
Tuutteron 190 Yritetään taas
Re: Tuutteron 190 Purku
melko surullisen näköistä 

ex.w210 E290 TD -96
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
Re: Tuutteron 190 Purku
Ihan niinkuin mäntä olisi nalkannut kiinni ja kone vetänyt veivin irti männästä...voiko olla noin ?
Mitään muuta järkevää syytä en keksi miksi tuo tuollaiin hajoaisi.
Mitään muuta järkevää syytä en keksi miksi tuo tuollaiin hajoaisi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Tuutteron 190 Purku
Pitää mitata nuo männät ja sylinterit ja kattoa paljoko sielä oikein on eroja toleransseihin verrattuna.
Tuo oma alfamerin kirja tuhoutunut jostain ihmeen syystä niin olisko jollaki tietoa noiden sylintereiden mitat ja männän mitat.
Saan töistä lainattua laitteet, niin saa sen 0.005 tarkkuuden mitat
Tuo oma alfamerin kirja tuhoutunut jostain ihmeen syystä niin olisko jollaki tietoa noiden sylintereiden mitat ja männän mitat.
Saan töistä lainattua laitteet, niin saa sen 0.005 tarkkuuden mitat
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
Semmonen että jos kymmenen karhun jälkeen saa männän menemään sylinteriin uusilla KL:n renkailla niin toleranssi on ok. Perimätietoa nääs... 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Tuutteron 190 Purku
Ei taida paljon muita vaihtoehtoja olla. Mäntä poikki ja tuo kangen yläpää halennut noin. Onkohan se öljysuihku(t) ollu iskussa vai voiko nuo toimivat turbomoottorit leikata kiinni?veskola kirjoitti:Ihan niinkuin mäntä olisi nalkannut kiinni ja kone vetänyt veivin irti männästä...voiko olla noin ?
Mitään muuta järkevää syytä en keksi miksi tuo tuollaiin hajoaisi.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 Purku
Aika nopeaan öljyt saa kuumenemaan, kokemusta on, jolloin ei kai suihkuista ole paljon iloa....
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Tuutteron 190 Purku
No tuossa ny ei ollut kun vakio ö-lauhdutin sarja. Lauhdutin tais olla om603 mutta samankokonen ku 602 mutta liittimen eripäin.veskola kirjoitti:Aika nopeaan öljyt saa kuumenemaan, kokemusta on, jolloin ei kai suihkuista ole paljon iloa....
Leikannu mäntä. Onko tuos havaittavis jotaki samaa kun raptecin tenavas mutta tuohon sulanu yksi tuollaanen kolo. Vai oliko ne raptecin männis koneistetut kolot.
Muis männis ei ollu tuollaasia.

Mahdollinen syyllinen joka ylipainestanut 3syl enemmän kuin muita.

W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
joo...kyllä siellä on männät käynyt sulamispisteessa ja that's it. Ei ne turhaan laita erillisiä öljynjäähdyttimiä kun nekään ei tunnu auttavan, varsinkaan näissä eikä edes ihme jäähdyttimet. Seuraavaan koneeseen ainakin öljynlämpöanturi öljypohjaan niin alkaa muuten kaasujalka kevenemään...ja sekin kertoo sitten muutaman sekunnin viiveellä.
Se koko männän lakihan on saanut jo siipeensä...äläkä nyt imusarjaa liikaa syytä
Se koko männän lakihan on saanut jo siipeensä...äläkä nyt imusarjaa liikaa syytä

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Tuutteron 190 Purku
Vähä on kurttuusen näkönen ku varmaan ollu ahdasta olla poikittain sylinteris.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: Tuutteron 190 Purku
Tällaisten takia itse laittanu dieseliin pakolämpömittarin ennen ahdinta, hiukan saa varoituksia milloin on pumpun ennakot väärät ja liikaa soppaa kun lämmöt alkaa kivuta yli 900 asteeseen. Ei vara venettä kaada, nykyiseenkiin pakosarjaan tulee niin pakopaineet kuin pakolämmöt mittaava moottori.
Karu on kyllä tuo monttu tuossa keskellä mäntää, ja varmaan huono verrata männän koloja Raptecin mäntiin kun siellä edes oli tehoja ihan kunnolla, saatiinko tätä vielä kukkumaan kunnolla ennen tuota männän "irtautumista"?
Karu on kyllä tuo monttu tuossa keskellä mäntää, ja varmaan huono verrata männän koloja Raptecin mäntiin kun siellä edes oli tehoja ihan kunnolla, saatiinko tätä vielä kukkumaan kunnolla ennen tuota männän "irtautumista"?
Re: Tuutteron 190 Purku
kyllähän tällä nyt se kaks viikkoa on ajeltua aiva jokapäivästä ajelua. Sain aiva kaikinpuolin toimimaan.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: Tuutteron 190 Purku
Siltähän tuo näyttää, luulisi vaan hiukan pitempään toimivan jos kaikki ok ja niinkuin pitää. Tai sitten on ollyt jotain todella outoa koneessa/asennuksessa? Oliko tosiaan nuo kiertokangen yläpäät missä kuosisssa? itselä meni holkit vaihtoon kun ei kehtaa männistä helmoja revityttää irti vauhissa 35euron takia. ja oli niissä kyllä hiukan yli toleranssin välyksetkin. Koneistajan mukaan nopeasti venäyttää silmät soikeeksi kun saa alkuvälykset.
Re: Tuutteron 190 Purku
mistä tuo imusarja tuli? on nimittäin aika saman näköinen mikä minulla joskus oli
itse tosin hajotin kakkosen kangen

