Multa koodattiin joskus kuukausi sitten pois pumppu ja eilen sytytti vikavalon ensimmäistä kertaa (kun tankkasin auto käynnissä) liekkö tällä mitää yhteyttä asiaan, mistä lie yhtäkkiä huomas että pumppu puuttuu.S202 kirjoitti:Abs moottorin hiilet oli joku vaihtanu, mutta ne päät oli viilattu miten sattuu, lisäksi sen kollektorin välit oli tukossa hiilipölystä. Viilasin ne hiilet oikeanlaisiksi ja putsasin, ja ainakin eilisen toimi ilman vikailmoituksia. Normaalisti olis pitäny jo valot tärähtää tauluun, montaki kertaa.eerola kirjoitti:Hyvällä tuurilla jarruvalon katkaisija on vain likaantunut/ tullut tiensä päähän. Sen häiriöstä seuraa helposti ties vaikka mitä hassuja BAS, ABS, ESP-toimintojen piiriin liittyvien asioiden vikasignaaleita.S202 kirjoitti:Mersu alkoi vihoitella oikein kunnolla. Tuon starttihomman sain kuntoon niin nyt palaa taulussa abs valo. Näyttöön tulee ilmoitukset abs esp ja bas visit workshop. Joskus saa ajella jonkunaikaa, ja joskus ne tulee heti ku käynnistää. Testeri näytti vikaa ainakin kääntökulma-anturille ja sitten se c1000 eli esp yksikössä jotain vikaa. Ja sitte joku bas katkaisin. Oliskohan ne esp pumpun vai abs pumpun hiilet menny
Koitettiin sieltä asetuksista poistaa sen ilmapumpun vikailmoitus, mutta se sytyttää satunnaisesti vieläkin sen moottorin vikavalon, ja valittaa sitä toisioilmapumppua. Pitikö se asetus olla AUS vai EIN? Voishan sitä toki ostaa uuden releen ja laittaa se johto kiinni.
c32 amg
Re: c32 amg
Re: c32 amg
Joo ei taida se koodaaminen auttaa. Kai se pitää laittaa takas toimintaan.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Ootteko tarkistanut sieltä versiokoodaus listasta että se koodaus on mennyt päälle, itsellä tuo piti rumpata useampaan kertaan ennen kuin näkyi siellä, vaikka itse koodaus hetkellä ilmoittikin sen onnistuneen.
Re: c32 amg
Kyllä se siellä näkyi, tänään syttyi taas tuo valo. Oiskohan pakkasella osuutta asiaan kun kumminkin kuukauden pysy poissa.Pansu kirjoitti:Ootteko tarkistanut sieltä versiokoodaus listasta että se koodaus on mennyt päälle, itsellä tuo piti rumpata useampaan kertaan ennen kuin näkyi siellä, vaikka itse koodaus hetkellä ilmoittikin sen onnistuneen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c32 amg
olikohan tässä mallissa(joissain oli)Lape kirjoitti:Multa koodattiin joskus kuukausi sitten pois pumppu ja eilen sytytti vikavalon ensimmäistä kertaa (kun tankkasin auto käynnissä) liekkö tällä mitää yhteyttä asiaan, mistä lie yhtäkkiä huomas että pumppu puuttuu.S202 kirjoitti:Abs moottorin hiilet oli joku vaihtanu, mutta ne päät oli viilattu miten sattuu, lisäksi sen kollektorin välit oli tukossa hiilipölystä. Viilasin ne hiilet oikeanlaisiksi ja putsasin, ja ainakin eilisen toimi ilman vikailmoituksia. Normaalisti olis pitäny jo valot tärähtää tauluun, montaki kertaa.eerola kirjoitti:Hyvällä tuurilla jarruvalon katkaisija on vain likaantunut/ tullut tiensä päähän. Sen häiriöstä seuraa helposti ties vaikka mitä hassuja BAS, ABS, ESP-toimintojen piiriin liittyvien asioiden vikasignaaleita.S202 kirjoitti:Mersu alkoi vihoitella oikein kunnolla. Tuon starttihomman sain kuntoon niin nyt palaa taulussa abs valo. Näyttöön tulee ilmoitukset abs esp ja bas visit workshop. Joskus saa ajella jonkunaikaa, ja joskus ne tulee heti ku käynnistää. Testeri näytti vikaa ainakin kääntökulma-anturille ja sitten se c1000 eli esp yksikössä jotain vikaa. Ja sitte joku bas katkaisin. Oliskohan ne esp pumpun vai abs pumpun hiilet menny
Koitettiin sieltä asetuksista poistaa sen ilmapumpun vikailmoitus, mutta se sytyttää satunnaisesti vieläkin sen moottorin vikavalon, ja valittaa sitä toisioilmapumppua. Pitikö se asetus olla AUS vai EIN? Voishan sitä toki ostaa uuden releen ja laittaa se johto kiinni.
ohjelmassa tuo ilma pumppu ja bensa höyryjen talteen otto yhteydessä keskenään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: c32 amg
Kovasti se talteenottopumppu vai mikä lie sielä nakuttaa. Vois koittaa uudella releellä, paloikohan sieltä ilmapumpun moottorilta ne hiilet ku se haisi palaneelle ja oli ihan pirun kuuma 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Kysyn nyt tästä teiltä kun en jaksanut lähteä kaikkia keskusteluja selailemaan. Mesen keskuslukko ei tykännyt näistä pakkasista ja ainoa lukko mikä toimii normaalisti on takaluukku ja kuskinpuolen takaovi, muut ovet eivät reagoi mitenkään. Olisiko antaa vinkkiä mistä lähteä vikaa ihmettelemään? Lukkosulaa jo laitoin tuohon kuskinoven lukkopesään mutta eipä auttanut vai täytyykö noi lukot ja avin taas jotenkin opettaa keskenään kuten vanhemmassa W202:ssa oli.
Nykyinen kalusto: MB C 320CDI 4matic -08, MB CLS 320CDI -06, MB C 180 -95, Opel Calibra c20let 4x4 -93 (Suomessa valmistettu yksilö, mutta turhankin kallis harrastus) ja pärränä Suzuki TL1000S V2 -02
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Re: c32 amg
Helpommin vastauksen saat kun lähdet kyselemään ihan geneerisesti W203 lukko-ongelmista.mr Hesu kirjoitti:Kysyn nyt tästä teiltä kun en jaksanut lähteä kaikkia keskusteluja selailemaan. Mesen keskuslukko ei tykännyt näistä pakkasista ja ainoa lukko mikä toimii normaalisti on takaluukku ja kuskinpuolen takaovi, muut ovet eivät reagoi mitenkään. Olisiko antaa vinkkiä mistä lähteä vikaa ihmettelemään? Lukkosulaa jo laitoin tuohon kuskinoven lukkopesään mutta eipä auttanut vai täytyykö noi lukot ja avin taas jotenkin opettaa keskenään kuten vanhemmassa W202:ssa oli.
Re: c32 amg
No tuosta vastauksesta nyt ei paljoa kostunut kun en kerran onnistu löytämään keskustelua w203:n keskuslukosta. Kiitos silti. Ei ilmeisestikään ole kovin yleinen vaiva ja hyvä niin. Voisiko nyt joku ystävällinen henkilö edes sen verran kertoa että onko w203:ssa tuo keskuslukko vielä alipaineella kuten w202:ssa? Tällöin voisin elätellä toiveita ettei mikään mahdollisesti olisi varsinaisesti rikki, vaan letkuihin olisi kondensoitunut vettä joka olisi sitten jäätynyt sinne näillä ensi pakkasilla. Itsellä kun ei ole lämmintä paikkaa autolle niin en pääse noin vain testaamaan auttaisiko tuo auton "sulattaminen" asiaa.
Nykyinen kalusto: MB C 320CDI 4matic -08, MB CLS 320CDI -06, MB C 180 -95, Opel Calibra c20let 4x4 -93 (Suomessa valmistettu yksilö, mutta turhankin kallis harrastus) ja pärränä Suzuki TL1000S V2 -02
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Re: c32 amg
Nyt löysinkin toiselta foorumilta jotain. Täältäkin varmaan löytyisi mutta tuo hakukone ei jostain syystä itsellä löydä mitään, aivan sama mitä siihen hakusanoiksi laittaa. Tämän takia ei meinaa ikinä löytää täältä mitään.
Nykyinen kalusto: MB C 320CDI 4matic -08, MB CLS 320CDI -06, MB C 180 -95, Opel Calibra c20let 4x4 -93 (Suomessa valmistettu yksilö, mutta turhankin kallis harrastus) ja pärränä Suzuki TL1000S V2 -02
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Re: c32 amg
Totta tuo, että foorumin haulla ei löydy mitään.
Jotain molemmilta foorumeilta kuitenkin löytyy kun isolla G:llä hakee:
https://www.google.fi/search?q=w203+kes ... uforum.net
https://www.google.fi/search?q=w203+kes ... ww.mese.fi
Jotain molemmilta foorumeilta kuitenkin löytyy kun isolla G:llä hakee:
https://www.google.fi/search?q=w203+kes ... uforum.net
https://www.google.fi/search?q=w203+kes ... ww.mese.fi
Re: c32 amg
Hommasin jo tutun kautta kytkentäkaaviot, nyt täytyisi enää tarjentua ulos varovasti purkamaan ja mittailemaan... nää olis niin kesä hommia, mutta eihän ne ikinä sillon riku kun olisi aikaa, tilaa tai rahaa 

Nykyinen kalusto: MB C 320CDI 4matic -08, MB CLS 320CDI -06, MB C 180 -95, Opel Calibra c20let 4x4 -93 (Suomessa valmistettu yksilö, mutta turhankin kallis harrastus) ja pärränä Suzuki TL1000S V2 -02
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Re: c32 amg
Joo.. eihän se öljypoltin ikinä kesällä prakaa, vaan silloin kun on -25 pakkasta.
Kerrohan kuitenkin ratkaisu jahka löydät sen.

Kerrohan kuitenkin ratkaisu jahka löydät sen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c32 amg
Ei tarvitse opetaa, pakkas syitä jos jotkut ovet aukeaa niinmr Hesu kirjoitti:Kysyn nyt tästä teiltä kun en jaksanut lähteä kaikkia keskusteluja selailemaan. Mesen keskuslukko ei tykännyt näistä pakkasista ja ainoa lukko mikä toimii normaalisti on takaluukku ja kuskinpuolen takaovi, muut ovet eivät reagoi mitenkään. Olisiko antaa vinkkiä mistä lähteä vikaa ihmettelemään? Lukkosulaa jo laitoin tuohon kuskinoven lukkopesään mutta eipä auttanut vai täytyykö noi lukot ja avin taas jotenkin opettaa keskenään kuten vanhemmassa W202:ssa oli.
vivusto"tot" jäässä oven sisältä, johdoissa huono kosketus,
Ohjainlaitessa huononja tinauksia/piirejä rikki,
Kahvan"sisus" jäässä
*:rila saa suljettua ison osan noista ja muista
mahdolisuuksista pois
Onko lattia mattojen alla kosteutta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: c32 amg
No nyt meinaan uskaltaa tilata http://www.eurocharged.com/component/vi ... ?Itemid=90" onclick="window.open(this.href);return false;
mutta mites tuolla lukee vuosimalliin 2005-2006 ? Ja mulla vm 2001
Ja mites kaapeli kun multa löytyy OBD2 mikä jäi bmw, pitääkö olla toi oma tolle ohjelmalle vai käykö bmw kaapeli?
mutta mites tuolla lukee vuosimalliin 2005-2006 ? Ja mulla vm 2001
Ja mites kaapeli kun multa löytyy OBD2 mikä jäi bmw, pitääkö olla toi oma tolle ohjelmalle vai käykö bmw kaapeli?
Re: c32 amg
2005 - 2006 koskee tuota Crossfire SRT-6:sta. Siinä on käytetty samaa konetta kuin C32:ssa, joten käy. OBD-kaapelista paha sanoa kun ei tietoa millainen aikaisempi ollut. Multa saa kyllä tuon kaapelin lainaan, tosin siinä Eurochargedin ohjelmassa on jokin jippo, joka pitää tehdä, että tuo minun kaapeli toimii sillä. Salasanan ohjelmaan tiedän mutta en muista millä näppäinyhdistelmällä se "salainen" menu sieltä aukesi.juukeli kirjoitti:No nyt meinaan uskaltaa tilata http://www.eurocharged.com/component/vi ... ?Itemid=90" onclick="window.open(this.href);return false;
mutta mites tuolla lukee vuosimalliin 2005-2006 ? Ja mulla vm 2001
Ja mites kaapeli kun multa löytyy OBD2 mikä jäi bmw, pitääkö olla toi oma tolle ohjelmalle vai käykö bmw kaapeli?
Re: c32 amg
Niin joo tiesinkin sysleristä että sama tekniikka mutta hämäs toi vuosimalli vaan....taitas olla viisain tilata se kaapelikin...
Viimeksi muokannut juukeli, To 23.01.2014 06:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: c32 amg
No saahan niitä tulleja varmaan jossain puljuissa kikkailtua, mutta tarvitseeko tätä topikkia moisiin laittomuuksiin sotkea. Tehkää niille ihan omat topikit ja jatketaan tässä tekniikkaan liittyen.
Ja ohjelman löytää netistä millä noi softat saa sisään, sopivan kaapelin löytää kympillä. Mutta jos tuolta paketin ottaa, niin onhan se helpoin laittaa kaapeli samaan pakettiin ja antaa niiden hoitaa softaus.
Ja ohjelman löytää netistä millä noi softat saa sisään, sopivan kaapelin löytää kympillä. Mutta jos tuolta paketin ottaa, niin onhan se helpoin laittaa kaapeli samaan pakettiin ja antaa niiden hoitaa softaus.
Re: c32 amg
juukeli kirjoitti:Niin joo tiesinkin sysleristä että sama tekniikka mutta hämäs toi vuosimalli vaan....taitas olla viisain tilata se kaapelikin...
No nyt tilattu vermeet......innolla odottamaan kevättä ja pakettia


Re: c32 amg
Pelkkä ahtimen pyörä ei niinkään tee vaikutusta mutta ohjelma uusille paineille tekee jo jotain merkittävää eroa. Ilmanotto myös vaikuttaa aika lailla, vakio kun on mitä on.juukeli kirjoitti:No nyt tilattu vermeet......innolla odottamaan kevättä ja pakettiajuukeli kirjoitti:Niin joo tiesinkin sysleristä että sama tekniikka mutta hämäs toi vuosimalli vaan....taitas olla viisain tilata se kaapelikin...![]()
Olit kyydissä silloin kun 65 millinen oli paikoillaan. 62 millinen ja uusi ohjelma on aivan toisenlainen. Kävin ajelemassa syksyllä kun tiet olivat märkiä tarkoituksena lokittaa noita imuilman lämpöjä mutta ei siitä tullut yhtään mitään kun edes tuo 255 rengas ei pitänyt.
Summa summarum, fyysiset muutokset vaativat myös ohjelman muutoksen. Mitä isompi fyysinen muutos, sitä suurempi muutos myös ohjelman vaihdolla.
Meinaatko vielä käydä Jyväskylässä ohjelmaa teettämässä?
Re: c32 amg
Onkos Pansulla ensi kesäksi jotain uutta suunnitelmissa? Päivämäärä lyöty lukkoon jolloin 11 tulee? 

Re: c32 amg
En tiedä, ihan aluksi pitäisi saada tuo softa kuntoon. Sitten vois harkita lukkoa tai ainakin ne sliksit hommata.amgenter kirjoitti:Onkos Pansulla ensi kesäksi jotain uutta suunnitelmissa? Päivämäärä lyöty lukkoon jolloin 11 tulee?
Re: c32 amg
amgenter kirjoitti:Pelkkä ahtimen pyörä ei niinkään tee vaikutusta mutta ohjelma uusille paineille tekee jo jotain merkittävää eroa. Ilmanotto myös vaikuttaa aika lailla, vakio kun on mitä on.juukeli kirjoitti:No nyt tilattu vermeet......innolla odottamaan kevättä ja pakettiajuukeli kirjoitti:Niin joo tiesinkin sysleristä että sama tekniikka mutta hämäs toi vuosimalli vaan....taitas olla viisain tilata se kaapelikin...![]()
Olit kyydissä silloin kun 65 millinen oli paikoillaan. 62 millinen ja uusi ohjelma on aivan toisenlainen. Kävin ajelemassa syksyllä kun tiet olivat märkiä tarkoituksena lokittaa noita imuilman lämpöjä mutta ei siitä tullut yhtään mitään kun edes tuo 255 rengas ei pitänyt.
Summa summarum, fyysiset muutokset vaativat myös ohjelman muutoksen. Mitä isompi fyysinen muutos, sitä suurempi muutos myös ohjelman vaihdolla.
Meinaatko vielä käydä Jyväskylässä ohjelmaa teettämässä?
No en tiedä nyt vielä ohjelman tekemisestä, jos tuo toimii tuolla tilatulla hyvin
Re: c32 amg
amgenter kirjoitti:Pelkkä ahtimen pyörä ei niinkään tee vaikutusta mutta ohjelma uusille paineille tekee jo jotain merkittävää eroa. Ilmanotto myös vaikuttaa aika lailla, vakio kun on mitä on.juukeli kirjoitti:No nyt tilattu vermeet......innolla odottamaan kevättä ja pakettiajuukeli kirjoitti:Niin joo tiesinkin sysleristä että sama tekniikka mutta hämäs toi vuosimalli vaan....taitas olla viisain tilata se kaapelikin...![]()
Olit kyydissä silloin kun 65 millinen oli paikoillaan. 62 millinen ja uusi ohjelma on aivan toisenlainen. Kävin ajelemassa syksyllä kun tiet olivat märkiä tarkoituksena lokittaa noita imuilman lämpöjä mutta ei siitä tullut yhtään mitään kun edes tuo 255 rengas ei pitänyt.
Summa summarum, fyysiset muutokset vaativat myös ohjelman muutoksen. Mitä isompi fyysinen muutos, sitä suurempi muutos myös ohjelman vaihdolla.
Meinaatko vielä käydä Jyväskylässä ohjelmaa teettämässä?
No en tiedä nyt vielä ohjelman tekemisestä, jos tuo toimii tuolla tilatulla hyvin
Onkos sulla nyt toi sama ohjelma mikä tulee mulle ton 61mm kanssa?
Re: c32 amg
nokka-akselin ja kampiakselin asemaero: nokka-akselin signaali(max kulmapoikkeama myöhäisen suuntaan) VOI VI..U Varmaan hauska ja halpa juttu.. yhdellä huomasin saman foorumilla mutta ei ole vastannut miten korjaantu.
Katottu starilla
Katottu starilla
Re: c32 amg
nokka-akselin ja kampiakselin asemaero: nokka-akselin signaali(max kulmapoikkeama myöhäisen suuntaan) VOI VI..U Varmaan hauska ja halpa juttu.. yhdellä huomasin saman foorumilla mutta ei ole vastannut miten korjaantu.
Katottu starilla
Katottu starilla
Re: c32 amg
Haiskahtaa aivan nokkien pyörähtämiseltä, paljonko kilsoja?
Re: c32 amg
Lape kirjoitti:Haiskahtaa aivan nokkien pyörähtämiseltä, paljonko kilsoja?
185tkm
Re: c32 amg
Pansullahan on oletettavasti ehyet vakionokat jos niin huonosti on käynyt.
Re: c32 amg
Mutta eikös venynyt nokka-ketju tee saman? ja seköhän se tekee noi vajaat käynnistymisetkin eikä ventiilin nostimet
Kertokaa miten pystyy tarkistamaan onko nokat tohjona?
Kertokaa miten pystyy tarkistamaan onko nokat tohjona?