RalliSprint Mersu
Seuraavaksi siis tiedossa etuspoilerin oikaisua.
Nyt tälläkertaa ei aleta tekemään uutta,
koska kyseessä on vain pieni kolhu.
Lisäksi täytyy tehdä hieman pajoitushommia,
piikkipyörät kun tuntuu raapivan kiinni peltiin tuolla pomppuisilla teillä.
Muutahan tuo ei sitten taida kaivatakkaan, kun kovaa ajoa.
Seuraava kisakoitos taitaakin olla 13.3. Heinolassa
HemiMotors Sprintissä,
mutta sitä ennen käydään Tahkolla MB-klubin liukasteluissa.
Nyt tälläkertaa ei aleta tekemään uutta,
koska kyseessä on vain pieni kolhu.
Lisäksi täytyy tehdä hieman pajoitushommia,
piikkipyörät kun tuntuu raapivan kiinni peltiin tuolla pomppuisilla teillä.
Muutahan tuo ei sitten taida kaivatakkaan, kun kovaa ajoa.
Seuraava kisakoitos taitaakin olla 13.3. Heinolassa
HemiMotors Sprintissä,
mutta sitä ennen käydään Tahkolla MB-klubin liukasteluissa.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Tänään pajoitettiin hieman etupäätä, että saataisiin piikkien raapiminen loppumaan.

Oikaistiin myös tuo etuspoileri ja laitettiin "valot" takaisin kiinni.
Oli popniitit vähän irtoilleet.

Maalaaminen jätetään suosiolla keväälle, kun penkkakosketuksia saattaa vielä tulla.
Lisäksi laitettii kartturin penkki ja vyöt paikoilleen,
niin Tahkolla pääsee halukkaat kokeilemaan rallikyytiä MB-klubin liukasteluissa.


Oikaistiin myös tuo etuspoileri ja laitettiin "valot" takaisin kiinni.
Oli popniitit vähän irtoilleet.

Maalaaminen jätetään suosiolla keväälle, kun penkkakosketuksia saattaa vielä tulla.

Lisäksi laitettii kartturin penkki ja vyöt paikoilleen,
niin Tahkolla pääsee halukkaat kokeilemaan rallikyytiä MB-klubin liukasteluissa.


W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Jota mitä suurimmalla jännityksellä odotammekatja74 kirjoitti: Lisäksi laitettii kartturin penkki ja vyöt paikoilleen,
niin Tahkolla pääsee halukkaat kokeilemaan rallikyytiä MB-klubin liukasteluissa.![]()

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5714
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Hienosti meni HemiMotors Sprint Heinolassa eilen.
Rata oli toisella kierroksella todella urainen ja huonoksi onneksi edellinen kilpailija oli poikittain edessä.
Siitä johtuen sain uusia toisen kierroksen ajon, uusintakierroksella aika parani niin paljon, että pokaali tuli kotiin.

Muita kuvia tutussa paikassa
Nyt seuraakin kisa-/huoltotauko. Ja sitten siirrytäänkin kesäkisoihin.
Suunnitelmissa uusia puskuri, maalata sisusta, rakentaa uusi pakosarja, tutkia miksi tankki laskee bensan paksiin, ym pientä.
Näistä kuulette täällä kunhan homma etenee, jos etenee.
Rata oli toisella kierroksella todella urainen ja huonoksi onneksi edellinen kilpailija oli poikittain edessä.
Siitä johtuen sain uusia toisen kierroksen ajon, uusintakierroksella aika parani niin paljon, että pokaali tuli kotiin.
Muita kuvia tutussa paikassa
Nyt seuraakin kisa-/huoltotauko. Ja sitten siirrytäänkin kesäkisoihin.
Suunnitelmissa uusia puskuri, maalata sisusta, rakentaa uusi pakosarja, tutkia miksi tankki laskee bensan paksiin, ym pientä.
Näistä kuulette täällä kunhan homma etenee, jos etenee.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Hiljaista on ollut tällä projektirintamalla.
Siistimis-/huoltohommat on edenneet vähän hitaanlaisesti.
Etuspoileri maalattiin ja nuo ritilät asennettiin jälleen kerran paikoilleen.
Sisustan maalausta on aloiteltu,
mutta tuo tuskastuttava helle ja
sairaslomalla oleva käsi hidastavat hommaa.
Tänään varjossa pohjoisen puolen mittarissa +33 astetta.
Ei siinä paljon varjopaikoissakaan mitään tehdä.
Uudet iskarit on nyt seuraavana ostoslistalla.
Saa nähdä onnistuuko niiden osto ennen seuraavaa koitosta,
joka on 8.8. Kouvolassa.
Yksi uusi tarra on saanut paikkansa SprinttiMersusta.

Siistimis-/huoltohommat on edenneet vähän hitaanlaisesti.
Etuspoileri maalattiin ja nuo ritilät asennettiin jälleen kerran paikoilleen.
Sisustan maalausta on aloiteltu,
mutta tuo tuskastuttava helle ja
sairaslomalla oleva käsi hidastavat hommaa.
Tänään varjossa pohjoisen puolen mittarissa +33 astetta.
Ei siinä paljon varjopaikoissakaan mitään tehdä.
Uudet iskarit on nyt seuraavana ostoslistalla.
Saa nähdä onnistuuko niiden osto ennen seuraavaa koitosta,
joka on 8.8. Kouvolassa.
Yksi uusi tarra on saanut paikkansa SprinttiMersusta.

W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
mulla olis komioita omanvirman tarroja, voin sponsoroija tarrojen hinnalla..
Näitähän menee jo yhesä jokkis kuplassa..
Näitähän menee jo yhesä jokkis kuplassa..
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Kouvolan kisa oli ja meni, sijoitus siellä odotusten mukainen,
tosin pienemmällä erolla voittajaan kuin osasin odottaa.
Kuvia kisasta täällä
Huomenna olisi edessä Defa-sprint Vantaan Vauhtipuistossa.
Pientä huoltoa autolle on taas tehty, mutta ei mitään sen suurempaa.
Katsotaan kuinka huomisessa kisassa käy...
tosin pienemmällä erolla voittajaan kuin osasin odottaa.
Kuvia kisasta täällä
Huomenna olisi edessä Defa-sprint Vantaan Vauhtipuistossa.
Pientä huoltoa autolle on taas tehty, mutta ei mitään sen suurempaa.
Katsotaan kuinka huomisessa kisassa käy...

W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
DEFA-sprint meni hyvin, naisten luokan toinen sija.
Seuraavaksi on tiedossa tankin vaihto.
Tämänhetkisestä tankista vuotaa bensat paksiin jostain.
Tankkiin on kertynyt painetta jo pidemmän aikaa.
Tankissa on pidetty ainetta vain n. 10-15 litraa.
Ja ne on siellä pysyneet.
Mutta nyt kisan ekan kierroksen jälkeen paksin pohja lainehti bensaa.
Eli jostain se työntää bensan pihalle.
Onneksi varatankki on jo kotona, eli ei muutakun vaihtoa suorittamaan.
Seuraavaksi on tiedossa tankin vaihto.
Tämänhetkisestä tankista vuotaa bensat paksiin jostain.
Tankkiin on kertynyt painetta jo pidemmän aikaa.
Tankissa on pidetty ainetta vain n. 10-15 litraa.
Ja ne on siellä pysyneet.
Mutta nyt kisan ekan kierroksen jälkeen paksin pohja lainehti bensaa.
Eli jostain se työntää bensan pihalle.
Onneksi varatankki on jo kotona, eli ei muutakun vaihtoa suorittamaan.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Kilpailukauden viimeinen kisa onkin kotikisa. www.ankua.com
Auto odottelee jo trailerilla lähtöä. Nyt sitten yritetään mennä, eikä vaan meinata...
Saa nähdä kuinka tässä nyt sitten taas käy...
Auto odottelee jo trailerilla lähtöä. Nyt sitten yritetään mennä, eikä vaan meinata...

Saa nähdä kuinka tässä nyt sitten taas käy...
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Kyllähän sitä taas yritettiin mennä, mutta siihen se sitten jäikin.
Omia kuvioita ja omia ajolinjoja.
Harjoituksen puutetta ihan selvästi.
No, nyt kuitenkin ensimmäinen kokonainen kilpailukausi takana.
9 kisaa, joista kaikista ainakin jonkinlainen aika.
3 pokaalia kaappia koristamassa, joten ei se nyt ihan huonosti kuitenkaan mennyt.
Nyt ehkä jotain pientä kunnostusta autolle, ja katsotaan sitten mitä ensi vuosi tuo tulleessaa.
Omia kuvioita ja omia ajolinjoja.
Harjoituksen puutetta ihan selvästi.
No, nyt kuitenkin ensimmäinen kokonainen kilpailukausi takana.
9 kisaa, joista kaikista ainakin jonkinlainen aika.
3 pokaalia kaappia koristamassa, joten ei se nyt ihan huonosti kuitenkaan mennyt.
Nyt ehkä jotain pientä kunnostusta autolle, ja katsotaan sitten mitä ensi vuosi tuo tulleessaa.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Et ollu kuitenkaan hännänpitäjä.
Kuulukos kuulutus kuinka?
ps. näitkö muuten sen itkonenracingteamin väykyn? Oli komeat vanteet.

