumiutuu ajan kanssa. Häiriöt ovat muuten samanlaista hieman satunnaista nuhaisuutta kuin tässä ketjussa esitetään, mutta erään lisänä on kiihdyttäessä kuuluva tavallista kovempi ääni - hieman samanlainen piereminen kuin pieni pakoputken vuoto, mutta kun putki on todetusti aivan ehjä. Täten tulee mieleen, että ao. venttiili vuotaa pakokaasua imupuolelle, ja ääni tulee sieltä. Tämä on siis taas mutua.
Nyk. S210 200T Kompressor
Ex. W124 300TD
Ex. W124 300TD
-
- Mersumies
- Viestit: 2611
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 203 c200 Kompressor -01 vikatila
oheimala kirjoitti:Minulla on ollut vähän vastaavia oireita, ja olen alkanut epäillä ensisijaisesti pakopuolen ja imupuolen välisessä putkessa olevaa venttiiliä. Sen tarkoitus lienee päästää pakopuoleen ilmaa käynnistyksen jälkeen, kun katti ei ole vielä lämmin (?). Ja mutuna arvelen että venttiili jumiutuu ajan kanssa. Häiriöt ovat muuten samanlaista hieman satunnaista nuhaisuutta kuin tässä ketjussa esitetään, mutta erään lisänä on kiihdyttäessä kuuluva tavallista kovempi ääni - hieman samanlainen piereminen kuin pieni pakoputken vuoto, mutta kun putki on todetusti aivan ehjä. Täten tulee mieleen, että ao. venttiili vuotaa pakokaasua imupuolelle, ja ääni tulee sieltä. Tämä on siis taas mutua.
Mielenkiintoinen havainto. Täällä on Kompressor-koneessa kylmänä vastaava räpätys kuin olisi pakoputkessa vuoto. Päästöt ovat kuitenkin kuin uudella autolla tai vieläkin paremmat.
Olen epäillyt äänen aiheuttajaksi haljennutta pakosarjaa mutta tuollaisen venttiilin olemassaoloa en ole tiennyt.
Re: 203 c200 Kompressor -01 vikatila
noniin näyttäis että tuli kuntoon, kaasuläppäkotelon alla on parit o-renkaat, toinen oli selvästi vuotanut ulos. Pikkuputsi ja kiinni uudeestaan, nyt toimii kylmänä ok. Täytyy varuiksi vaihtaa kuitenkin se o-renkaat, ei paljoa maksane.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203 c200 Kompressor -01 vikatila
Kanatta tarkistella myös imusarjan"alla" olevat huohotin putketepk kirjoitti:noniin näyttäis että tuli kuntoon, kaasuläppäkotelon alla on parit o-renkaat, toinen oli selvästi vuotanut ulos. Pikkuputsi ja kiinni uudeestaan, nyt toimii kylmänä ok. Täytyy varuiksi vaihtaa kuitenkin se o-renkaat, ei paljoa maksane.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 203 c200 Kompressor -01 vikatila
sama tässä autossa, kylmänä kun lyö auton käyntiin niin samanlainen "vuoto räpinä ääni" kestää noin puoli minuuttia sitten häipyy kokonaan.E200kompressor kirjoitti:oheimala kirjoitti:Minulla on ollut vähän vastaavia oireita, ja olen alkanut epäillä ensisijaisesti pakopuolen ja imupuolen välisessä putkessa olevaa venttiiliä. Sen tarkoitus lienee päästää pakopuoleen ilmaa käynnistyksen jälkeen, kun katti ei ole vielä lämmin (?). Ja mutuna arvelen että venttiili jumiutuu ajan kanssa. Häiriöt ovat muuten samanlaista hieman satunnaista nuhaisuutta kuin tässä ketjussa esitetään, mutta erään lisänä on kiihdyttäessä kuuluva tavallista kovempi ääni - hieman samanlainen piereminen kuin pieni pakoputken vuoto, mutta kun putki on todetusti aivan ehjä. Täten tulee mieleen, että ao. venttiili vuotaa pakokaasua imupuolelle, ja ääni tulee sieltä. Tämä on siis taas mutua.
Mielenkiintoinen havainto. Täällä on Kompressor-koneessa kylmänä vastaava räpätys kuin olisi pakoputkessa vuoto. Päästöt ovat kuitenkin kuin uudella autolla tai vieläkin paremmat.
