Ulkomailta viriviri männät dieseliin?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Kummeli
Mersumies
Mersumies

Re: Ulkomailta viriviri männät dieseliin?

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Stonehead kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
Stonehead kirjoitti:mä ainakin oon teheny virityskokeiluja vuosikaudet monenlaisten kamppeiden kans sillä periaatteella että kun on tehot saatu nousuun niin sitä jatketaan siihen saakka kunnes jostakin räjähtää, sitten se heikko lenkki parannetaan ja katotaan hajoaako jos ei niin sitte viritetään lisää. jne.jne. enkä tarvi yhtään teknolokia insirööriä enkä heidän metallurgiooteja tähän. :shock:

välillä on saatu onnistuneitakin moottoreita ja ykköspystejä... :D

Olisko kuitenkin ollut viisaampaa opiskella polttomoottoritekniikkaa, ettei kaikkia olisi tarvinnut kantapään kautta todeta.
Kyllä kannattaisi vaan luottaa siihen insinööritaitoon...pystymetsästä hyppäämällä polttomoottoritekniikan maailmaan voi tulla kalliikisi tai tulla tekniikkashokki.

Ooteeksi vähän nyt väkisin menee :oops: tulee sekin kalliiksi kun käyt 10vuotta jossain hikisellä koulunpenkillä ja vielä maksat siitä, kun senki ajan vois tehdä tuottavaa työtä.
Väitän että tämä mun systeemi on halvempi, oppii nopeampaa ja on hauskempaa :D
Nimenomaan.

Ja rumilus unohtaa nyt markkinatalouden tykkänään. Voit tietää paljonki nuista koneista ja niiden tekemisestä ja metallista ja sen käyttäytymisestä jne.

Mutta, minä tiedän sen, että mersulla on insinöörien lisäks ollu markkinajohtajat, jotka on antanu nipun rahaa insinöörille, että teeppä kuules tällä rahalla kone. No, kaikkihan tietää että kukaan ei tee ilimaseks juuri mitään. Eli raja on tullu vastaan, ku kello on pirahtanu neljä, niin insinööri on jättäny kanavat hiomatta ja lähteny baariin. :lol:

Se vaan ei taloudellisesta näkökulmasta ole kovin kannattavaa, jos ne autot on suunniteltu ja tehty hyvin. Hinta nousee, ja autot ei mene kaupan. Luulen, että mersulla on vähän jopa menny laskut pieleen, ku on mitotettu ne 606:n kanget vähän turhan riskisti. Tietysti meitä harrastajia kerranki onnisti, mutta silläkään ei ole normaalille herra Virtaselle mitään väliä, että onko ne kanget mitotettu ylisuuriksi, vai niinku volkkareissa justiin sen tehomäärän kestäväksi. Pelkästään Mersu on ottanu takkiin siinä, kun "turhaa" menny materiaalia -> rahaa siihen koneeseen. Äläkä nyt sano että ne kanget on laskettu eikä ylimitotettu noille tehoille. Osaat varmasti itekkin päätellä, että se ei ole hyvä, jos autosta tehdään mahd. kestävä. Koska eihän sulla ole sitten enää uutta ostajaa, kun kaikilla on se isältä pojalle siirtyvä w123? Nykyäänhän kaikelle kulutustavaralle lasketaan 10v käyttöikä. Eli ei niitä autoja suunnitella kestämään 15v, tai 20v, tai jopa 50v, vaan nimenomaan se 10v. Mutta mersulla on pojat aikonaan laskenu "väärin". :lol:

Niin se vaan menee, ne varmasti on osannu suunnitella, mutta sillä ei ole normaalissa ajossa merkitystä onko ne kanavat sileitä vai ei. Ilmaa sinne menee enemmän, mutta se riittävä määrä on saatu orkkis ahtimella -> helpompi kuin se kannen hipostelu.

Se on kysynnän ja tarjonnan laki, ja siihen liittyvät osaset ne jotka tätä maapalloa pyörittää. Niin valitettavaa kun se joskus onki... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
keijoallu
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Ulkomailta viriviri männät dieseliin?

Viesti Kirjoittaja keijoallu »

LAITTAKAA SIT BENSAA TANKKIINKIN JA VIÄ E10 ??!!
Vastaa Viestiin