Kuulukos kuulutus kuinka?

ps. näitkö muuten sen itkonenracingteamin väykyn? Oli komeat vanteet.

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
No, en viimeiseksi jäänyt, mutta harmittaa ne muutamat kämmäykset siellä ratalla...Vensku_ kirjoitti:Et ollu kuitenkaan hännänpitäjä.![]()
Kuulukos kuulutus kuinka?
ps. näitkö muuten sen itkonenracingteamin väykyn? Oli komeat vanteet.
Pari ylimääräistä viirua tuli piirrettyä siellä ekassa ysikympissä kummallakin kiekalla.

Kuulutukset pelas hyvin.

Varikolla tiedettiin tilanne heti, kun tulin sinne.
Oli kyllä komiat vanteet väykyssä, pitäis kuulemma meijänkin autoon saada samanlaiset

W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
näkyipä olevan lähtöt meni ainakin ihan kelvosti ilman liikoja yrittämisiä siihen ylämäkeen.
Kun aika liki j.a:n kansa sitä tiaknosoitiin.
Kun aika liki j.a:n kansa sitä tiaknosoitiin.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Re: RalliSprint Mersu
Pientä päivitystä taas tehty tällekin vehkeelle.
Keulalle laitettiin moottori 300 coupesta,
ja pakoputkistosta poistettiin nuo etukatalysaattorit, vai mitkä ne nyt sitten ikinä onkaan.
Nyt vaan odotellaan, että tulisi kunnon jääkelit, että pääsi testaamaan kuinka tuo kulkee piikkipyörillä.
Sorapyörät kun ei oikein sovellu tällaiselle lumikelille.
Keulalle laitettiin moottori 300 coupesta,
ja pakoputkistosta poistettiin nuo etukatalysaattorit, vai mitkä ne nyt sitten ikinä onkaan.
Nyt vaan odotellaan, että tulisi kunnon jääkelit, että pääsi testaamaan kuinka tuo kulkee piikkipyörillä.
Sorapyörät kun ei oikein sovellu tällaiselle lumikelille.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Re: RalliSprint Mersu
Kuvia ja videota olis mukava nähdä testeistä uudella tekniikalla
Mitä kisoja on tälle talvelle suuniteltu
Mitä kisoja on tälle talvelle suuniteltu

ex MB 412d -96
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
Re: RalliSprint Mersu
Täytyypi ottaa kuvia ja videota, kunhan kunnon testeihin asti päästään.
Ja testaamaan päästään heti, kun käsi kestää kunnolla ratin kääntämisen,
vaihteiden vaihto onnistuu jo. (olkapää leikattu)
Kilpailukalenteria on suunniteltu.
Ekat kisat olisi heti vuoden vaihteen jälkeen 6. ja 9. tammikuuta,
mutta taitaa olla kuntoutuminen vielä sen verran kesken, että jäävät väliin.
Luultavasti Suonenjoella 29.1. olisi vuoden ensimmäinen kisastartti.
Muiden kilpailujen osalta kalenteri on vielä täysin auki.
"Ehkä" merkinnällä on kaikki alle 300 km säteellä olevat kisat.
Mutta katsotaan nyt miten huoltopuoli innostuu taas asiasta.
Ja testaamaan päästään heti, kun käsi kestää kunnolla ratin kääntämisen,
vaihteiden vaihto onnistuu jo. (olkapää leikattu)
Kilpailukalenteria on suunniteltu.
Ekat kisat olisi heti vuoden vaihteen jälkeen 6. ja 9. tammikuuta,
mutta taitaa olla kuntoutuminen vielä sen verran kesken, että jäävät väliin.
Luultavasti Suonenjoella 29.1. olisi vuoden ensimmäinen kisastartti.
Muiden kilpailujen osalta kalenteri on vielä täysin auki.
"Ehkä" merkinnällä on kaikki alle 300 km säteellä olevat kisat.
Mutta katsotaan nyt miten huoltopuoli innostuu taas asiasta.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Re: RalliSprint Mersu
Kone kuulosti 5pisteestä kuunneltuna hyvältä mut vauhtia ei ollut
Toisella kieroksella 4ja 5 välisissä röykyissä kuuku taka päästä ilkee pamaus
Toisella kieroksella 4ja 5 välisissä röykyissä kuuku taka päästä ilkee pamaus
ex MB 412d -96
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
Re: RalliSprint Mersu
Vauhti tuntui olevan hukassa koko kisan, johtuiko se sitten siitä, ettei ollut kilpasiskot paikalla.petteri p kirjoitti:Kone kuulosti 5pisteestä kuunneltuna hyvältä mut vauhtia ei ollut
Toisella kieroksella 4ja 5 välisissä röykyissä kuuku taka päästä ilkee pamaus

