tuikku kirjoitti:No onko siihen, tai käytättekö te jonkinlaista nyrkkisääntöä siitä, minkä verran se todellinen syöttö täytyy olla sitten suuremmalla.
Vai sääteleekö mm. nämä superturboilijat sitä ihan perstuntumalta.
On sitä jonkin näköinen näppituntuma kuinka paljon penkissä pitää syöttöä säätää millekin tehoille. Lopullinen teho sitten tietenkin riippuu, kuinka paljon polttoainetta loppujen lopuksi moottori polttaa.
Nyt täytyy kuitenkin muistuttaa, että penkissä saatava lukema ei ole täysin sama mitä moottoriin menee, johtuen mm. koepenkissä ja autossa käytettyjen suuttimien ja polttoaineen eroista. Hirveän suurista eroista ei kuitenkaan ole kyse.
tuikku kirjoitti:Luulisitko, että tuo kaavasi pätee yös cdi-koneissa.
Niissäkin nimittäin loppujen lopuksi säädellään millilitroja.
Kyllähän tuon pitäisi käydä vaikka bensakoneeseen, täytyy vain tietää hyötysuhde ja
poltettu polttoainemäärä. Niin ja bensan tiheys on eri kuin naftan, tosin ketä se kiinnostaa

.