w201 m119 V8
Re: w201 m119 5.0 V8
Moro!
Aiemmin jo mainittiin ASD:n n. 30 baaria. Pumppu tuottaa tosiaan suuremmankin paineen (voi tarvita sitä jousituksessa) mutta ASD-venttiili rajoittaa lukossa käytettävän paineen 33 baariin: http://www.w124performance.com/service/ ... 2-0501.pdf (sivu 24). Ei varmaan kannata paljon sitä suurempaa painetta käyttää.
Itselläkin pitäisi jaksaa värkätä omaan E 500:een H-putki tai vastaava – joku edellisistä omistajista oli korvannut yhteisen keskivaimentimen kahdella erillisellä putkella. Pakoäänet ovat tosiaan vähän hassun kuuloiset.
t.
Risto
Aiemmin jo mainittiin ASD:n n. 30 baaria. Pumppu tuottaa tosiaan suuremmankin paineen (voi tarvita sitä jousituksessa) mutta ASD-venttiili rajoittaa lukossa käytettävän paineen 33 baariin: http://www.w124performance.com/service/ ... 2-0501.pdf (sivu 24). Ei varmaan kannata paljon sitä suurempaa painetta käyttää.
Itselläkin pitäisi jaksaa värkätä omaan E 500:een H-putki tai vastaava – joku edellisistä omistajista oli korvannut yhteisen keskivaimentimen kahdella erillisellä putkella. Pakoäänet ovat tosiaan vähän hassun kuuloiset.
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: w201 m119 5.0 V8
Kiitoksia vielä varmistuksesta! Kyllä siihen joku pumppu pitää rakennella. Mekaaninen tai sähköinen.Roisto kirjoitti: ↑Ke 10.11.2021 19:10 Moro!
Aiemmin jo mainittiin ASD:n n. 30 baaria. Pumppu tuottaa tosiaan suuremmankin paineen (voi tarvita sitä jousituksessa) mutta ASD-venttiili rajoittaa lukossa käytettävän paineen 33 baariin: http://www.w124performance.com/service/ ... 2-0501.pdf (sivu 24). Ei varmaan kannata paljon sitä suurempaa painetta käyttää.
Itselläkin pitäisi jaksaa värkätä omaan E 500:een H-putki tai vastaava – joku edellisistä omistajista oli korvannut yhteisen keskivaimentimen kahdella erillisellä putkella. Pakoäänet ovat tosiaan vähän hassun kuuloiset.
t.
Risto
Ja joo kyllä se ihan aiheellista on saada pakopulssit sekoittumaan

Re: w201 m119 5.0 V8
Rattiakselin liiallisen liikkeen sain kuriin laittamalla rattiputken alapäähän tukilaakerin. Ja mikäs sen parempi kuin w201 kardaanin tukilaakeri
Tuntuma koheni huomattavasti ja tehostuksen kanssa ohjaus toimii varmasti hyvin, ristikkonivelen jyrkästä kulmasta huolimatta.







Re: w201 m119 5.0 V8
Teinpäs pienoisen löydön viikonloppuna..

Recarot tuli torissa vastaan niin pakko oli käydä pois, hintakin oli mallia edullinen. Kuskin penkki siis lippulaivamalli CSE, muistipaikoilla ja melkolailla priimakuntoinen. Apparin penkki ilmeisesti LX-C ja tähän joutuu istuinosan päällisen uusimaan. Nyt vaan pitäisi saada ovipahvit ja takapenkki, jotka täsmäis värimaailmaan.


Recarot tuli torissa vastaan niin pakko oli käydä pois, hintakin oli mallia edullinen. Kuskin penkki siis lippulaivamalli CSE, muistipaikoilla ja melkolailla priimakuntoinen. Apparin penkki ilmeisesti LX-C ja tähän joutuu istuinosan päällisen uusimaan. Nyt vaan pitäisi saada ovipahvit ja takapenkki, jotka täsmäis värimaailmaan.
Re: w201 m119 5.0 V8
Saako tuon ohjausakselin alapäätä vielä säädettyä siten että ristinivelet on 90 asteen vaiheessa? Pyörimisnopeus pysyisi paremmin tasaisena. Voi tietysti olla että olet jo homman testannut ja tuo asento on optimi.
300SL-24 '92, 300CE ´90, 190E '88 MR
Re: w201 m119 5.0 V8
Saa kyllä säädettyä, on liukuva tuo booriosa. Itseasiassa tätä juuri mietin, että mikä mahtaa olla optimaalinen asento

Alunperin tuo ooppelin akseli oli nimittäin noin niinkuin kuvassa näkyy, eli ristikot 45 astetta toisiinsa nähden...?
Re: w201 m119 5.0 V8
Ei se kuskinpenkkikään tarkemmin katsottuna nyt ihan priima ollut. Hiiri oli käynyt pehmusteissa evästelemässä ja osa säädöistä toimi aika nihkeästi, osa ei ollenkaan. Joku oli kaatanut kaakaot tai kahvit katkaisijoiden päälle, niin ihmekkös tuo. 


Putsailujen ja herkistelyn jälkeen sainkin kaikki säädöt pelaamaan ja toppauksesta sain askarreltua ihan hyvän.


Apparin penkki menee verhoiluun jossain vaiheessa kun rahatilanne sallii. Rahasta puheenollen; sitä tuli viikonloppuna tuhlattua... Nimittäin korisarjan laitoin tilaukseen, saa nähdä mitä sieltä tulee



Putsailujen ja herkistelyn jälkeen sainkin kaikki säädöt pelaamaan ja toppauksesta sain askarreltua ihan hyvän.


Apparin penkki menee verhoiluun jossain vaiheessa kun rahatilanne sallii. Rahasta puheenollen; sitä tuli viikonloppuna tuhlattua... Nimittäin korisarjan laitoin tilaukseen, saa nähdä mitä sieltä tulee

Re: w201 m119 5.0 V8
Hyvät jakkarat tähän autoon
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: w201 m119 5.0 V8
Tekstiilipesurilla voisi saada jotain parannusta vänkärin jakkaraan.
Re: w201 m119 5.0 V8
Ei siihen paljoa saanut... Hinkkasin jo pitkän aikaa tekstiilipesurilla, mutta istuinosasta on kangas kulunut puhki. Selkänojan tahrat sain pois mutta sekin kangas on niin kulunutta, että sävyero uuteen kankaaseen on liian huomattava. Onko jollain tietoa, saako tuota Recaron Monza Grey kangasta mistään kotimaasta? Australiasta näköjään saa palasen joka riittäisi melkein kahteen jakkaraan, 200€ hintaan tosin

Re: w201 m119 5.0 V8
Kuopiosta kl partnerilta kannattaa ainakin kysellä
.

W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: w201 m119 5.0 V8
Koekasausta ja pieniä parannuksia on tullut viimeaikoina tehtyä. Auton ajokuntoon saattaminen onkin jo hyvällä mallilla. Jarruputket väänsin kuparinikkelistä ja ihan siistithän niistä tuli.


Seuraavaksi ehkä pakoputken rakennusta ja sitten pääsis jo koeajolle


Seuraavaksi ehkä pakoputken rakennusta ja sitten pääsis jo koeajolle

- marsumersu2013
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 07.11.2013 10:20
Re: w201 m119 5.0 V8
Mukava seurailla kun tuntus edistyvän hienoa tahtia!



Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Re: w201 m119 V8
Mukava kuulla


Re: w201 m119 V8
Ratti saapui Bulgariasta. Yllättävän laadukkaan oloinen, vaikka onkin vähän kebabtuninki ja hintakin oli mallia halpa. Varmasti jakaa mielipiteitä ja pussihousut lepattelee, mutta omaan silmään siisti ja tähän autoon sopiva. Eikä ole taas ihan jokasella vastaantulijalla samalaista
"jalopuu" näyttää kuvissa vaaleammalta kuin mitä on.




Re: w201 m119 V8
Tästä tulee kyllä varmasti hyvännäköinen kokonaisuus sisältä ja ulkoa. Ratissakin pientä sporttisuutta yhdistettynä jalopuun tuomaan pieneen "ylellisyyteen" vaikka kyllä tuosta halpuus vähän huokuukin
Tuleeko auton väri vaihtumaan?

W124 300E-24 -89
W201 2.6 -89
W201 1.8 -93
W201 2.6 -89
W201 1.8 -93
Re: w201 m119 V8
Näillä näkymin pysytään mustassa. Tosin korisarjan maalauksen yhteydessä värin vaihtokaan ei iso homma olisi

Re: w201 m119 V8
Eilinen pajotettu aamuyöhön, tai no oikeastaan aamuun asti pakoputken tekohommissa. Otin vannesahan vuokralle viikonlopuksi, niin ei tarvinnut rälläkän kanssa pelleillä. On se ilo tehdä kun on vehkeet











Re: w201 m119 V8
On kyllä siistiä jälkeä perhana vie.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: w201 m119 V8
On hieno rööri ja hyvä että on yhdistetty puoliskot heti alussa. Itse olisin laittanut isomman keskivaimentimen, mutta toisaalta tähänhän oli tulossa korisarja.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: w201 m119 V8
Ja vetää saumat. Siinä onkin hommaa tehdä se niin ettei putki vetele. Sen takia itse yleensä vedän saumat hyvinkin nopeeta ennenkuin taas etenen.
Btw... Mites liitokset pakosarjoihin? Teetkö itse vai kuinka?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: w201 m119 V8
Nojoo, tuossa ei jäänyt rakoja kyllä yhtään niin toivottavasti ei paljoa vetele. Ja pakosarjan liitokset teen itse. Prässillä kartio, hitsitäpit toppariksi ja sopivat laipat pitää vielä hommata.MouTine kirjoitti: ↑Ma 24.01.2022 10:31Ja vetää saumat. Siinä onkin hommaa tehdä se niin ettei putki vetele. Sen takia itse yleensä vedän saumat hyvinkin nopeeta ennenkuin taas etenen.
Btw... Mites liitokset pakosarjoihin? Teetkö itse vai kuinka?
Re: w201 m119 V8
Valtavan paketin toi posti tänään. Melkein ajallaan ja kaikki osat ehjänä, ihme kyllä


Ihan laadukkaan olonen setti, tosin istuminen ei kovin loistava. Eli paljon on työtä että saa leivottua kaikki kohdalleen, mutta kyllä siitä vaan hyvännäkönen tulee. Mitäs mieltä raati on, jatkoon vai ei jatkoon?






Ihan laadukkaan olonen setti, tosin istuminen ei kovin loistava. Eli paljon on työtä että saa leivottua kaikki kohdalleen, mutta kyllä siitä vaan hyvännäkönen tulee. Mitäs mieltä raati on, jatkoon vai ei jatkoon?




Re: w201 m119 V8
Muuten hyvä
mutta taka spoileri 
Re: w201 m119 V8
Ei, mutta pääasia että omistaja tykää.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: w201 m119 V8
Kyllähän spoileri kuuluu tuohon settiin, näyttäis ilman vähän "kaljulta" 
Mielenkiinnolla seurannut hienoa projektia.

Mielenkiinnolla seurannut hienoa projektia.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: w201 m119 V8
Ilman muuta jatkoon. Ja Spoilerihan kuuluu asiaan koska kyse on EVO1 sarjasta, sellaiseksi se Mercedes sen suunnitteli. Ilman sitä tuo sarja näyttäis dorkalta.
Nyt vaan siisti viimeistely ja ulkokuori vastaamaan evoa muutenkin, eli vakio valot, maski, maalaus jne niin tästä tulee todella häijy.
Nyt vaan siisti viimeistely ja ulkokuori vastaamaan evoa muutenkin, eli vakio valot, maski, maalaus jne niin tästä tulee todella häijy.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)