Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: To 07.07.2011 12:39
Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Moi,
Onko kellään foorumilaisella vinkkejä E sarjalaisen muuttamisesta 7-paikkaiseksi? Auto on vm. 07 E 220 cdi farkku. Olen nähnyt ilmoituksissa 7-paikkaisia joten niitä on olemassa. Pohdin tässä, että pitääkö muutoskatsastus tehdä jotenkin originaaliosilla vai riittääkö esim hyväksytyt vyöt ja jonkinlaiset istuimet? Kuinka isosta projektista on kyse, eli voiko tehdä itse ja katsastaa vai kannattaako teettää, vai unohtaa koko homma? Olisin kiitollinen kokemuksista niin tietäis kannattaako asiaa lähteä toteuttamaan.
Onko kellään foorumilaisella vinkkejä E sarjalaisen muuttamisesta 7-paikkaiseksi? Auto on vm. 07 E 220 cdi farkku. Olen nähnyt ilmoituksissa 7-paikkaisia joten niitä on olemassa. Pohdin tässä, että pitääkö muutoskatsastus tehdä jotenkin originaaliosilla vai riittääkö esim hyväksytyt vyöt ja jonkinlaiset istuimet? Kuinka isosta projektista on kyse, eli voiko tehdä itse ja katsastaa vai kannattaako teettää, vai unohtaa koko homma? Olisin kiitollinen kokemuksista niin tietäis kannattaako asiaa lähteä toteuttamaan.
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Tilaat Veholta tyyppihyväksytyn 2-ist.takapenkin, joka asennetaan tavaratilan paikalle ja lisäksi vyöt ja sitten katsastukseen, ei kai siinä muuta.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Ei ole tainnu vuoden 2006 jälkeen saada enää muutoskatsastettua 7-paikkaiseksi. Tehtaalta voi käsittääkseni tulla lisäpenkeillä, mutta muutosta ei voi tehdä.
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Ei saa muutettua
käytössä 300TD -94 ,DODGE RAM 2500 -01
W123 250 -77 MR
W123 250 -77 MR
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: To 07.07.2011 12:39
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
No voihan perskule!
Maailma on täynnä autoja joissa on takapaksissa lasten penkit ja sit kun ite kerran tarttee niin jo on kaikki taas kielletty suomen maassa!
Löysinkin joitain aikaisempia ketjuja joissa asiaa käsiteltiin. Siinä jäi kyllä auki se, että niitä 7-paikkaisia uudempia on liikenteessä mutta vastausta en löytänyt miten se asia on mahdollinen. Eli jos joku tietää niin jakakaa ihmeessä!
Täytyy kai sitten ruveta hommaamaan sitä R-mersua. Ne ei vaan näytä yhtään mersuilta, ja on näemmä vielä arvokkaita. Mutta kai siinä silmä tottuu kun lompakko ohenee.
Maailma on täynnä autoja joissa on takapaksissa lasten penkit ja sit kun ite kerran tarttee niin jo on kaikki taas kielletty suomen maassa!
Löysinkin joitain aikaisempia ketjuja joissa asiaa käsiteltiin. Siinä jäi kyllä auki se, että niitä 7-paikkaisia uudempia on liikenteessä mutta vastausta en löytänyt miten se asia on mahdollinen. Eli jos joku tietää niin jakakaa ihmeessä!
Täytyy kai sitten ruveta hommaamaan sitä R-mersua. Ne ei vaan näytä yhtään mersuilta, ja on näemmä vielä arvokkaita. Mutta kai siinä silmä tottuu kun lompakko ohenee.
