Minkälaista kovalevyä tarkoitat? Mistä sitä saa? laitatko jäähdyttimiin suoraan kiinni vai miten? Ilmeisesti pitäisi tehdä tuolle volvontermarille oma liitos vai mitenkä?koyama kirjoitti:Ne termarit falskaa kaikki.On testattu niin monesti.Ylävesiletkusta kokeilemalla sen huomaakaahonen kirjoitti:Mitenkä teillä riittää lämmöt näissä tuikutetuissa mersuissa? Mulla W211 200cdi tuikutettu ja nyt pakkasilla (-18) tuntuu ettei lämmöt nouse taajamassa kuin nippanappa 60 astetta ja motarilla sitten pääsee nippanappa 80 astetta? Itsetehty maski (armaflex) on siinä ylemässä ritilässä, siis se mikä nousee konepellin kera ylös. Oma epäilys on viallinen termari, tosi se on vaihdetty kesällä, mutta on kait niitä ennenkin useampi pitänyt vaihtaa ennen kuin toimii kunnolla.
-volvo 340 vm 84 vahatermostaatti ylävesiletkuun 6.90 euroa.
- välijäähdyttimen eteen suoja,
-Jäähdyttimen eteen suoja,kovalevystä tulee hyvä.
-
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
semoisista kaupoista missä myydään lastlevyä, kipsilevyä ym rakenus tarvikeitakaahonen kirjoitti: Minkälaista kovalevyä tarkoitat? Mistä sitä saa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hae etrasta kumimattoa, tulee hyvä kun laittaa kiinni muutamalla maskin kiinnitysruuvilla kiinni
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Entä kiinnitys? Syyläreihin suoraan vai johonkin muuhun?CDI203 kirjoitti:semoisista kaupoista missä myydään lastlevyä, kipsilevyä ym rakenus tarvikeitakaahonen kirjoitti: Minkälaista kovalevyä tarkoitat? Mistä sitä saa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei tietoa kiinityksestäkaahonen kirjoitti:Entä kiinnitys? Syyläreihin suoraan vai johonkin muuhun?CDI203 kirjoitti:semoisista kaupoista missä myydään lastlevyä, kipsilevyä ym rakenus tarvikeitakaahonen kirjoitti: Minkälaista kovalevyä tarkoitat? Mistä sitä saa?
(koskaan ei ole ollut tarvetta keulaa tukkia kunnossa olevassa cdi mersussa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitäs järkeä tuossa välijäähyn peittämisessä on?? syyläriin kiinni pari kolme millistä kumimattoa niin rupee lämpiämään.
S124 300tdt -91
W204 180c -08
W204 180c -08
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Viittaatko vialliseen termariin?CDI203 kirjoitti:Ei tietoa kiinityksestäkaahonen kirjoitti:Entä kiinnitys? Syyläreihin suoraan vai johonkin muuhun?CDI203 kirjoitti:semoisista kaupoista missä myydään lastlevyä, kipsilevyä ym rakenus tarvikeitakaahonen kirjoitti: Minkälaista kovalevyä tarkoitat? Mistä sitä saa?
(koskaan ei ole ollut tarvetta keulaa tukkia kunnossa olevassa cdi mersussa)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Saisko sieltä lämmitys apuva kun egr on poistettu käytöstä?SuperR kirjoitti:Mitäs järkeä tuossa välijäähyn peittämisessä on?? syyläriin kiinni pari kolme millistä kumimattoa niin rupee lämpiämään.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
delete,tuli pakkasvinkit väärään ketjuun
Viimeksi muokannut koyama, Pe 24.01.2014 22:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Suosittelisin jättämään nuo kikkakuuspeet väliin ja laittamaan vaan termarit kuntoon. 203/270:ssä vaati vaihtaa pariin kertaan termarin ennen kuin tuli kuntoon. Nykyisessäkin laitteessa lämmöt ovat samat kesät talvet, ja ilman peittoja, 'vaikka on softattu'....
