MB W123 omistajille..
Re: MB W123 omistajille..
Kiitos
Vieläkö oppis laittamaan isomman kuvan..
*Edit* Eihän se nyt niin vaikeeta ollutkaan
Vieläkö oppis laittamaan isomman kuvan..
*Edit* Eihän se nyt niin vaikeeta ollutkaan
Pihassa muutama vanha tähtinokka
Re: MB W123 omistajille..
++++++ kirjoitti:Hiano homma et pysyy foorumilaisella. Pidä hyvää huolta ! Ei vaa palvellu omas käytös ja 2kpl 124 300tdt mekee (+muut autot) viä opiskelijan rahat. Kyl itteeki harmitti luopua ja oli ikävä kattella ku se kiersi maailmalla. Oliko uus kardaanin kannatinlaakeri auton mukana?
joo oli, ja oli myös uus laturin hihna. Mitenkäs onko kannatinlaakeri väljä? ennoo ees huomannu oiretta :DD
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: MB W123 omistajille..
Jonkinlaisia kuvia "uudesta" ajokistamme joka tuli farmarin kaveriksi.
Eli auto on orientrot väriltään eli viininpunainen ja dattel sisustalla oleva 2 sarjan -82 vuoden 240 Diesel 5 vaihtesella manuaali laatikolla. Mittarissa on kaikki mitä autolla on menty eli 445tkm. Kori on erittäin hyvin pidetty, mutta maalissa on sanomisia ja kuten näkyy lokarien maali on uudempi joten sävyeroakin on hiukan, muutoinkin maali on jo hiukan kulahtanut, ruostetta ei ole kuin jokunen pienehkö läntti ja alusta on ruostesuojattu erinomaisesti ja hitsaamaton tuntuisi olevan ja lattiat ja helmat yms on ehjät.
Kuvien laatu ei ole ihan paras kun en oikei hallitte vielä tota kameraa joka tuli ostettua. Otan parempia kuvia kun tulee paremmat kelit joskus (ehkä ensi kesänä )
Huomatkaa taakse asennetut hienot lukuvalot Kelpaa matkustella ja sentäs takaniskatuetkin
Loput kuvat http://s1084.photobucket.com/albums/j41 ... 40D%20-82/
Eli auto on orientrot väriltään eli viininpunainen ja dattel sisustalla oleva 2 sarjan -82 vuoden 240 Diesel 5 vaihtesella manuaali laatikolla. Mittarissa on kaikki mitä autolla on menty eli 445tkm. Kori on erittäin hyvin pidetty, mutta maalissa on sanomisia ja kuten näkyy lokarien maali on uudempi joten sävyeroakin on hiukan, muutoinkin maali on jo hiukan kulahtanut, ruostetta ei ole kuin jokunen pienehkö läntti ja alusta on ruostesuojattu erinomaisesti ja hitsaamaton tuntuisi olevan ja lattiat ja helmat yms on ehjät.
Kuvien laatu ei ole ihan paras kun en oikei hallitte vielä tota kameraa joka tuli ostettua. Otan parempia kuvia kun tulee paremmat kelit joskus (ehkä ensi kesänä )
Huomatkaa taakse asennetut hienot lukuvalot Kelpaa matkustella ja sentäs takaniskatuetkin
Loput kuvat http://s1084.photobucket.com/albums/j41 ... 40D%20-82/
Viimeksi muokannut MercMan, Ti 23.10.2012 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: MB W123 omistajille..
Tuommoinen automaatilla minulle..Jussi L. kirjoitti:Jonkinlaisia kuvia "uudesta" ajokistamme joka tuli farmarin kaveriksi.
Todella hieno yksilö ja pieni ajanpatina kuuluu asiaan. Mikäs on keskikulutus tuommoiselle ?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: MB W123 omistajille..
Hage kirjoitti:Tuommoinen automaatilla minulle..Jussi L. kirjoitti:Jonkinlaisia kuvia "uudesta" ajokistamme joka tuli farmarin kaveriksi.
Todella hieno yksilö ja pieni ajanpatina kuuluu asiaan. Mikäs on keskikulutus tuommoiselle ?
Ei osaa vielä sanoa kulutuksesta mitään, en ole vielä päässyt mittailemaan ja saattaa olla että laitan tämän vielä hetkeksi jossain vaiheessa seisontaan, tarkoitus olisi tuo maali fiksata ehkäpä kyljet maalamaalla uudelleen ja loput myllyttämällä, sekä sisustan pesua ja fiksiä, keulan pudotus tottakai ja kaikkea pientä, siten miten pystyy ja rahat antaa mahdollisuutta. 1000km tuolla nyt vasta menty meillä ja mukavaltahan se vaikuttaa ajella, eipä tunnu olevan pahemmin välyksiä kun on paljon uutta osaa.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: MB W123 omistajille..
Oot sitten käynyt aika tutuilla paikoilla mersua kuvaamassa. Tuo mun avatar on muuten kuvattu liki samassa talvikelissä....Jussi L. kirjoitti:Hage kirjoitti:Jussi L. kirjoitti:Jonkinlaisia kuvia "uudesta" ajokistamme joka tuli farmarin kaveriksi.
Re: MB W123 omistajille..
Juu siihen pihaan sattui vielä tulemaan luonnonvaloa sopivasti kun mietin siinä nopeesti missä ottaisi kuvat että näkyyki jotainkuitsi kirjoitti:Oot sitten käynyt aika tutuilla paikoilla mersua kuvaamassa. Tuo mun avatar on muuten kuvattu liki samassa talvikelissä....Jussi L. kirjoitti:Hage kirjoitti:Jussi L. kirjoitti:Jonkinlaisia kuvia "uudesta" ajokistamme joka tuli farmarin kaveriksi.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Alumiinivanteiden pultit
Elikkäs, peltivanteiden pultit ei ilmeisesti käy aluvanteiden kanssa. Mistä moisia pultteja sais tilattua?
s205 250d 4-matic
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
Re: Alumiinivanteiden pultit
KL-varaosat vois olla aika hyvä vaihtoehto. Saa niitä alkuperäisosinakin kyllä. Ja nämä siis olettaen, että haussa on alkuperäisten aluvanteiden ruuvit. Tarvikevanteisiin, ja miksei varmaan alkuperäisiinkin, saa pultteja rengasliikkeistä tai ainakin siellä osaavat kertoa, mistä niitä saa ostettua.näätä kirjoitti:Elikkäs, peltivanteiden pultit ei ilmeisesti käy aluvanteiden kanssa. Mistä moisia pultteja sais tilattua?
Sen verran iskee uteliaisuus, ettei malta olla kysymättä, että mistä nuo nyt sitten on? Sähkölaitokselta?kuitsi kirjoitti:Oot sitten käynyt aika tutuilla paikoilla mersua kuvaamassa. Tuo mun avatar on muuten kuvattu liki samassa talvikelissä....Jussi L. kirjoitti:Hage kirjoitti:Jussi L. kirjoitti:Jonkinlaisia kuvia "uudesta" ajokistamme joka tuli farmarin kaveriksi.
Niin joo, onnittelut Jussille uudesta kärrystä. Komean näköinen autohan se on, ja väritkin kohdallaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: MB W123 omistajille..
Juu sähkölaitokseltahan ne ja kiitosta vain Nozki..
Otin vähän parempia kuvia tänään
Otin vähän parempia kuvia tänään
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: MB W123 omistajille..
Siis uskaltaako tänne laittaa kuvia omastakin W123:sesta, vaikka siinä on tällä hetkellä alla talvirenkaina W126:sen ET25 aluvanteilla olevat pyörät. Ja vielä takavalojen alla on kromilistalliset kumisuojat....onko ne liian suuri kauneusvirhe?
Ai joo, mullahan olikin jo pari kuvaa toisessa rengastopickissa tällä foorumilla...tässä on paikalla 185/80-14 vanteet, joissa renkaiden kulutuspinta lähes uudenveroinen....mutta, mutta...renkaat ovat seisseet toisen auton painon alla pitkän ajan, joten ei noista tullutkaan ajorenkaita...jumputus oli paha 80-95 välillä ja murtumat joka renkaassa sivuilla ja päällä..ja ei näy ne takalyhtyjen kromialalistatkaan tässä kuvassa Helmoissa olen pitänyt koko ajan edellisen omistajan toimesta asetettuja terässuojia...suojaamaan helmoja...en niinkään ulkonäkösyistä. Teräspellin alla on pensselillä levitettynä vaseliinia, joten pysyy ruoste loitolla. Laitan parempia kuvia, kunhan auto on taas puhdas ja kamera käsissä.
Uploaded with ImageShack.us
Ai joo, mullahan olikin jo pari kuvaa toisessa rengastopickissa tällä foorumilla...tässä on paikalla 185/80-14 vanteet, joissa renkaiden kulutuspinta lähes uudenveroinen....mutta, mutta...renkaat ovat seisseet toisen auton painon alla pitkän ajan, joten ei noista tullutkaan ajorenkaita...jumputus oli paha 80-95 välillä ja murtumat joka renkaassa sivuilla ja päällä..ja ei näy ne takalyhtyjen kromialalistatkaan tässä kuvassa Helmoissa olen pitänyt koko ajan edellisen omistajan toimesta asetettuja terässuojia...suojaamaan helmoja...en niinkään ulkonäkösyistä. Teräspellin alla on pensselillä levitettynä vaseliinia, joten pysyy ruoste loitolla. Laitan parempia kuvia, kunhan auto on taas puhdas ja kamera käsissä.
Uploaded with ImageShack.us
Re: MB W123 omistajille..
Eikö ole kuin kaksoset Jussin uushankinnan kanssa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Re: MB W123 omistajille..
nylaka kirjoitti:Eikö ole kuin kaksoset Jussin uushankinnan kanssa
Taitaapi olla samanväriset ainakin kuvissa, mikäs värikoodi sulla on? Kiva väri tuo on mutta tuossa omassa ei ole enää nii paras kiilto ja tuntuu että vaikka nuo lokasuojat ovat samaa väriä niin ero on selkeä uuden ja vanhan maalin välillä, pitänee tosiaan harkita sitä myllytystä ja jossei siitä kummene tarpeeksi sitten maalausta harkittava.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: MB W123 omistajille..
Tässä vielä lähikuva Wanhasta rouvasta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Re: MB W123 omistajille..
Syyläri vuotaa -84 manuaali 300d:sta. Varaosa autona on -82 automaatti 300d. Käykö siitä syyläri tuohon meikäläisen merssuun?
s205 250d 4-matic
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
Re: MB W123 omistajille..
Kyllä käy suoraan. Siinä automaattiversion syylarissa on sellainen ero että sen sisällä kierää automaattilaatikon AFT öljyt omassa putkistossaan. Syylarin tarkoitus on siis samalla tasata laatikkoöljyjen lämpöjä. Nyt kun heität manuaaliversioon sen syylarin niin siellä on vain kaksi turhaa letkuliitintä jotka jäävät käyttämättömiksi.
Re: MB W123 omistajille..
Kipsu kirjoitti:Kyllä käy suoraan. Siinä automaattiversion syylarissa on sellainen ero että sen sisällä kierää automaattilaatikon AFT öljyt omassa putkistossaan. Syylarin tarkoitus on siis samalla tasata laatikkoöljyjen lämpöjä. Nyt kun heität manuaaliversioon sen syylarin niin siellä on vain kaksi turhaa letkuliitintä jotka jäävät käyttämättömiksi.
Joskus laatikkoöljyn jäähdytys on toteutettu myös niin että siihen syylärin viereen tulee sellainen muutaman sentin leveä "pikkusyyläri". Myös tässä tapauksessa voit huoletta laittaa syylärin autoosi, jätät vain tuon pikkusyylärin pois, se irtoaa varsinaisesta syyläristä helposti ja voit vaikka jättää sen varaosa-autoon paikoilleen.
Re: MB W123 omistajille..
Öö, eikös se kapea jäähdytin varsinaisen syylärin vieressä ole kyllä tosiaan automaatilla varustetuissa käytettävä, mutta moottoriöljyn jäähdytin, eikä laatikkoöljyn? Vai olenko nyt ihan väärässä...? Silleen se ainakin tossa mun bensacoupessa on, ja jotenkin muistelen, että meillä joskus kauan sitten olleessa 300D:ssä olis kanssa ollut samoin.kuitsi kirjoitti:Kipsu kirjoitti:Kyllä käy suoraan. Siinä automaattiversion syylarissa on sellainen ero että sen sisällä kierää automaattilaatikon AFT öljyt omassa putkistossaan. Syylarin tarkoitus on siis samalla tasata laatikkoöljyjen lämpöjä. Nyt kun heität manuaaliversioon sen syylarin niin siellä on vain kaksi turhaa letkuliitintä jotka jäävät käyttämättömiksi.
Joskus laatikkoöljyn jäähdytys on toteutettu myös niin että siihen syylärin viereen tulee sellainen muutaman sentin leveä "pikkusyyläri". Myös tässä tapauksessa voit huoletta laittaa syylärin autoosi, jätät vain tuon pikkusyylärin pois, se irtoaa varsinaisesta syyläristä helposti ja voit vaikka jättää sen varaosa-autoon paikoilleen.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: MB W123 omistajille..
Multa löytyy tuosta omasta 300D:stä myös se kapea moottoriöljyn jäähy, mutta ei ole kyllä automaatti vaan manuaali. Eli olisko se sitten noissa isolohkoissa kaikissa...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: MB W123 omistajille..
Kuin myös omassa vm.83 300D manuaalissa.
Pakardinen kirjoitti:Multa löytyy tuosta omasta 300D:stä myös se kapea moottoriöljyn jäähy, mutta ei ole kyllä automaatti vaan manuaali. Eli olisko se sitten noissa isolohkoissa kaikissa...?
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Re: MB W123 omistajille..
Nozki kirjoitti:Öö, eikös se kapea jäähdytin varsinaisen syylärin vieressä ole kyllä tosiaan automaatilla varustetuissa käytettävä, mutta moottoriöljyn jäähdytin, eikä laatikkoöljyn? Vai olenko nyt ihan väärässä...? Silleen se ainakin tossa mun bensacoupessa on, ja jotenkin muistelen, että meillä joskus kauan sitten olleessa 300D:ssä olis kanssa ollut samoin.kuitsi kirjoitti:Kipsu kirjoitti:Kyllä käy suoraan. Siinä automaattiversion syylarissa on sellainen ero että sen sisällä kierää automaattilaatikon AFT öljyt omassa putkistossaan. Syylarin tarkoitus on siis samalla tasata laatikkoöljyjen lämpöjä. Nyt kun heität manuaaliversioon sen syylarin niin siellä on vain kaksi turhaa letkuliitintä jotka jäävät käyttämättömiksi.
Joskus laatikkoöljyn jäähdytys on toteutettu myös niin että siihen syylärin viereen tulee sellainen muutaman sentin leveä "pikkusyyläri". Myös tässä tapauksessa voit huoletta laittaa syylärin autoosi, jätät vain tuon pikkusyylärin pois, se irtoaa varsinaisesta syyläristä helposti ja voit vaikka jättää sen varaosa-autoon paikoilleen.
Voi muuten olla näin, kaikissa 300d koneella olevissa w123sissa taisi olla vakiona moottoriöljyn jäähdytys. Muisti vähän pätkii mutta johtuu varmaan siitä että mulla ei ole ollut yhtään w123sta muutamaan vuoteen, täytynee varmaan ostaa sellainen muistin virkistykseksi.
Tuollainen pikkusyyläri jäähdyttää tuossa mun nykyisessä mersussa kyllä laatikon öljyjä, mutta se onkin mallia w201.
Re: MB W123 omistajille..
Jussi L. kirjoitti:Juu sähkölaitokseltahan ne ja kiitosta vain Nozki..
Otin vähän parempia kuvia tänään
[ http://i1084.photobucket.com/albums/j412/juzzi1/240D%20-82/SAM_0218.jpg ]
Tämäkin nyt meni sitten talviteloille kun sain tallipaikan järjestymään Farmarilla siis meno jatkuu talvenkin, josko mielessä käynyt että ostaisi vielä jonkun talviropposen tuohon jota saa piiskata kauppa autona
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: MB W123 omistajille..
Vm- 81 123 TD Turbodiesel Automatic ja meinaan ajaa sillä vielä seuraavat 30 vuotta. Perushyvässä kunnossa mutta kyllähän se töitä teettää ja tällä hetkellä akuuttina ongelmana laatikon turbiinin ääntely, mutta viathan on tehty korjattaviksi
Re: MB W123 omistajille..
Kotipihasta löytyy W123 84 200T ehkäpä vielä joku päivä leimassa ja ajossa.
Re: MB W123 omistajille..
Oma 5 vaihteinen helmi vaihtoi omistajaa maanantaina eräälle toiselle foorumilaiselle, olosuhteiden pakosta jouduin myymään ja tuskin enää koskaa nii hyväkorista W123:sta itelleni saankaan.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 28.10.2009 11:21
Re: MB W123 omistajille..
Löytyy 240 D vm.82, matkamalli, valkoinen, ajettu 680 tkm. Satunnaisessa ajossa fiiliksen mukaan. Kopsakassa kunnossa.
Re: MB W123 omistajille..
Jahaas, tästä saatiikin aasinsilta semmoiseen juttuun, jota olen monesti miettinyt. Että mikä se matkamalli on?Matkamalli kirjoitti:Löytyy 240 D vm.82, matkamalli, valkoinen, ajettu 680 tkm. Satunnaisessa ajossa fiiliksen mukaan. Kopsakassa kunnossa.
Kun joskus olen lukenut tehtaan ulkomaankielistä kirjallisuutta W123:sta, niin en muista tavanneeni mitään juttua matkamallista (tai sellaisesta, jonka voisi suomeksi kääntää matkamalliksi). Se, etten muista tavanneeni, ei tietenkään tarkoita, että siinä ei olisi sellaista juttua saattanut kuitenkin olla.
Monesti olen sellaisesta kyllä kuullut puhuttavan, mutta oikeastaan kukaan ei kuitenkaan ole osannut kovin yksiselitteisesti kertoa, että mitä se meinaa. Jonkun mielestä se on ollut sellainen, jossa vaihdekeppi ei ole rattipukessa ja jonkun mielestä siinä on erilaiset (vahvemmat?) etuistuimet ja olikohan muita tulkintoja sitten vielä.
Osaako joku tarkemmin kertoa, että mitä matkamalli tarkoittaa ja onko se joku sellainen optio, jonka on varustekoodilla voinut tilata? Vai joku Suomen maahantuojan juttu vai jotain vallan muuta?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: MB W123 omistajille..
Eiköhän käsite matkamalli=ei taksimalli. Suomalaisen ajoneuvokulttuurin helmiä, haluttu korostaa, että ko. Mersu EI sitten ole mikään vanha taksi. Tyypillinen W123han sitä tapaa olla... 200D ja varusteena neljä eteen ja yksi taakse sekä kääntyvät etupyörät.
Matkamalli=tavallinen Mersu. Eroistahan löytyy varmaan muualtakin tekstiä. W123ssa kojelaudat erilaisia, taksimallissa tuhkikset takaovissa ylempänä, takaselkänojassa ei keskikyynärnojaa jne...
Matkamalli=tavallinen Mersu. Eroistahan löytyy varmaan muualtakin tekstiä. W123ssa kojelaudat erilaisia, taksimallissa tuhkikset takaovissa ylempänä, takaselkänojassa ei keskikyynärnojaa jne...
Nozki kirjoitti:Jahaas, tästä saatiikin aasinsilta semmoiseen juttuun, jota olen monesti miettinyt. Että mikä se matkamalli on?Matkamalli kirjoitti:Löytyy 240 D vm.82, matkamalli, valkoinen, ajettu 680 tkm. Satunnaisessa ajossa fiiliksen mukaan. Kopsakassa kunnossa.
Kun joskus olen lukenut tehtaan ulkomaankielistä kirjallisuutta W123:sta, niin en muista tavanneeni mitään juttua matkamallista (tai sellaisesta, jonka voisi suomeksi kääntää matkamalliksi). Se, etten muista tavanneeni, ei tietenkään tarkoita, että siinä ei olisi sellaista juttua saattanut kuitenkin olla.
Monesti olen sellaisesta kyllä kuullut puhuttavan, mutta oikeastaan kukaan ei kuitenkaan ole osannut kovin yksiselitteisesti kertoa, että mitä se meinaa. Jonkun mielestä se on ollut sellainen, jossa vaihdekeppi ei ole rattipukessa ja jonkun mielestä siinä on erilaiset (vahvemmat?) etuistuimet ja olikohan muita tulkintoja sitten vielä.
Osaako joku tarkemmin kertoa, että mitä matkamalli tarkoittaa ja onko se joku sellainen optio, jonka on varustekoodilla voinut tilata? Vai joku Suomen maahantuojan juttu vai jotain vallan muuta?
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 28.10.2009 11:21
Re: MB W123 omistajille..
Juurikin näin. Tavallinen malli matkamalli on. Myös W124 malleissa oli matkamalleja ja taksi (T5 ja T6) malleja. Takseina on toki käytetty myös matkamalleja. Tuossa omassa W123:ssa lukee Vehon vanhoissa huoltokuiteissa tyypin kohdalla "W123 240 D 4 D Matkamalli", eli Vehokin on sitä käyttänyt.