Olen epäillyt äänen aiheuttajaksi haljennutta pakosarjaa mutta tuollaisen venttiilin olemassaoloa en ole tiennyt.
Ja vieläpä tämäkin rupes kylmänä nikotteleen, tosin vanha tiiviste(et) siellä kaasuläpän alla , palaan asiaan kun ne vaihdettu, täytyy nout huohotin putket katsoa samalla ja tuota pakokaasuventtiiliä myös.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
jees eipä tullut noilla kaasuläpän alla olevilla kahdella tiivisteellä kuntoon. Tulpat vaihdoin nyt piruuttaa ja tarkistin vielä kerran ecun johdot ja itse ecunkin avasin, ihan pienen pientä öljykosteutta oli johdoissa todella vähän ecun sisällä, veikkaan että ne oli jämiä vaan eikä uutta. Ne nyt putsattu.
Ajellaan taas päivä pari jos tuli kuntoon noilla, itse epäilen.
Tutkailin noit ilmaletkuja imusarjan alta , pikkasen kävin alipainetestillä läpitte ja sormikopelolla, ei niissä mitään näkynyt olevan. Kaasuläpälle tuleva yksi letku oli inan löysän puoleinen, sen kiristin nippusiteellä.
Tuli muuten ennen näitä korjailuja taas moottorivalo pitkästä aikaa, 2x seos rikkaalla ilmoitus joka on vain tallentuneena.
Jatketaan seuraavaksi toisella varmasti toimivalla kaasuläpällä ja jollei se ole vian aiheuttaja niin sitten bensansuodin vaihtoon.
Autolla menty bout 200tkm jotta ei sen nyt ihan läpipaskana jostain voi olla, joku siellä nyt tekee kiusaa, löytyy kunhan löytyy
Ajellaan taas päivä pari jos tuli kuntoon noilla, itse epäilen.
Tutkailin noit ilmaletkuja imusarjan alta , pikkasen kävin alipainetestillä läpitte ja sormikopelolla, ei niissä mitään näkynyt olevan. Kaasuläpälle tuleva yksi letku oli inan löysän puoleinen, sen kiristin nippusiteellä.
Tuli muuten ennen näitä korjailuja taas moottorivalo pitkästä aikaa, 2x seos rikkaalla ilmoitus joka on vain tallentuneena.
Jatketaan seuraavaksi toisella varmasti toimivalla kaasuläpällä ja jollei se ole vian aiheuttaja niin sitten bensansuodin vaihtoon.
Autolla menty bout 200tkm jotta ei sen nyt ihan läpipaskana jostain voi olla, joku siellä nyt tekee kiusaa, löytyy kunhan löytyy

Re: 203 c200 Kompressor vikoja
Jos tulee seos rikkaalla koodia ja maf kunnossa, suuttimien tiiveys kannattaa tarkistaa. Katto myös livedataa vaikka obd lukijalla, lämpimällä koneella LTFT ja STFT arvot pitää olla liki 0%epk kirjoitti:jees eipä tullut noilla kaasuläpän alla olevilla kahdella tiivisteellä kuntoon. Tulpat vaihdoin nyt piruuttaa ja tarkistin vielä kerran ecun johdot ja itse ecunkin avasin, ihan pienen pientä öljykosteutta oli johdoissa todella vähän ecun sisällä, veikkaan että ne oli jämiä vaan eikä uutta. Ne nyt putsattu.
Ajellaan taas päivä pari jos tuli kuntoon noilla, itse epäilen.
Tutkailin noit ilmaletkuja imusarjan alta , pikkasen kävin alipainetestillä läpitte ja sormikopelolla, ei niissä mitään näkynyt olevan. Kaasuläpälle tuleva yksi letku oli inan löysän puoleinen, sen kiristin nippusiteellä.
Tuli muuten ennen näitä korjailuja taas moottorivalo pitkästä aikaa, 2x seos rikkaalla ilmoitus joka on vain tallentuneena.
Jatketaan seuraavaksi toisella varmasti toimivalla kaasuläpällä ja jollei se ole vian aiheuttaja niin sitten bensansuodin vaihtoon.