S211 280CDI TA
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
JTI kirjoitti:Suosittelisin jättämään nuo kikkakuuspeet väliin ja laittamaan vaan termarit kuntoon. 203/270:ssä vaati vaihtaa pariin kertaan termarin ennen kuin tuli kuntoon. Nykyisessäkin laitteessa lämmöt ovat samat kesät talvet, ja ilman peittoja, 'vaikka on softattu'....
omassa w203 270cdiissä on uudet termarit iso ja pieni lämmöt sai webastolla just 80 asteeseen nopeastikkin mutta kun webaston sammutti jäähtyi saman tien vajaaseen 70asteeseen peitin syylärin ja välijäähyttimen niin johan pysyy ilman webastoa 80asteessa kokoajan ja auto lämpiää huomattavasti nopeampaa myös ilman webastoa. kannattaa se keula tukkia kovimpien pakkasten ajaksi aatelkaapa kuinka kylmää ilma on jos ulkona on -30c niin satasen vauhdissa sehän on moninkertainen kylmyys mikä syylärin läpi menee. niin ja auto on tuikutettu egr pois pelistä. hienosti vetää
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitenkäs on, jos ohjelmoinnin jälkeen auto sammuu satunnaisesti täyskaasulla...
Joo, ensimmäinen arvaus itselläkin oli tietysti "ilmaa putkissa, tai pumppu/suutin -> railpaine romahtaa..."
Mutta ei, * kertoikin syyksi railpaineen olevan liian KORKEA?!
Jumittaako paineensäädin, kun ei ole tottunut sopivaan annosteluun aiemmin?
Vai onko muitakin vaihtoehtoja?
Joo, ensimmäinen arvaus itselläkin oli tietysti "ilmaa putkissa, tai pumppu/suutin -> railpaine romahtaa..."
Mutta ei, * kertoikin syyksi railpaineen olevan liian KORKEA?!
Jumittaako paineensäädin, kun ei ole tottunut sopivaan annosteluun aiemmin?
Vai onko muitakin vaihtoehtoja?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei nyt varsinaisesti kuulu tähän topicciin mutta ilma polttoaineen joukossa saa aikaan juurikin tuollaisia rail paine liian korkea herjoja.Risto113 kirjoitti:Mitenkäs on, jos ohjelmoinnin jälkeen auto sammuu satunnaisesti täyskaasulla...
Joo, ensimmäinen arvaus itselläkin oli tietysti "ilmaa putkissa, tai pumppu/suutin -> railpaine romahtaa..."
Mutta ei, * kertoikin syyksi railpaineen olevan liian KORKEA?!
Jumittaako paineensäädin, kun ei ole tottunut sopivaan annosteluun aiemmin?
Vai onko muitakin vaihtoehtoja?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ei tosiaankaan korjuu kuulu tähän.
Ilma polttoaine järjestelmässä aiheuttaa tilanteen, jossa railpaine muuttuu epävakaaksi.
Kyllä se varmasti käy "liian" alhaallakin, mutta vikatilaraja on siellä yläpäässä paljon lähempänä.
Siksi herja tulee ensin liian korkeasta.
Ei tosiaankaan korjuu kuulu tähän.
Ilma polttoaine järjestelmässä aiheuttaa tilanteen, jossa railpaine muuttuu epävakaaksi.
Kyllä se varmasti käy "liian" alhaallakin, mutta vikatilaraja on siellä yläpäässä paljon lähempänä.
Siksi herja tulee ensin liian korkeasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kysytäänpäs tässä millaisiin lukemiin W204 180C saadaan optimoinnilla? Entä miten jatkossa katsastuksissa päästöt, tuleeko niistä ongelmia?
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Samaan, mihin nuo hiukan vanhemmatkin yhden ahtimen mallit, eli luokkaa 500nm/210hv automaatilla, man malleissa vääntöä pitää runsaasti rajoittaa.
Suutinkartan suurin arvo on 90mg, jolla tuo vääntö irtoaa.
Siihen asti on myös valmistajan toimesta melkein kaikki kartat valmiiksi tehty.
Tuota aivan uusinta konstruktiota, OM651,tä on tehty kahdelle softakoolle, kolme ja neljä megaisina.
Molemmat menee kyllä kaapelilla, ei siinä mitään, mutta neljämegainen on vaan erittäin inhottava ohjelma muokata.
Ei voi tietää etukäteen, kumpi versio kyseessä, eikä omistajan oikeastaan tarviikkaan.
Katsastuksessa ei ole, eikä tule ongelmia, jos kierrätys ja dpf jätetään toimintaan.
Molemmat toimii noissa jo ihan ok, eli toimivalle paketille ei ole (mitään mekaanista) syytäkään tehdä mitään deaktivointeja.
Samaan, mihin nuo hiukan vanhemmatkin yhden ahtimen mallit, eli luokkaa 500nm/210hv automaatilla, man malleissa vääntöä pitää runsaasti rajoittaa.
Suutinkartan suurin arvo on 90mg, jolla tuo vääntö irtoaa.
Siihen asti on myös valmistajan toimesta melkein kaikki kartat valmiiksi tehty.
Tuota aivan uusinta konstruktiota, OM651,tä on tehty kahdelle softakoolle, kolme ja neljä megaisina.
Molemmat menee kyllä kaapelilla, ei siinä mitään, mutta neljämegainen on vaan erittäin inhottava ohjelma muokata.
Ei voi tietää etukäteen, kumpi versio kyseessä, eikä omistajan oikeastaan tarviikkaan.
Katsastuksessa ei ole, eikä tule ongelmia, jos kierrätys ja dpf jätetään toimintaan.
Molemmat toimii noissa jo ihan ok, eli toimivalle paketille ei ole (mitään mekaanista) syytäkään tehdä mitään deaktivointeja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ok, kuulostaa hyvälle
Eli tuohan on -12, ja tehdastakuu siis loppuu huhtikuun tietämillä. Eli keväällä/alkukesästä vois optimoida... Ja automaattihan tuo on.
Lukemat ovat kyllä aika paljon isommat kuin mitä ajattelinkaan, lähtökohtahan on 120/300

Eli tuohan on -12, ja tehdastakuu siis loppuu huhtikuun tietämillä. Eli keväällä/alkukesästä vois optimoida... Ja automaattihan tuo on.
Lukemat ovat kyllä aika paljon isommat kuin mitä ajattelinkaan, lähtökohtahan on 120/300

W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ajettu "Tuikun" ohjelmalla yli 20000, pelaa kuin unelma. E 220cdi 2001. Kiitos vaan "Tuikulle".
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei ole suoraan vaihto kelpoinenEetyzk kirjoitti:Tutun väyrynen 200cdi -99. (EI-facelift) Moottoriohjainboksi vissiin sano sopimuksen irti. Antaa vikakoodia sammutinventtiilistä, se vaihdettiin ja antaa silti.
Tuomio tuli että moottorinohjain paskana.
Tarviikon jotain ohjelmoida jos heittää uuden ECU:n samalla varaosanumerolla kii?
kuusenalla...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Päivitetäänpäs nyt pikkuisen.
Suoran kuutosen (320cdi) ahtimessa, 2359,ssä on siis pakosiipi noin 47mm.
Markkinoilla on nyt saatavana 63mm billettisiipi kompuraksi, jossa "imureikä" on noin 47mm.
Tämän kokoluokan imusiipi voisi vielä alkuperäisen pakosiiven kanssa aika kivasti yhteen pelata.
Ero vakioon on kuitenkin merkittävä, sekä paineen, että ilmantuoton kannalta.
Uskoisin, että hintakaan ei paha ole.
Saa varmastikkin mahtumaan vakiokuoriin.
Uskoisin että jopa luokkaa viiteen kymmeneen lisähevoseen olisi mahdollisuus versus vakiolastu.
Ensimmäinen W211 320cdi muutetulla ahtimella, vakiota paremmalla coolerilla ja kolmen baarin mapilla saa ohjelman ilmaiseksi - jos minun tekemänäni täällä kehitysalueella kelpaa.
Auton pitää olla W211 vakiosuuttimilla ja kunnossa, hiukkassuodatin pois ja katit myös.
Haluaisin tietää, minkä verran vakio tekniikasta irtoaa.
Wanhemmassa W210 väykyssä ei ole mahdollisuutta ruiskutuspaineen nostoon, siinä pitää suuttimetkin vaihtaa todellisen lisätehon saamiseksi.
=> paljon suurempi homma, mutta periaatteessa samaan tehoon on mahdollisuus, mikäli muutos toimii.
Päivitetäänpäs nyt pikkuisen.
Suoran kuutosen (320cdi) ahtimessa, 2359,ssä on siis pakosiipi noin 47mm.
Markkinoilla on nyt saatavana 63mm billettisiipi kompuraksi, jossa "imureikä" on noin 47mm.
Tämän kokoluokan imusiipi voisi vielä alkuperäisen pakosiiven kanssa aika kivasti yhteen pelata.
Ero vakioon on kuitenkin merkittävä, sekä paineen, että ilmantuoton kannalta.
Uskoisin, että hintakaan ei paha ole.
Saa varmastikkin mahtumaan vakiokuoriin.
Uskoisin että jopa luokkaa viiteen kymmeneen lisähevoseen olisi mahdollisuus versus vakiolastu.
