W124 300ce Tekniikanvaihto (OM606) TARINAN LOPPU.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Tuota noin mikä kierre mahtaa olla tuossa tehostimen pumpun kyljessä, olis kiire tietää enkä pääse itse auton luokse ???

Lähden heti aamusta liikenteeseen niin, jos jollain on tietoa asiaan niin mielelläni kuuntelen, ei tarvi summissa teettää letkua siihen. Se on 14,5 mitattuna mauserilla siitä kierteen päältä, mutta mikähän se kierre mahtaa olla. ? Vanhemman mallin pumpussa on pienempi se kierre, semmonen letku jo on mutta se ei käy.

Kuva
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Jees elikkä mihinkähän nuo piuhat nyt sitten oikeen kytketään, hehkujen piuhat on jo paikoillaan. Mutta mihinkäs tuosta pienemmästä liittimestä laitettaan ne piuhat, osaisko joku kerto ?? Ja tuleekos se paksu punanen johto suoraan akulle ?? Mulla on se lämpö anturi kannessa kiinni mikä jotenkin liittyy tuohon hehku hommaan ja piuhakin siihen on, kun vaan osais kytkeä ne sitte oikeaan piuhaan =/

Kuva

Värit on valkonen, ruskea, musta, ruskea, pun/valk, violetti/valkonen.
Kuva
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

veskola kirjoitti:Auttaisko tuolla oleva tieto:

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/22072009.html
Kyllähän tuo jo vähän autto =)

Eli eli, tuleeko se paksu punainen piuha suoraan 12v jännite eli se on tuo 30 hehkuvirta ??

Minkäs takia tuohon 1 tulee kokoajan 12v ??

Ja vedänkö tuon 2 vaan johonkin johtoon mihin tulee virta kun kääntää virrat autossa päälle, eli alkaako se sillon hehkuttaa ns ohjausvirta ??

Entä tuo 6 lämpöanturi kun sieltä tulee 2 johtoa niin minne se toinen tungetaan, maihinko ???

Hehkureleen hehkutusvirta tulee releen nastaan 30. Hehkureleen muut nastat ovat kiinni liittimessä seuraavasti:
T = 6 (lämpöanturi)
31 = 4 (maadoitus)
50 = 2 (virtalukolle)
15 =1 (+12 V)
LA = 3 (merkkivalolle)
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Arvaillaan...

30 suoraan akkuun mutta en tiedä tarvitseeko laittaa sulake -> laita sulake siihen akun lähistölle varmuuden vuoksi. 60A taitaa olla 6 koneen virta eli joku 80A sulake ja johto tarpeeksi paksua.

1 tulee 12V kun se on sitä virtaa elektroniikalle. En tiedä miksi se haluaa jatkuvan sähkön, ilmeisesti ei haluta kuormittaa turhaan virtalukon sähkökytkintä. Akulta siis paksu johto isolla sulakkeella ja sitten pienempi johto pienemmällä sulakkeella. Kun hehkut nappaavat virtaa niin siinä paksummassa johdossa tapahtuu jännitehäviötä, jota ei sitten taas näy tuossa ohuemmassa "rinnalla" kulkevassa johdossa. Siinä syy miksi sinne menee 2 erillistä jatkuvaa jännitettä.

2 tosiaan johonkin mihin tulee heräte virtalukolta siitä viimeisestä asennosta.

Toi lämpöanturi on mullakin vähän hakusessa mutta olen kuvitellut, että siinä anturissa on vain yksi lähtö ja se maadoittuu kanteen. Jos on kaksi johtoa niin toinen maihin, anturin vastuksen tulee näkyä siihen 6 pinnaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

veskola kirjoitti:Arvaillaan...

30 suoraan akkuun mutta en tiedä tarvitseeko laittaa sulake -> laita sulake siihen akun lähistölle varmuuden vuoksi. 60A taitaa olla 6 koneen virta eli joku 80A sulake ja johto tarpeeksi paksua.

1 tulee 12V kun se on sitä virtaa elektroniikalle. En tiedä miksi se haluaa jatkuvan sähkön, ilmeisesti ei haluta kuormittaa turhaan virtalukon sähkökytkintä. Akulta siis paksu johto isolla sulakkeella ja sitten pienempi johto pienemmällä sulakkeella. Kun hehkut nappaavat virtaa niin siinä paksummassa johdossa tapahtuu jännitehäviötä, jota ei sitten taas näy tuossa ohuemmassa "rinnalla" kulkevassa johdossa. Siinä syy miksi sinne menee 2 erillistä jatkuvaa jännitettä.

2 tosiaan johonkin mihin tulee heräte virtalukolta siitä viimeisestä asennosta.

Toi lämpöanturi on mullakin vähän hakusessa mutta olen kuvitellut, että siinä anturissa on vain yksi lähtö ja se maadoittuu kanteen. Jos on kaksi johtoa niin toinen maihin, anturin vastuksen tulee näkyä siihen 6 pinnaan.
No niin kiitos tiedosta, näillä uskon jo pärjääväni. On tämä foorumi vaan kätevä paikka =)

Huomenna tosiaan teen putkiston 4" putkesta turbolta perään asti, täytyy mennä heti aamusta tekemään että kerkiää laittaa sähköjä sitten viellä. Jos kaikki valmistuu ajoissa niin sittä yritetään räjäyttää käyntiin se, kyllä taas sitten tulee mielenkiintoa lisää huomattavasti. Vaikka ei oo kyllä hetkeäkään ollu hukassa, ei taho malttaa oottaa aina viikonloppuun että pääsee ruuvailemaan :D Onse senverran mielenkiintosta, vaikka taivasalla jotuukin tekemään. Kylläkun halliin pääsis tekemään niin, sitten sitä ei varmaan oiskaan muuta elämää :oops:
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

veskola kirjoitti: 2 tosiaan johonkin mihin tulee heräte virtalukolta siitä viimeisestä asennosta.

Toi lämpöanturi on mullakin vähän hakusessa mutta olen kuvitellut, että siinä anturissa on vain yksi lähtö ja se maadoittuu kanteen. Jos on kaksi johtoa niin toinen maihin, anturin vastuksen tulee näkyä siihen 6 pinnaan.
Tuon 2 piuhan voi laittaa vaikka startin herätepiuhaan. Idea tuolla on se että rele hehkuttaa vielä startin aikanakin ja lopettaa vasta kun starttaus lopetetaan.

Tuota lämpöanturin piuhaa ei välttämättä tarvitse laittaa ollenkaan. Vanhemmissa releissä sitä ei ole olemassakaan. Saattaa tosin hieman säästää hehkuja mutta tosi dieselmies tuntee autonsa niin hyvin että osaa lämpimällä koneella hehkuttaa näppituntumalla :D
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Samuli H kirjoitti:
veskola kirjoitti: 2 tosiaan johonkin mihin tulee heräte virtalukolta siitä viimeisestä asennosta.

Toi lämpöanturi on mullakin vähän hakusessa mutta olen kuvitellut, että siinä anturissa on vain yksi lähtö ja se maadoittuu kanteen. Jos on kaksi johtoa niin toinen maihin, anturin vastuksen tulee näkyä siihen 6 pinnaan.
Tuon 2 piuhan voi laittaa vaikka startin herätepiuhaan. Idea tuolla on se että rele hehkuttaa vielä startin aikanakin ja lopettaa vasta kun starttaus lopetetaan.

Tuota lämpöanturin piuhaa ei välttämättä tarvitse laittaa ollenkaan. Vanhemmissa releissä sitä ei ole olemassakaan. Saattaa tosin hieman säästää hehkuja mutta tosi dieselmies tuntee autonsa niin hyvin että osaa lämpimällä koneella hehkuttaa näppituntumalla :D
Mutta kerkiääkö se hehku edes lämmetä jos hehkutus alkaa sammalla kun starttaa jo autoa käyntiin ? Eikös se kestä sahata käyntiin esim pakkasella turhan pitkään ??

Nyt ois putkisto tehtynä turbolta perään asti 4" tuumaan putkella, eikä ainuttakaan vaimenninta. Tuntuu olevan aika vaikea löytää sen kokosena =)

Ensviikonloppuna onki sitte hyvin aikaa laittaa sähköt kuntoon ja kaikessarauhassa koittaa käyntiin =D
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä hehkutus alkaa, pitää alkaa, silloin kun se avain menee siihen 2 vai 3 asentoon, se starttausasento on aivan liian myöhään :roll:

Itse kuvittelin, että laitat herätejohdon siihen 2 tai 3 asentoon...mutta vetelet johtoja sitten tilanteen mukaan niin hyvä tulee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä niistä johdoista yksi kuuluu startin herätteeseen jotta rele osaa lopettaa hehkutuksen kun moottorin startataan käyntiin.

Virtalukolta tuleva hehkutuksen heräte on erikseen.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mika.T kirjoitti:Virtalukolta tuleva hehkutuksen heräte on erikseen.
Kuulostaa järkevälle, että jälkihehkutuksen aika aloitetaan laskemaan siitä kun startti napsahtaa käyntiin...

T = 6 (lämpöanturi)
31 = 4 (maadoitus)
50 = 2 (virtalukolle)
15 =1 (+12 V)
LA = 3 (merkkivalolle)
sekä hehkuja varten G1 - G6 toisen liittimen nastoissa 1-6.

Mikäs numero on se virtalukon heräte (50?) ja mikä/mihin startin heräte ?

Tuosta voisi vaikka kuvan jo pikkuhiljaa piirtää :roll: ...se olisi helppoa semmoselle, joka on tuommosen kytkennän joskus tehnytkin eikä vain netissä kuikuillut :twisted:

...mites toi muuten nyt toimii...hehkutulpalla on virta kun hehkun valo palaa, mutta kun se sammuu niin siellä ei ole ja kun startti napsahtaa päälle (ja kone käynnistyy) niin siellä on taas jälkihehkutusvirta ? Eli kahdesta paikasta saa liipaistua käyntiin ajastimen ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5717
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kattelin topikkia ja osien maalaamista, niin tuli oikeen nennään automaalin haju, vaikken ole ennää maalannu yli kummeneen vuoteen, minkä olen siirtäny jälkikasvulleni :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

veskola kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Virtalukolta tuleva hehkutuksen heräte on erikseen.
Kuulostaa järkevälle, että jälkihehkutuksen aika aloitetaan laskemaan siitä kun startti napsahtaa käyntiin...

T = 6 (lämpöanturi)
31 = 4 (maadoitus)
50 = 2 (virtalukolle)
15 =1 (+12 V)
LA = 3 (merkkivalolle)
sekä hehkuja varten G1 - G6 toisen liittimen nastoissa 1-6.

Mikäs numero on se virtalukon heräte (50?) ja mikä/mihin startin heräte ?

Tuosta voisi vaikka kuvan jo pikkuhiljaa piirtää :roll: ...se olisi helppoa semmoselle, joka on tuommosen kytkennän joskus tehnytkin eikä vain netissä kuikuillut :twisted:

...mites toi muuten nyt toimii...hehkutulpalla on virta kun hehkun valo palaa, mutta kun se sammuu niin siellä ei ole ja kun startti napsahtaa päälle (ja kone käynnistyy) niin siellä on taas jälkihehkutusvirta ? Eli kahdesta paikasta saa liipaistua käyntiin ajastimen ?
Hyviä kysymyksiä, näihinkun joku viellä osais vastata. Tietää ensviikonloppuna laittaa johdot laakista oikeaan paikkaan ???!!!!
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Nopea piirros. Toivottavasti periaate selviää.
Kuva
Tämän lisäksi tulee siis vielä se paksu jatkuvan virran kaapeli akulta.


Rele siis alkaa hehkuttaa kun virrat käännetään päälle. Hehkutus jatkuu edelleen vaikka hehkun valo sammuu, tässä vaan annetaan vihje että voit alkaa starttaamaan. Nyt kun kääntää avaimesta niin startin herätteelle tulee virtaa ja startti pyörii, hehkutus jatkuu. Nyt kun avaimen päästää starttausasennosta niin hehkutus loppuu.

Hehkutus loppuu myös siinätapauksessa että autoa ei startata ja tietty aika ehtii kulua (Ei liity hehkuvalon sammumiseen).
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kiitos, päivitän sivuille oikean tiedon. Hyvä tietää tuokin, että se jatkaa hehkuttamista kun lamppu sammuu... :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

loppuuko se hehkutus startin jälkeen? missä on jälki hehku
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Empiiristen tutkimusten perusteella jälkihehkutusta ei ole.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Nimimerkki keef vakuutti, että Vitoissa olisi jälkihehkutus mutta olisko sitten w124 uudemmissa malleissa myös. Itse en ole huomannut omassa Vitossani mitään jälkihehkutukseen viittaavaa "oireilua". Voisihan tuota joskus vähän mittaillakin...kunhan tämä pakkanen joskus loppuisi :roll:

Menee vähän projektitopikin ohi, mutta katsotaan vaikka myöhemmin kannattaisiko tämä hehkutus asia leikata omaksi topikiksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

veskola kirjoitti:Nimimerkki keef vakuutti, että Vitoissa olisi jälkihehkutus mutta olisko sitten w124 uudemmissa malleissa myös. Itse en ole huomannut omassa Vitossani mitään jälkihehkutukseen viittaavaa "oireilua". Voisihan tuota joskus vähän mittaillakin...kunhan tämä pakkanen joskus loppuisi :roll:

Menee vähän projektitopikin ohi, mutta katsotaan vaikka myöhemmin kannattaisiko tämä hehkutus asia leikata omaksi topikiksi.
Kyllähän näitä tietoja kannattais laittaa jonnekkin niin että ne sitten löytyy kun seuraavalla on joku vastaava tiedon tarve.
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5717
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

veskolahan ne vois laittaa jonnekki :roll: vaikka omalle koneelle :D
mun puolesta saa laittaa vaikka kaikki, mikä on sen arvosta :wink: paitsi meikäläisen kun niissä ei ole mitään sen arvosta :lol: jos on niin siitä sitten vaan :oops:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mulla on jo lähes kaikki tarvittavat laitettuna:

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/
http://www.nic.fi/~danes/w124/

ja tossa on vielä volkkarimiehellekin juttua:
http://www.nic.fi/~danes/vw/jutut/22112007.html

Juttuja on enemmän kuin sivuille mahtuu kuvia :twisted: ja lisää tulee kun taas tylsä päivä koittaa...

Pistä ittekin juttua tulemaan :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

veskola kirjoitti:Mulla on jo lähes kaikki tarvittavat laitettuna:

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/
http://www.nic.fi/~danes/w124/

ja tossa on vielä volkkarimiehellekin juttua:
http://www.nic.fi/~danes/vw/jutut/22112007.html

Juttuja on enemmän kuin sivuille mahtuu kuvia :twisted: ja lisää tulee kun taas tylsä päivä koittaa...

Pistä ittekin juttua tulemaan :wink:
No nyt oli selkeä piirros sun sivuilla, luulis tuon avulla onnistuvan sähköjen kytkentä :)
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Sori jos sotken kertomusta, mutta missä järjestyksessä hehkureleeltä lähtee tulpille piuhat? eli ne nastat siinä releessä. On piuhat niin hyvin niputettu ja sukassa, ettei värejä näe.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Releen navat ja littimen nastat on numeroitu... 1. johto menee 1. sylinterille jnejne...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niin, hehkutulppien sytytysjärjestys on tärkeä ... <vitsi>
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Releen navat ja littimen nastat on numeroitu... 1. johto menee 1. sylinterille jnejne...
Noita numeroita ei näkynyt, eli täytyy ottaa silmä käteen ja kattoa uudelleen. Tattis
Niin, hehkutulppien sytytysjärjestys on tärkeä ... <vitsi>
Auts.. :wink:
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

No jooo, nyt sain tänään tehty putken kokonaan valmiiks ja siellä on 4 kumityynyä minkävarassa se putki siellä on. Painaa meinaan pikkusen paljon se putki 4" putkea 2mm seinällä :( hain kuorma-auto liikkeestä sitä joustoputkea palan väliin mutta olivat antaneet vääränkokosta, oli liian suuri. No huomenna pitää mennä vaihtamaan heti aamusta se niin sillähän siitä selviää. Sitten ois noittan johtojen vuoro ja senjäkeen käyntiin eli huomenna ois tarkotus ottaa savut sieltä :D

Nii ja sitte semmonen kysymys että, paljonkohan tankkiin jää bensaa kun otin sen letkun irti tankin pohjasta. Mutta tuskin se aivan pohjalta imee ?? Haittaakohan se pieni bensa määrä siellä mitään jos lyö tankin täyteen diisseliä ??
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
Mikadoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 02.12.2003 13:51
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mikadoo »

TeamAhma kirjoitti:Haittaakohan se pieni bensa määrä siellä mitään jos lyö tankin täyteen diisseliä ??
Ei haittaa, eikös joskus talvella ollut ihan normaalia että dieselin sekaan laitettaan bensaa. Muistaakseni Dieselin seassa saa olla jopa 40% bensaa. Ettei vaikuttaisi.. kyllä dieselin saa käymään pelkällä bensalla, mut ei taida kovin turvallista olla.

-Mika-
w204 220cdi -08

Unimog 406 -70

Unimog 411 -63

w110 220 -6?

w126c Om606

w136 Rod.
Avatar
TeamAhma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Ke 14.01.2009 22:48
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeamAhma »

Mikadoo kirjoitti:
TeamAhma kirjoitti:Haittaakohan se pieni bensa määrä siellä mitään jos lyö tankin täyteen diisseliä ??
Ei haittaa, eikös joskus talvella ollut ihan normaalia että dieselin sekaan laitettaan bensaa. Muistaakseni Dieselin seassa saa olla jopa 40% bensaa. Ettei vaikuttaisi.. kyllä dieselin saa käymään pelkällä bensalla, mut ei taida kovin turvallista olla.

-Mika-
Jos en ihan väärin muista niin joku höpötteli joskus :D että bensa on niin kuivaa diisseliin verrattuna et pumppu ottais siitä ihteensä ?!

Mutta kyllä mää joskus tankkasin porukoitten mersuun pensaa joku vajaa 10 litraa vahingossa, sitten löin diisseliä tankin täyteen ja paridesiä 2T öljyä kyytipojaks. Eikä siinä ainakaan mitään ongelmaa ollu :oops:
http://www.facebook.com/ImagoFix

W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX

Lae.fi
Autodeco
Para art
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo, pensa ei voitele. jos liikaa pensaa, niin pumppu siitä kait ensimmäisenä ottaa itteensä. suuttimetkaan ei välttämättä tykkää. muistelen sellasta, että joku 30% saa olla pensaa. mitään kokemus perästä faktaa ei ole antaa.

laitat pari desiä 2t öljyä mukaan, niin eikähan se siitä sitten.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin