Toivossa oli hyvä elää.AP-race/lake kirjoitti:taisi ecu ja muut boxit oppia "talon tavoille".
c32 amg
Re: c32 amg
Re: c32 amg
Hiukan kulutuslukemia kun nyt on tilastoa kertynyt tarpeeksi:

Eipähän tuo tahdo oikein pyhällä hengellä mennä.
Eipähän tuo tahdo oikein pyhällä hengellä mennä.
Re: c32 amg
Jaa että kylillä on tullu käytyä kumia polttamassa tolla viimosella tankilla!

W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: c32 amg
Joo vakiona sai vielä 9.x alkuisia lukemia, mutta ei ole viime aikoina paljon näkynyt 
Re: c32 amg
Pyörät ovat kyllä pyörineet mutta eivät tyhjää kertaakaan. Ei sitä viitsi kallista polttoainetta savuna ilmaan laittaa. Harmittaa vähän kun ei ole keskinopeuksia tullut otettua talteen. Niin, nuo luvut ovat tankkauskuiteista laskettuja, ei auton arpomia.Kakemake kirjoitti:Jaa että kylillä on tullu käytyä kumia polttamassa tolla viimosella tankilla!![]()
![]()
Re: c32 amg
Onkos Pansulla pirssi ajossa? Kävitkö ohjelmaa jossain teettämässä?Pansu kirjoitti:Joo vakiona sai vielä 9.x alkuisia lukemia, mutta ei ole viime aikoina paljon näkynyt
Re: c32 amg
On se ajossa ollut. Tänään tälläistä:amgenter kirjoitti:Onkos Pansulla pirssi ajossa? Kävitkö ohjelmaa jossain teettämässä?

Ei kestänyt Good Yearin "Nashcar" remmi sitten
Ei oo ohjelmaa ei, kun ei tunnu tekijöitä löytyvän. Jos kokeilis tuollaista piggyback ratkaisua tässä ajankuluks,
Vetää niin laihalle et pakko tuolle jotain tehdä.
Re: c32 amg
Ootko mistä ohjelmaa kyselly ja mikä on ollut vastaus? Ainakin nettisivujen mukaan Harisella pitäisi onnistua. Soittelin sinne itekin alkukesästä ja sanoivat, notta onnistuu. Jos et julkisesti viitsi laittaa niin heitä yksityisviestiä.Pansu kirjoitti:Ei oo ohjelmaa ei, kun ei tunnu tekijöitä löytyvän
Onko millainen AFR-mittari käytössä ja mitähän mahtaa yläkierroksilla näyttää?Pansu kirjoitti:Vetää niin laihalle et pakko tuolle jotain tehdä.
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c32 amg
Tekeillä on yksi ohjelma ei vaan tehdä mitenkään urakalla,Pansu kirjoitti: Ei oo ohjelmaa ei, kun ei tunnu tekijöitä löytyvän
pikuhiljaa muun homman ohessa koitetaan selvitelä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- killerimersu
- Mersumies

- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: c32 amg
törkee siisti projekti, laita vähä videoo että kuulee ääniä 
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: c32 amg
Harinen taas ilmoitti minulle ettei ole moista autoa säätänyt ja thats it, että ota nyt tuostakin jotain selkoa.amgenter kirjoitti:Ootko mistä ohjelmaa kyselly ja mikä on ollut vastaus? Ainakin nettisivujen mukaan Harisella pitäisi onnistua. Soittelin sinne itekin alkukesästä ja sanoivat, notta onnistuu. Jos et julkisesti viitsi laittaa niin heitä yksityisviestiä.Pansu kirjoitti:Ei oo ohjelmaa ei, kun ei tunnu tekijöitä löytyvän
Onko millainen AFR-mittari käytössä ja mitähän mahtaa yläkierroksilla näyttää?Pansu kirjoitti:Vetää niin laihalle et pakko tuolle jotain tehdä.