Ensimmäinen W211 320cdi muutetulla ahtimella, vakiota paremmalla coolerilla ja kolmen baarin mapilla saa ohjelman ilmaiseksi - jos minun tekemänäni täällä kehitysalueella kelpaa.
Auton pitää olla W211 vakiosuuttimilla ja kunnossa, hiukkassuodatin pois ja katit myös.
Haluaisin tietää, minkä verran vakio tekniikasta irtoaa.
Wanhemmassa W210 väykyssä ei ole mahdollisuutta ruiskutuspaineen nostoon, siinä pitää suuttimetkin vaihtaa todellisen lisätehon saamiseksi.
=> paljon suurempi homma, mutta periaatteessa samaan tehoon on mahdollisuus, mikäli muutos toimii.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mistä keski-suomesta tai lähettyviltä saisi fiksuun hintaan softan w202 c200cdi:hin? Ja minkälaisia lukemia pelkällä softalla olis mahdollista saada? Edellinen pitempiaikainen käyttis oli karvan verran vajaa 200hp bemari niin alkaa tuntua aika mopolta tuo 102hp
Harkinnassa nyt, että pitäisikö vaihtaa turbo vai meniskö pelkällä softalla. Tosin tällä hetkellä työttömänä pitää varmaan toistaiseksi tyytyä siihen softaan.

W202 200CDI -98
ex. W201 2.0E
+4kpl muita saksalaisia
ex. W201 2.0E
+4kpl muita saksalaisia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Iltaa taas "taloon". Nyt on avatarin mersu meikäläisen. 220cdi 2009 vuotinen automaatilla, tietenkii. Mitäs ohjelmaa koneeseen ? kysyä tuikkua vaiko muuta?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Termos!
Saisko kysäistä vinkkiä seuraavanlaisenn onkelmaan:
Käytössä MPPS ja "38-pin - OBD"-adapteri. Itellä on E320 CDi W210 vm. 01 ja sen sai luettua riemuiten. Seuraavaksi E220 CDI W210 vm. 99 mutta MPPS ei suostunut lukemaan. Osaisko joku kertoa pitääkö joku sulake irroittaa tai onko 38-pinnisen pinnijärjestys erilainen (vaikka kumpikin W210)? Muistaakseni ECU Id tuli kyllä (en ole varma) mutta luku ei ainakaan onnistunut. Softa mietti hetken kun käynnistin luvun, mutta ei tehnyt muuta. Kokeilin kyllä listalta monta ECU -vaihtaria, mutta mikään ei tuottanut tulosta.
T:Jake
Saisko kysäistä vinkkiä seuraavanlaisenn onkelmaan:
Käytössä MPPS ja "38-pin - OBD"-adapteri. Itellä on E320 CDi W210 vm. 01 ja sen sai luettua riemuiten. Seuraavaksi E220 CDI W210 vm. 99 mutta MPPS ei suostunut lukemaan. Osaisko joku kertoa pitääkö joku sulake irroittaa tai onko 38-pinnisen pinnijärjestys erilainen (vaikka kumpikin W210)? Muistaakseni ECU Id tuli kyllä (en ole varma) mutta luku ei ainakaan onnistunut. Softa mietti hetken kun käynnistin luvun, mutta ei tehnyt muuta. Kokeilin kyllä listalta monta ECU -vaihtaria, mutta mikään ei tuottanut tulosta.
T:Jake
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
pinnijärjestys on samajarkko053 kirjoitti:Termos!
Saisko kysäistä vinkkiä seuraavanlaisenn onkelmaan:
Käytössä MPPS ja "38-pin - OBD"-adapteri. Itellä on E320 CDi W210 vm. 01 ja sen sai luettua riemuiten. Seuraavaksi E220 CDI W210 vm. 99 mutta MPPS ei suostunut lukemaan. Osaisko joku kertoa pitääkö joku sulake irroittaa tai onko 38-pinnisen pinnijärjestys erilainen (vaikka kumpikin W210)? Muistaakseni ECU Id tuli kyllä (en ole varma) mutta luku ei ainakaan onnistunut. Softa mietti hetken kun käynnistin luvun, mutta ei tehnyt muuta. Kokeilin kyllä listalta monta ECU -vaihtaria, mutta mikään ei tuottanut tulosta.
T:Jake
320cdi on edc15c6
220cdi vm99 on edc15c5 joka pakkaa olemaan ongelmallinen MPPS työkalulle (Galletto toimii hyvin tuohon)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko Mpps mikä käytössäxr kirjoitti:pinnijärjestys on samajarkko053 kirjoitti:Termos!