Se pamaus siinä röykyssä tuli siitä kun piikit raapi kiinni lokareihin ja turvakaarien pultinpäihin.
Samainen ääni on kuulunut monesti aikaisemminkin.
Harjoitusajoja tuon auton kanssa hiukan kaipaisi, kun tuntuu että muuttui vieraaksi perävälityksen vaihdon jälkeen.
Kaksi kisaa sillä on sen jälkeen ajettu ja molemmissa ajo ollut hieman hakusessa.
Saa nähdä miten käy 13.2. Hausjärvellä. Jos vaikka vähän ehtisi treenaamaan ennen sinne menoa.
Tämän vuoden kisakuvia voipi käydä katsomassa tuolta
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Re: RalliSprint Mersu
Kuinka paljon mersun alustaan on tehty muutoksia, ei ainakaan etu iskari Riekeriltä näytä, onko pyöriä riirretty etteen päin, onko ohjaus vakio,miten takapää ?
olis mukava koittaa 2.5 turbo dieseliä sprintissä, jos vaikka 2 veto painoihin tulis jotain muutoksia.
olis mukava koittaa 2.5 turbo dieseliä sprintissä, jos vaikka 2 veto painoihin tulis jotain muutoksia.

MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Re: RalliSprint Mersu
Eipä tuolle alustalle suuria muutoksia ole tehty,
Bilsteinin Koni Sportit siellä on iskareina joka kulmassa.
Jäykemmät jouset sinne pitäsi vaihtaa ainakin taakse,
kun hypyissä ja röykyissä lyö pohjille ja piikit paukkuu lokareihin.
Pyörät on samoilla paikoilla kun alkuperäisessäkin. Ei oo siirretty mihinkään suuntaan.
Nopea ohjaus siihen on ostolistalla, kunhan saa rahat kasaan.
Perä ja vetarit sinne vaihdettiin muutama viikko sitten.
Löytyi perä, jonka välitys on 3.91. Alkuperäinen oli 3.27.
Tuon kanssa mennään nyt ihan painorajoilla, kun sinne laitettiin kolme litranen kone kiinni.
Minimipaino sääntökirjan mukaan on 1110 kg.
Oikeastaan pitäisi saada puntariin, niin tietäisi voiko sieltä vielä rälläköidä peltiä ja vaihtaa ikkunoita.
Bilsteinin Koni Sportit siellä on iskareina joka kulmassa.
Jäykemmät jouset sinne pitäsi vaihtaa ainakin taakse,
kun hypyissä ja röykyissä lyö pohjille ja piikit paukkuu lokareihin.
Pyörät on samoilla paikoilla kun alkuperäisessäkin. Ei oo siirretty mihinkään suuntaan.
Nopea ohjaus siihen on ostolistalla, kunhan saa rahat kasaan.

Perä ja vetarit sinne vaihdettiin muutama viikko sitten.
Löytyi perä, jonka välitys on 3.91. Alkuperäinen oli 3.27.
Tuon kanssa mennään nyt ihan painorajoilla, kun sinne laitettiin kolme litranen kone kiinni.
Minimipaino sääntökirjan mukaan on 1110 kg.
Oikeastaan pitäisi saada puntariin, niin tietäisi voiko sieltä vielä rälläköidä peltiä ja vaihtaa ikkunoita.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Re: RalliSprint Mersu
Suonenjoella siinä vitos pisteellä kun oltiin niin meinattiin joutua pakosalle kun tuli mitsu kohti josta sit väänty katotto niin ettei ovet ekaksi auenneet ja vääntyi turvakaaret
Se lähti sakkaamaan niistä hypyistä
http://i100.photobucket.com/albums/m6/p ... 011396.jpg
http://i100.photobucket.com/albums/m6/p ... 011398.jpg
Harmillinen kaato kun ekakisa mitsulla pitkä rakennus työ takana
Se lähti sakkaamaan niistä hypyistä
http://i100.photobucket.com/albums/m6/p ... 011396.jpg
http://i100.photobucket.com/albums/m6/p ... 011398.jpg
Harmillinen kaato kun ekakisa mitsulla pitkä rakennus työ takana
ex MB 412d -96
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
- Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.
Re: RalliSprint Mersu
Tänään taisin mitata äänet tästä mersusta Kiteellä ja tais Katjalle tulla pientä pajotettavaa, ennen seuraavaa kisaa.