Eli auto w202 c180 aut -93.
Viikonloppureissulla oulussa päätti virtalukko korkata. Lukko ei onneksi jumissa eli pyöri hyvin starttausasentoon asti mutta mitään ei tapahtunu. Tällä hetkellä virtalukonpohjasta meisselillä käyntiin. Purkaessa lukosta tuli noin puolen sentin pituinen tapinpalanen.
Naapurifoorumilta lainattua: "Vika oli siis lukon rungossa, ei pohjassa. Rungon sisällä on se akseli joka pyörii avainta käännettäessä. Sen nokassa pienet haitat joiden avulla lukon pohja pyörii. Ne haitat oli katkennut ja ei sen vuoksi startannut vaikka avain kääntyi lukossa perille asti. Jumituksia ei ollut mutta samalla vaihdoin patruunan koska avain ei kuitenkaan sopinut ovien lukkoon ennestäänkään. Tässä mallissa ei sitten kai ole ajonestojärjestelmää kun uusi avain kävi ilman mitään erityisiä koodauksia tai muitakaan temppuja. "
Kysymys kuuluu, onko vika pelkässä lukkopatruunassa vai pitääkö koko runko vaihtaa? Tuossa ylemmässä tapauksessa koko runko vaihdettiin eli onko yleinen vika tuo vai voiko olla pelkässä patruunassa ongelma?
Kiitokset etukäteen
w202 virtalukko
w202 virtalukko
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
Ex w202 M111.920
Re: w202 virtalukko
Vinkkejä lukon vaihtoon otetaan kans vastaan, varmaan pari juttua mitkä tulee tietää?
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
Ex w202 M111.920
Re: w202 virtalukko
Jos lukko kääntyy oikealle kaikki ja pohjaan ei ole yhteyttä on itse patruunassa vika.
Eli ykkösasentoon avain ja työnnät lukon kehällä oleviin kahteen reikään noin 2mm vaikka polkupyörän pinnat viistotuilla päällä ja päät lukkoon sisäänpäin ja painat puikot pohjaan ja vetäisee patina vaimoineen ulos.
Jos itse lukkorungossa vika niin avain ykkös asentoon ja rungossa..lukko...on panta ..se löysälle ja edestä kun siellä on ratinpuolella taaksepäin tappi jonka painat pohjaan ja vedät rungon oikealle päin lämppäriin päin.
Eli ykkösasentoon avain ja työnnät lukon kehällä oleviin kahteen reikään noin 2mm vaikka polkupyörän pinnat viistotuilla päällä ja päät lukkoon sisäänpäin ja painat puikot pohjaan ja vetäisee patina vaimoineen ulos.
Jos itse lukkorungossa vika niin avain ykkös asentoon ja rungossa..lukko...on panta ..se löysälle ja edestä kun siellä on ratinpuolella taaksepäin tappi jonka painat pohjaan ja vedät rungon oikealle päin lämppäriin päin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 virtalukko
Siis lukko toimi normaalisti eli käänty starttausasentoon asti muttei tapahtunu mitään. Eli patruunassa on nyt se vika? YV:llä tarjoteltiin jo koko virtalukkoa ja käyttäjä sanoi että täytyisi vaihtaa koko runko?atlas kirjoitti:Jos lukko kääntyy oikealle kaikki ja pohjaan ei ole yhteyttä on itse patruunassa vika.
Eli ykkösasentoon avain ja työnnät lukon kehällä oleviin kahteen reikään noin 2mm vaikka polkupyörän pinnat viistotuilla päällä ja päät lukkoon sisäänpäin ja painat puikot pohjaan ja vetäisee patina vaimoineen ulos.
Jos itse lukkorungossa vika niin avain ykkös asentoon ja rungossa..lukko...on panta ..se löysälle ja edestä kun siellä on ratinpuolella taaksepäin tappi jonka painat pohjaan ja vedät rungon oikealle päin lämppäriin päin.
Ei huvittaisi vaihtaa turhaan koko lukkorunkoa jos patruunan vaihdolla selviää, euroja sen verran menisi hukkaan.
Entä miten semmoinen jos joutuu koko rungon vaihtamaan niin passaako manuaalin runko, olin jostain lukevinani ettei passaisi.
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
Ex w202 M111.920
Re: w202 virtalukko
Vaikka se lukko kääntyykin kaikki niin se ei jollakin tapaa käännä pohjaa eli siinä on vikaa..siinähän on tappeja ja vaikka mitä...ja sanoit että sieltä joku tappi tuli ulos.
Tutki ensin että irroitat patin tai tutkit alakautta miksi ei pohja käänny niin eiköhän ala vika selviämään.
Tutki ensin että irroitat patin tai tutkit alakautta miksi ei pohja käänny niin eiköhän ala vika selviämään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-