PLX toimii mittarina ja 15 tuntumaan mennää isommalla vaihteella. Taitaa olla vakio kartoissa/mapissa/ohjelmassa joku stoppi jonkun tietyn paineen jälkeen, että vetää sitten laihalle. Joku jenkki horisi jostain 22psi:n lukemista ja korjasi asiaa clamppaamalla mappia, jolloin ei muka enää ilmiötä tullut. Olishan tuota clamppii voinut kokeilla, mutta ei löytynyt nurkista paria sopivaa diodia ja harkinnassa muutenkin kokonaan oma ohjausboxi mille saisi tehtyä erikseen kartat.
Käsittääkseni tuo vakio map-anturi olisi 2,65bar(joku korjatkoon), joten sen pitäisi juuri ja juuri riittää. OBD-testerillä ajossa katsottuna lukema pysätyy tasan 250kpa, eli joko ohjelma ei ymmärrä tuon yli, rajoittaa sen tuohon, tai voiko map-anturi pysähtyä noin tarkalleen?
Samalla vikamuistiin jää koodi mitä en nyt muista, mutta ilmoittaa kuitenkin jotain "Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Too High", eli joku mapin parametri ylittyy.
Myös tästä koodista pitäisi päästä jotenkin eroon: P0410 Secondary Air Injection System Malfunction. Ilmestyy aina silloin tällöin, kun pumppua ei enää konehuoneesta löydy. CDI203 varmaan tietäis saako tuota jotenkin ohjelmasta pois päältä tai jotain.. Kylmästartissahan tuo pumppu siis puskee ilmaa pakosarjaan.
Re: c32 amg
No höh. Sivuilla oli ainakin 55:sta kovasti mainintaa, joten ei tuon nyt luulisi olevan niin vaikea homma. Optimoiautosi.fi tarjoaa jotain ohjelmaa mutta taitaa olla geneerinen. Ehkä tekevät myös custom-ohjelmia? Entäpä road trip kleemannin pajalle Tanskaan?Pansu kirjoitti:Harinen taas ilmoitti minulle ettei ole moista autoa säätänyt ja thats it, että ota nyt tuostakin jotain selkoa
Voisiko ilman lämpötila vaikuttaa noin paljon? Jenkki-pojilla on yleensä paljon lämpöisemmät kelit, joten Texasin helteessä tai jossain korkealla raja voi jäädä saavuttamatta. Crossfire-forumilla joku ajeli 192-millisellä kampipyörällä eikä ongelmia tullut tuon overboostin kanssa tullut. Tosin kaveri asui muistaakseni jossain todella korkealla, jossa ilma on ohuempaa.Pansu kirjoitti:Käsittääkseni tuo vakio map-anturi olisi 2,65bar(joku korjatkoon), joten sen pitäisi juuri ja juuri riittää.
Jostain muista lukeneeni, että joku olisi vaihtanut isomman MAP-anturin mutta en kirveelläkään löydä nyt linkkiä. Joko crossfire-forumilla tai E55-puolella mbworldissa.
Vaikka tuon anturin vaihtaisi tai laittaisi zenerin väliin, onko ohjelmassa karttoja yli tuon paineen? Tuossahan vain annetaan väärä tieto eteenpäin, jotta vikakoodia ei tulisi.
OT: Ajelin tänään sitten katukivetykseen sen verran, että pakoputki osui ja prkl nyt se vuotaa. Pitää ensi talvena tehdä uusi putkisto.
Re: c32 amg
Joo eipä noista vakio autoon tehdyistä lastuista ole paljon apua.
Map-anturi on mitattu ja siinä on jonkin verran varaa yli 1,5bar. Ilmeisesti ohjelmassa on joku volttimäärä minkä yli se ei ymmärrä(4,5V) Ainakin 3bar mappi on nyt hommattu ja toivon mukaan sille saa muutokset tehtyä. Greddyn e-manage ultimate myös hommattu ja sitä sitten yhtenä oljenkortena koittamaan jos ei muu auta.
Autolla ajettiin pari vetoa tutun penkissäkin, joten nyt on joku pohjatulos mihin verrata kunhan saa muutoksia tehtyä. Jostain syystä ei penkissä saanut max ahtoja uudella hihnalla, täytyypi tutkia mikä mättää.. Tänään asentelin vesi/metanoli ruiskua paikoilleen, joten pääsee jossain vaiheessa sitäkin testaamaan kunhan suuttimet saapuu. Säädettävä bensanpaineenohjain myös pitäis laittaa paikoilleen ja bensakiskoon tulossa muutoksia muutaman lukemani jutun perusteella.