itse tosin hajotin kakkosen kangen

w201 om605
Re: Tuutteron 190 Purku
tuossa olisi konetta:http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=36828
w201 om605
Re: Tuutteron 190 Purku
se on laittamas tuota mottia omekaan
mutta viestillä selviää varmaan,onko viä myynnis.siitä on oma topikki mesellä
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
tossa,kuulostaa kohtuu siitokselta
mutta mukava kun joku askartelee tommosta tekniikan vaihtoa 


http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
tossa,kuulostaa kohtuu siitokselta


Re: Tuutteron 190 Purku
TUUTTERO kirjoitti:Muistin väärin se oli pettäny keskimmäisestä reijästä.
Pari kuvaa
[ http://i631.photobucket.com/albums/uu38/tuutero_2009/lpl002.jpg ]
Ja terveiset ö-pohjasta
[ http://i631.photobucket.com/albums/uu38/tuutero_2009/lpl001.jpg ]
tämä näyttää hyvinkin tutulle räjähdykselle




Re: Tuutteron 190 Purku
Keltsi kirjoitti:se on laittamas tuota mottia omekaanmutta viestillä selviää varmaan,onko viä myynnis.siitä on oma topikki mesellä
![]()
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
tossa,kuulostaa kohtuu siitokseltamutta mukava kun joku askartelee tommosta tekniikan vaihtoa
Tuosta koneesta yritin saada herraa kiinni mutta ei saanu
Edit. Pitänee tilata seuraavaan myllyyn tuo vesiruiskutus laite dewilbliss kö se merkki ny oli mitä katuauto myi. vesi ny ilmasta on niin sillä oo niin väliä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
Sinne pittää sitten sotkea 30-50% metanolia sekaan että saa kaiken hyödyn irti. Kyllä se vesikin siellä mukavasti jäähyttää mutta metanolilla sen eron huomaaTUUTTERO kirjoitti:Edit. Pitänee tilata seuraavaan myllyyn tuo vesiruiskutus laite dewilbliss kö se merkki ny oli mitä katuauto myi. vesi ny ilmasta on niin sillä oo niin väliä.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 Purku
Katuautolta sanottiin että yli 50% ei saa olla kun sitten se on jo palavaa nestettä eikä se ole tarkotus. 30% se kuitenkin suositteli.veskola kirjoitti:Kuulemma yli 30% ei kannata olla dieselissä ?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 Purku
Ni semmosia palavia nesteitä ei taida olla järkevää puristella 1:22 suhteen paineessa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Tuutteron 190 Purku
pelkkä vesi kuitenkin sitoo lämpöä kaikkein parhaiten
mikä kai on vesiruiskutuksen perimmäinen idea... metanoli on lähinnä mukana jäätymisen estoaineena...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Tuutteron 190 Purku
Kyllä se metanoolilla jäähtyy paremmin ja tehoakin tulee selvästi enemmän kun siinä metanolissa on niin paljon happea. Talvella noita vesiruiskuja ei pahemmin tarvihe niin ei se jäätymisenestoaineena ole vaikka se siihenkin kävis.napa kirjoitti:pelkkä vesi kuitenkin sitoo lämpöä kaikkein parhaitenmikä kai on vesiruiskutuksen perimmäinen idea... metanoli on lähinnä mukana jäätymisen estoaineena...
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 Purku
Vielä oman tuumauksen ajattelin todeta kun euroopas tullu kierrettyä veto kisoja niin siellä metku koneis lohkot kuivina ja kannet kans että kyllä se metanoli itsessään siis jonkin verran jäähdyttää..
Re: Tuutteron 190 Purku
tämä nyt ei taas varsinaisesti liity vesiruiskutukseen, jos metanolia käytetään polttoaineenaVompsteri kirjoitti:Vielä oman tuumauksen ajattelin todeta kun euroopas tullu kierrettyä veto kisoja niin siellä metku koneis lohkot kuivina ja kannet kans että kyllä se metanoli itsessään siis jonkin verran jäähdyttää..

