W201 alkuperäinen 2,5TD moottori ja koppa. Suunnitelmissa tilalle OM605 ja tehoja n. 300hp. Mitä muutoksia on porukka joutunut tekemään leiman eteen? Alustan osia, jarrut ym?
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Mallia W201 ei saa leimattua 300 hv teholle. Maksimiteho on 244 hv (180 kW) ja tällöin pitää alustan ja jarrujen vastata 16V-malleja ja omamassan pitää olla vähintään 1260 kg.
tomant kirjoitti:Mallia W201 ei saa leimattua 300 hv teholle. Maksimiteho on 244 hv (180 kW) ja tällöin pitää alustan ja jarrujen vastata 16V-malleja ja omamassan pitää olla vähintään 1260 kg.
tomant
Juu no siis paperitehoa en nyt tarkoittanut tuolla 300hv:lla. Mitenkäs paljon eroaa tuo 16V tuosta 2,5TD:n alustasta ja jarruista.
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Luoti kirjoitti:...Mitenkäs paljon eroaa tuo 16V tuosta 2,5TD:n alustasta ja jarruista.
Todennäköisesti takajarrut kelpaavat sellaisenaan ja etujarrut, etunavat, jouset ja vakaajat menevät uusiksi. Allekirjoituksen linkistä löytyy lisätietoa bensamersun muutoskatsastuksesta vuonna 2009, mistä voi olla hyötyä 2,5-litraisen turbodieselinkin katsastuksessa. Viime kädessä katsastusmiehen ammattitaito ja asenne ratkaisevat.
moron. mitä muutoksia tekniikka puoles joutuu tekee jos nakkaa 2.5D tilalle om605 koneen turbolla? autona on w201 mallia 1987 sopiikoo orkkis lootaan? entä sähkötyöt? onko tuos normi rivipumppu vai commonrail? en oo diesel expertti xD
EDIITTIÄ passaako ton 602 lohkoon tuo uudempi monivena kansi?
mekaanisella pumpulla. (vai oliko 605 jos sähkömekaaninen pumppu?) ei ainakaa mitään commonraileja oo noissa koneissa. ne on vasta CDI malleissa. moottorit käy vaihdelaatikoihin päikseen. sähköt menee varmaan aika lailla päikseen. kannen käymisestä en ole varma, mutta sen hyödystä vähän niin ja näin. 602:sta saa niin paljon tehoa kummalla kannella tahansa, että koneen saa rikki. jos moniventtiili kannen tahtoo, niin melkein moniventtiilisen alakertakin. sitten kestää kuormittaakkin sopivasti.
Moniventtiilin kansi vaatii moniventtiilin männät, joten mitään 602/605 sekoitusta ei kannata alkaa tekemään. Mekaaninen ruiskutuspumppu vanhasta 602 koneesta niin pitäisi olla helpohko paketti tehdä.
Mikäli se alkuperäinen 602 oli vapari niin siinä oleva laatikko ja kytkinhän se sitten on heikko lenkki, mutta ellei nyt ihan mahdottomia siitä ruuvaa pihalle niin ei muuta kun paikalleen.
Mites ootte automaattilaatikon ohjaukselle tehny kun vakipumpusta ruuvattu syöttö täysille niin ei saa enää siitä modulaattorista vaihtoja kireemmäks. Kun ottaa alipaineletkun irti niin on vaihdot vähä turhan kovia. Ja on vaparista turbotettu.
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
laatikon kylkeen menevän letkun päässä on alipaine mokkula jossa kumi hattu niin sen alla on t-muotoinen meisseli niin sitä vaikka kierros tai pari niin rupeaa vaihteet vaihtumaan.
tai alipaineen tilalle ahtopaine renkaat ulahtaa kun vaihtaa kuivalla asfaltinna
Juujuu on kyl painetta nostettu laatikon kyljestä iha tarpeeks.. Mutta kun haluais siihen vaihtoon vähä pehmeyttä kun nyt se lykkää sen vaihteen "väkisin" että varsinkin pienellä kaasulla oikein pamahtaa vaihde sisään.. Täyskaasulla kylläki iha ok mutta ei tolla viittis koko aika täysiä ajaa. Se vaihtaa alipaineen kans sen vaihteen sillee ku manuaalis luistas kytkin vaihdossa. Ja tosiaa iliman alipainetta turhan kisasesti!
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Sehän rajottaa mutta sitäkin voi muokata. Ota se mötikkä irti ja nippase sieltä ne muoviset nipsut poikki mitkä rajottaa sitä kääntymistä. Ei tarvii purkaa koko palikkaa. Huomaat kyllä mitä tarkotan kun tutkit sitä hetken. Sitten voit säätää siitä vaihdot pehmeämmälle.
Kannattaakos laittaa vaparin vai turbollisen nokat tollasee jotenki viritettyyn OM605:een? Jotai tornaria kuullu et ois vaparin nokissa nostoa enemmän(?)
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Eli 95vm w202:een menossa/tulossa 606 ja kroonisen rahapulan lisäksi meikäläiselle suodun heikon sähköopin johdosta kysyn täältä että onnistuuko miten pitkälti tuon 606:n naittaminen vähästen sähköjen puolesta tuohon 202:seen. Mekaaninen pumppu tietty tässä 606:ssa ja 202 on alunperin m104 bensa mutta meinasin lähinnä joutuuko mittaristo tai virtalukkoa vaihtaa? Että saako mitenkään pelaamaan vaihtamatta? 202:ssa vielä ajonesto.
Eli 95vm w202:een menossa/tulossa 606 ja kroonisen rahapulan lisäksi meikäläiselle suodun heikon sähköopin johdosta kysyn täältä että onnistuuko miten pitkälti tuon 606:n naittaminen vähästen sähköjen puolesta tuohon 202:seen. Mekaaninen pumppu tietty tässä 606:ssa ja 202 on alunperin m104 bensa mutta meinasin lähinnä joutuuko mittaristo tai virtalukkoa vaihtaa? Että saako mitenkään pelaamaan vaihtamatta? 202:ssa vielä ajonesto.
Mitäs Siekkinen noille laatikoille tekee
mulla tossa superturbossa on siekkisen automaatti kuulemma joku EVO versio mitä meinaa? Ja miten ovat sen sport/economy nappulan toiminnan säätäneet
Laatikossahan ei ole mittää vikaa terävästi vaihtaa jne..mut hiljases ajos vaihtaa kaikki putkee kylilläkin menee melkein het vaihteet neloseen asti, pystyykös sitä hienosäätää?
oldsmobile_83 kirjoitti:Mitäs Siekkinen noille laatikoille tekee
mulla tossa superturbossa on siekkisen automaatti kuulemma joku EVO versio mitä meinaa? Ja miten ovat sen sport/economy nappulan toiminnan säätäneet
Laatikossahan ei ole mittää vikaa terävästi vaihtaa jne..mut hiljases ajos vaihtaa kaikki putkee kylilläkin menee melkein het vaihteet neloseen asti, pystyykös sitä hienosäätää?
Mikäköhän tätä siekkisen lootaa vaivaa kun antaa happee koneel ni 2 vaihde jää liian pitkäks aikaa päälle enne kolomlsta
Tekee vaan pahaa ku kone kiertää 6500 eikä heitä isompaa sisää, laukee koko kone viäl
Varmaa 2-3 sekuntia ainakin kestää ennenku heittää kolmosen