onko tuossa alareunat jäänyt vähän vähälle värille, vai mitä virheitä oli ilmennyt...
250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.
No tällaistahan siinä onepk kirjoitti:eikös ne kaikki virheet oo ihmisen tekemiä kun maalauksesta kyse![]()
onko tuossa alareunat jäänyt vähän vähälle värille, vai mitä virheitä oli ilmennyt...
Konepellin toisessa kulmassa on kantti myös ohuellla värillä...pitää se konepelti vissiin palauttaa sinne maalattavaksi. Nuo alareunat todellakaan ei luonnossa pomppaa tuolla lailla silmille...katsotaan
Oli maalarimestari ollut välillä sairaalassakin selän kramppaamisen takia - inhimillistä työtähän tämä on kun robotti ei maalaa
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Hyvältähän tuo silti näyttää vaikka jotain virheitä sanoit siinä olevan.Minä luulin kokoajan että tuo oli automaatti,mulla oli kunnostusprojektina tuommosen 5v laatikko jonka meinasin laittaa W123 dieseliin mutta ei riittäny enään rahkeet lompakossa tilata viallista vitosen ratasta.Projekti jäi sitten kesken kun löysin oikean 5v getragin autooni.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Onkos ne ylimääräiset L-palat sedaniin takapenkin ja ovien väliin...Kommeeltahan se näyttää...
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250065.jpg
juu kyllä ne ne palat on.
Eli tulee siihen istuinpenkin alla olevan pellin päälle kulmiin.Kun jää niistä penkin pyöreitä reunoista näkyviin..
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250065.jpg
juu kyllä ne ne palat on.
Eli tulee siihen istuinpenkin alla olevan pellin päälle kulmiin.Kun jää niistä penkin pyöreitä reunoista näkyviin..
W903
V126
W203
V126
W203
Etenee... tänään saatu sisutus nippuun lukuunottamatta keskikonsolin tuhkakuppia ym, ja kuvissa takatuhkakupitkin on vielä irti. Päivänvalossa tarkasteltuna normaaliolosuhteissa (ei sammakkoperspektiivistä) maalaus on ihan hieno
.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270071.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270072.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270073.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270074.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270075.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270076.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270077.jpg
Tässä niitä sisäkuvia:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270078.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270079.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270080.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270081.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270082.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270083.jpg
Kuskin peiliä kun säädin niin mokona napsahti irti varrestaan; pääsi vissiin muljahtamaan irti se kuppi jonka varassa pyörii. Ruuvi on jumissa, laitoin irroitusainetta sinne likoamaan. Eli se ruuvi paljastuu jos normaalisti peilinlasin ottaa irti, pitää tuokin peili purkaa osiin kuten apparin puolelle tein.
Tuli käytettyä moottoria kunnolla kuumaksi asti... maalaamoon kun veimme niin seisotuksen jäljiltä oli ilmentynyt joku aivastustauti D-Jetronicciin
. Puolilämpöisenä tirskahteli ihmeellisesti mutta nyt vaikuttaa toimivan taas normaalisti
.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270071.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270072.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270073.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270074.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270075.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270076.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270077.jpg
Tässä niitä sisäkuvia:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270078.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270079.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270080.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270081.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270082.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 270083.jpg
Kuskin peiliä kun säädin niin mokona napsahti irti varrestaan; pääsi vissiin muljahtamaan irti se kuppi jonka varassa pyörii. Ruuvi on jumissa, laitoin irroitusainetta sinne likoamaan. Eli se ruuvi paljastuu jos normaalisti peilinlasin ottaa irti, pitää tuokin peili purkaa osiin kuten apparin puolelle tein.
Tuli käytettyä moottoria kunnolla kuumaksi asti... maalaamoon kun veimme niin seisotuksen jäljiltä oli ilmentynyt joku aivastustauti D-Jetronicciin
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Messuilla juttelin ralli280CE:n omistajan kanssa; olivat ostaneet jostain viimeisen Suomessa olleen tuulilasin coupeen. Se paikka oli Kuttilan Autolasi tai sitten tuolta sitä kannattaa kysyä... unohdin sen pointin mitä heppu kertoitakkanen kirjoitti:Onkohan kellään havaintoa mitä maksaa CE:n tuulilasi, ja mistä niitä voisi saada?
Mulla voisi muuten olla CE:hen ylimääräinen puskuri (sekä eteen ja taakse). Harkitsen raskinko luopua.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Eli hain siis kaksi (ainoata) pussia motonetistä; 50 kpl uusia ja 34 kpl vanhoja käytin. Valitsin vanhoista luonnollisesti parhaat eli täysin ehjät, ja kaikkei pehmeimmät eikä kivikovia vanhoja...karra kirjoitti:Kiinnikepussit (eli kiinnikkeiden vastakappaleet) on jo ostettu Motonetistä. Tilasin Sunilta helmarosterilistan T-mallisia kiinnikkeitä joista 4 kpl oli rikki.Aapo.T kirjoitti: Tarvikelista 3e kpl, motonetin tarvikekiinnikkeet 5e pussi![]()
Viime viikolla satunnaisesti auton kasailua (listoja, valoja, maski ym) sekä taivuttelin uudet bensaputket 10 mm haponkestävästä eli AISI 316 hydrauliikkaputkesta. Päät levitin pistepuikolla ja vasaralla lievästi kartioksi jotta letkuklemmari puree hyvin kiinni. Uusin paine- sekä paluuputkeen liittyvät kumiletkut myös uusilla ABA 14 mm bensaletkunklemmareilla.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 020088.jpg
Perjantaina illalla asensin putket ja letkut paikoilleen kunnostetuilla kannakkeilla. Tänään vaihdoin etujarruletkut sekä asennettiin faijan kanssa puskurit paikoilleen. Lisäksi kiinnitin helmarosterilistat. Pohja sai alustamassan, bensapumpun suojapellin irroitin ja putsasin sekä maalasin.
Seuraavaksi konehuoneen siistintää, etujalkatilan pahveja, takakontiin maton virittelyä (katsotaan minkänlaista tulee
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Alkaa olla nipussaan; eilen uusin rispaantuneet ja korppuuntuneet kallistuksenvakaajan pystytankojen ylemmät kumipuslat hyviin käytettyihin (ilmeisesti vanhoihin iskarikumeihin). Samalla hommasin ulompiin raidetangon päihin uudet suojakumit tarvikeliikkeestä. Tänään pitäisi tehdä loppukatselmus ja laskea auto lattialle pukeilta - huomenna on katsastus.
Tilasin merkkiliikkeestä takakontiin uuden alkuperäisen kumimaton; toimitus Saksasta, reilussa viikossa pitäisi tulla ja hinta on 126 euroa
. Raha ei mene mersuissa hukkaan
. Etolasta olisi saanut uritettua mustaa kumimattoa metritavarana mutta olisi sekin jo maksanut alennuksineen siltikin yli 80 euroa
.
Sisällä on vielä jalkatilan sivuverhoilut irti ja tuhkakuppirakennelma myös, pitää kursia kasaan mitä ehtii.
Kas vain, tämä oli se 2000s viesti
.
Tilasin merkkiliikkeestä takakontiin uuden alkuperäisen kumimaton; toimitus Saksasta, reilussa viikossa pitäisi tulla ja hinta on 126 euroa
Sisällä on vielä jalkatilan sivuverhoilut irti ja tuhkakuppirakennelma myös, pitää kursia kasaan mitä ehtii.
Kas vain, tämä oli se 2000s viesti
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Hylky tuli rekisteröintikatsastuksessa; vasen etuiskari tehoton. Olikohan ne lukemat 68/82 % ...en pannut merkille kun luulin että kelpaa
. Yllätys oli että tuosta raakattiin ja toinen positiivinen yllätys perään että muuta vikaa ei löytynyt
.
En saa vaan perjantaiksi mistään iskareita kun on ajolupa vielä silloin voimassa
. Pitää käyttää sit jossain vaiheessa myöhemmin jälkitarkastuksessa...seuraava projektin vaihe on joka tapauksessa arviointi museokunnosta tai siis puutteista siihen
.
En saa vaan perjantaiksi mistään iskareita kun on ajolupa vielä silloin voimassa
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
museo
Et kyllä ikinä saa autoasi noilla sisustoilla museoleimalle jos eivät ole aidot. Eli onko kupeessa todellakin tuommoiset matot sisustassa?
Jostakin maalivirheista mullekin rutistiin vähän museoleimalla. Täysin virheetön sisusta sitten auttoi vähän. Eli joku puute saadaan korvattua jollakin muulla hyvällä ominaisuudella....no joo
Siistihän tuo peli on ennen kaikkea.
Osia olen varannut sulle ja postitan perjantaina. Olen tässä viime aikoina pyörinyt vähän ympäri maapalloa niin ei ole ehtinyt oikein omia romuja ihmetellä.
Pieni vika, jos iskarit joutuu uusimaan. Vaihda samalla kummatkin. Muistaakseni normaalit jousenpuristimet ei oikein mersuun käy etujousiin.
Jostakin maalivirheista mullekin rutistiin vähän museoleimalla. Täysin virheetön sisusta sitten auttoi vähän. Eli joku puute saadaan korvattua jollakin muulla hyvällä ominaisuudella....no joo
Siistihän tuo peli on ennen kaikkea.
Osia olen varannut sulle ja postitan perjantaina. Olen tässä viime aikoina pyörinyt vähän ympäri maapalloa niin ei ole ehtinyt oikein omia romuja ihmetellä.
Pieni vika, jos iskarit joutuu uusimaan. Vaihda samalla kummatkin. Muistaakseni normaalit jousenpuristimet ei oikein mersuun käy etujousiin.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: museo
Kyllähän iskarit, kuten esim jouset tai muut jarruosat vaihdetaan aina pareittainjusa82 kirjoitti: Pieni vika, jos iskarit joutuu uusimaan. Vaihda samalla kummatkin. Muistaakseni normaalit jousenpuristimet ei oikein mersuun käy etujousiin.
Kävin just katsomassa W108 purettua etupäätä, olisi toimivat ja hyvät kaasuiskarit mutta ei taida käydä...detalin mukaan 108:ssa on 111-alkuiset - W114/115 on aina 115-alkuinen ja neljää eri varianttia detalikin tarjoili. Eli huomenna ei saa mistään joten perjantaina ei pääse leimalle
Lahdessa olisi uudet käyttämättömät 115/114/107 etuiskarit mutta toisesta on kadonnut ponnekkuus - olisi saanut matkahuollolla huomiseksi mutta yhdellä ei mitään tee
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Se on nyt sil viisii että Motonetista ei kohta saa etuiskareita enää; netissä olevalla numerolla esiintyvää korkeapainekaasuiskaria ei nimittäin saa. Kysyin kun olin liikkeessä käymässä niin toisella numerolla löytyi vielä Turusta kaasu-Gabrieliä eteen - tämäkin on poistuva malli. Hinta 62,50 kpl.
Varaosaliikkeet tarjosivat kaasu-Gabrielia 88,- kpl sekä Sachs/Boge korkeapainekaasuja 100,- kpl.
Tänään soittivat merkkiliikkeestä että takakontin matto on tullut. Nopeasti tuli Saksasta; tilasin 5.5. ja 8.5 oli Lappeenrannassa - paketissa oli keräilytarrat jotka juorusi että Saksasta asti oli todellakin tullut. 113 euroa maksoi.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 080107.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 080108.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 080109.jpg
Tuo vararenkaan suoja pitää vielä putsata
.
Maalasin äänitorvetkin, en osaa sanoa onko alkuperäisiä; ovat keskenään erilaisia - toinen on Bosch.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 080110.jpg
Sain apparin sisäovenkahvankin kasaan koska yksi koristelista jonka luulin puuttuneen löytyikin hansikaslokerosta. Kuskin penkin verhoiluja tuli tänään ehostettua sekä suunnittelin keskikonsoliin radion alle/paikalle tarvittavaa levyä... on DIN-mittainen aukko nyt siinä
.