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Tuutteron 190 Purku
ei varmaan sydäntalvella tarvita... ainakaan autossa, mutta se mistä nuo vesi/metanoliruiskut on saaneet alkunsa, eli lähinnä 2 maailmansodan aikaiset lentokoneet, niin niissä metanolilla oli erittäin oleellinen osa järjestelmän toimivuuden kannalta, arvaat varmaan, että kesähelteilläkin voi tuolla ylempänä olla hieman viileämpää ja olisi ollut ikävää jos gyntterin mersu olis "vetänyt jäähän" juuri kesken kiivaimman ilmataistelun...Siekkinen kirjoitti:Kyllä se metanoolilla jäähtyy paremmin ja tehoakin tulee selvästi enemmän kun siinä metanolissa on niin paljon happea. Talvella noita vesiruiskuja ei pahemmin tarvihe niin ei se jäätymisenestoaineena ole vaikka se siihenkin kävis.napa kirjoitti:pelkkä vesi kuitenkin sitoo lämpöä kaikkein parhaitenmikä kai on vesiruiskutuksen perimmäinen idea... metanoli on lähinnä mukana jäätymisen estoaineena...
ja onhan vedessäkin "happea" ja loput sitten vetyä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Tuutteron 190 Purku
On vedessäkin mutta metanolissa melkein puolet. En sitten tiedä johtuuko se tuosta metanolin hapesta vai siitä että se jäähdyttää paremmin mutta metanolin kanssa on selvä tehoero verratuna pelkkään veteen. Eikä se metanolipohjanen lasinpesuneste maksa kun alle 2euroa litranapa kirjoitti:ja onhan vedessäkin "happea" ja loput sitten vetyämutta ei ne saa osallistua palotapahtumaan varsinaisesti, vesiruiskun idea on JÄÄHDYTTÄÄ, ei tuoda lisää palotapahtumaan osallistuvia aineita...

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 Purku
älä sekoita nyt 2 eri asiaa... vesi/metanoliseoksella saadaan kai paremmin tehoja, mutta puhdas vesi jäähdyttää paremmin, koska veden ominaislämpökapasiteetti on 2x parempi, mitä metanolilla... siitä ei kai alettu vääntämään, kummallako saadaan enemmän tehoja, vaan kumpiko hoitaa alkuperäisen tarkoituksensa paremmin, eli jäähdytyksen...Siekkinen kirjoitti:On vedessäkin mutta metanolissa melkein puolet. En sitten tiedä johtuuko se tuosta metanolin hapesta vai siitä että se jäähdyttää paremmin mutta metanolin kanssa on selvä tehoero verratuna pelkkään veteen. Eikä se metanolipohjanen lasinpesuneste maksa kun alle 2euroa litranapa kirjoitti:ja onhan vedessäkin "happea" ja loput sitten vetyämutta ei ne saa osallistua palotapahtumaan varsinaisesti, vesiruiskun idea on JÄÄHDYTTÄÄ, ei tuoda lisää palotapahtumaan osallistuvia aineita...
sitä on tosin nykyään vaikeampi löytää mutta noissa isoissa kauppakeskuksissa tuntuu olevan.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Tuutteron 190 Purku
Eipä nuo lämmöt tunnu sen enempää nousevan kun pelkällä vedellänapa kirjoitti:älä sekoita nyt 2 eri asiaa... vesi/metanoliseoksella saadaan kai paremmin tehoja, mutta puhdas vesi jäähdyttää paremmin, koska veden ominaislämpökapasiteetti on 2x parempi, mitä metanolilla... siitä ei kai alettu vääntämään, kummallako saadaan enemmän tehoja, vaan kumpiko hoitaa alkuperäisen tarkoituksensa paremmin, eli jäähdytyksen...Siekkinen kirjoitti:On vedessäkin mutta metanolissa melkein puolet. En sitten tiedä johtuuko se tuosta metanolin hapesta vai siitä että se jäähdyttää paremmin mutta metanolin kanssa on selvä tehoero verratuna pelkkään veteen. Eikä se metanolipohjanen lasinpesuneste maksa kun alle 2euroa litranapa kirjoitti:ja onhan vedessäkin "happea" ja loput sitten vetyämutta ei ne saa osallistua palotapahtumaan varsinaisesti, vesiruiskun idea on JÄÄHDYTTÄÄ, ei tuoda lisää palotapahtumaan osallistuvia aineita...
sitä on tosin nykyään vaikeampi löytää mutta noissa isoissa kauppakeskuksissa tuntuu olevan.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 Purku
silloin systeemi on sopivasti "oikein ylimitoitettu"... mutta riittävästi ahtoja nostettaessa, vesi/metanoliseoksella alkaa jossain vaiheessa huomata, että ahtolämmöt ei pysy enää kurissa, kuten pelkällä vedellä... no, ehkä dieseleissä käytetyllä n. 30 % (max.) seoksella ei niin voimakasta eroa saada aikaan, kuin bensakoneiden yleisellä 50/50 seoksellaSiekkinen kirjoitti:
Eipä nuo lämmöt tunnu sen enempää nousevan kun pelkällä vedellä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."