Map-anturi on mitattu ja siinä on jonkin verran varaa yli 1,5bar. Ilmeisesti ohjelmassa on joku volttimäärä minkä yli se ei ymmärrä(4,5V) Ainakin 3bar mappi on nyt hommattu ja toivon mukaan sille saa muutokset tehtyä. Greddyn e-manage ultimate myös hommattu ja sitä sitten yhtenä oljenkortena koittamaan jos ei muu auta.
Autolla ajettiin pari vetoa tutun penkissäkin, joten nyt on joku pohjatulos mihin verrata kunhan saa muutoksia tehtyä. Jostain syystä ei penkissä saanut max ahtoja uudella hihnalla, täytyypi tutkia mikä mättää.. Tänään asentelin vesi/metanoli ruiskua paikoilleen, joten pääsee jossain vaiheessa sitäkin testaamaan kunhan suuttimet saapuu. Säädettävä bensanpaineenohjain myös pitäis laittaa paikoilleen ja bensakiskoon tulossa muutoksia muutaman lukemani jutun perusteella.
Re: c32 amg
Katsastuksessa taas käyty. Läpi meni vaikka toiset katit on revitty pois. Silloin kun oli toiset katit vielä paikoillaan tuli seuraavat arvot:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: c32 amg
onko "esi" katit poistettu ja uudet "keski"katit laitettu??? mahd.race versiot?.amgenter kirjoitti:Katsastuksessa taas käyty. Läpi meni vaikka toiset katit on revitty pois. Silloin kun oli toiset katit vielä paikoillaan tuli seuraavat arvot:
Re: c32 amg
Pakosarjojen jälkeen olevat ensimmäiset katit on paikoillaan (anturit ennen ja jälkeen). Toiset katit, jotka ilman antureita on leikattu pois. Samoin auton keskellä oleva toinen äänenvaimennin (resonaattori). Loppupään äänenvaimennin neitseellinen. Elikkä tehtaan "ylimääräisiä osia" vain otettu pois välistä.AP-race/lake kirjoitti:onko "esi" katit poistettu ja uudet "keski"katit laitettu??? mahd.race versiot?.amgenter kirjoitti:Katsastuksessa taas käyty. Läpi meni vaikka toiset katit on revitty pois. Silloin kun oli toiset katit vielä paikoillaan tuli seuraavat arvot:
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: c32 amg
OK!!!amgenter kirjoitti:Pakosarjojen jälkeen olevat ensimmäiset katit on paikoillaan (anturit ennen ja jälkeen). Toiset katit, jotka ilman antureita on leikattu pois. Samoin auton keskellä oleva toinen äänenvaimennin (resonaattori). Loppupään äänenvaimennin neitseellinen. Elikkä tehtaan "ylimääräisiä osia" vain otettu pois välistä.AP-race/lake kirjoitti:onko "esi" katit poistettu ja uudet "keski"katit laitettu??? mahd.race versiot?.amgenter kirjoitti:Katsastuksessa taas käyty. Läpi meni vaikka toiset katit on revitty pois. Silloin kun oli toiset katit vielä paikoillaan tuli seuraavat arvot:
Re: c32 amg
Nyt on sitten eurochargedin ohjelma ecussa, muuttui kyllä luonne melkoisesti. Näköjään vakio ohjelma toiminut melkoisena jarruna. Suosittelen 
Tulppia jos vaihtelee, niin suosittelen pitämään vakio lämpöarvon. Itsellä ei ollut kuin ongelmia pykälää kylmemmillä, ei taida toimia täällä pohjoisen kylmissä
Tulppia jos vaihtelee, niin suosittelen pitämään vakio lämpöarvon. Itsellä ei ollut kuin ongelmia pykälää kylmemmillä, ei taida toimia täällä pohjoisen kylmissä
Re: c32 amg
Sama ohjelma täälläkin. Vakioon on todella suuri ero. Samaa mieltä tulpista. Tänä kesänä laitettu uudet iridiumit paikoilleen vakiolämpöarvolla ja ongelmia tasan 0 kpl. Sen verran kylmä keli on vaikuttanut, että meinaa kompuran pyörä vähän luiskahdella. Ensi talven aikana pitää varmaan jokin wrap-kitti siihen tehdä, jotta on enempi pitopintaa.Pansu kirjoitti:Nyt on sitten eurochargedin ohjelma ecussa, muuttui kyllä luonne melkoisesti. Näköjään vakio ohjelma toiminut melkoisena jarruna. Suosittelen
Tulppia jos vaihtelee, niin suosittelen pitämään vakio lämpöarvon. Itsellä ei ollut kuin ongelmia pykälää kylmemmillä, ei taida toimia täällä pohjoisen kylmissä
Kätevää touhua tuo etävirittäminen. Oletkos AFRiä katsellut ohjelman vaihdon jälkeen?
