om606:n turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

om606:n turbo

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

mitäpä superturpo asiantuntijat ovat mieltä onko schwitser S2B liian pieni
(55mm pakoratas) tuohon 24 venttiiliseen?
oliskohan viisainta siirtyä suoraan holset hx 40:seen?
ja tottakai puhutaan 7mm:n elementtisestä pumpusta.
haluaisin sellaisen mukavasti vääntävän käyttöauton , en ole viemässä päänahkoja keneltäkään , jos tavotteena olis vaikka 300 hyvin käyttäytyvää hepoa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ehkä se 55:nen juuri 300 hv tehoilla menettelee, mutta parempi olisi 60 mm pakopesä, lähtee kivasti jo mukaan eikä heti ahdista.

Kysyppä Ajarolilta heidän vanhaa Garrettia.....
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Kyllä siinä monelle tulee yllätys, kun W123 painaa kiihdytyksessä ohi. :twisted:

Onnea uudelle W123/OM606-SUPERTURBO -projektille, annahan sitte tilanne katsausta homman edistyessä. :D
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

Joo voi moni kokee aika yllätyksen ku 123 poistuuu paikalta... :lol: voi tuo oma jäädä aika kauas. vaikka justiin kävin hakemassa pumpun. mielenkiintoinen rojekti. :shock:
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

matti_h kirjoitti:Joo voi moni kokee aika yllätyksen ku 123 poistuuu paikalta... :lol: voi tuo oma jäädä aika kauas. vaikka justiin kävin hakemassa pumpun. mielenkiintoinen rojekti. :shock:

tuskin on aito , kopiopumpun...luulisin
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Liekkö noissa vielä patenttia hajettuna... Bossi lukkee kyljessä.

Onhan tuo moniventtiilisyyskin kopioitua.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

stonehead kirjoitti:
matti_h kirjoitti:Joo voi moni kokee aika yllätyksen ku 123 poistuuu paikalta... :lol: voi tuo oma jäädä aika kauas. vaikka justiin kävin hakemassa pumpun. mielenkiintoinen rojekti. :shock:

tuskin on aito , kopiopumpun...luulisin
toinen tykkää tytöstä ja toinen äidistä........... :evil:
eli asioista voi olla montaa mieltä!!! :idea:
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

mutta aito on aito.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

:P Ja toimivampi :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

Kaurmi kirjoitti::P Ja toimivampi :!:
ihan sama asia kun että oma mersu on aina parempi kun naapurin... :!:
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kyllä oudolta tuntuu et ennakotkin pitää muualta kysellä ettei pumpun tekijä niitä kerro :?: Aito tekijä kyllä laittoi kirjalliset ohjeet ennakolle .
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä on löytynyt ohjeet ja tuotteen jälkimarkkinointi on ensiluokkaista :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

Aki P kirjoitti:Kyllä on löytynyt ohjeet ja tuotteen jälkimarkkinointi on ensiluokkaista :wink:
Juuri näin! :wink:
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No kirkkain silmin voin sanoa että Mynän jälkimarkkinoinnista ei todellakaan ole mitään pahaa sanomista. Päin vastoin, heidän oma harrastuksensa mm. W210 Superturbon kanssa ja pitkä kokemus pullinkivehkeiden pumppujen teossa antaa todella vahvan tietämyksen näistä peleistä.

Monesti on soiteltu ja neuvoa / ideoita kyselty, eikä ikinä ole jäänyt vastaus saamatta 8) Oikeastaan se on se osoite jonne tulee äärimmäisessä hädässä soitettua, niin kova on meikäläisen luottamus kyseisen pajan tietotaitoon.

PP:stä en tiedä, joten en voi kommentoida, varmasti osaavat pumpun säätää sielläkin.
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

Mauri H. kirjoitti:No kirkkain silmin voin sanoa että Mynän jälkimarkkinoinnista ei todellakaan ole mitään pahaa sanomista. Päin vastoin, heidän oma harrastuksensa mm. W210 Superturbon kanssa ja pitkä kokemus pullinkivehkeiden pumppujen teossa antaa todella vahvan tietämyksen näistä peleistä.

Monesti on soiteltu ja neuvoa / ideoita kyselty, eikä ikinä ole jäänyt vastaus saamatta 8) Oikeastaan se on se osoite jonne tulee äärimmäisessä hädässä soitettua, niin kova on meikäläisen luottamus kyseisen pajan tietotaitoon.

PP:stä en tiedä, joten en voi kommentoida, varmasti osaavat pumpun säätää sielläkin.
Joo tiedän että kyseisellä pajalla on pitkä kokemus pullinki vehkeiden pumppujen teosta enkä ko. pajaa epäile. tietoa ja taito varmasti löytyy moneen asiaan. Mutta kyllä pp llä osataan myös pumppu laittaa.. ei kyllä tuosta omasta pumpusta ole pahaa sanomista. hyvin käy ja vetää ja niinhän sen täytyykin pelata kun on isommat uudet elementit ja muutenkin pumppu säädetty. että semmosta tällä kertaa...
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Oli jossain thredissä juttua tuosta kylmäkäynnistysäänestä isommilla tapeilla. Nyt oikein kuuntelin tuota, kun laitoin auton käymään 3 viikon seisomisen jälkeen. Mielestäni se mynäpumppu kävi kuten vakio...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei todellakaan tarkoita sitä ,että Mynä olisi missään mielessä huono tai kokematon ja etteikö olisi jopa edelläkävijä. Mutta ei sekään Jumala ole...

Täällä maassa tuskin tarvii kenenkään kysyä keneltäkään, jos haluaa Dieselpajan pistää pystyyn ja työtä on varmasti sillä alalla ihan jokaiselle joka vaan siihen edes jollainlailla kykenee. Ihmiset/ insinöörit sen pumpun on tehneet uutenakin.

Jokainen käyttäkööt pumppunsa siellä missä haluaa ja parhaalta tuntuu. Oma pumppu on PP:n tekemä ja tuntuuhan tuolta soppaa irtoavan ja ei voi moittia mukavuuttakaan. Ja jos tuntisin Mynän miehet ja asustelisin siellä päin, niin varmaan veisin sinne.

Turha kait tuommosesta on isojen miesten itkeä!
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

Aki P kirjoitti:Ei todellakaan tarkoita sitä ,että Mynä olisi missään mielessä huono tai kokematon ja etteikö olisi jopa edelläkävijä. Mutta ei sekään Jumala ole...

Täällä maassa tuskin tarvii kenenkään kysyä keneltäkään, jos haluaa Dieselpajan pistää pystyyn ja työtä on varmasti sillä alalla ihan jokaiselle joka vaan siihen edes jollainlailla kykenee. Ihmiset/ insinöörit sen pumpun on tehneet uutenakin.

Jokainen käyttäkööt pumppunsa siellä missä haluaa ja parhaalta tuntuu. Oma pumppu on PP:n tekemä ja tuntuuhan tuolta soppaa irtoavan ja ei voi moittia mukavuuttakaan. Ja jos tuntisin Mynän miehet ja asustelisin siellä päin, niin varmaan veisin sinne.

Turha kait tuommosesta on isojen miesten itkeä!

saadaanpahan ainakin kiivasta keskustelua aikaseksi, jos ei muuta :shock:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

No näin :D

Mutta hyvin on ainakin täälläpäin tultu toimeen keskenään,oli kumpi pumppu tahansa...
Joku mersupurkaamo??
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja matti_h »

Aki P kirjoitti:No näin :D

Mutta hyvin on ainakin täälläpäin tultu toimeen keskenään,oli kumpi pumppu tahansa...
Näinpä!! sama periaate kummassakin.....
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Joo mutta ei kai niitten takia kukaan tapellu ookkaan :?:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

Kyllä siinä oli puukkohippaset lähellä, kun Vil_Ma kävi Akin pajalla. Siinä kyydissä ois alkanu heikompia hirvittään.
w201 190D
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

No se on vaan mukavaa kun on pientä vipinää :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

perttu_n kirjoitti:Kyllä siinä oli puukkohippaset lähellä, kun Vil_Ma kävi Akin pajalla. Siinä kyydissä ois alkanu heikompia hirvittään.
No vähä siinä Perttua peloteltihin ku ei oo tuota turpua vielä laittanu :twisted:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Joopa joo ja pientä harkintaa kehissä että mitä jännää tekis on vaan tuo mutkalampi tuossa 15km päässä joten mut jospa vielä kattelis ja kuuntelis miten homma pelaa...pp-dieselissä on ollut kohtuu nopeata toimintaa...ja mynään on niin pirun pitkä matka... ja ootattaa pitkään...mut jos se sitten kannattaa... mut kun on talvi ja liukasta mitä tekee teholla ja kesällä ei autoilu kiinnosta voi mopoilla ja mopot kulkee kun on tarpeeksi kuutiota...
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Juu nyt on hyvä keli pyörä ei pidä yhtään aika tarkkaan ajeltava on rakenneltu turbo tosi tarpeen :?: Kun vaan ajelee pinta kaasulla :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Ja meiän iskä on vahvempi ku teiän :lol: Kumpaankohan oman pumpun veis. Jaa-a mynämäki taitaapi olla pp:tä hiukan lähempänä :roll: . Vai vetäiskö mustanhevosen ja veis sen johonki muualle :shock: .

Muutens, minkäs takia nuo isoimmat elementit on juuri 7mm:siä. Eikö isompia saa, vai onko tuo joku optimi koko. Ja jos puuhailee käyttöautoa, ni oisko pienemmät elementit järkevämpi vaihtoehto kuin nuo 7mm.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Niin kertokaas, kun minulle ainakaan ei ole vielä selvinnyt. Onko ne Mynä-pumput niin PP-pumppuja parempia että ne välttämättä pitäisi aina teettää siellä? Onko jollain pistää dynolappuja/käytännön kokemuksia pumppujen eroista. Tuntuuhan nuo parisataset kulkevan PP:n pumpullakin...
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kyllä ne kaikilla toimii . Ompahan vähän saatu puhetta aikaiseksi.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Joo sitä minä vähän aattelinkin :)
Vastaa Viestiin