c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jukikyy kirjoitti:Onkos joku vaihtanut jarruneisteitä omaansa?

En pikaisella googlauksella löytänyt ohjeita enkä tilavuutta paljonko jarrunestettä tarvitaan.

Meneekö perinteisin menoin tuo vaihto vai onko jotain erikoista?

Taitaa DOT4 (+) olla vakio jarrunestettä?

Paljonko tarvitaan (en meinannut huuhdella, valuttaa vain vanhat ulos ja uudet sisälle)?
Kuva

Itse ostin tuota litran ja imaisin/pumppasin jokaisen nipan läpi pariin kertaan. Jäi vielä pönttöön reilusti, mitkä ajattelin kierrättää uudelleen kunhan on jonkun aikaa ajellut. Eli litralla kyllä selviit ja joku halvin King-neste ajaa kyllä asiansa.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jukikyy kirjoitti:Nyt on auto säädöissä. 395hv ja 518Nm. Tarkempaa tietoa laitan tänään tai viim. huomenna.
Mitenkäs nuo AFR-lukemat kun niitä ei ollu tuolla projekti-osiossa?
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

amgenter kirjoitti: Mitenkäs nuo AFR-lukemat kun niitä ei ollu tuolla projekti-osiossa?
Eipä tullut seossuhteita kyseltyä ja katsottua, kun tuota videokuvaa otin. Pekka lähettää mulle käppyröitä s-postiin ensi viikolla, niin niistä tieto voi löytyä.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jukikyy kirjoitti:
amgenter kirjoitti: Mitenkäs nuo AFR-lukemat kun niitä ei ollu tuolla projekti-osiossa?
Eipä tullut seossuhteita kyseltyä ja katsottua, kun tuota videokuvaa otin. Pekka lähettää mulle käppyröitä s-postiin ensi viikolla, niin niistä tieto voi löytyä.
Joo laita ihmeessä esille jos AFR käppyrää saat, tuo olisi minulle se mielenkiintoisin käppyrä niin näkee vähän mihin ne tuolla seokset säätää. Tuon saa varmaan Pekalta kysymällä, jos ei muuten sitä lähetä.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Taas 450 heppainen myynnissä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-32-amg/6396072

Miten minä en tuosta dynokäyrästä kuitenkaan löydä yli 400 ylittävää lukemaa. :think:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Taas 450 heppainen myynnissä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c-32-amg/6396072

Miten minä en tuosta dynokäyrästä kuitenkaan löydä yli 400 ylittävää lukemaa. :think:
En ymmärrä tuosta juuri mitään, mutta liekkö tuossa ahtolämpö on vain 60astetta, painetta reilu bar ja takapyöräteho vajaa 300hv, jolloin konetehokin vajaa 400hv. Tehohävikki näyttäis olevan 100hv. Ja noi ylimmät käppyrät on sitten vääntö. Näin pikaisella tutkimisella :think:
Lukemat mitattu jossain tsekkoslovakiassa vuonna 2010 :lol:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Veikkaisin, että ihan normi Carlsson CK32 RS, eli kampurapyörä ja softa.

Edit. Ei kyllä ole CK32 RS kun takapuskuri ei ole oikeanlainen. Eli ihan vain C32 ja kampurapyörä sekä softa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Veikkaisin, että ihan normi Carlsson CK32 RS, eli kampurapyörä ja softa.

Edit. Ei kyllä ole CK32 RS kun takapuskuri ei ole oikeanlainen. Eli ihan vain C32 ja kampurapyörä sekä softa.
Ja joku tyhmähän tuon vielä ostaa 450 heppaisena :lol:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Ja joku tyhmähän tuon vielä ostaa 450 heppaisena :lol:
Ootan vain milloin sun auto tulee myyntiin. Vähintään 600 heppaa. :lol:
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

amgenter kirjoitti:
Jukikyy kirjoitti:Nyt on auto säädöissä. 395hv ja 518Nm. Tarkempaa tietoa laitan tänään tai viim. huomenna.
Mitenkäs nuo AFR-lukemat kun niitä ei ollu tuolla projekti-osiossa?
Näin Pekka vastasi:

Tässä moottorissa täyskaasu AFR on kierroksilla lähellä AFR 13:1.

Voi käyttää laihempaakin seosta mutta rikkaammasta seoksesta ei ole mitään hyötyä.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jukikyy, mitattiinko sulla AFR pakoputken päästä vai lähempää moottoria?
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Hauskaa kun täällä leikitään satasen budjeteilla, ei taida jenkkilässä olla rahasta puute:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 0Wvw80UvEM

Lähde: benzboost.com. Kyllä se tuollainen M156 vakionakin olisi kiva. :lol:
wc124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 26.12.2012 00:36

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja wc124 »

Vaihdoin ECT-anturin rikkimenneen tilalle. Riittääkö pelkkä vaihto vai pitääkö *lla tehdä jotain säätöjä?
W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan ;)
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Crossfire forumilta löydetty Eurochargedin virallinen kommentti:

"The 65mm is a good pulley with no issues really. We stopped selling the smaller pulley as we we seeing some issues with it."