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
...joo ikkuna sulkeutui 31.12.2006
...tehtaan penkithän ei koskaan tehneet muuten farkkua 7h autoksi vaan 5+2 (takapenkit tilapäiseen kuljetukseen)
...täällä muuten tehtiin korkeampia selkänojia sekä koko istuimia niin silloin katsastus onnistui jopa 8h autoksi (3 kontissa) ...olis varmaan saattanut rattivaihteisen mallin saada jopa 9h autoksi
...niin ja oikeesti ei vöitä olisi tarvittu edes
Ja katsastukseen ei tarvittu edes penkkejä käänsit luukut vain penkeiksi
...tehtaan penkithän ei koskaan tehneet muuten farkkua 7h autoksi vaan 5+2 (takapenkit tilapäiseen kuljetukseen)
...täällä muuten tehtiin korkeampia selkänojia sekä koko istuimia niin silloin katsastus onnistui jopa 8h autoksi (3 kontissa) ...olis varmaan saattanut rattivaihteisen mallin saada jopa 9h autoksi
...niin ja oikeesti ei vöitä olisi tarvittu edes
Ja katsastukseen ei tarvittu edes penkkejä käänsit luukut vain penkeiksi
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Mielestäni saa rekisteröityä 5 + 2 jos on lähtömaassa jo tämä merkintä (ja penkki?) mutta itse ei saa laittaa enää. Trafi otti pakkia tässä asiassa joku vuosi sitten. Voihan tuo olla muuttunutkin taas.
S205, X204, W204, W212, W211, S211, W210, S203, W126, S124, W123, W116
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Tervehdys,
Asiaan lähimenneisyydessä vihkiytyneenä täytyy korjata faktana, että S211:n saa Suomessa rekisteröityä 7 paikkaiseksi (enkä tarkoita tilapäiskuljetus "5 + 2" versiota ).
Minun kohdallani potilaana saksantuonti S211 vm 06 (facelitft).
Tarina lyhyesti: Saksan otteessa 7 paikkaa, vaatimuksenmukaisuustodistuksessa 2 + 3 = 5 paikkaa.
Rekisteröintikatsastuksen inssi totesi yksi kantaan: 5 paikkaa ja piste - "Hanki jostain paperit lisäpenkeille".
Sama laulu Trafin neuvonnasta. Onneksi kuitenkin tutuntuttu katsuri lupasi tarkistaa asian - S211:n Suomen
tyypityksestä löytyy 7 paikkainen variantti... oli jossain tietokannan lisähuomautusnurkassa "piilossa".
Takaisin alk. per. konttorille: ohjeistaminen lisäkentän suuntaan "palautti" auton 7 paikkaiseksi.
Sinänsä "hassua", että rekisteriotteessa ei ole mitään rajoituksia koskien kontin penkkejä: ohjekirjassahan
on annettu pituus/paino rajat.
Esimerkkinä muiden merkkien 7 paikkasista lisäpenkillisistä mainittakoon esim Volvo V79.
p.s. eniten harjoituksessa jäi sylettämään Trafilta saatu virheellinen ohjeistus..
Asiaan lähimenneisyydessä vihkiytyneenä täytyy korjata faktana, että S211:n saa Suomessa rekisteröityä 7 paikkaiseksi (enkä tarkoita tilapäiskuljetus "5 + 2" versiota ).
Minun kohdallani potilaana saksantuonti S211 vm 06 (facelitft).
Tarina lyhyesti: Saksan otteessa 7 paikkaa, vaatimuksenmukaisuustodistuksessa 2 + 3 = 5 paikkaa.
Rekisteröintikatsastuksen inssi totesi yksi kantaan: 5 paikkaa ja piste - "Hanki jostain paperit lisäpenkeille".
Sama laulu Trafin neuvonnasta. Onneksi kuitenkin tutuntuttu katsuri lupasi tarkistaa asian - S211:n Suomen
tyypityksestä löytyy 7 paikkainen variantti... oli jossain tietokannan lisähuomautusnurkassa "piilossa".
Takaisin alk. per. konttorille: ohjeistaminen lisäkentän suuntaan "palautti" auton 7 paikkaiseksi.
