RalliSprint Mersu
RalliSprint Mersu
Tuli ostettua itselleni taas uusi projekti, kun isäntä vei tuon edellisen.
Kaikki alkoi siitä, kun olin mieheni mukana rallisprint-kisoissa, kun hän oli ajamassa.
Minulle iski jostakin ajatus, että tuota voisi kokeilla.
Isännällä on kyseisestä lajista hieman enemmän kokemusta,
ja olisihan tuossa pihassa valmiskin auto, mutta kun merkki on väärä.
Joten haku päälle ja tällainen löytyi.
VIN: WDB2010291Axxxxxx
Model: 190 E 2.6
Engine: 103942 10 000860
Transmission: 717435 00 643830
Approx. year: 1986
Lights: HELLA
Wiper: BOSCH
Cab: 00584
Dealer: Hannover branch (220)
Interior: fabric gray or alpaca gray (078)
Paint: 929 nautical blue metallic (с 01.01.1984)
Options:
410: electric sliding roof (с 01.03.1965 по 29.02.1988)
506: outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.)
(с 01.10.1983 по 31.03.1989)outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
620: emission control system vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
Tämä ei ole ilmeisesti koskaan ollut kilvissä Suomenmaalla, eikä tule olemaankaan.
Liikenteeseen tätä ei saa ikinä rekisteröityä, mutta tähän tarkoitukseen tämä käy hyvin.
Tähän projektiin tarvitaan muutamia osia.
- Ovenaukaisukahvat ja -tangot sisälle eteen.
- Ikkunannostomekanismi ja ikkunanavausveivi kuskin puolelle
- Sivupeilit molemmille puolille
- Konepelti ja maski, kun joku on "hieman muokannut" tuota olemassaolevaa (kuvissa näkyy )
- Takapuskuri
- Takapaksinkanteen Mersun tähti
Näillä pääsisi jo hyvään alkuun, yhteyttä voi ottaa YV:llä.
Lahjoituksiakin otetaan vastaan.
Jos tällaisen rakentamisprojekti kiinnostaa, sitä voi seurata kuvien muodossa tästä.
Kaikki alkoi siitä, kun olin mieheni mukana rallisprint-kisoissa, kun hän oli ajamassa.
Minulle iski jostakin ajatus, että tuota voisi kokeilla.
Isännällä on kyseisestä lajista hieman enemmän kokemusta,
ja olisihan tuossa pihassa valmiskin auto, mutta kun merkki on väärä.
Joten haku päälle ja tällainen löytyi.
VIN: WDB2010291Axxxxxx
Model: 190 E 2.6
Engine: 103942 10 000860
Transmission: 717435 00 643830
Approx. year: 1986
Lights: HELLA
Wiper: BOSCH
Cab: 00584
Dealer: Hannover branch (220)
Interior: fabric gray or alpaca gray (078)
Paint: 929 nautical blue metallic (с 01.01.1984)
Options:
410: electric sliding roof (с 01.03.1965 по 29.02.1988)
506: outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.)
(с 01.10.1983 по 31.03.1989)outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
620: emission control system vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
Tämä ei ole ilmeisesti koskaan ollut kilvissä Suomenmaalla, eikä tule olemaankaan.
Liikenteeseen tätä ei saa ikinä rekisteröityä, mutta tähän tarkoitukseen tämä käy hyvin.
Tähän projektiin tarvitaan muutamia osia.
- Ovenaukaisukahvat ja -tangot sisälle eteen.
- Ikkunannostomekanismi ja ikkunanavausveivi kuskin puolelle
- Sivupeilit molemmille puolille
- Konepelti ja maski, kun joku on "hieman muokannut" tuota olemassaolevaa (kuvissa näkyy )
- Takapuskuri
- Takapaksinkanteen Mersun tähti
Näillä pääsisi jo hyvään alkuun, yhteyttä voi ottaa YV:llä.
Lahjoituksiakin otetaan vastaan.
Jos tällaisen rakentamisprojekti kiinnostaa, sitä voi seurata kuvien muodossa tästä.
Viimeksi muokannut katja74, Su 28.02.2010 20:21. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
- Väsynyt Mies
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti 05.06.2007 19:29
- Paikkakunta: Kotka
Noniin, toivottavasti tullaan tämä näkemään kahvassa rallipoluilla.
Lycka till!
Lycka till!
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
HETKINEN! Sitähän ollaan täältä päin? Mistäs kylästä tuommoin merssu löytyy?
