W124 styling(upd:4.8 kesä kuvia )
- Ahonen V
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
- Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
- Viesti:
Tuo letku vaihtuu heti kun saan aikaseks hankkia parempaa.
En oo vielä ratkaissut ilmanotto systeemiä, mutta jonkinlainen ohjuripelti varmaan pitää kehittää.
Kyllähän tolle hintaa tulee jos alkais laskee. Ei tota
haponkestävää tavaraakaan puissa kasva, mutta kun on suhteet kunnossa
niin kyllähän noita tekee.
Toi filtteri on ostettu http://www.hm-osatuonti.fi
-Ville
En oo vielä ratkaissut ilmanotto systeemiä, mutta jonkinlainen ohjuripelti varmaan pitää kehittää.
Kyllähän tolle hintaa tulee jos alkais laskee. Ei tota
haponkestävää tavaraakaan puissa kasva, mutta kun on suhteet kunnossa
niin kyllähän noita tekee.
Toi filtteri on ostettu http://www.hm-osatuonti.fi
-Ville
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
Onkelma on se, että filsun ei oo hyvä kastua.veemeli kirjoitti:Tuo letku vaihtuu heti kun saan aikaseks hankkia parempaa.
En oo vielä ratkaissut ilmanotto systeemiä, mutta jonkinlainen ohjuripelti varmaan pitää kehittää.
Kyllähän tolle hintaa tulee jos alkais laskee. Ei tota
haponkestävää tavaraakaan puissa kasva, mutta kun on suhteet kunnossa
niin kyllähän noita tekee.
Toi filtteri on ostettu http://www.hm-osatuonti.fi
-Ville
Mul on nyt alumiinista semmoinen levy josta lähtee putki filsun alle, vesi jää putken pohjalle ja sieltä pienen reijän kautta pois.
Mites vaikutti kulkupuoleen, mulla vastaa kaasuun herkemmin filsun kanssa.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
dodii, nyt on korisarja asennettu ja fiilis korkealla.
Korisarjassa on facelift väykyn alalippa, itse väykyn helmoista muokatut helmat ja samaisesta autosta evakuoitu takapuskimen lippa. Melko mieto sarja ja ehkä vähän villimpää ens kesäks
Maalauksessa on muutamia pahoja virheitä kuten valumia ja pohjat jäi vähän huonoksi, minusta riippumattomista syistä.
Seuraavaksi pitäis käydä sisustuksen kimppuun, uutta ämyriä ja alumiiniset ikkunan veivit ois tulossa, ostin tuossa palan peiliakryyliä ehkä siitä vois taiteilla jotain
Konehuoneen asennuksia pitäis siistiä kun kerkiäis
Kuvia laitan huomenna.
Korisarjassa on facelift väykyn alalippa, itse väykyn helmoista muokatut helmat ja samaisesta autosta evakuoitu takapuskimen lippa. Melko mieto sarja ja ehkä vähän villimpää ens kesäks

Maalauksessa on muutamia pahoja virheitä kuten valumia ja pohjat jäi vähän huonoksi, minusta riippumattomista syistä.
Seuraavaksi pitäis käydä sisustuksen kimppuun, uutta ämyriä ja alumiiniset ikkunan veivit ois tulossa, ostin tuossa palan peiliakryyliä ehkä siitä vois taiteilla jotain

Konehuoneen asennuksia pitäis siistiä kun kerkiäis
Kuvia laitan huomenna.

Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Hyvinhän siinä käy kun on oikeanlaiset vehkeet ja työtavat. Kolot tukkoon puskurikitillä, jos tarvis. Muovipohjamaali ensin, ja pintamaalin sekaan "sopiva määrä" joustoainetta. Näin maalin pitäisi pysyä kiinni eikä lohkeilla, mutta kulumista ei voine helposti estää muuten kuin läträämällä maalia ja/tai lakkaa jokusen kerroksen normaalia enemmän.enska kirjoitti:Ajattelin maalata kahvat korin väriin, mitenköhän siinä kävisi?!
Tietysti kahvat voi maalata kuten vaikkapa lokasuojan, mutta silloin pitää varautua paikkamaalauksiin. Eli "enemmän työtä" tarkoittaa tässä(kin) tapauksessa "vähemmän työtä".
Tulipa mieleen sellainenkin vaihtoehto kuin gelcoat. Mitäs arvon maalarimestarit sanoo siitä?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Nuo Mersun kahvat olis varmaan parempi irroittaa maalausta varten, kun ne on tuommoset, sekä ylhäältä että alhaalta avonaiset. Paikallaan ollessa aika vaikee maalata tuo kahvan "sisäpuoli", mutta kannatan kahvojen maalausta.
En kyllä ymmärtänyt täysin tuota Sivosen ehdotusta.

En kyllä ymmärtänyt täysin tuota Sivosen ehdotusta.

CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Etenkin kun tuo irroitus on about 10 min homma.ssdesign kirjoitti:Nuo Mersun kahvat olis varmaan parempi irroittaa maalausta varten, kun ne on tuommoset, sekä ylhäältä että alhaalta avonaiset. Paikallaan ollessa aika vaikee maalata tuo kahvan "sisäpuoli", mutta kannatan kahvojen maalausta.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Tiivistettynä, tärkeimmät korostettuna:ssdesign kirjoitti:En kyllä ymmärtänyt täysin tuota Sivosen ehdotusta.
1. Kolot tukkoon puskurikitillä, jos tarvis.
2 .Muovipohjamaali ensin, ja
3. pintamaalin sekaan "sopiva määrä" joustoainetta.
1. Joustavaa kittiä
2. Muoville/kumille muovipohjamaali, ei tavallista
3. Joustoaineella maali joustavaksi
Vai gelcoatiako tarkoitit? Se on paksua, joustavaa, puolikiiltävää maalia.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Seuraava proge on konehuoneen siistintä, eli hammasharja ja tiskiharja kouraan.
Jotenkin pitäs saaha siistittyä myös tuon kartiosuodattimen asennusta kun on vähän kiireellä tehty(niinku kaikki muukin mitä tänä syksynä on tullu räpellettyä
)
Muoville suosittelen Kentin quickfilliä siis jos ei omista ruiskua, erittäin kallista(20-26€ pullo), mutta hyvää.
Jotenkin pitäs saaha siistittyä myös tuon kartiosuodattimen asennusta kun on vähän kiireellä tehty(niinku kaikki muukin mitä tänä syksynä on tullu räpellettyä

Muoville suosittelen Kentin quickfilliä siis jos ei omista ruiskua, erittäin kallista(20-26€ pullo), mutta hyvää.

Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Tuli tuossa hiljattain pestyä kone ja samalla vähän alu ehostepalikoita pannunhuoneeseen.
Tällä hetkellä on kartio suodatin vaihteeksi irti ja projektina on lyhentää imuputki mahdollisiman lyhyeksi asiantuntijan(veho) neuvon mukaan.
Ongelmana on koneen "puutuminen" 3000-3500rpm välissä ja pitkä imuputki kuulemma saattaa vaikuttaa asiaan, tiedä nyt sitten miten käy.
Mahollisesti lähitulevaisuudessa vien auton testeriin seos mittausta varten.
Tällä hetkellä on kartio suodatin vaihteeksi irti ja projektina on lyhentää imuputki mahdollisiman lyhyeksi asiantuntijan(veho) neuvon mukaan.
Ongelmana on koneen "puutuminen" 3000-3500rpm välissä ja pitkä imuputki kuulemma saattaa vaikuttaa asiaan, tiedä nyt sitten miten käy.
Mahollisesti lähitulevaisuudessa vien auton testeriin seos mittausta varten.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Ei auttanu putken lyhennys pätkääkään, mutta alumiini imuputken ja kumiletkun liitoksessa on sen verran ikävä mutka joka varmasti haittaa menoa, joten vaiko hilut paikoilleen vähäksi aikaa ja homma uusiksi...
Jos muilla on jotain vinkkejä niin kertokaa ihmeessä.
ps. turbomiehet ei sitten svidduile,Eihän
Jos muilla on jotain vinkkejä niin kertokaa ihmeessä.
ps. turbomiehet ei sitten svidduile,Eihän

Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Tänään tuli asennettua nuo mittarintaustat ja maalattua neulat punaisiksi.
Alkuun tuli vähän ongelmia kun ei meinannu mittaristo lähteä irtoamaan millään, pienen soittelu kierroksen jälkeen homma rupesi luistamaan ja sain pohjat paikoilleen.
Mittarin johdot kiinni ja virta päälle
öljypaine mittarin neula näytti mihin sattuu ja taas sovituksen ja kokeilun kautta homma onnistui.
Hieno tuli, mutta flektin anturi tai joku muu vastaava sanoi itsensä irti koska magneettiflekti pyörii jatkuvasti
ja pyäriminen lakkaa vasta kun irrottaa liittimen.
eli ei tullu ihan ilmaiseksi tämäkään homma...
Kiitos Empulle ja Epk:lle teknisestä tuesta
Alkuun tuli vähän ongelmia kun ei meinannu mittaristo lähteä irtoamaan millään, pienen soittelu kierroksen jälkeen homma rupesi luistamaan ja sain pohjat paikoilleen.
Mittarin johdot kiinni ja virta päälle

Hieno tuli, mutta flektin anturi tai joku muu vastaava sanoi itsensä irti koska magneettiflekti pyörii jatkuvasti

eli ei tullu ihan ilmaiseksi tämäkään homma...
Kiitos Empulle ja Epk:lle teknisestä tuesta
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Nyt on teetetty uusi savupiippu!
Putki on etuputkesta taaksepäin 2 tuumaista ja kahdella walkerin läpivirtausvaimentajalla, katti sai tylysti kyytiä ja kyllä se vähän menossa tuntuikin
.
Ääni maailma ei tosin mersumiestä miellytä, vähän turhan kova pörinä, mutta täytyy kokeilla motonjetin päätevaimenninta avuksi.
Putki on etuputkesta taaksepäin 2 tuumaista ja kahdella walkerin läpivirtausvaimentajalla, katti sai tylysti kyytiä ja kyllä se vähän menossa tuntuikin

Ääni maailma ei tosin mersumiestä miellytä, vähän turhan kova pörinä, mutta täytyy kokeilla motonjetin päätevaimenninta avuksi.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Herätellään vanhaa topiccia henkiin.
Tällä hetkellä uusi etupuskuri työn alla mallia facelift 210 ja vähän extraa päälle.
Helmat tehdään kuidusta ja tuodaan vähän ulospäin.
Ratiksi olis tulossa W210 ratti, mutta mites tuo asennus? jos jollain on jotain vinkkejä , notta sais tuon torvenkin soimaan.
Tällä hetkellä uusi etupuskuri työn alla mallia facelift 210 ja vähän extraa päälle.
Helmat tehdään kuidusta ja tuodaan vähän ulospäin.
Ratiksi olis tulossa W210 ratti, mutta mites tuo asennus? jos jollain on jotain vinkkejä , notta sais tuon torvenkin soimaan.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
tovayryn kirjoitti:mistäs puskurista tuo on syntymässä tuo uusi buskin?
Vastaus olikin jo tuossa ylempänä.
enska kirjoitti:Herätellään vanhaa topiccia henkiin.
Tällä hetkellä uusi etupuskuri työn alla mallia facelift 210 ja vähän extraa päälle..
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Vähis tuossa kerkes jo vastaamaantovayryn kirjoitti:no ni! tuo kalvo on kyllä paras keksintö ku ei halua sitä lahoa puu helevettiä tuijottaa
mistäs puskurista tuo on syntymässä tuo uusi buskin?

Kiitos kehuista.Tulipas hienot paneelit ku tota hiilari hommaa laitoit tohon...

Ens viikolla kuvia toisesta puskuri projektista...
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Jep lämpöä kehiin, ihan tavallisella föönilläkin pärjää ,kun on näin ohutta tavaraa. Paneelin takana oleva maali/pinnoite kannattaa raaputtaa pois ennen asennusta.Pasi H. kirjoitti:Kuinkas sait noi hiilariteipit taipumaan nappulankoloihin yms? Taipuuko lämmittämällä vai miten?
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...