Saisko kysäistä vinkkiä seuraavanlaisenn onkelmaan:
Käytössä MPPS ja "38-pin - OBD"-adapteri. Itellä on E320 CDi W210 vm. 01 ja sen sai luettua riemuiten. Seuraavaksi E220 CDI W210 vm. 99 mutta MPPS ei suostunut lukemaan. Osaisko joku kertoa pitääkö joku sulake irroittaa tai onko 38-pinnisen pinnijärjestys erilainen (vaikka kumpikin W210)? Muistaakseni ECU Id tuli kyllä (en ole varma) mutta luku ei ainakaan onnistunut. Softa mietti hetken kun käynnistin luvun, mutta ei tehnyt muuta. Kokeilin kyllä listalta monta ECU -vaihtaria, mutta mikään ei tuottanut tulosta.
T:Jake
320cdi on edc15c6
220cdi vm99 on edc15c5 joka pakkaa olemaan ongelmallinen MPPS työkalulle (Galletto toimii hyvin tuohon)
Tämän näköinen

jos on niin vika sattaa olla muualla
15C5 onkelma on ollut poissa jo jonkin(muutaman vuoden) aikaa,
sen jälkeen kun lähetin valmistajalle pari ECu:a että saivat testailla,
tuli päivitys minkä jälkeen tuota onkelma ei ole ainakaan itsellä esiintynyt
tuon jälkeen lukenut mpps:ällä lukisia 15C5 mersuja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos kummallekin nopeista vastauksista!CDI203 kirjoitti:Onko Mpps mikä käytössäxr kirjoitti:pinnijärjestys on samajarkko053 kirjoitti:Termos!
Saisko kysäistä vinkkiä seuraavanlaisenn onkelmaan:
Käytössä MPPS ja "38-pin - OBD"-adapteri. Itellä on E320 CDi W210 vm. 01 ja sen sai luettua riemuiten. Seuraavaksi E220 CDI W210 vm. 99 mutta MPPS ei suostunut lukemaan. Osaisko joku kertoa pitääkö joku sulake irroittaa tai onko 38-pinnisen pinnijärjestys erilainen (vaikka kumpikin W210)? Muistaakseni ECU Id tuli kyllä (en ole varma) mutta luku ei ainakaan onnistunut. Softa mietti hetken kun käynnistin luvun, mutta ei tehnyt muuta. Kokeilin kyllä listalta monta ECU -vaihtaria, mutta mikään ei tuottanut tulosta.
T:Jake
320cdi on edc15c6
220cdi vm99 on edc15c5 joka pakkaa olemaan ongelmallinen MPPS työkalulle (Galletto toimii hyvin tuohon)
Tämän näköinen
jos on niin vika sattaa olla muualla
15C5 onkelma on ollut poissa jo jonkin(muutaman vuoden) aikaa,
sen jälkeen kun lähetin valmistajalle pari ECu:a että saivat testailla,
tuli päivitys minkä jälkeen tuota onkelma ei ole ainakaan itsellä esiintynyt
tuon jälkeen lukenut mpps:ällä lukisia 15C5 mersuja
MPPS on vanha, en muista softaversiota, mut ei ainakaan 18-> tai lähelläkään. Tuolta nurkista löytyy muistaakseni Galletto. Voisin sen kaivella. Lisäksi pian löytyy Kessi, onko sen toiminnasta tuon ikäisen Merssun kans tietoa?
T:Jake
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Alkuperäiset työkalut yleensä toimii, missä luvataankin.
Kiinan kopiot pitää itse kokeilla.
Alkuperäiset työkalut yleensä toimii, missä luvataankin.
Kiinan kopiot pitää itse kokeilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
En tiedä kuuluuko tämä kuin osittain tähän aiheeseen mutta kysytään silti. Eli W210 Facelift 270CDI koneella. Ohjelmaa toki kehiin, mutta onko muita tapoja saada lisätehoa? Katti tyhjäksi? Pakokaasun takaisin kierto pois?
-96 W202 M111
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tähän mahdollista saada vastausta?Elzux kirjoitti:En tiedä kuuluuko tämä kuin osittain tähän aiheeseen mutta kysytään silti. Eli W210 Facelift 270CDI koneella. Ohjelmaa toki kehiin, mutta onko muita tapoja saada lisätehoa? Katti tyhjäksi? Pakokaasun takaisin kierto pois?
-96 W202 M111