Eli ovat lopettaneet sen 61 mm myynnin.

http://www.crossfireforum.org/forum/cro ... -sale.html
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Taas yksi Eurochargedin ahtimen rulla rikki:

http://mbworld.org/forums/6067302-post153.html

Kyseessä on E55 mutta kannattaa näitä C32:een valmistettujakin tarkkailla.
c32 amg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 08.03.2014 00:53

Viesti Kirjoittaja c32 amg »

Miten musta tuntuu että kun tuota pulley kittiä porukka väkisin autoihinsa laittaa niin heti alkaa ongelmat :)
C32 AMG
190 1,8E
Sprinter 312D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re:

Viesti Kirjoittaja amgenter »

c32 amg kirjoitti:Miten musta tuntuu että kun tuota pulley kittiä porukka väkisin autoihinsa laittaa niin heti alkaa ongelmat :)
61 millisen myyntihän on lopetettu (puhun nyt C32:en rullista), koska siinä oli myyjän mukaan jotain ongelmia. No eihän siinä seinämävahvuutta tai tartuntaa hihnalle jää käytännössä lainkaan. 65 millisessä seinämää on vähän enemmän mutta sekään ei sovi täydellisesti hihnalle.

Aikaisemmin tässä ketjussa Pansu sorvasi uuden (ilmeisesti) hihnan speksit täyttävän rullan ja sai sen puristettu johonkin 68 mm. Joten sen pienempiä rullia ei vakiolaakerilla ole mahdollista tehdä niin, että seinämää jää tarpeeksi ja hihnaurat ovat oikean malliset. Minä koetin tehdä pienempää mutta rikkihän se meni.

Tuo 62 mm "Karmen pulley", joka minulla on paikoillaan käyttää eri laakeria, jolloin seinämän paksuus saadaan riittäväksi ja urat hihnaa vastaaviksi.

Aika huonolta suunnittelulta tuo EC:n tarjoama kuitenkin näyttää kun jouset ja itse rulla ovat antaneet periksi tapauksesta riippuen.

Edit. Hyvä merkki noiden jousien kulumisesta on, jos välystä joutuu säätämään shimmeillä uudestaan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että jouset ovat venyneet. Shimmejä lisäämällä välys saadaan oikeaksi mutta jousien rasitus lisääntyy ja lopulta antavat periksi jostain kohtaa.
c32 amg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 08.03.2014 00:53

Viesti Kirjoittaja c32 amg »

Niinhän se aina menee että kun yrittää päästä siitä mistä aita on matalin niin unohtaa nostaa jalkaakin jo jossain kohtaa :) Kävin Pansun luona nyt viikonloppuna päivittämässä putken ja sovittiin että syksyllä aletaan pohtimaan sopivan kokoisia rullia koneeseen. Ja alumiinisilla heitetään enää leipiä jos niitäkään :)
C32 AMG
190 1,8E
Sprinter 312D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Juhannus on hyvää aikaa tehdä autohommia kun ei ole kukaan häiritsemässä.

Uutta putkea tuli väännettyä. Nyt on viimeisetkin katit pois ja tein vielä sellaisen slip-on etupään, että saa helposti pois jos joskus tarvii tehdä putkisto, jossa katit paikoillaan. Paljon enempi tilaakin laittaa paikoileen kun ei ole katit tiellä. :lol:

Nyt mörisee jo ihan mukavasti. Ainoastaan takapään orkkis äikkäri paikoillaan. Sitten ei muuta kuin paljuun ja aamulla päänsärkyä voivottelemaan.
c32 amg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 08.03.2014 00:53

Viesti Kirjoittaja c32 amg »

miten katsastukseen tuo putkiprojekti sopii kun katit on pois?
C32 AMG
190 1,8E
Sprinter 312D
timpsoni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ke 16.12.2009 12:08

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja timpsoni »

mikähän vois olla ko meinaa takaa hieman "väpättää" en kyllä usko kieroihin vanteisiin ko painotettukin on joka kesänalussa. Taas tietyssä nopeudessa esim n.120kmh ei enää niinkään ja loivassa mutkassa ei yhtään`?
tähellinen auto
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

timpsoni kirjoitti:mikähän vois olla ko meinaa takaa hieman "väpättää" en kyllä usko kieroihin vanteisiin ko painotettukin on joka kesänalussa. Taas tietyssä nopeudessa esim n.120kmh ei enää niinkään ja loivassa mutkassa ei yhtään`?
Jos renkaat/vanteet kunnossa
Tarkistella laakerit, vetonivelet(jumitava nivel), puslat
Renkaiten suuntaus, pyörän navan pinta mitä vasten vanne tulee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re:

Viesti Kirjoittaja amgenter »

c32 amg kirjoitti:miten katsastukseen tuo putkiprojekti sopii kun katit on pois?
Kuten edellisessä mainitsin, etupää tehty slip-on mallilla, joten noin puoli metriä puolelleen joutuu uutta putkea tekemään jos haluaa katit paikalleen. Uudet Magnaflow katit tulee kuukauden päästä niin sitten voisi tehdä toiset etupäät. Itse vaihdossahan ei mene kuin tunnin verran.

Ainoa huono puoli tuossa nyt on, että antaa herjoja ajoittain toisista happiantureista. Katalysaattori ei toimi parhaimmalla mahdollisella tavalla. Nekin saadaan pois kun pääsen sopivan star-henkilön luokse, jossa noiden pois koodaaminen onnistuu.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pitkään taas meni tänä vuonna ennen kuin sain kaikki palikat paikoilleen ja auton siihen malliin, että voi käydä vetoja kokeilemassa.

Yllätys noiden etukattien poiston jälkeen on se, että happiantureilta ei tule vikakoodeja kuten tuli kattien ollessa paikoillaan. Molemmat katit oli rikki. Toisessa ei ollut kennoa ollenkaan. Rautalangan sai työntää läpi ilman vastustelua.

Tämän vuoden muutoksia siis imusarjat, pakosarjat ja kattien poisto. Äänimaailma on jo aika raju kuin on vain takimmainen tötterö paikoillaan. Vähän yli 14 näyttää AFR nyt täydellä vedolla, joten bensaa pitäisi saada lisää.

Pitää harkita Motorbitillä käyntiä.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Vaihdoin bensasuodattimen ja ilmeni sellainen ongelma, että kun virrat kääntää päälle niin ei nosta paineita tarpeeksi. Pari kertaa kun käyttää virtoja nopsaan niin, että pumppu pyörähtää, saa paineet sinne 2 barin kieppeille.

Käynnistyksen jälkeen paineet heittää 4,5 baariin ja sitten hetken ajon jälkeen laskee noin 3,8 - 4,0 tuntumaan.

Pitäisikö tuossa suodattimessa (tarvike) olla jokin takaiskuventtiili, joka estää bensan karkaamisen takaisin tankkiin sammutuksen jälkeen? Voisiko olla, että tarvikesuodatin on jo alkujaan rikki? Pumppuna tankissa Walbron 255.
Viimeksi muokannut amgenter, Ma 25.08.2014 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

En suosittele "tarvike" PA-suodattimia. Itse kokeileilin ja alle viikon päästä oli käynnistysongelmia. Alkuperäinen takas ja on tähänpäivään kestänyt. Tein Ko. osasta liikkeeseen "reklamaation" ja eivät ole "vaivanneet" asiasta. :lol: Vuosia mennyt jo kolme. :D Siis, Alkuperäis Mercedes tuotetta tämmöisiin tapauksiin.T.AP :wave:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pitää kait tilata alkuperäinen. Muutenkin tuo käynnistysvaiheen 4,5 bar tuntuu aika korkealle.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

amgenter kirjoitti:Vaihdoin bensasuodattimen ja ilmeni sellainen ongelma, että kun virrat kääntää päälle niin ei nosta paineita tarpeeksi. Pari kertaa kun käyttää virtoja nopsaan niin, että pumppu pyörähtää, saa paineet sinne 2 barin kieppeille.

Pitäisikö tuossa suodattimessa (tarvike) olla jokin takaiskuventtiili, joka estää bensan karkaamisen takaisin tankkiin sammutuksen jälkeen? Voisiko olla, että tarvikesuodatin on jo alkujaan rikki? Pumppuna tankissa Walbron 255.
Minkä merkkisen tarvikesuodattimen vaihdoit? Alkuperäinen on Knecht:n tekemä ja maksaa Veholla rapiat 170€.

polttoaine suodattimia (Bosch, Fram ja Knecht)
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joo noissa suodattimissa ollut vissii paljon vikoja regussa, Mahleltakin taisi olla joku päivitetty malli. Itse laitoin pelkän suoran suodattimen ja erillisen säätimen.

http://www.needswings.com/Bosch--Mahle- ... 73001.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
HeikkiSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

Löytyskös kellään ylimääräistä toisioilmapumppua, taikka sitten konstia jolla tosta moottorin vikavalosta pääsisi lopullisesti eroon?
NYK: S211 E320 CDI -03

EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
Vastaa Viestiin