Sinänsä "hassua", että rekisteriotteessa ei ole mitään rajoituksia koskien kontin penkkejä: ohjekirjassahan
on annettu pituus/paino rajat.
Esimerkkinä muiden merkkien 7 paikkasista lisäpenkillisistä mainittakoon esim Volvo V79.
p.s. eniten harjoituksessa jäi sylettämään Trafilta saatu virheellinen ohjeistus..
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
...eli kun otteessa lukee, että
"valmistajalta on saatavana tavaratilaan tehdasasennettuna lisävarusteena kokoontaitettava taakse suunnattu kahden henkilön tilapäiseen käyttöön tarkoitettu lisäistun ja kolmen pisteen turvavyöt (varustekoodi 844). Enimmäiskuormitus 2x50kg",
niin pitääkö em. tulkita niin, että jos käy tehtaalla asennuttamassa lisäistuimen vöineen, niin se on ok, vai jos asentaa tavaratilaan koodin 844 mukaiset vermeet, niin se on sitten ok?
"valmistajalta on saatavana tavaratilaan tehdasasennettuna lisävarusteena kokoontaitettava taakse suunnattu kahden henkilön tilapäiseen käyttöön tarkoitettu lisäistun ja kolmen pisteen turvavyöt (varustekoodi 844). Enimmäiskuormitus 2x50kg",
niin pitääkö em. tulkita niin, että jos käy tehtaalla asennuttamassa lisäistuimen vöineen, niin se on ok, vai jos asentaa tavaratilaan koodin 844 mukaiset vermeet, niin se on sitten ok?
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Tuo oma oli rekisteröity 5-paikkaiseksi, vaikka kontista löytyi tehdasasenteiset lisäpenkit. Selvittelyiden jälkeen homma hoitui tilaamalla maahantuojalta todistus, että auto on lähtenyt tehtaalta 7-paikkaisena. Tosiaan tuon vuoden -06 jälkeen tuo homma muuttui vaikeammaksi, eikä alun perin 5-paikkaista taida saada enää mitenkään 7-paikkaiseksi.
Vanhempaa juttua aiheesta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... it#p671353
Vanhempaa juttua aiheesta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... it#p671353
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Tämäpä olisi ajankohtaista itsellä, tosin kyseessä W210.
Auto on kaksipaikkaiseksi pakuksi muutoskatsastettu ja ollut alunperin tehtaalta lähtiessään 5+2.
Konttorilta kysymällä toki selviää, mutta ilmeisesti saa lisäpenkilliseksi henkilöautoksi takaisin kun varustelistassa on "844 FOLDING SEAT BENCH IN LOADING COMPARTMENT, REVERSE TO DIRECTION OF TRAVEL" ?
Auto on kaksipaikkaiseksi pakuksi muutoskatsastettu ja ollut alunperin tehtaalta lähtiessään 5+2.
Konttorilta kysymällä toki selviää, mutta ilmeisesti saa lisäpenkilliseksi henkilöautoksi takaisin kun varustelistassa on "844 FOLDING SEAT BENCH IN LOADING COMPARTMENT, REVERSE TO DIRECTION OF TRAVEL" ?
wiimax.fi
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Itse hain 7-paikkaista ja selvitin asiaa lisäpenkkien asennuksesta tutulta katsastusmieheltä joka vastaa muutoskatsastuksista. Jos autossa on TEHDASASENTEINEN LISÄISTUIN kontissa TODISTUS MAAHANTUOJALTA ja sit onnistuu muuten ei. Eli jos voi todistaa et penkit on olleet siellä aina niin edelleen voi katsastaa 5+2 vaikka otteessa lukis tllä hetkellä mitä mutta vain tuon todistuksen avulla, itse asennetut ei enään käy. Ilmeisesti tehtaan ruuvaamat pultit on paremmin ruuvattu suomalaisen lain säätäjän mielestä.
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Kyseinen auto on nyt muutoskatsastettu henkilöautoksi ja istumapaikkoja on 7. Siis nimenomaan seitsemän eikä 5+2.
Mitään todistusta ei tarvittu vaan paikkalukua tarkasteltiin Trafin historiasta, alkuperäinen tehtaan jäljiltä oleva istuin on kontissa.
Nykyään Trafi vaatii myös kontissa oleville istuimille kantavuuden aikuisen mukaan eli ne eivät ole tilapäisistuimia, ja tässä saattaa kantavuus rajoittaa asiaa.
Minun autossani kantavuutta riitti 7,4 aikuiselle.
Mitään todistusta ei tarvittu vaan paikkalukua tarkasteltiin Trafin historiasta, alkuperäinen tehtaan jäljiltä oleva istuin on kontissa.
Nykyään Trafi vaatii myös kontissa oleville istuimille kantavuuden aikuisen mukaan eli ne eivät ole tilapäisistuimia, ja tässä saattaa kantavuus rajoittaa asiaa.
Minun autossani kantavuutta riitti 7,4 aikuiselle.
wiimax.fi
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Niin oliko tästä kellään mitään kokemusta... Eli jos löytyisi jostain purkuautosta sopivat vermeet laittaa tuonne takapaksiin, niin onnistuisiko tuo 5+2? Joskus kun voisi olla kätevää kuljettaa naapurin nappulatkin samalla kyydillä harrastuksiin.RH kirjoitti:...eli kun otteessa lukee, että
"valmistajalta on saatavana tavaratilaan tehdasasennettuna lisävarusteena kokoontaitettava taakse suunnattu kahden henkilön tilapäiseen käyttöön tarkoitettu lisäistun ja kolmen pisteen turvavyöt (varustekoodi 844). Enimmäiskuormitus 2x50kg",
niin pitääkö em. tulkita niin, että jos käy tehtaalla asennuttamassa lisäistuimen vöineen, niin se on ok, vai jos asentaa tavaratilaan koodin 844 mukaiset vermeet, niin se on sitten ok?
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Ei onnistu jos itse asennat sanoi katsastusmies pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessä jälkiasennus ei käy.
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Myös minulle kerrottiin että ellei auton historiasta löydy 7 (5+2)-paikkaisuutta silloin kun se on ensirekisteröity Suomeen tai todistusta siitä että on ollut tehtaalta lähtiessä lisäpenkit niin ei onnistu millään.
wiimax.fi
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Lisätään vielä yksi ajatus; voinee olla mahdollista että jossain konttorilla onnistuu mikäli on katsastusmiehen tulkinnasta kiinni eikä ole niin että Trafin systeemit eivät kertakaikkiaan hyväksy muutosta.
Kannattaa siis kysäistä "kotikonttorilta".
Kannattaa siis kysäistä "kotikonttorilta".
wiimax.fi
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Nostetaan vanha topikki ylös. Koskee tosin 212-koria. Onko 212 farmaria lisäpenkeillä olemassa täkälaisillä rekisterikilvillä? Käyttöautolla sanoivat, ettei ole olemassakaan. Kuitenkin Mobile.de on pullollaan 7-paikkaisia farmareita. Ja kun eu:ssa ollaan, niin miksei sitten mukamas onnistu täällä, hä?
Minulle kelpaisi kyllä loppupään 211 -korikin, mutta valikoima on aika suppea.
Minulle kelpaisi kyllä loppupään 211 -korikin, mutta valikoima on aika suppea.
190D -87>C200D -94>C200CDI Classic STW -99>C200CDI Elegance -06>Ford S-Max -08>C200CDI Avantgarde -12>GLK200CDI -12
Re: Löytyykö kokemuksia 7-paikkaiseksi muuttamisesta? (S211)
Tuommoseen linkkiin törmäsin: http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/farkun-lisapenkit" onclick="window.open(this.href);return false;
S212 & W639