Re: c32 amg
Tuskin varmaan ihan sama ohjelma, mutta anywayamgenter kirjoitti:Sama ohjelma täälläkin. Vakioon on todella suuri ero. Samaa mieltä tulpista. Tänä kesänä laitettu uudet iridiumit paikoilleen vakiolämpöarvolla ja ongelmia tasan 0 kpl. Sen verran kylmä keli on vaikuttanut, että meinaa kompuran pyörä vähän luiskahdella. Ensi talven aikana pitää varmaan jokin wrap-kitti siihen tehdä, jotta on enempi pitopintaa.Pansu kirjoitti:Nyt on sitten eurochargedin ohjelma ecussa, muuttui kyllä luonne melkoisesti. Näköjään vakio ohjelma toiminut melkoisena jarruna. Suosittelen
Tulppia jos vaihtelee, niin suosittelen pitämään vakio lämpöarvon. Itsellä ei ollut kuin ongelmia pykälää kylmemmillä, ei taida toimia täällä pohjoisen kylmissä
Kätevää touhua tuo etävirittäminen. Oletkos AFRiä katsellut ohjelman vaihdon jälkeen?
Jos hihna luistaa, niin tekee samanlaisen systeemin kun mulla on. Lisää vain yhden rullan, sorvaa vähän toista ja vetää hihnan eri kautta.
AFR lukemia oli tänään tarkoitus kartoittaa, mutta taitaa kelit estää, ellen vie sitten penkkiin autoa. Eilen käytännössä vasta kolmosella sai jotain pitoa
Re: c32 amg
Pansu, kuinka vankkaa putkea nuo imukärsät on?
Re: c32 amg
Juu, eihän tuohon tarvii kuin ohjelman ja kaapelin. Sitten vain lykkää ohjelman sisään. Juttelin jonkin aikaa niiden kanssa ennen ohjelman tilaamista ja aikamoinen arsenaali erilaisia ohjelmia heiltä löytyy. Vaikka eihän tuo mikään ihme ole kun ovat suuren osan jenkki-poikien autoista tehneet. Ohjelma ei kyllä ollut mielestäni kallis, taisin siitä 399 dollaria maksaa (kaapeli sisältyi hintaan).Pansu kirjoitti: Tuskin varmaan ihan sama ohjelma, mutta anywayOtin kun sain tarjoushintaan. Mullehan toi tuli ihan mailiin ja itse roplattiin ohjelma sisään.
Jos hihna luistaa, niin tekee samanlaisen systeemin kun mulla on. Lisää vain yhden rullan, sorvaa vähän toista ja vetää hihnan eri kautta.
AFR lukemia oli tänään tarkoitus kartoittaa, mutta taitaa kelit estää, ellen vie sitten penkkiin autoa. Eilen käytännössä vasta kolmosella sai jotain pitoa
Ajokelit on täällä ainakin näillä näkymin loppu. Kahdessa tunnissa tuli 15 senttiä lunta. Olipahan mukava luistella kesärenkailla 50 kilsaa sukuloimasta (en ollut mersulla liikenteessä).
Re: c32 amg
Ilmeisesti noita ilmanputsarille meneviä tarkoitat, ne on 3"Lape kirjoitti:Pansu, kuinka vankkaa putkea nuo imukärsät on?
Re: c32 amg
Aika pienellä pääset. paljon on voimaa pirssissä??amgenter kirjoitti:Hiukan kulutuslukemia kun nyt on tilastoa kertynyt tarpeeksi:
[ http://kotinet.com/mortem/kulutuslukemia01.PNG ]
Eipähän tuo tahdo oikein pyhällä hengellä mennä.
Re: c32 amg
Tjaa... se onkin hyvä kysymys. Jos vakiona on se 350 niin kaippa siinä jotain 370 - 400 luokkaa voisi olla (pitää olla varovainen arviossa, että ei tule pettymystäAMGE55 kirjoitti:Aika pienellä pääset. paljon on voimaa pirssissä??
Samaa kysymystä voisi jatkaa Pansun suuntaan. Mitä veikkaat, että autosta sitten irtoaa?
Re: c32 amg
Kyllähän se nelosella pitää alkaa ja loput on arvoitus
407hv ne taitaa tuolla perus softalla luvata 185mm kampuran kanssa, mutta tuo minun softa ei varmaan ihan sama ole. Tiedä sitten mitä noi muut muutokset vähentää
407hv ne taitaa tuolla perus softalla luvata 185mm kampuran kanssa, mutta tuo minun softa ei varmaan ihan sama ole. Tiedä sitten mitä noi muut muutokset vähentää
Re: c32 amg
Eiköhän ilmanotto ja pakosarjat vielä jotain lisää tuo, joten kyllä sen yli 400 pitäisi kivuta melko helposti. Vielä kysymättä, että muutettiinko sulle kierrosrajoitinta ylemmäksi? Mulla jätettiin omasta pyynnöstä vakioksi.Pansu kirjoitti:407hv ne taitaa tuolla perus softalla luvata 185mm kampuran kanssa, mutta tuo minun softa ei varmaan ihan sama ole. Tiedä sitten mitä noi muut muutokset vähentää
Nyt niiltä saa myös 61 millistä kompuran rullaa. http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... -61mm.html
Se olisi aika lähellä 185:sta kampurapyörää. Paljonkohan tuo ahdin kestää kierroksia? Vai tuleeko sen MAP-anturi/ECU ensin vastaan? Vai missä vaiheessa tullaan siihen pisteeseen, että ahtimen hyöty tippuu liian alas tuotettuun lämpökuormaan nähden?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: c32 amg
Mutta siirtääkö tuo rajoitin vaihtoajankohtaa ylemmäs? Jos ei niin toihan on ihan sama mitä siellä on, ainoastaan kulkee vitosella teoreettisesti kovempaa. Olen käsittänyt että se vaihdelootan softa nostaa vaihtokohtaa, eli kiertää pidemmälle.
Kaipa toi rajoitin mulla on nostettu, en ainakaan maininnut mitään että jättäisivät vakioksi. Maantiellä en taas ole päässyt edes rajoittimelle asti kun pito karkaa ennen sitä, enkä viitsi kumeja sulattaa paskaksi nauvuttamalla max kierroksille
MAP on vakiona 2,5bar, tai ainakin siihen jämähti mulla arvojen nousu vaikka painetta oli enemmänkin. Hommasinkin jo tuossa 3bar mapin. Jostain olin lukevinaan että 16000rpm olisi ahtimelle joku max kierrokset, kestää kai se senkin yli hetken aikaa. Lämpöjen kanssa mulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut, penkissäkin IAT oli 40c, ehkä kesähelteillä voi alkaa ongelmia ilmeneen. Vesiruutalla en ole vielä lämpöjä edes katsonut, tuon kanssa ei ihan hevillä ongelmia tule, pitäs vaan päästä säätämään tuokin nyt kunnolla ja vois penkittää tuonkin hyödyt.
Kaipa toi rajoitin mulla on nostettu, en ainakaan maininnut mitään että jättäisivät vakioksi. Maantiellä en taas ole päässyt edes rajoittimelle asti kun pito karkaa ennen sitä, enkä viitsi kumeja sulattaa paskaksi nauvuttamalla max kierroksille
MAP on vakiona 2,5bar, tai ainakin siihen jämähti mulla arvojen nousu vaikka painetta oli enemmänkin. Hommasinkin jo tuossa 3bar mapin. Jostain olin lukevinaan että 16000rpm olisi ahtimelle joku max kierrokset, kestää kai se senkin yli hetken aikaa. Lämpöjen kanssa mulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut, penkissäkin IAT oli 40c, ehkä kesähelteillä voi alkaa ongelmia ilmeneen. Vesiruutalla en ole vielä lämpöjä edes katsonut, tuon kanssa ei ihan hevillä ongelmia tule, pitäs vaan päästä säätämään tuokin nyt kunnolla ja vois penkittää tuonkin hyödyt.
Re: c32 amg
Jeps. Sekoitin tuohon TCU optimointiin kun itellä on siinäkin eri ohjelma. Eli se siirtää noita vaihtokohtia ja sen kanssa oli jotain ongelmia ainakin jos kierrosrajoitin oli säädetty 6500 tai 6800. Taisi olla 3-4 vaihtaessa. Sen takia jätin vakioksi.
Hieno ääni tuo vinkuminen vain on.
En ole vielä päässyt ulkopuolelta kuuntelemaan kun oikein lähdetään mutta sanovat, että pirusti se vinkuu.
Edit: Ensi viikonloppuna auto lähtee talliin taas talveksi. Katsotaan mitä sitä keksii ensi kesäksi. Isoja pakosarjoja on tarkoitus vähän mallintaa.
Tuttu tilanne. Alku viikosta kävin vielä ajelemassa (ennen lumien tuloa) ja kylmä tie. Ei oikein tahtonut tarrata.Pansu kirjoitti:Maantiellä en taas ole päässyt edes rajoittimelle asti kun pito karkaa ennen sitä, enkä viitsi kumeja sulattaa paskaksi nauvuttamalla max kierroksille
Onko tähän lähdettä, IHI:ltä tai AMG:ltä? Nettijutut on aina nettijuttuja.Pansu kirjoitti:Jostain olin lukevinaan että 16000rpm olisi ahtimelle joku max kierrokset
Edit: Ensi viikonloppuna auto lähtee talliin taas talveksi. Katsotaan mitä sitä keksii ensi kesäksi. Isoja pakosarjoja on tarkoitus vähän mallintaa.
Re: c32 amg
En muista mistä luin, joku aihe se oli missä käsiteltiin tuon ahtimen tuottoja ja kestävyyksiä.
Eikä tuota tehoa voi loputtomiin kasvattaa vain painetta nostamalla, joten en näe oikein edes järkeä pohtia kestääkö se yli 16000rpm vai ei. Koneen puristusuhde on kuitenkin 9.0 ja voi joutua vastaavasti laskemaan ennakkoja, joten teho karkaa sieltä harakoille. Vartillakin käytännössä pienemmällä paineella ajavat olleet edellä, eli jostain muualta se kannnattaa parantaa/koittaa etsiä. Ja noilla megakierroksilla tulee väistämättä vastaan ongelmat hihnan/kytkimen kanssa, sekä kompura itsessään alkaa viemään tehoa jo niin paljon pois. Paras olisi vaihtaa kokonaan toinen kompressori, isommalla tuotolla ja järkevillä kierroksilla.
Eikä tuota tehoa voi loputtomiin kasvattaa vain painetta nostamalla, joten en näe oikein edes järkeä pohtia kestääkö se yli 16000rpm vai ei. Koneen puristusuhde on kuitenkin 9.0 ja voi joutua vastaavasti laskemaan ennakkoja, joten teho karkaa sieltä harakoille. Vartillakin käytännössä pienemmällä paineella ajavat olleet edellä, eli jostain muualta se kannnattaa parantaa/koittaa etsiä. Ja noilla megakierroksilla tulee väistämättä vastaan ongelmat hihnan/kytkimen kanssa, sekä kompura itsessään alkaa viemään tehoa jo niin paljon pois. Paras olisi vaihtaa kokonaan toinen kompressori, isommalla tuotolla ja järkevillä kierroksilla.