Varaosaliikkeet tarjosivat kaasu-Gabrielia 88,- kpl sekä Sachs/Boge korkeapainekaasuja 100,- kpl.
Tänään soittivat merkkiliikkeestä että takakontin matto on tullut. Nopeasti tuli Saksasta; tilasin 5.5. ja 8.5 oli Lappeenrannassa - paketissa oli keräilytarrat jotka juorusi että Saksasta asti oli todellakin tullut. 113 euroa maksoi.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 080107.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 080108.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 080109.jpg
Tuo vararenkaan suoja pitää vielä putsata
Maalasin äänitorvetkin, en osaa sanoa onko alkuperäisiä; ovat keskenään erilaisia - toinen on Bosch.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 080110.jpg
Sain apparin sisäovenkahvankin kasaan koska yksi koristelista jonka luulin puuttuneen löytyikin hansikaslokerosta. Kuskin penkin verhoiluja tuli tänään ehostettua sekä suunnittelin keskikonsoliin radion alle/paikalle tarvittavaa levyä... on DIN-mittainen aukko nyt siinä
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Motonetistä tuli kaasuiskarit eteen. Tänään kun aloin laittamaan toista paikoilleen niin huomasin että sen alapäästä puuttuu silmukkaan tulevat raudat/pultit. Oli jääneet meksikaanoilta prässäämättä ne...olikohan palkkapäivä kun nuo iskarit oli kasattu
(nimimerkillä perjantaina palkkapäivänä Torreonessa Mexicossa iltaa viettäneenä
). Otin palaset vanhasta iskarista sitten. Laitan tuosta hommasta toisen topiccin.
Eilen "tilasin" kaverilta radiolle asennuslevyn; laitoin ruokiksen aikaan sähkopostilla skannatun piirroksen. Olikin tänään valmis:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 100111.jpg
Noita ylälippoja piti vähän madaltaa jotta lopsahti paikalleen:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 100112.jpg
Mallasin radiotakin jo:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 100113.jpg
Tuo on tehty 2 mm rosterista; kokeilen ensin maalata mattamustalla, jos ei hyvä niin verhoilen mustalla kernillä. Liimaan sen alareunastaan sikakitillä kiinni - yläreuna istuu omalla painoillaan ja radio vedättää sitä vaan alaspäin.
Eilen "tilasin" kaverilta radiolle asennuslevyn; laitoin ruokiksen aikaan sähkopostilla skannatun piirroksen. Olikin tänään valmis:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 100111.jpg
Noita ylälippoja piti vähän madaltaa jotta lopsahti paikalleen:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 100112.jpg
Mallasin radiotakin jo:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 100113.jpg
Tuo on tehty 2 mm rosterista; kokeilen ensin maalata mattamustalla, jos ei hyvä niin verhoilen mustalla kernillä. Liimaan sen alareunastaan sikakitillä kiinni - yläreuna istuu omalla painoillaan ja radio vedättää sitä vaan alaspäin.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Tänään maalasin konehuoneessa mustia osia:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 130132.jpg
Radion taustalevy maalattu ja kiinnitetty...meni vähän vinoon mutta radion kun passaa suoraan niin ei haittaa.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 130130.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 130131.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 130132.jpg
Radion taustalevy maalattu ja kiinnitetty...meni vähän vinoon mutta radion kun passaa suoraan niin ei haittaa.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 130130.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 130131.jpg
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Eilen hyväksytty Suomen rekisteriin, sain lyhyet eurokilvet CYE-51, ja tilasin heti mustat (jotka tulee luonnollisesti ilman EU-tunnusta).
Pitää hommata paremman kokoiset renkaat kun nuo 195/65 R14 on liian pienet; lyhentää välitystä sekä kasvattaa mittarivirhettä ja ei muutenkaan oikein sovi.
Ajattelin kokoa 205/75 R 14 , sellaiset on alla ruskeassa coupessa mutta tuo koko on vaikea saada ja on kalliskin...ellei tilaa jenkeistä koska on itse asiassa jenkkikoko...
Jos tyytyisi kokoon 205/70 R 14, niitä saa edullisesti, itse asiassa todella edullisesti. Tässä muutama kuva Rengasonlinesta, pitäisi valita sellainen wanhan tyylinen kulutuspintakuvio:
Hinta 60,40 / kpl
Hinta 51,- / kpl
Hinta 46,80/ kpl
Mielestäni tuossa ensimmäisessä on tyyliin sopiva kuvio
.
Pitää hommata paremman kokoiset renkaat kun nuo 195/65 R14 on liian pienet; lyhentää välitystä sekä kasvattaa mittarivirhettä ja ei muutenkaan oikein sovi.
Ajattelin kokoa 205/75 R 14 , sellaiset on alla ruskeassa coupessa mutta tuo koko on vaikea saada ja on kalliskin...ellei tilaa jenkeistä koska on itse asiassa jenkkikoko...
Jos tyytyisi kokoon 205/70 R 14, niitä saa edullisesti, itse asiassa todella edullisesti. Tässä muutama kuva Rengasonlinesta, pitäisi valita sellainen wanhan tyylinen kulutuspintakuvio:
Hinta 60,40 / kpl
Hinta 51,- / kpl
Hinta 46,80/ kplMielestäni tuossa ensimmäisessä on tyyliin sopiva kuvio
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Onnittelut!
Tilaisin omaan "pystäri coupeenkin" mustat kilvet, mutta eivät taida 1976 museoimattomaan sellaisia antaa...
Ääni ensimmäiselle rangasvaihtoehdolle.
Ääni ensimmäiselle rangasvaihtoehdolle.
Kumipyöräinen käyttömaataistelutähtilaiva: Vario 816D 2010
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition, LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition, LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
-
johtaja300
- Vakiokalustoa

- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Kiitos kaikille
. Viime viikon torstaina teimme esikatselun museokuntoon saatosta. Puutelistaan tuli 13 kpl ranskalaisia viivoja - niistä varmaan 4...5 oli jo tiedossa ja hoidossa; mm. takakontin matto. Yllätys oli se että jouduin tekemään selvityksen noista vanteista; onneksi alla oli aidot Fuchsit 108-alkuisella numerolla joita alkoi saamaan 8/70 varaosana 108-mersuihin leveämpänä 6.3:iin ja kapeampana kuutoskoneisiin. Pystäriin ne tulivat lisävarusteeksi 4/72 M110 koneen myötä ja luonnollisesti w107:aan niitä sai optiona.
Tänään illalla auto museotarkastettiin ja toisen tarkastajista ollessa katsastusmies auto on jo rekisteröity museoajoneuvoksi. Saan todistuksen ensi viikolla postissa kuten uuden rekisteriotteenkin.
Tässä kuva suttuisesta autosta minkä otin eilen tarkastusta varten:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150143.jpg
En ole pessyt autoa vielä koska maali on tuore...mutta pitää sitä varmaan alkaa kohta puunaamaan. Tahroja on koska kotelonsuojat ovat valuneet kun listojen kiinnikkeet ym sillä hölväsin.
Edelläni tarkastettavana oli yli 8 vuotta rakenteilla ollut alla oleva 1971 GTX; auto oli parempi mitä uutena - pääosin uusista osista kasattu... tuli vähän nolo olo omani kanssa siinä takana.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 240022.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 240023.jpg
Joka tapauksessa omani kategorisoitiin tavallaan "kunnostettuun", ei täysentisöityyn autoon. Komponenttien arvosteluasteikko oli 1:stä 4:ään - 1 olisi hylätty ja vaatinut tarkastuksen, 2 oli välttävä ja 3 hyvä. 4 on uutta vastaava tai uusi. Omassa tuli suurin osa kolmosta, aika paljon kakkosta ja pari nelosta.
Esim tuon GTX:n historiaa USAn ajoilta ei tiedetty mutta oman auton tiedot oli melko tarkaan selvillä; mm ensimmäinen omistaja yksityishenkilö Sisiliasta ja Ruotsissa 2 varsinaista omistajaa jne. Auton museointi ei ole pelkästään sen entisöintiä vaan sen vaiheet olisi hyvä tuntea.
Auto ei ole vielä valmis, pikku puutteita on mitä ei museoinnissakaan todettu. Katsotaan nyt sitten
.
Otan hyviä kuvia sitten vähän myöhemmin...nyt ansaitaan pikkuisen lepoa
.
Tänään illalla auto museotarkastettiin ja toisen tarkastajista ollessa katsastusmies auto on jo rekisteröity museoajoneuvoksi. Saan todistuksen ensi viikolla postissa kuten uuden rekisteriotteenkin.
Tässä kuva suttuisesta autosta minkä otin eilen tarkastusta varten:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150143.jpg
En ole pessyt autoa vielä koska maali on tuore...mutta pitää sitä varmaan alkaa kohta puunaamaan. Tahroja on koska kotelonsuojat ovat valuneet kun listojen kiinnikkeet ym sillä hölväsin.
Edelläni tarkastettavana oli yli 8 vuotta rakenteilla ollut alla oleva 1971 GTX; auto oli parempi mitä uutena - pääosin uusista osista kasattu... tuli vähän nolo olo omani kanssa siinä takana.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 240022.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 240023.jpg
Joka tapauksessa omani kategorisoitiin tavallaan "kunnostettuun", ei täysentisöityyn autoon. Komponenttien arvosteluasteikko oli 1:stä 4:ään - 1 olisi hylätty ja vaatinut tarkastuksen, 2 oli välttävä ja 3 hyvä. 4 on uutta vastaava tai uusi. Omassa tuli suurin osa kolmosta, aika paljon kakkosta ja pari nelosta.
Esim tuon GTX:n historiaa USAn ajoilta ei tiedetty mutta oman auton tiedot oli melko tarkaan selvillä; mm ensimmäinen omistaja yksityishenkilö Sisiliasta ja Ruotsissa 2 varsinaista omistajaa jne. Auton museointi ei ole pelkästään sen entisöintiä vaan sen vaiheet olisi hyvä tuntea.
Auto ei ole vielä valmis, pikku puutteita on mitä ei museoinnissakaan todettu. Katsotaan nyt sitten
Otan hyviä kuvia sitten vähän myöhemmin...nyt ansaitaan pikkuisen lepoa
Viimeksi muokannut karra, La 17.05.2008 00:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Putsasin ensin ruosteita sen verran mitä sai hiomapaperilla. Sitten Brunox-ruosteenmuuntoaine 2 kertaa. Musta maali on Miranolia (pensselillä saa todella tasaista aikaiseksi), on vähän liian kiiltävää mutta himmeneehän se tuolla konehuoneessaSergey kirjoitti:Multa kans ääni ekalle "salmiakki" kuviolle! Millä maalilla sä nuita mustia oot maalaillut?
Jos kuitenkin pysyisin alkuperäisessä 185 R 14 -koossa; tässä Vredesteinin rengas, 93,20 EUR / kpl. On varmaan paljon parempi mitä nuo idän ihmeet. Ja kuvio on tosi retro

Jackie kertoi että Fuldalta oli vielä jokin aika sitten löytynyt orkkiskokoa. Pitää toki kysellä paikalliset liikkeet läpi myös.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
- Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Taidat olla kyllä riuskimpia entisöijiä mitä tältä forumilta löytyy. Sillä aikaa kun sinä olet saanut auton laitettua niin minä en ole saanut otettua kuvaa ylimääräisestä valkoisesta ratista, kromiosista enkä työkalusarjasta..karra kirjoitti:Auto ei ole vielä valmis, pikku puutteita on mitä ei museoinnissakaan todettu. Katsotaan nyt sitten
No, se ajo sitten kertoilee omaa kieltään varmaan mitä moottori vaihteensiirto yms. sanoo, onnea matkaan!
Akka sano vähän pahasti tarkoittaen yhtenä päivänä että "onhan siihen pystäriin vaihdettu vaikka mitä". Minä vastasin että montako asiaa kestää 37 vuotta ylipäätäänä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966



