vaihdelaatikko vämpimänä vikatilaan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
paavo320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 10.01.2014 20:54
Paikkakunta: oulu

vaihdelaatikko vämpimänä vikatilaan

Viesti Kirjoittaja paavo320 »

osaiko joku auttaa. e320 cdi w210 vm01 laatikko menee vikatilaan lämpimänä.Elikkä ei vaihda 2vaihdetta isommalle. Auton seisottua yön yli toimii taas normaalisti siihen asti että lämpenee. :oops:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: vaihdelaatikko vämpimänä vikatilaan

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuli mieleen että joku kela ottaa lämpimänä virtaa liikaa eli hytyy mutta star testeriin niin vian voi paikallistaa suoraan kohteeseen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
paavo320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 10.01.2014 20:54
Paikkakunta: oulu

Re: vaihdelaatikko vämpimänä vikatilaan

Viesti Kirjoittaja paavo320 »

star näyttää viaksi kytkentäpaineen säätö magneetti rakenneosa y3/6y2 on vika. mutta miksi vain lämpimänä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: vaihdelaatikko vämpimänä vikatilaan

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mangneettiventtiilin eli keloilla jossa käämit lämmetessään ja kun ne on vikaantuneita ottavat virtaa liikaa..oikosulku ja aski menee vika tilaan.
Eli tollasia käämi laitteitaan on puolat bensa autoissa ja kampuraantureissa eli kaikissa joissa tehdään magnetismin.
Onko se vika sitten suoraan siinä...en osaa sanoa mutta tarkkaan toi näyttää tuota.
Samalla kun avaa pohjan ja kaiketi se siellä on niin läpivienti ja meneekö johdinlevykin samalla vaihtoon noin sen takia että ei tartte sitten enää purkaa uudelleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
paavo320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 10.01.2014 20:54
Paikkakunta: oulu

Re: vaihdelaatikko vämpimänä vikatilaan

Viesti Kirjoittaja paavo320 »

johdinlevy ja solenoidi ja läpivienti vaihettu jo. sitä käämiä epäilen itsekin mut kl-varaosa ja rask-osa meinas että kyseistä venttiiliä ei olis ikinä tilattu suomeen. ja autolla ajettu vain 370000km. eikä kehtais turhaan vaihtaa 300e osaa. mistä sais tietää kyseisen vettiilin mittaus arvon.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: vaihdelaatikko vämpimänä vikatilaan

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

paavo320 kirjoitti:johdinlevy ja solenoidi ja läpivienti vaihettu jo. sitä käämiä epäilen itsekin mut kl-varaosa ja rask-osa meinas että kyseistä venttiiliä ei olis ikinä tilattu suomeen. ja autolla ajettu vain 370000km. eikä kehtais turhaan vaihtaa 300e osaa. mistä sais tietää kyseisen vettiilin mittaus arvon.
Se että jotain osaa ei ole tilattu noiden
mukaan suomeen ei merkitse tuon taivallista
sen suhteen etteikö niitä olis hajonnut
(vielä vähän aikka sitten vahtelivat KUB solenodin asemasta
kokko yksiköitä ja turbiineja "nyt on onneksi sana kiirinyt... ;) niin että saatavat vaihtaa jopa melkän solenoidin)
mittaus arvot löytyy tuolta mese fi
muista mitatta kun on kuuma
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin