W124 styling(upd:4.8 kesä kuvia )

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

Tuo letku vaihtuu heti kun saan aikaseks hankkia parempaa.
En oo vielä ratkaissut ilmanotto systeemiä, mutta jonkinlainen ohjuripelti varmaan pitää kehittää.
Kyllähän tolle hintaa tulee jos alkais laskee. Ei tota
haponkestävää tavaraakaan puissa kasva, mutta kun on suhteet kunnossa
niin kyllähän noita tekee.
Toi filtteri on ostettu http://www.hm-osatuonti.fi

-Ville
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

veemeli kirjoitti:Tuo letku vaihtuu heti kun saan aikaseks hankkia parempaa.
En oo vielä ratkaissut ilmanotto systeemiä, mutta jonkinlainen ohjuripelti varmaan pitää kehittää.
Kyllähän tolle hintaa tulee jos alkais laskee. Ei tota
haponkestävää tavaraakaan puissa kasva, mutta kun on suhteet kunnossa
niin kyllähän noita tekee.
Toi filtteri on ostettu http://www.hm-osatuonti.fi

-Ville
Onkelma on se, että filsun ei oo hyvä kastua.
Mul on nyt alumiinista semmoinen levy josta lähtee putki filsun alle, vesi jää putken pohjalle ja sieltä pienen reijän kautta pois.

Mites vaikutti kulkupuoleen, mulla vastaa kaasuun herkemmin filsun kanssa.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Kiire töissä mitätöi maalaus projektin viime perjantaina.

Uusi deadline ensi viikon lauantai.

Katsellaan
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Nyt on kylkipaffit irti ja pohjat maalattu, alkaa olla pikkainen voittaja fiilis 8)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

dodii, nyt on korisarja asennettu ja fiilis korkealla.

Korisarjassa on facelift väykyn alalippa, itse väykyn helmoista muokatut helmat ja samaisesta autosta evakuoitu takapuskimen lippa. Melko mieto sarja ja ehkä vähän villimpää ens kesäks :roll:

Maalauksessa on muutamia pahoja virheitä kuten valumia ja pohjat jäi vähän huonoksi, minusta riippumattomista syistä.

Seuraavaksi pitäis käydä sisustuksen kimppuun, uutta ämyriä ja alumiiniset ikkunan veivit ois tulossa, ostin tuossa palan peiliakryyliä ehkä siitä vois taiteilla jotain 8)


Konehuoneen asennuksia pitäis siistiä kun kerkiäis

Kuvia laitan huomenna. :wink:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Kuva
Kuva
Kuva

Siinä muutama foto, parempia ilmoja odotellessa...
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

cool :D

erottuu jo massasta noilla muutoksilla, hiton siisti !
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Hieno! Jos saan ehdottaa, niin maalaa vielä ovenkarmit mustaksi ja tummennukset ikkunoihin, tulis aika cool. 8)
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

Hyvältä näyttää, etupuskurista tuli todella tyylikäs. 8)
w201 190D
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Näyttää erittäin hyvältä. :D :D :D
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

ssdesign kirjoitti:Hieno! Jos saan ehdottaa, niin maalaa vielä ovenkarmit mustaksi ja tummennukset ikkunoihin, tulis aika cool. 8)
Kiitokset kaikille 8)

Ajattelin maalata kahvat korin väriin, mitenköhän siinä kävisi?!
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

enska kirjoitti:Ajattelin maalata kahvat korin väriin, mitenköhän siinä kävisi?!
Hyvinhän siinä käy kun on oikeanlaiset vehkeet ja työtavat. Kolot tukkoon puskurikitillä, jos tarvis. Muovipohjamaali ensin, ja pintamaalin sekaan "sopiva määrä" joustoainetta. Näin maalin pitäisi pysyä kiinni eikä lohkeilla, mutta kulumista ei voine helposti estää muuten kuin läträämällä maalia ja/tai lakkaa jokusen kerroksen normaalia enemmän.

Tietysti kahvat voi maalata kuten vaikkapa lokasuojan, mutta silloin pitää varautua paikkamaalauksiin. Eli "enemmän työtä" tarkoittaa tässä(kin) tapauksessa "vähemmän työtä".

Tulipa mieleen sellainenkin vaihtoehto kuin gelcoat. Mitäs arvon maalarimestarit sanoo siitä?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Nuo Mersun kahvat olis varmaan parempi irroittaa maalausta varten, kun ne on tuommoset, sekä ylhäältä että alhaalta avonaiset. Paikallaan ollessa aika vaikee maalata tuo kahvan "sisäpuoli", mutta kannatan kahvojen maalausta. :wink:
En kyllä ymmärtänyt täysin tuota Sivosen ehdotusta. :roll:
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

ssdesign kirjoitti:Nuo Mersun kahvat olis varmaan parempi irroittaa maalausta varten, kun ne on tuommoset, sekä ylhäältä että alhaalta avonaiset. Paikallaan ollessa aika vaikee maalata tuo kahvan "sisäpuoli", mutta kannatan kahvojen maalausta.
Etenkin kun tuo irroitus on about 10 min homma.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

ssdesign kirjoitti:En kyllä ymmärtänyt täysin tuota Sivosen ehdotusta. :roll:
Tiivistettynä, tärkeimmät korostettuna:

1. Kolot tukkoon puskurikitillä, jos tarvis.
2 .Muovipohjamaali ensin, ja
3. pintamaalin sekaan "sopiva määrä" joustoainetta.

1. Joustavaa kittiä
2. Muoville/kumille muovipohjamaali, ei tavallista
3. Joustoaineella maali joustavaksi


Vai gelcoatiako tarkoitit? Se on paksua, joustavaa, puolikiiltävää maalia.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Seuraava proge on konehuoneen siistintä, eli hammasharja ja tiskiharja kouraan.

Jotenkin pitäs saaha siistittyä myös tuon kartiosuodattimen asennusta kun on vähän kiireellä tehty(niinku kaikki muukin mitä tänä syksynä on tullu räpellettyä :shock: )


Muoville suosittelen Kentin quickfilliä siis jos ei omista ruiskua, erittäin kallista(20-26€ pullo), mutta hyvää. 8)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Turhat kuvat pois modeemi ihmisten iloksi :wink:
Viimeksi muokannut enska, To 04.11.2004 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Tuli tuossa hiljattain pestyä kone ja samalla vähän alu ehostepalikoita pannunhuoneeseen.

Tällä hetkellä on kartio suodatin vaihteeksi irti ja projektina on lyhentää imuputki mahdollisiman lyhyeksi asiantuntijan(veho) neuvon mukaan.
Ongelmana on koneen "puutuminen" 3000-3500rpm välissä ja pitkä imuputki kuulemma saattaa vaikuttaa asiaan, tiedä nyt sitten miten käy.
Mahollisesti lähitulevaisuudessa vien auton testeriin seos mittausta varten.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Ei auttanu putken lyhennys pätkääkään, mutta alumiini imuputken ja kumiletkun liitoksessa on sen verran ikävä mutka joka varmasti haittaa menoa, joten vaiko hilut paikoilleen vähäksi aikaa ja homma uusiksi...

Jos muilla on jotain vinkkejä niin kertokaa ihmeessä.

ps. turbomiehet ei sitten svidduile,Eihän :lol:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Tänään tuli asennettua nuo mittarintaustat ja maalattua neulat punaisiksi.

Alkuun tuli vähän ongelmia kun ei meinannu mittaristo lähteä irtoamaan millään, pienen soittelu kierroksen jälkeen homma rupesi luistamaan ja sain pohjat paikoilleen.

Mittarin johdot kiinni ja virta päälle :arrow: öljypaine mittarin neula näytti mihin sattuu ja taas sovituksen ja kokeilun kautta homma onnistui.

Hieno tuli, mutta flektin anturi tai joku muu vastaava sanoi itsensä irti koska magneettiflekti pyörii jatkuvasti :shock: ja pyäriminen lakkaa vasta kun irrottaa liittimen.

eli ei tullu ihan ilmaiseksi tämäkään homma...

Kiitos Empulle ja Epk:lle teknisestä tuesta
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Nyt on teetetty uusi savupiippu!

Putki on etuputkesta taaksepäin 2 tuumaista ja kahdella walkerin läpivirtausvaimentajalla, katti sai tylysti kyytiä ja kyllä se vähän menossa tuntuikin :roll: .

Ääni maailma ei tosin mersumiestä miellytä, vähän turhan kova pörinä, mutta täytyy kokeilla motonjetin päätevaimenninta avuksi.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Taas homma jatkuu...

Uusi puskurin raato tuli hommattua ja eiköhän tässä jotain nähdä ensi kesänä 8)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Herätellään vanhaa topiccia henkiin.

Tällä hetkellä uusi etupuskuri työn alla mallia facelift 210 ja vähän extraa päälle.
Helmat tehdään kuidusta ja tuodaan vähän ulospäin.


Ratiksi olis tulossa W210 ratti, mutta mites tuo asennus? jos jollain on jotain vinkkejä , notta sais tuon torvenkin soimaan.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Tuollainen tuli väkerrettyä rikkinäisten paneelien päälle.
Kuva


Tässä syntyy uutta etupuskuria

Kuva

Tälläistä tänään 8)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no ni! tuo kalvo on kyllä paras keksintö ku ei halua sitä lahoa puu helevettiä tuijottaa :)

mistäs puskurista tuo on syntymässä tuo uusi buskin? :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

Tulipas hienot paneelit ku tota hiilari hommaa laitoit tohon... :D
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97

Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

tovayryn kirjoitti:mistäs puskurista tuo on syntymässä tuo uusi buskin? :)

Vastaus olikin jo tuossa ylempänä.
enska kirjoitti:Herätellään vanhaa topiccia henkiin.

Tällä hetkellä uusi etupuskuri työn alla mallia facelift 210 ja vähän extraa päälle..
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

tovayryn kirjoitti:no ni! tuo kalvo on kyllä paras keksintö ku ei halua sitä lahoa puu helevettiä tuijottaa :)

mistäs puskurista tuo on syntymässä tuo uusi buskin? :)
Vähis tuossa kerkes jo vastaamaan 8) Tänään sain tuon toisenkin puolen kiinni ja vähän hitsailtuakin.
Tulipas hienot paneelit ku tota hiilari hommaa laitoit tohon...
Kiitos kehuista. 8)

Ens viikolla kuvia toisesta puskuri projektista...
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Kuinkas sait noi hiilariteipit taipumaan nappulankoloihin yms? Taipuuko lämmittämällä vai miten?
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Pasi H. kirjoitti:Kuinkas sait noi hiilariteipit taipumaan nappulankoloihin yms? Taipuuko lämmittämällä vai miten?
Jep lämpöä kehiin, ihan tavallisella föönilläkin pärjää ,kun on näin ohutta tavaraa. Paneelin takana oleva maali/pinnoite kannattaa raaputtaa pois ennen asennusta.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Vastaa Viestiin