W210 konepelti ei aukea
W210 konepelti ei aukea
W210 vm2000:
Vaihdettiin matkustajan puolelle uusi lukitussystemi konepellille. Samalla huomattiin, että jo paikallaan ollutkin oli kunnossa, mutta
vaijeri jätti lukon vajaaksi sulkemisen osalta, siksi piti sormella usein avittaa salpaa sivuun, että konepelti pysyi kiinni. Ongelmaa ei ajan puutteen ja ad-hoc huollon takia sen tarkemmin ehditty arpomaan... Nyt jonkin ajan päästä huomasin, että kappas konepelti on jumissa tuosta kyseisestä lukituksesta.
Miten sen saisi auki? Jää siis kiinni matkustajan puolen lukituksesta.
Vaihdettiin matkustajan puolelle uusi lukitussystemi konepellille. Samalla huomattiin, että jo paikallaan ollutkin oli kunnossa, mutta
vaijeri jätti lukon vajaaksi sulkemisen osalta, siksi piti sormella usein avittaa salpaa sivuun, että konepelti pysyi kiinni. Ongelmaa ei ajan puutteen ja ad-hoc huollon takia sen tarkemmin ehditty arpomaan... Nyt jonkin ajan päästä huomasin, että kappas konepelti on jumissa tuosta kyseisestä lukituksesta.
Miten sen saisi auki? Jää siis kiinni matkustajan puolen lukituksesta.
Re: W210 konepelti ei aukea
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=143329" onclick="window.open(this.href);return false;
Oisiko tosta apuja?
Oisiko tosta apuja?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Tuon löysinkin jo haulla aiemmin. Ei ollut apuja, muuta kuin oikealta alta ronkkimalla voisi koittaa.
Löytyykö muita ideoita?
Löytyykö muita ideoita?
Nyt on ollu auto pajalla. On tyyliin kattovat aina kun ehtivät, vielä eivät olleet saanu konepeltiä auki.
Viikon alussa kun saavat hankittua pitemmän sahanterän
niin jatkavat harjotuksia. Taitavat koittaa sahata poikki tuon konepellissä kiinni olevan lukitusosan tai jotain siihen suuntaan.
Jos jollain on ideaa ennen sitä niin kuullaan mielellään, netistä olivat tuollakin koittaneet vinkkejä hakea.
Vaijeri on kuulema irti ja lukitustakin on taidettu jotenkin käpistellä ennenkuin pelti on lämästy kiinni...
Viikon alussa kun saavat hankittua pitemmän sahanterän

Jos jollain on ideaa ennen sitä niin kuullaan mielellään, netistä olivat tuollakin koittaneet vinkkejä hakea.
Vaijeri on kuulema irti ja lukitustakin on taidettu jotenkin käpistellä ennenkuin pelti on lämästy kiinni...
Tuosa kattelin W211:n lukitussysteemiä ja mietin että pitäis 'kylmäharjoitella' mihin pitää tökätä että lukko aukee (jos se yleensä aukee). Lukitukseen kun näyttäis siinä pääsevän ehkä sorraamaan jollain alakautta ja mekanismi näyttää vähän siltä että vois olla epäkesko mistä painamalla oikein onnistuu. Suunnilleen samas paikas lukot väykyssäkin on mutta en muista näkyykö ne yhtään altapäin. Onko kellään kaverillas samanlaista autoo minkä avulla vois pelti auki miettiä ratkaisua?
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Josko minä saisin huomenna katsottua tuosta omasta Väykystä miten sen sais auki ilman vaijeria. Pistän sepustusta tänne ellei ole ongelma jo sitä ennen ratkennut.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Ei ole helppo homma väyrysessä saada konepeltiä auki jollei vaijerista aukea 
Alakautta en onnistunut. Toinen kaveri väänsi konepeltiä raolleen ja minä purin umpion plus muut hilppeet pois tieltä niin sai avattua haan.

Alakautta en onnistunut. Toinen kaveri väänsi konepeltiä raolleen ja minä purin umpion plus muut hilppeet pois tieltä niin sai avattua haan.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Jeps, alakautta yrittäessä on umpio tosiaankin tiellä, eli vaikeaksi menee.
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Kiitoksia vastauksista. Eipä auta kun toivoa, että ei pidä koko konepeltiä rikkoa että pääsee konehuoneeseen käsiksi...
Ihan vaan tästä itsekkin viisastuneena täytyypi kehitellä jokin varajärjestelmä jos sattuu vaijeri rapsahtamaan. Esim. jotkin vaijerit molemmilta salvoilta alas josta ne löytää ja saa niistä nyhtämällä pellin auki.
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla