veskola kirjoitti:Eikös sitä yhteispainettakin sitten voisi nostaa ylemmäs, jonnekin 2kBar. Senhän voisi saada ohjelmoitua silleen, että pienillä kaasun asennoilla on pienempi paine (tai siis sehän tekee sitä jo luonnostaan, mutta saako sitä ohjelmoitua ero suuremmaksi). Jos ei softasta löydy karttoja niin anturihuijauksella sitten
Pitäisi tulla paremmat sumut kun on enemmän painetta.
Joo, tuosta kasikoneen pumpusta ja paineen nostosta mulla on hyviä kokemuksia.
AMG,ssä on myös tuo pumppu.
Näissä pienemmän paineen moottoreissa railpaineanturi riittää vakiona 1500baariin, niin että eiköhän ainaskin sinne mennä aika joutuin.
Paineen nostostahan on vaan hyvää tulossa kaikin puolin, kunhan vaan pumppu siis sen kestää.
Kun suutin toimii sillä polttoainepaineen sisäisillä muutoksilla, niin korkeammalla paineella nämä tämän malliset toimii koko ajan paremmin ja nopeammin.
Joo ... no on siinä tieten jotain, olisko kestävyytten liittyvää, mutten nyt muista tässä...
Korkeamman paineen tuoma etu ruiskutusmärässä on helppo käyttää hyväkseen, kun ensinnäkin määrä nousee paineennousun suhteessa ja suutin toimii vielä nopeammin, mikä antaa edelleen mahdollisuutta pidentää ruiskutusta, samoin palaminen on parempaa ja nopeampaa, minkä voi myös hyödyntää.
Kyllä kuitenkin silmissä siintää jotain 1800baaria, ennen suurta pamausta...
Paineellehan voi tehdä, mitä halutaan/tarvitaan.
Sitä ohjataan syöttömäärän ja kierrosluvun funktiona.
Niille voi tehdä, tieten mekaanisten rajoitteiden puitteissa, mitä vaan.
...Voi Paawoparkaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5