Mr's 300CE-24 projekti, antenni liitin? mikä ja mistä?
Re: Mr's 300CE-24 projekti, kesä kuntoon leipomista
Pitää katella millasta suljettua koteloa tolle elementille on suositeltu. Että kumminpäin ton tuohon asentaa.
Sitte testasin ton viskon kiinnitys paikan. Laakerissa tuntuu vajaa millin klappi ja sirisee liikkeelle lähtiessä. Taitaa seki nyt mennä samalla vaihtoon. Nyt se on viellä helppoo ku paikat on auki.
http://www.w124performance.com/service/ ... 0-3140.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Elikkä tuo osa 22
Sitte testasin ton viskon kiinnitys paikan. Laakerissa tuntuu vajaa millin klappi ja sirisee liikkeelle lähtiessä. Taitaa seki nyt mennä samalla vaihtoon. Nyt se on viellä helppoo ku paikat on auki.
http://www.w124performance.com/service/ ... 0-3140.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Elikkä tuo osa 22
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, kesä kuntoon leipomista
Olipas tyyris osa suomesta
Harmi että ei ole aikaa tilata saksata. saisi melkein puolet halvemmalla..
vai tilaanko?
Tuohon on tarjolla 2 eri mallia ilman kattia ja katin kanssa
Tämä on ilman kattia

Katin kanssa

Elikkä tossa todenäköisesti nyt muuttuu vaan tuo moniuranhihinan ohjaimen paikka? (eli onko autossa ilmapumppu vai ei) Sitä vaan mietin että onko väliä jos tilaan tuommoisen katittoman mallin kiristäjän, siinähän muuttuu vaa hihnan pituus? Tuota katillista mallia ei saa kuin vasta kk päästä(loppu varastosta).
ilmapumppuahan tässä autossa ei enään ole.
Onko kukaan purkannut tuota onko nuissa mitään muuta eroavaisuutta kuin tuo ohjaimen rullan paikka??
Edit2
Jatketaans. kattelin tuota moniurahihnan reittiä ja katselin tätä kuvaa.

Katittomassa versiossa ei ole tuota ohjausta ollenkaan tuossa viskon kiinnityspalikassa. Vaan tuossa ilmapumpun tilalla on jokin ohjuri?
Eli tähän on saatava tuo katillinen versio?

Harmi että ei ole aikaa tilata saksata. saisi melkein puolet halvemmalla..
vai tilaanko?
Tuohon on tarjolla 2 eri mallia ilman kattia ja katin kanssa
Tämä on ilman kattia
Katin kanssa
Elikkä tossa todenäköisesti nyt muuttuu vaan tuo moniuranhihinan ohjaimen paikka? (eli onko autossa ilmapumppu vai ei) Sitä vaan mietin että onko väliä jos tilaan tuommoisen katittoman mallin kiristäjän, siinähän muuttuu vaa hihnan pituus? Tuota katillista mallia ei saa kuin vasta kk päästä(loppu varastosta).
ilmapumppuahan tässä autossa ei enään ole.
Onko kukaan purkannut tuota onko nuissa mitään muuta eroavaisuutta kuin tuo ohjaimen rullan paikka??
Edit2
Jatketaans. kattelin tuota moniurahihnan reittiä ja katselin tätä kuvaa.

Katittomassa versiossa ei ole tuota ohjausta ollenkaan tuossa viskon kiinnityspalikassa. Vaan tuossa ilmapumpun tilalla on jokin ohjuri?
Eli tähän on saatava tuo katillinen versio?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, viskon kiinnikkeen miettimistä
Eikö kukaan ole ikinä tän M104 koneen viskon kannakkeen kanssa pelannut?? onko nolla palikoilla muuta eroa kuin ohjainrullan kiinnityskohta??
käyn lauantaina purkamassa osan pois niin näkee enemmän sitä.
käyn lauantaina purkamassa osan pois niin näkee enemmän sitä.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, viskon kiinnikkeen miettimistä
Jos ostat katittoman kannakkeen niin tavallaan siirrät vain sen rullan siitä vanhasta kannakkeesta sinne päähän, niin hihna kulkee samalla tavalla kuin tuossa alemmassa hihnan reititys kuvassa. Tuossa ilmapumpullisessa versiossa tuo apupyörä nostaa vain hihnaa ylemmäs ettei se ota viskon pyörään kiinni.
300 ce 24v
w124 300e
w 126 260 se
w 903 316cdi
w124 300e
w 126 260 se
w 903 316cdi
Re: Mr's 300CE-24 projekti, viskon kiinnikkeen miettimistä
Ok eli toi katiton kävis tähän. Hyvä
Otan viel vanhan irti ja tarkistan

Otan viel vanhan irti ja tarkistan

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, viskon kiinnikkeen miettimistä
Ihan mielenkiinnosta, miksi visko?
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mr's 300CE-24 projekti, viskon kiinnikkeen miettimistä
Sama se onko visko siinä vai laittaako sähköflektin. Ku tuo viskon kiinnike pitää kummiskin olla kun se hihna pyörii sen kautta. Nyt se laakerointi on väljä ja pitää uusia. 
Eli se tuossa kuvassa tuo 5 hyrrä

Eli se tuossa kuvassa tuo 5 hyrrä
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, viskon kiinnikkeen miettimistä
Tommonen sieltä löyty. Eli rulla on vaan eri paikassa.


laitetaan saksasta tilaukseen. merteilillä 195e ja saksasta 88e niin se 2 viikkoo toimitukseen ei tunnu enään pahalta. Muutenki tarvii taas frendille ja faijjalle tilata lisää osia.
eipä toi sääkään siltä näytä että kevätkään olisi tulossa


laitetaan saksasta tilaukseen. merteilillä 195e ja saksasta 88e niin se 2 viikkoo toimitukseen ei tunnu enään pahalta. Muutenki tarvii taas frendille ja faijjalle tilata lisää osia.
eipä toi sääkään siltä näytä että kevätkään olisi tulossa

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, viskon kiinnikkeen miettimistä
Tänään tuli osat saksasta. Ei paha toimitus aika. Tasan viikko sitten tiistaina maksoin ostokset. Keskiviikkona tuli maili että maksu on mennyt perille. Eli 6 päivää maksun saamisesta tuote perillä. Suomessa hinta 195e ja saksasta 88e -10%
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, viskon kiinnikkeen miettimistä
Taas päässy tallille pitkästä aikaa 
Uusi viskon kiinnike paikallaan, yksi kiinnityspultti piti vaihtaa lyhyempään. Urahihnan ohjurirulla siirtyy pidemmälle verrattuna "katilliseen" malliin. Nyt kun on tuo ilmapumppu poistettu ja tuo katiton viskon kiinnike niin voi käyttää normaali pituista hihnaa

Tuli tommonen special tool millä sai vesipumpun kirrattuu ilman kummempia hampaitten kiristystä

Sanokaas että onko tuuletin oikein päin.

Nyt on syylärikin paikallaan, sekin tuli pestyä sisältä ja ulkoolta.
Oikeestaan enään puuttuu pientä huolto osaa.
-Ilmansuodatin
-öljynsuodatin
-öljyt
-tulpat
Sen jälkeen ei ole muutakuin kojelautaan uusien polttimoiden vaihto, vanteiden kiillotus ja poppien rakentaminen.
Kohtahan saa autonki jo ottaa ajoon

Uusi viskon kiinnike paikallaan, yksi kiinnityspultti piti vaihtaa lyhyempään. Urahihnan ohjurirulla siirtyy pidemmälle verrattuna "katilliseen" malliin. Nyt kun on tuo ilmapumppu poistettu ja tuo katiton viskon kiinnike niin voi käyttää normaali pituista hihnaa


Tuli tommonen special tool millä sai vesipumpun kirrattuu ilman kummempia hampaitten kiristystä


Sanokaas että onko tuuletin oikein päin.

Nyt on syylärikin paikallaan, sekin tuli pestyä sisältä ja ulkoolta.
Oikeestaan enään puuttuu pientä huolto osaa.
-Ilmansuodatin
-öljynsuodatin
-öljyt
-tulpat
Sen jälkeen ei ole muutakuin kojelautaan uusien polttimoiden vaihto, vanteiden kiillotus ja poppien rakentaminen.
Kohtahan saa autonki jo ottaa ajoon

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, viimeistelyä
Kertokaas viisaat. Mulla on keskikonsoli missä etupenkkien välissä on vaan tuo avoin lokero. Eli tämmöinen. Saakos tuohon tuommoisen ns. luukulla olevan. mitä kaikkea pitää vaihtaa?
Eli tämmöista halajan omaan kuuppaan.

Saako noita jostain tuohon omaani?
Eli tämmöista halajan omaan kuuppaan.
Saako noita jostain tuohon omaani?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uutta keskikonsolia?
tuo on mersun alkuperäis varuste. Mulla saattaa olla yksi ylimääräinen varastosta, musta muistaakseni. Minkä värinen sulla on sisusta? Ja jos mulla ei ole niin näitä kyllä löytyy monelta muulta joka mersuja purkaa.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uutta keskikonsolia?
Musta sisusta nahoilla. ja toi lahopuu on kans ton kuvan mukasta. kiinostaa jos löytyy tuommoinen. Paiskaa yv. Onkos muuten kuupassa ja sedanissa samanlainen keskikonsoli?
Mites toi w124 kuskin käsijona. se vissiin on penkissä kiinni?
Mites toi w124 kuskin käsijona. se vissiin on penkissä kiinni?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uutta keskikonsolia?
Juu, käsinoja on kuskin penkissä. Ja voisinpa kuvitella, että tuo hanskalokero on kanssa samanlainen coupessa ja muissa - tuskin mikään tehdas haluaa ehdoin tahdoin tehdä montaa erilaista versiota, koska se on kustannuksia lisäävää touhua.Mr300 kirjoitti:Musta sisusta nahoilla. ja toi lahopuu on kans ton kuvan mukasta. kiinostaa jos löytyy tuommoinen. Paiskaa yv. Onkos muuten kuupassa ja sedanissa samanlainen keskikonsoli?
Mites toi w124 kuskin käsijona. se vissiin on penkissä kiinni?
Tuo lokerohan sopii suoraan tavalliseen keskikonsoliin. Matto vaan pois sen avoimen lokeron pohjalta ja hanskalokero tilalle, ja muistaakseni kahdella ruuvilla etupäästään kiinni. Takareunastaan se laitetaan ensin siihen uraan, jossa matto olisi muuten. (Tuohan on siis ollut hanskalokeron korvikkeena niissä autoissa, joissa on matkustajan puolella airbag lokeron sijasta.)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uutta keskikonsolia?
Juu, ja vielä triviana että tuon kotelon on saanut tilattua riippumatta, onko autossa ilmatyyny vänkärin puolella vai ei.
Ja tuota on saanut tilattua joko jalopuukannella tai harmaalla muovikannella.
Ja tuota on saanut tilattua joko jalopuukannella tai harmaalla muovikannella.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uutta keskikonsolia?
Tommonenha se pitää sitten saada lahopuiden kanssa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, viskon kiinnikkeen miettimistä
On kait se jos myötäpäivään pyörii. Onko visko ehjä?Mr300 kirjoitti: Sanokaas että onko tuuletin oikein päin.
[ http://imageshack.com/a/img18/9782/l770.jpg ]
Re: Mr's 300CE-24 projekti, viskon kiinnikkeen miettimistä
En ole testannut viskoa. Miten tämä tapahtuu?Obnoxio kirjoitti:On kait se jos myötäpäivään pyörii. Onko visko ehjä?Mr300 kirjoitti: Sanokaas että onko tuuletin oikein päin.
[ http://imageshack.com/a/img18/9782/l770.jpg ]
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uutta keskikonsolia?
En tiedä saako vielä näillä keleillä ulkona testattua, mutta visko on sillon kaput jos se on aina tällainen lötkö:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wEnY9oXW9PU[/youtube]
Ehjä visko taas lukittuu koneen ollessa lämmin, ja lämpimän ilman lämmittäessä kytkintä. Esimerkiksi kesällä odotellessa liikennevaloissa. Sillon ei kannata sormia laittaa väliin. Ehjän viskon kuulee kyllä äänestäkin, kun paikallaan ottaa kierroksia. Kuuluu melko iso humina.
Lötkön viskon voi yleensä elvyttää laittamalla sisään viskoöljyä. Toyotan tiskiltä löytyy pelkkää öljyä. Mersun tiskiltä löytyy visko öljyineen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wEnY9oXW9PU[/youtube]
Ehjä visko taas lukittuu koneen ollessa lämmin, ja lämpimän ilman lämmittäessä kytkintä. Esimerkiksi kesällä odotellessa liikennevaloissa. Sillon ei kannata sormia laittaa väliin. Ehjän viskon kuulee kyllä äänestäkin, kun paikallaan ottaa kierroksia. Kuuluu melko iso humina.
Lötkön viskon voi yleensä elvyttää laittamalla sisään viskoöljyä. Toyotan tiskiltä löytyy pelkkää öljyä. Mersun tiskiltä löytyy visko öljyineen

Re: Mr's 300CE-24 projekti, uutta keskikonsolia?
Mr300 kirjoitti:Musta sisusta nahoilla. ja toi lahopuu on kans ton kuvan mukasta. kiinostaa jos löytyy tuommoinen. Paiskaa yv. Onkos muuten kuupassa ja sedanissa samanlainen keskikonsoli?
Mites toi w124 kuskin käsijona. se vissiin on penkissä kiinni?
Käsinojaa löytyy muuten kannellistakin versiota. Ihtelle tilasin ebay.comista. Kiinnitys sama kuin normissa
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: Mr's 300CE-24 projekti, uutta keskikonsolia?
Tuli vaihettua suotimet, tulpat ja öljyt.
-mobil super 3000 5w 40
-bosch öljynsuodin
-mahle ilmansuodin
-beru z100 tulpat muistaakseni (hain merteililtä)
Sain koneen läjään ja käyntiin. Kylläpä kävi nätisti <3 ei sivuääniä
Mutta apparin puolelta koneen etuosasta tihkuu jostain öljyä. Epäilen tuossa kannen etuosasta olevaa jakoketjukoppaa ja sen alatiivistettä... Siitä se näyttäisi tulevan. Saako tuohon tuota tiivistettä vai pitääkö ostaa koko yläpäänsarja. Kyllä nyt ketuttaa kun on just lyönyt kasaan.
No ei auta ku purkaa tuo pois. Ja vaihtaa tiivari. Mitenkään ton imunokan säädön kanssa toimitaan kun puretaan ja kasataan takas? Merkkaan vaan paikan missä oli?
Edit. Eli tämän irroitus.
http://www.w124performance.com/service/ ... 1-2120.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Toi osa 24 tiiviste vuotiaisi. Eikös tuollakin nyt kierrä öljy.
Öljyvuoto tapahtuu koneen käydessä. Auton alta katsoessa tulee tippa 5-10sec välein
Edit2.
Tuossa kuvassa tuo imunokan säädin jäisi kiinni tuohon jakokoppaa. Kuka on purkanut tommosen. Onko tuossa mitää huomioitavaa?
-mobil super 3000 5w 40
-bosch öljynsuodin
-mahle ilmansuodin
-beru z100 tulpat muistaakseni (hain merteililtä)
Sain koneen läjään ja käyntiin. Kylläpä kävi nätisti <3 ei sivuääniä

Mutta apparin puolelta koneen etuosasta tihkuu jostain öljyä. Epäilen tuossa kannen etuosasta olevaa jakoketjukoppaa ja sen alatiivistettä... Siitä se näyttäisi tulevan. Saako tuohon tuota tiivistettä vai pitääkö ostaa koko yläpäänsarja. Kyllä nyt ketuttaa kun on just lyönyt kasaan.
No ei auta ku purkaa tuo pois. Ja vaihtaa tiivari. Mitenkään ton imunokan säädön kanssa toimitaan kun puretaan ja kasataan takas? Merkkaan vaan paikan missä oli?
Edit. Eli tämän irroitus.
http://www.w124performance.com/service/ ... 1-2120.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Toi osa 24 tiiviste vuotiaisi. Eikös tuollakin nyt kierrä öljy.
Öljyvuoto tapahtuu koneen käydessä. Auton alta katsoessa tulee tippa 5-10sec välein
Edit2.
Tuossa kuvassa tuo imunokan säädin jäisi kiinni tuohon jakokoppaa. Kuka on purkanut tommosen. Onko tuossa mitää huomioitavaa?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, öljyvuoto koneen etuoosassa?
Tänään tuli haettua tuo tiiviste. 10e oli merteilillä. Mitenkäs toimin ton imunokan säätimen kanssa. Tuossa ylemmässä pdf:ssä tuo säädin jäi tuohon kanteen kiinni. Kukaan purkannut? Miten toimitaan?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, öljyvuoto koneen etuoosassa?
Itse irrotin säätimen, mutta uskoisin että se irtoaa ilman sen irrotusta. Kotelo voi olla tiukasti kiinni, jos ohjuritapit jumittaa. Puhdista tiivisteen ura myös huolella että uusi tiiviste asettuu hyvin. Uuteen tiivisteeseen kannattaa laittaa hiukan tiivistesilikonia, jotta pitää varmasti. Nämä tuli mieleen, kun tuli kansiremppa tehtyä omaan äskettäin.
300 ce 24v
w124 300e
w 126 260 se
w 903 316cdi
w124 300e
w 126 260 se
w 903 316cdi
Re: Mr's 300CE-24 projekti, tyyppivika = kansipahvi?
Moro!
Eilen (perjantaina) tuli katsastettua kuuppa. Meni huomautuksitta läpi.
Tänään taas tuli vaihettua tuo "hevosenkenkä" tiiviste noitten jakokoppien väliin. Kun avasin kopan niin huomasi että jakoketju ja laahaimet on joskus vaihdettu. joku oli merkinnnyt omat jakomerkit sinne myös.

Puhdistin noi tiiviste pinnat kunnolla ja asensin uuden tiivisteen.

Ja sitten paikat läjään.

No löin loput roinat läjään ja lähin koelenkille. Kas kummaa sieltä se öljy viellä valuu. Elikkäs siitä jakoketjun kiristimen kohilta kannen ja lohkon välistä. Elikkäs on vissiin tää M104 tyyppivika kysymyksessä? eli kansipahvi. Kyllä taas jurppii
Mitäs ootte mieltä... ei kait se muukaan voi olla?? Ei kait tässä muuta voi nyt tehdä ku hattu irti ja uutta kannentiivistettä kehiin. Samalla voisi vaihtaa uudet venavarrenkumit kun toi kansi tosta lähtee pajalle, ja muutenki tarkistaa että on kaikki kondiksessa.
EIkä tässä viellä kaikki. Ihmettelin kummaa hajua kabiinissa, syykin selvisi...
Hiiren pesä kojelaudan sisällä kuskinpuolella.. Sitä sitten purettiin kojelautaa ja pesiin kaikki.

edit.
Laitetaa nää tänne jo muistiin.
Kannen irroitus
http://www.w124performance.com/service/ ... 1-4150.pdf
ketjun kiristäjä
http://www.w124performance.com/service/ ... 5-3100.pdf
Eilen (perjantaina) tuli katsastettua kuuppa. Meni huomautuksitta läpi.
Tänään taas tuli vaihettua tuo "hevosenkenkä" tiiviste noitten jakokoppien väliin. Kun avasin kopan niin huomasi että jakoketju ja laahaimet on joskus vaihdettu. joku oli merkinnnyt omat jakomerkit sinne myös.

Puhdistin noi tiiviste pinnat kunnolla ja asensin uuden tiivisteen.

Ja sitten paikat läjään.

No löin loput roinat läjään ja lähin koelenkille. Kas kummaa sieltä se öljy viellä valuu. Elikkäs siitä jakoketjun kiristimen kohilta kannen ja lohkon välistä. Elikkäs on vissiin tää M104 tyyppivika kysymyksessä? eli kansipahvi. Kyllä taas jurppii

Mitäs ootte mieltä... ei kait se muukaan voi olla?? Ei kait tässä muuta voi nyt tehdä ku hattu irti ja uutta kannentiivistettä kehiin. Samalla voisi vaihtaa uudet venavarrenkumit kun toi kansi tosta lähtee pajalle, ja muutenki tarkistaa että on kaikki kondiksessa.
EIkä tässä viellä kaikki. Ihmettelin kummaa hajua kabiinissa, syykin selvisi...




edit.
Laitetaa nää tänne jo muistiin.
Kannen irroitus
http://www.w124performance.com/service/ ... 1-4150.pdf
ketjun kiristäjä
http://www.w124performance.com/service/ ... 5-3100.pdf
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mr's 300CE-24 projekti, tyyppivika = kansipahvi?
Tossa nuolen kärjen kohdalla mutta alueella, jota kuvassa ei pääse näkemään on yleensä kohta, jota uusikaan tiiviste ei kohtuullisesti pääse tiivistämään. Olisikohan vuoto kuitenkin siellä? Tämä on nimenomaan tyyppivika.


//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mr's 300CE-24 projekti, tyyppivika = kansipahvi?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Mr's 300CE-24 projekti, tyyppivika = kansipahvi?
Tiivisteliimalla kiinni tuo uusikin tiiviste. Ei se muuten pidä vaikka pehmeää kumia onkin.
Vuotaa juurikin noista kulmista joista toinen on ympyröity kuvassa punaisella.
Vuotaa juurikin noista kulmista joista toinen on ympyröity kuvassa punaisella.
Re: Mr's 300CE-24 projekti, tyyppivika = kansipahvi?
joo, ilman liimaa turha toivo.Mika.T kirjoitti:Tiivisteliimalla kiinni tuo uusikin tiiviste. Ei se muuten pidä vaikka pehmeää kumia onkin.
Vuotaa juurikin noista kulmista joista toinen on ympyröity kuvassa punaisella.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mr's 300CE-24 projekti, tyyppivika = kansipahvi?
juuri tuolta vuotaa. Onko muka tosi että pitää tiivisteliimalla laittaa O_o Luotin taas sokeasti ohjeeseen. Tämähän olisi vaan hyvä asia, jos olisi vaan tämä kyseessä.
Tosiaan se piti vähän aikaan kun kävi tyhjäkäyntiä pihalla (5min) sitten auton siivous ja testilenkille. sen jälkeen huomasin että vuotaa. Paljon tuolla kopassa liikkuu öljyä? tuolta tulee aika runsaasti öljyä, tipottain (3-5sek välein) auton käydessä.
Pitääpä mennä torjantaina ja avata tuo uudestaan ja laittaa liimalla.kiinni. sormet ristissä.http://www.w124performance.com/service/ ... 1-2120.pdf ja sivu 4
10. Insert new gasket dry (whitout sealent) into the oil free groove. Coat the top side of the gasget whit a little engine oil.
Tosiaan se piti vähän aikaan kun kävi tyhjäkäyntiä pihalla (5min) sitten auton siivous ja testilenkille. sen jälkeen huomasin että vuotaa. Paljon tuolla kopassa liikkuu öljyä? tuolta tulee aika runsaasti öljyä, tipottain (3-5sek välein) auton käydessä.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Mr's 300CE-24 projekti, tyyppivika = kansipahvi?
Ei siellä mitään mahdottomia määriä öljyä liiku.
Toki ketju roiskii öljyä joka puolelle.
Tuollaiset kulma paikat joissa on samalla tiivisteen sauma, on ihan peruskauraa että ne laitetaan liiman kanssa nippuun.
Toki ketju roiskii öljyä joka puolelle.
Tuollaiset kulma paikat joissa on samalla tiivisteen sauma, on ihan peruskauraa että ne laitetaan liiman kanssa nippuun.