Autolla menty bout 200tkm jotta ei sen nyt ihan läpipaskana jostain voi olla, joku siellä nyt tekee kiusaa, löytyy kunhan löytyy
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
onko siellä jotkut kumitiivisteet ?
mitkäs nuo arvot on starilla katsottuna ?
mitkäs nuo arvot on starilla katsottuna ?
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
Tarkoitin ettei ruiskusuuttimet vuoda/tiputa bensaa eli pitävät paineensa. Joutuu irrottaan ja viritteleen testausta varten letkun päähän tms. Tai mitata pa-tukista pitääkö paineen kuinka pitkään, kun koneen sammuttaa.epk kirjoitti:onko siellä jotkut kumitiivisteet ?
mitkäs nuo arvot on starilla katsottuna ?
Ei ole staarista kokemuksia.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
aa okkei, no saisko siittä samalla kaks kärpästä mitattua jos siihe jakotukin päähän laittais mittarin, käynnissä ollessaan bensanpaineet ja sammutettuna ne suuttimet.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
Joo ja kylmällä konella, jos silloin kerran vika ilmenee. Paine putoo aika nopeesti sammutuksen jälkeen jos joku suutin vuotaa.epk kirjoitti:aa okkei, no saisko siittä samalla kaks kärpästä mitattua jos siihe jakotukin päähän laittais mittarin, käynnissä ollessaan bensanpaineet ja sammutettuna ne suuttimet.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
kiitoksia, kokeillaan tätäkin.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
Itse vaihdoin taannoin sen bensasuodattimen, eikä sillä ollut vaikutusta
Nyk. S210 200T Kompressor
Ex. W124 300TD
Ex. W124 300TD
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
jaaa toisella kaasuläpällä koitettu, ei ollut vika siinä.
Kyllä rupee konstit loppumaan pikkuhiljaa, seuraavaksi varmaan noit bensan paineet katsoa, oliko 4 bar m111 kompurassa kun auto käynnissä ? Onko olemassa sopivaa adapteria tukin päähän joka painas samalla sen venttiilin auki jottai mittaus onnistuisi ? voisin lainata turun alueelta mittaria jos sattuis löytymään joltain. Ja jollei niistä sanomista niin sitten täytynee ruveta purkamaan systemaattisesti imuvuotoa tai bensansuodin vaihtaa.
Kyllä rupee konstit loppumaan pikkuhiljaa, seuraavaksi varmaan noit bensan paineet katsoa, oliko 4 bar m111 kompurassa kun auto käynnissä ? Onko olemassa sopivaa adapteria tukin päähän joka painas samalla sen venttiilin auki jottai mittaus onnistuisi ? voisin lainata turun alueelta mittaria jos sattuis löytymään joltain. Ja jollei niistä sanomista niin sitten täytynee ruveta purkamaan systemaattisesti imuvuotoa tai bensansuodin vaihtaa.
Re: 203 c200 Kompressor vikoja
Korjaamoilla on painemittareita jotka sopii suoraan, suomessa aika suolainen hinta sarjat maksaa 300-200e ja jenkeissä 60taalaa. Siksi epäilin suutinvuotoa koska jos imuilmavuoto tai bensanpaine ongelmaa on ei tule rikkaalla koodia vaan laihaseos.
Re: 203 c200 Kompressor -01 vikatila
Näin sen venttiilin käsittääkseni pitää toimiakin, jonkin aikaa kun kone on kylmä. Mutta itselläni tuntuu, että ei ei ihmeemmin äännä kylmänä, mutta pieree kyllä lähes aina kun painaa timmiä tiskiin. Ja käytös ei ole johdonmukaisen säännöllistä...epk kirjoitti:... sama tässä autossa, kylmänä kun lyö auton käyntiin niin samanlainen "vuoto räpinä ääni" kestää noin puoli minuuttia sitten häipyy kokonaan.

Jotain on alipainepuolella kyllä sekaisin. Kun tsekkasin ajovalojen korkeudensäätöjärjestelmää, irrotin säätöpyörän letkut. Tulevassa letkussa pitäisi varmaan olla jatkuva imu, jotta järjestelmä toimisi. Mutta kun ei ole: kun painaa reippaammin kaasua, putkeen tulee ylipainetta!
Nyk. S210 200T Kompressor
Ex. W124 300TD
Ex. W124 300TD