Ja mersu tais löytyä tykkimäestä tuurin pihalta.
edit: ahaa, mersu siis sijaitsee tuolla. Fonecta ja finderi kertoo nopeasti.
Ja mersu tais löytyä tykkimäestä tuurin pihalta.
edit: ahaa, mersu siis sijaitsee tuolla. Fonecta ja finderi kertoo nopeasti.
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Ja kohta hurahtaa vieras auto tuosta ohitse hiljakseen ajellen ja kuski ympärille pälyillen.Vensku_ kirjoitti:HETKINEN! Sitähän ollaan täältä päin? Mistäs kylästä tuommoin merssu löytyy?
Ja mersu tais löytyä tykkimäestä tuurin pihalta.
edit: ahaa, mersu siis sijaitsee tuolla. Fonecta ja finderi kertoo nopeasti.
Aja reilusti pihaan ja tule katsomaan, jos kiinnostaa.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
No katotaan. En nyt varmaan ihan heti ole tulossa, pitäis nukkua ku yöks töihin.katja74 kirjoitti:Ja kohta hurahtaa vieras auto tuosta ohitse hiljakseen ajellen ja kuski ympärille pälyillen.
Aja reilusti pihaan ja tule katsomaan, jos kiinnostaa.
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
projekti jatkuu
Sitä en tiedä, saisiko sääntöjen puitteissa laittaa diesel -koneen, täytyisi tutkia sääntökirjaa.
Naapurit varmaan tykkää kun tuon koneen lyö käyntiin,
pakoputkisto on nimittäin laitettu poikki lambda-anturin jälkeen.
On tosi komeat äänet.
Pitäisi varmaan rakentaa kunnon pakoputki tuohon.
Eilen seikkailin osia hakemassa,
konepelti tuli kotiin komeasti farkun katolla.
Oli hieno "tuuliohjain" W124:ssä.
Muutkin tällähetkellä tarvittavat osat on hankittu.
Kiitos kaikille, jotka osia tarjosivat.
Tänään purkasin pois kojetaulun,
ja jonkin verran noita ylimääräisiä johtoja.
Purkuhommat alkaa olla jo loppusuoralla ja
kohta pääsee opettelemaan tuota hitsaamista.
Lisäilin muutamia uusia kuvia tuonne kuvasivuille
Naapurit varmaan tykkää kun tuon koneen lyö käyntiin,
pakoputkisto on nimittäin laitettu poikki lambda-anturin jälkeen.
On tosi komeat äänet.
Pitäisi varmaan rakentaa kunnon pakoputki tuohon.
Eilen seikkailin osia hakemassa,
konepelti tuli kotiin komeasti farkun katolla.
Oli hieno "tuuliohjain" W124:ssä.
Muutkin tällähetkellä tarvittavat osat on hankittu.
Kiitos kaikille, jotka osia tarjosivat.
Tänään purkasin pois kojetaulun,
ja jonkin verran noita ylimääräisiä johtoja.
Purkuhommat alkaa olla jo loppusuoralla ja
kohta pääsee opettelemaan tuota hitsaamista.
Lisäilin muutamia uusia kuvia tuonne kuvasivuille
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Oishan se käheetä hommata joku tuollainen auto, jonka vois purkaa, ja kasaa sitte mitä tarvii.
Sulla nyt tietysti ihan syystäkin.
Sulla nyt tietysti ihan syystäkin.
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Ensimmäinen hitsausharjoitus
Eilen torstaina, kävimme ostamassa uudet pakoputken osat.
Ja poikamme hauskuutti myyjää toteamalla,
että nuo osathan on kalliimmat kuin auto.
Eilen myös alkoi tuo hitsausharjoittelu.
Eilisen päivän aikaansaannosta ja saumanlaatua voi käydä tutkailemassa näistä kuvista alkaen
Tänään ei pääsekkään tekemään mitään, kun vettä tulee taivaan täydeltä.
Eikä ole tallia missä tuota projektia voisi tehdä.
Viikonlopun aikana projekti ei varmaankaan etene mihinkään,
kun on paljon muuta menoa. Mutta ehkä taas ensiviikolla.
Ja poikamme hauskuutti myyjää toteamalla,
että nuo osathan on kalliimmat kuin auto.
Eilen myös alkoi tuo hitsausharjoittelu.
Eilisen päivän aikaansaannosta ja saumanlaatua voi käydä tutkailemassa näistä kuvista alkaen
Tänään ei pääsekkään tekemään mitään, kun vettä tulee taivaan täydeltä.
Eikä ole tallia missä tuota projektia voisi tehdä.
Viikonlopun aikana projekti ei varmaankaan etene mihinkään,
kun on paljon muuta menoa. Mutta ehkä taas ensiviikolla.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Juu, vettä lotuaa, pitäisi Volvo laittaa, mutta eihän tuolla voi mitään tehä.
Mutta pakko kyllä myöntää, että kuvista katsellen ihan jees saumaa. Kone on ollu säädöissää jne. Ja pikku juttuna ammattihitsareista, ne kaikista pahimmat ja vaativimmat hitsaustyöt tekee naishitsari, tosi on! (naiset tekee jostain syystä parempaa ja tarkempaa jälkeä, varmaan tarkempi käsi jne? Tai sit miehet vaa hutiloi aina. )
ps. Vähä paremman näkönen toi keula nyt...
Mutta pakko kyllä myöntää, että kuvista katsellen ihan jees saumaa. Kone on ollu säädöissää jne. Ja pikku juttuna ammattihitsareista, ne kaikista pahimmat ja vaativimmat hitsaustyöt tekee naishitsari, tosi on! (naiset tekee jostain syystä parempaa ja tarkempaa jälkeä, varmaan tarkempi käsi jne? Tai sit miehet vaa hutiloi aina. )
ps. Vähä paremman näkönen toi keula nyt...
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Hiljaa hyvä tulee...
Tämä projekti etenee tällähetkellä hieman hitaanlaisesti,
kun nuo ilmat ei oikein suosi tätä ulkona rakentamista.
Mutta jotain pientä on tullut tehtyä.
Eilen perjantaina rakenneltiin pakoputki.
Muuttui käyntikin tasaisemmaksi, kun putki ei lopu heti lambdan jälkeen.
Eilen paikkasin myös yhden reijän kuskin jalkatilasta,
ja tunkinpaikkaan sain suuren reijän aikaisiksi.
Ehkä sitä pääsee paikkailemaan huomenissa, jos sää sallii.
Tänään olikin sitten taas sadepäivä, ja hitsaushommat oli unohdettava.
Eli otin urakaksi kojetaulun, josta muovi oli hieman halkeillut.
Lohkeilleet muovipaikat peitin alumiinilevyllä ja ylimääräiset reijät paikattiin myös alumiinilla.
Uusia kuvia täällä.
kun nuo ilmat ei oikein suosi tätä ulkona rakentamista.
Mutta jotain pientä on tullut tehtyä.
Eilen perjantaina rakenneltiin pakoputki.
Muuttui käyntikin tasaisemmaksi, kun putki ei lopu heti lambdan jälkeen.
Eilen paikkasin myös yhden reijän kuskin jalkatilasta,
ja tunkinpaikkaan sain suuren reijän aikaisiksi.
Ehkä sitä pääsee paikkailemaan huomenissa, jos sää sallii.
Tänään olikin sitten taas sadepäivä, ja hitsaushommat oli unohdettava.
Eli otin urakaksi kojetaulun, josta muovi oli hieman halkeillut.
Lohkeilleet muovipaikat peitin alumiinilevyllä ja ylimääräiset reijät paikattiin myös alumiinilla.
Uusia kuvia täällä.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
No juu, lauantai oli kyllä sellanen rotan uitto päivä että ei prkl... Saipa vielä olla pikkusuolla jokkiskisoissa kastumassa...
Putki ja kojetauluhan näyttää hyvältä. Tuo kojetaulu on aika veikeän hieno noine alumiini somisteineen.
Putki ja kojetauluhan näyttää hyvältä. Tuo kojetaulu on aika veikeän hieno noine alumiini somisteineen.
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Eilen sai taas paikkailtua pari reikää, kun vesisade väistyi muualle.
Reikiä tuossa autossa kyllä riittää, mutta saanpahan hyvää hitsausharjoitusta.
Tuli myös rapsittua lattiasta nuo "äänieristeet" (se massa mikä siellä lattialla on) pois.
Kuumailmapuhallinta ja lastaa kun sille näytti, niin irtosi ihan kiltisti.
Ei sitä päivässä paljon ehdi tehdä, vaikka kuinka yrittäisi.
Olisiko kellään kuvaa autosta, jossa värinä on koodi 355.
Ajatuksena on värjätä tuo auto sillä värillä.
Olisi kiva nähdä etukäteen miltä väri todella näyttää,
kun tuosta värikartasta katsottuna se ei kuitenkaan näytä oikealta.
Reikiä tuossa autossa kyllä riittää, mutta saanpahan hyvää hitsausharjoitusta.
Tuli myös rapsittua lattiasta nuo "äänieristeet" (se massa mikä siellä lattialla on) pois.
Kuumailmapuhallinta ja lastaa kun sille näytti, niin irtosi ihan kiltisti.
Ei sitä päivässä paljon ehdi tehdä, vaikka kuinka yrittäisi.
Olisiko kellään kuvaa autosta, jossa värinä on koodi 355.
Ajatuksena on värjätä tuo auto sillä värillä.
Olisi kiva nähdä etukäteen miltä väri todella näyttää,
kun tuosta värikartasta katsottuna se ei kuitenkaan näytä oikealta.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Eh... Hiukka siisti...petrikar kirjoitti:Pikaisesti googlettamalla löyty tuommonen kuva http://i52.photobucket.com/albums/g10/R ... assqtr.jpg
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Eipä ole tämä projekti paljoa tuossa vesisateessa edennyt.
Muutama reikä tullut paikattua, ja maalia on levitelty sinne tänne putsattujen ruostekohtien päälle.
ABS -boksi ja muut ABS:iin liittyvä on poistettu autosta ja vielä muutamia ylimääräisiä johtoja.
Mutta hiljaa hyvä tulee, vai kuinka se oli?
Toivottavasti talvi ei ennätä ennen maalipinnan kuivumista.
Hommaa tässä vielä riittää.
Muutama uusi kuvatus projektista tuolla
Muutama reikä tullut paikattua, ja maalia on levitelty sinne tänne putsattujen ruostekohtien päälle.
ABS -boksi ja muut ABS:iin liittyvä on poistettu autosta ja vielä muutamia ylimääräisiä johtoja.
Mutta hiljaa hyvä tulee, vai kuinka se oli?
Toivottavasti talvi ei ennätä ennen maalipinnan kuivumista.
Hommaa tässä vielä riittää.
Muutama uusi kuvatus projektista tuolla
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Eipä nuo lokarit missään parhaassa kunnossa ole,petrikar kirjoitti:Hei mites tuo kuskinpuolen lokasuoja, kuvissa ei ainakaan paikoillaan. Löytys tietysti ehjä semmonen
laitappa yv:llä hintaa.
Voisin ostaa vaikka molemmat, jos löytyy halvalla.
Ei tarvisi alkaa hitsaamaan.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Jos sopii kysyä,niin miksi pitää vaihtaa väriä?
Tuo 929 näyttää olevan 190 mesessä melko harvinainen,oma w124 matikki on tuolla värillä.Kakkosnelosia näkee muitakin saman värisiä tienpäällä,mutta ei haitaksi asti
Tuo 929 näyttää olevan 190 mesessä melko harvinainen,oma w124 matikki on tuolla värillä.Kakkosnelosia näkee muitakin saman värisiä tienpäällä,mutta ei haitaksi asti
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Projekti etenee
Nyt ollaan päästy tässä projektissa siihen asti,
että ruostekorjaukset alkaa olla tehty. Ainakin siltä nyt näyttää.
Ainoastaan repsikan puolen lokaria täytyy vielä hieman hitsata.
Tänään laitettiin konepeltiin lukkosokat.
Irroitettava nuo vielä on mutta paikat on nyt valmiina, ettei tarvi uutta maalipintaa sitten heti rikkoa.
Penkin ja vöiden kiinnikkeiden paikkaa on suunniteltu.
Hyvä kun on tuo isännän auton penkki, jota voi sovitella ja suunnitella, miten sellaisen tuohon autoon saa kiinnitettyä.
Oma penkki ja vyöt täytynee käydä kohta ostamassa.
Tuolla on taas muutama uusi kuva
että ruostekorjaukset alkaa olla tehty. Ainakin siltä nyt näyttää.
Ainoastaan repsikan puolen lokaria täytyy vielä hieman hitsata.
Tänään laitettiin konepeltiin lukkosokat.
Irroitettava nuo vielä on mutta paikat on nyt valmiina, ettei tarvi uutta maalipintaa sitten heti rikkoa.
Penkin ja vöiden kiinnikkeiden paikkaa on suunniteltu.
Hyvä kun on tuo isännän auton penkki, jota voi sovitella ja suunnitella, miten sellaisen tuohon autoon saa kiinnitettyä.
Oma penkki ja vyöt täytynee käydä kohta ostamassa.
Tuolla on taas muutama uusi kuva
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,