Voihan vito....
- ei kuulu täyttöaukosta mitään. Rallatus/rapina kuuluu selkeesti 1500rpm saakka. Veikkaisin kuluneita suuttimia, vaikka ovat muuten kunnossa. Toinen mahdollinen on pumpun elementit/sisuskalut kun Veskolalla ei moista rapinaa ymmärtääksenni kuulu.
Ei muuta kun 7mm sisukset niin tulee ripeä Vito ton turbo päivityksen kanssa, kierroksia kun saa noin kuuteen tonniin asti käyttöönsä.
Ei muuta kun 7mm sisukset niin tulee ripeä Vito ton turbo päivityksen kanssa, kierroksia kun saa noin kuuteen tonniin asti käyttöönsä.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Kävin tänään kyselemässä jakopään osia. Jakopäähän ei tarvii niittaustyökalua kun ketjun(kaksirivisen) vaihtaa. Vehon osilla ketju kasataan liitos kappaleella. Myös kl-varaosissa ketjun kuvassa on ketju ja liitoskappale. Kl-varaosissa osat saa melkein puolet halvemmalla. Vaihtoväli kommentit veholla oli "ikuinen" ja "500tkm".
Omassa epäilen että ketju tai kiristin pitää tuon kilkatuksen joka kuuluu öljyn täyttöaukosta.
Se rahina ääni alle 1500rpm on toinen juttu joka tulee varmaan sillä pumpun päivityksellä kuntoon.
Eli seuraavaksi laitan uuden ketjun kiristimen. Kl-hinta 55e. Motonetin kiristintä(49,5e) ei uskalla ostaa.
Omassa epäilen että ketju tai kiristin pitää tuon kilkatuksen joka kuuluu öljyn täyttöaukosta.
Se rahina ääni alle 1500rpm on toinen juttu joka tulee varmaan sillä pumpun päivityksellä kuntoon.
Eli seuraavaksi laitan uuden ketjun kiristimen. Kl-hinta 55e. Motonetin kiristintä(49,5e) ei uskalla ostaa.
Minä ymmärsin, että se liitoskappale on vain väliaikaiseen käyttöön kun uusi ketju liitetään vanhaan ja vedetään paikoilleen ja varsinainen liitos tehdään aina niittaamalla.
Voin olla väärässä koska tämäkin tietoni on mutua, eli jos Veho sanoo, että liitoskappaleella niin sillä sitten se pitää laittaa. Tosi mistäs ne siellä Veholla sen tietää
Toivottavasti lukko ei koskaan petä 
KL-varaosista ketju tulee ilman liitoskappaletta, ainakin syksyllä tuli. Mitä nyt katsoin KL:n kuvaa niin se liitoskappale on mielestäni tarkoitettu niitattavaksi. Ohessa vielä KL-varaosista saadun ketjun tuotekuvat, kun sellaiset piti äsken siis ottaa...mitäpä sitä muutakaan tähän aikaan illasta

Ketjun valmistaja on iwis ketten, made in germany, quality since 1916

Ketjun mukana tosiaankin tulee liitospala, mutta tämä on tarkoitettu niitattavaksi, tapeissa ei ole mitään lukituksia. En osaa sanoa miksi noita läpysköitä on kaksi, eli kait ne molemmat sinne kuuluu laittaa vai pitääkö toinen aina hukata.
Voin olla väärässä koska tämäkin tietoni on mutua, eli jos Veho sanoo, että liitoskappaleella niin sillä sitten se pitää laittaa. Tosi mistäs ne siellä Veholla sen tietää


KL-varaosista ketju tulee ilman liitoskappaletta, ainakin syksyllä tuli. Mitä nyt katsoin KL:n kuvaa niin se liitoskappale on mielestäni tarkoitettu niitattavaksi. Ohessa vielä KL-varaosista saadun ketjun tuotekuvat, kun sellaiset piti äsken siis ottaa...mitäpä sitä muutakaan tähän aikaan illasta


Ketjun valmistaja on iwis ketten, made in germany, quality since 1916


Ketjun mukana tosiaankin tulee liitospala, mutta tämä on tarkoitettu niitattavaksi, tapeissa ei ole mitään lukituksia. En osaa sanoa miksi noita läpysköitä on kaksi, eli kait ne molemmat sinne kuuluu laittaa vai pitääkö toinen aina hukata.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Toinen tulee ketjujen väliin toinen reunaan.veskola kirjoitti:En osaa sanoa miksi noita läpysköitä on kaksi, eli kait ne molemmat sinne kuuluu laittaa vai pitääkö toinen aina hukata.
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Vehon tiskillä sain semmosen käsityksen että ei niitata. Tosin ei tullut mekaanikolta kysyttyä. Varaosamyyjä tuskin yhtään ketjua itse vaihtanut. Että paljon mahdollista että täytyy niitata. Miksi niillä muuten olisi erikoistykalukin sitä varten.
Veskolalla siis uusi ketju vielä paketissa?
Eikö tuo liitoskappale niitata siihen uuteen ketjuun? Läpyskä väliin ja reunaan.Minä ymmärsin, että se liitoskappale on vain väliaikaiseen käyttöön kun uusi ketju liitetään vanhaan ja vedetään paikoilleen ja varsinainen liitos tehdään aina niittaamalla.
Veskolalla siis uusi ketju vielä paketissa?
Kyllä mutta sitten on erikseen hankittavissa se polkupyörän ketjun lukon kaltainen pikaliitoskappale, jolla voi kytkeä ketjut yhteen väliaikaisesti. Siis kun/ jos vetää vanhalla ketjulla uuden paikalleen. Varsinaisessa liitoskappaleessa läpyskä reunaan ja väliin ja niittaus päälle, olisi varmaan pitänyt hetki sitä ihmetellä hiljaa ennen kuin ihmetteli ääneen.vito500tkm kirjoitti:Eikö tuo liitoskappale niitata siihen uuteen ketjuun? Läpyskä väliin ja reunaan.

On ja siellä pysyy ilmaisesti aika pitkään.vito500tkm kirjoitti:Veskolalla siis uusi ketju vielä paketissa?
Niin, valitettavasti tiskiltä kun kysyy niin saa ihan millaisen vastauksen tahansa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Tai sitten uskaltaa. Tänään hain motonetistä ketjunkiristimen ja apulaitehihnan ohjainrullan. Osat oli bilsteinin tekemiä, eli laatu tavaraa.vito500tkm kirjoitti:Eli seuraavaksi laitan uuden ketjun kiristimen. Kl-hinta 55e. Motonetin kiristintä(49,5e) ei uskalla ostaa.
Ketjunkiristin 200D:n ja ohjainrulla 260 bensamersun, kun viton listalta noita osia ei motonetistä löytynyt.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ahtimen asennuksesta vielä. Sprintterin ahtimen asennus käy kohtuu helposti. Turbiinikoteloa joutuu hieman pyöräyttämään että saa sen oikeaan asentoon niin että ahtoputki ei jää mutkalle. Öljyn paineputki sopii suoraan paikalleen. Ahtimesta lähtevä paluuputki pitää olla sprintterin, loput viton omat, eli se keski/väliputki ja lohkoon tuleva.
Turbon kannakerauta käy suoraan vitosta. Pakoputken lähtö ja kiinnitys laipan joutuu muokkaamaan. Laippa sprintterin johon hitsataan viton putki kiinni. Omaan tein 3" putkesta lähdön. Eli ensimmäinen metri 3":sta.
Painerasian paikan joutuu muuttamaan ja rasian varren jatkamaan. Säätö noin 8mm lyhyeksi, silloin ahtopaine 0,8.
Imuputki tuotti päänvaivaa. Lopuksi kun en muuta keksinyt niin kävin rautakaupasta viemäriputkea/mutkia. Nyt alkuperäinen suodatin ja kotelo paikallaan ja muoviputkesta(paskaputkesta) imuputki turbolle. Ilmansuodatin kotelon lähtö 80mm ja turbo 60mm. Täytyy jokuu järkevämpi viritys laittaa kun semmonen tulee vastaan. Sillä ei kuitenkaan mitään vaikutusta että alkuperäinen suodatin ja suodattimen imuputki paikallaan. Pari päivää ajelin ilman suodatinta ja putkea, eikä ollut mitään vaikutusta (muuta kuin äänet).
Painerasia ohivuoto nyt paikallaan kytkettynä ja max paineet kilossa ja jatkuva noin 0,9. Aikasemmin mitä vakioturbolla oli paineet niin ne pieneni. Nyt 90km/h n.0,3-0,5 ja 110km/h 0,5. Savutus pieneni huomattavasti (kaupunkiajossa) ja nuo ahtopaineet matka-ajossa. Vetoja tuli yläkierroksille. Alakierrokset hieman kärsi. Ei enään nättejä lähtöjä kakkosella paikaltaan. Täyskaasulla siis. Tai kyllähän se onnistuu mutta kierrokset pitää ensin nostaa yli 3000rpm ja kytkin tykkää=luistaa ensimmäiset 30metriä. Pakopainemittaria en viitsinyt laittaa paikalleen, ettei ala ne pakopaineet ahistamaan. Ihan oma mielenterveyden kannalta aateltuna
.
Aikaa meni turbon vaihdossa noin 2 tuntia. Pakoputken nysväämisessä noin 5 tuntia
.
Syöttöpumppu menossa huoltoon. Nyt en sitten tiedä pitäiskö lattaa mynälle vai paikalliseen dsl-pajaan. Hinta-arvio paikallisessa 300e perushuolto sis. tiivisteet. Mutta yleensä joutuu osia uusimaan. Voi olla että omassa aika paljonkin häikkää. Vakiosäädöillä kun 3 sylinteri tippui pois tyhjäkäynnillä ajottain ja moottori/pumppu??? rallattaa. Pumpun akselin laakeri loppu?. Nyt omilla viriviri säädöillä käy kaikilla. Paikallisessa saa myös raskaammille säädöille. Arvoi rempalle oli joka tapauksessa 300-800e kunnosta riippuen.
Ja sitten ketju ja ohjain/kiristinkisko pitäis vaihtaa. Kiskoa ei saa vaihdettua kuin kansi irrallaan, mutta eiköhän tuohon jonku muunki välistä vaihdon keksi. Vanha kisko poikki ja lohkossa oleva tappi irti liukuvasaralla. Uusi kisko paikalleen ja tappi varasalla naputtelemalla paikalleen. Ei kai se sen kummempaa ole. Oli tuossa vanhassa 200D koneessa kisko ihan loppu (ajettu jotain 600-......tkm), joten varmaan tässäkin kulut jo tiensä päähän.
Eipä taida sellasta viikoa olla ettei vähintään satasta sais vitoon rahaa palamaan, varaosiin siis.
Turbon kannakerauta käy suoraan vitosta. Pakoputken lähtö ja kiinnitys laipan joutuu muokkaamaan. Laippa sprintterin johon hitsataan viton putki kiinni. Omaan tein 3" putkesta lähdön. Eli ensimmäinen metri 3":sta.
Painerasian paikan joutuu muuttamaan ja rasian varren jatkamaan. Säätö noin 8mm lyhyeksi, silloin ahtopaine 0,8.
Imuputki tuotti päänvaivaa. Lopuksi kun en muuta keksinyt niin kävin rautakaupasta viemäriputkea/mutkia. Nyt alkuperäinen suodatin ja kotelo paikallaan ja muoviputkesta(paskaputkesta) imuputki turbolle. Ilmansuodatin kotelon lähtö 80mm ja turbo 60mm. Täytyy jokuu järkevämpi viritys laittaa kun semmonen tulee vastaan. Sillä ei kuitenkaan mitään vaikutusta että alkuperäinen suodatin ja suodattimen imuputki paikallaan. Pari päivää ajelin ilman suodatinta ja putkea, eikä ollut mitään vaikutusta (muuta kuin äänet).
Painerasia ohivuoto nyt paikallaan kytkettynä ja max paineet kilossa ja jatkuva noin 0,9. Aikasemmin mitä vakioturbolla oli paineet niin ne pieneni. Nyt 90km/h n.0,3-0,5 ja 110km/h 0,5. Savutus pieneni huomattavasti (kaupunkiajossa) ja nuo ahtopaineet matka-ajossa. Vetoja tuli yläkierroksille. Alakierrokset hieman kärsi. Ei enään nättejä lähtöjä kakkosella paikaltaan. Täyskaasulla siis. Tai kyllähän se onnistuu mutta kierrokset pitää ensin nostaa yli 3000rpm ja kytkin tykkää=luistaa ensimmäiset 30metriä. Pakopainemittaria en viitsinyt laittaa paikalleen, ettei ala ne pakopaineet ahistamaan. Ihan oma mielenterveyden kannalta aateltuna

Aikaa meni turbon vaihdossa noin 2 tuntia. Pakoputken nysväämisessä noin 5 tuntia

Syöttöpumppu menossa huoltoon. Nyt en sitten tiedä pitäiskö lattaa mynälle vai paikalliseen dsl-pajaan. Hinta-arvio paikallisessa 300e perushuolto sis. tiivisteet. Mutta yleensä joutuu osia uusimaan. Voi olla että omassa aika paljonkin häikkää. Vakiosäädöillä kun 3 sylinteri tippui pois tyhjäkäynnillä ajottain ja moottori/pumppu??? rallattaa. Pumpun akselin laakeri loppu?. Nyt omilla viriviri säädöillä käy kaikilla. Paikallisessa saa myös raskaammille säädöille. Arvoi rempalle oli joka tapauksessa 300-800e kunnosta riippuen.
Ja sitten ketju ja ohjain/kiristinkisko pitäis vaihtaa. Kiskoa ei saa vaihdettua kuin kansi irrallaan, mutta eiköhän tuohon jonku muunki välistä vaihdon keksi. Vanha kisko poikki ja lohkossa oleva tappi irti liukuvasaralla. Uusi kisko paikalleen ja tappi varasalla naputtelemalla paikalleen. Ei kai se sen kummempaa ole. Oli tuossa vanhassa 200D koneessa kisko ihan loppu (ajettu jotain 600-......tkm), joten varmaan tässäkin kulut jo tiensä päähän.
Eipä taida sellasta viikoa olla ettei vähintään satasta sais vitoon rahaa palamaan, varaosiin siis.
No niin, niinhän se meni kuin alkuunkin suunniteltiin.
Äläkä edes harkitse mitään paikallista dieselpajaa, se on sama kuin heittäisit 400 € ikkunasta ulos, kun puhutaan virittämisestä.
Mynädiesel laittaa sen pumpun tarkasti kuntoon, vaihtaa vain ne osat jotka oikeasti on rikki, jos siellä jotain on. Elementit tulee uudet, ja se ulkoinen syötön säädin on se tärkein. Mynän tapeilla se moottori käy kauniisti, raksuttelematta turhia, kunhan ennakko on oikea. Matkahuolto vie eikä maksa juuri mitään.
Myyntipalstalla Antti myi joku aika sitten 7 mm elementtipumppua, joten harkitseppa sitä, ja vanhan annat vaihdossa tapitettavaksi seuraavalle hul... siis virittäjälle.
Hienon kuvan sait otettua ahtimesta sen ollessa paikallaan, minulla kun kamera ei mahdu sinne väliin. Siitähän näkee hyvin, että eihän siellä vielä ole edes ahdasta. Aikas nopeaan vaihdon teit, mutta juu taisi olla aika tutut mutterit joita ruuvailit. Eihän tuossa ole ehtinyt edes oluen kanssa pläträtä
Tuliko pakoputken lähdöstä yhtään kuvaa, kiinnostaa miten teit sen ensimmäisen tiukan mutkan. 3" putkessahan ei siihenkään jää paljoa varaa.
Äläkä edes harkitse mitään paikallista dieselpajaa, se on sama kuin heittäisit 400 € ikkunasta ulos, kun puhutaan virittämisestä.
Mynädiesel laittaa sen pumpun tarkasti kuntoon, vaihtaa vain ne osat jotka oikeasti on rikki, jos siellä jotain on. Elementit tulee uudet, ja se ulkoinen syötön säädin on se tärkein. Mynän tapeilla se moottori käy kauniisti, raksuttelematta turhia, kunhan ennakko on oikea. Matkahuolto vie eikä maksa juuri mitään.
Myyntipalstalla Antti myi joku aika sitten 7 mm elementtipumppua, joten harkitseppa sitä, ja vanhan annat vaihdossa tapitettavaksi seuraavalle hul... siis virittäjälle.
Hienon kuvan sait otettua ahtimesta sen ollessa paikallaan, minulla kun kamera ei mahdu sinne väliin. Siitähän näkee hyvin, että eihän siellä vielä ole edes ahdasta. Aikas nopeaan vaihdon teit, mutta juu taisi olla aika tutut mutterit joita ruuvailit. Eihän tuossa ole ehtinyt edes oluen kanssa pläträtä

Tuliko pakoputken lähdöstä yhtään kuvaa, kiinnostaa miten teit sen ensimmäisen tiukan mutkan. 3" putkessahan ei siihenkään jää paljoa varaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Säädöt on tapissa, vetävissä on vielä hieman varaa.keef kirjoitti:Onkos noi vakiopumpun säädöt tapissa vai voiko vielä ruuvata?
Täytyypä tuonne mynälle soitella tuossa pyhien jälkeen.
Tuossa muutama mitta ahtimen paikalta: clik, clik clik.
Kuvat putkesta: clikja clik.
Ilmaa ei jäännyt taitto-osan päälle kuin 1cm ja alle 2cm. Alas jätin enemmän varaa ettei putki ota vakaajantankoon kiinni kone kun kallistuu kiihdyttäessä. Tuosta vois vielä joskus kokeilla miten vaikuttaa kulkuun kun laittais suoran putken auton sivulta ulos. Ja jos vaikutaa paljonkin niin sitten jokuu läppäkotelo viritys putken haarotukseen, ohjaus sisälle. Tarvittaessa vois sitten loppuputken/äänenvaimentimen ohittaa

Tiiä sitten toimiiko se mutta saahan sitä kokkeilla


Suoralla 1,2 metrin putkella tulee aikas amis äänet mutta mikäpä sitä estää laittamasta vaimenninta ja 3 tuuman suoralla putkella sinne taakse kuten minulla on.
...ja kyllä, alkuperäinen vaimennin ja loppuputki vaikuttaa, siis negatiivisesti muttei mitenkään älyttömiä.
...ja kyllä, alkuperäinen vaimennin ja loppuputki vaikuttaa, siis negatiivisesti muttei mitenkään älyttömiä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Kaikki kuvat siis 200D:stä. Ei vitosta.vito500tkm kirjoitti:Ja sitten ketju ja ohjain/kiristinkisko pitäis vaihtaa. Kiskoa ei saa vaihdettua kuin kansi irrallaan, mutta eiköhän tuohon jonku muunki välistä vaihdon keksi. Vanha kisko poikki ja lohkossa oleva tappi irti liukuvasaralla. Uusi kisko paikalleen ja tappi varasalla naputtelemalla paikalleen. Ei kai se sen kummempaa ole. Oli tuossa vanhassa 200D koneessa kisko ihan loppu (ajettu jotain 600-......tkm), joten varmaan tässäkin kulunut jo tiensä päähän.




Lähteekö vitosta öljypohja pois kone paikallaan? Onko kukaan irrottanut? Alakertaan pitäisi laakerit vaihtaa. Laakerit 284e KL:ssä



Myös ennakonsäädin vois olla vitosta rikki, kun se kilkatus kuuluu sieltä jakopäästä. Ja ne päästöt on vähän ylärajassa. Sekin aika kallis mötikkä.
No onhan mulla näitä "hyviä" 200D osia.

- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
joo eli oli pelkkää mutu tietoa kun minulle kerrottiin, jos semmonen cdi pakosarja sinne sopisi. Hyvä tietää, niin ei kukaan turhaan semmosta osta. Tuolla sarjalla ahdin tai ainakin pakoputki
olisi jo hyvän matkaa ohjaamon puolella.
Muutenkin näyttää paljon huonommalta sarjalta kuin 2,3 alkuperäinen, ahdinkin on vaikka kuinka kaukana ja ohuen rännin päässä.
Tässä vielä linkki alkuperäiseen.

Muutenkin näyttää paljon huonommalta sarjalta kuin 2,3 alkuperäinen, ahdinkin on vaikka kuinka kaukana ja ohuen rännin päässä.
Tässä vielä linkki alkuperäiseen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
vito500tkm kirjoitti:Vai pp-dieselveskola kirjoitti:Mynädiesel![]()
Mitähän mahtaa olla eroa?
Mitään oikeasti tiedä, mutta kuulemma erilaiset tapit, Mynällä omaa kehitystyötä.
Vois kysyä tähän väliin jotain tyhmää, niin kuin että, mites noi puskurit maalataan kun puskurin pinta on karkea (rybyliäinen) muovi, niin miten pitää pohjat tehdä että maalipinnasta saa tasaisen?
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Omat hioin ensin koneella (pahimmat röpelöt pois).keef kirjoitti:mites noi puskurit maalataan kun puskurin pinta on karkea (rybyliäinen) muovi, niin miten pitää pohjat tehdä että maalipinnasta saa tasaisen?
Koko maalattava pinta karheeksi.
Sitten pohja/hiomaväri, joka hiotaan käsin tasaseksi (ei saa hioa muoviin asti).
Tarvittaessa pohjat kahdesti niin että pinta tasainen.
Sitten vaan väri päälle.
Maalarit (minä en

entäs semmonen joustava muoville tarkoitettu pohjamaali ?
tarvitaanko silikonin poisto ?
tarvitaanko silikonin poisto ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
En tiedä tarkalleen mitä oli, mutta puskureihin käy.veskola kirjoitti:entäs semmonen joustava muoville tarkoitettu pohjamaali ?
Pinta puhdistetaan aina kun maalataan.tarvitaanko silikonin poisto ?
Silikonin poistoon ei aina auta puhdistaminenkaan.
ööööö

Onko niistä 7mm elementeistä käytännön hyötyä verrattuna vakio 6mm elementteihin?
Siis saako moottorin ilmamäärää vastaamaan isoja syöttöjä (GT25 kyseessä). Alkaako pakopaineet ja lämmöt karkailemaan? Ahdinta kun en ala enää vaihtamaan.
Tuleeko noilla 7mm jotain muita etuja ajettavuuteen?
Vai olisko järkevää vaan huoltaa pumppu,
vaihtaa rikkinäiset osat ja säädättää pumppu pajalla virisäädöille, sillee mitä nyt 6mm irti saa.
Vai saako ne siitä enää mitään irti kun säädöt tapissa

Koneen ilmansaantia ajattelin vielä parantaa tekemällä pakoputken kokonaan 3" ja ulostulon takarenkaan etupuolelta (ainakin kokeilla).
Myös isompi cooleri etsinnässä ja paremmin virtaava ilmansuodatin.
Siis tämmösiä moottorin käyttöikää parantavia juttuja.
Tehojen nostossa kun alkaa tulla eräs raja vastaan.
Uusi vakiokytkin ei kestä enään yhtäkään Nm/hevosta lisää.
Autolla ajettu se 500tkm ja moottorin kiusaaminen äärimmilleen tässä vaiheessa= huono asia.
Tai ei sekään haittaisi jos viton moottoreita saisi kuten 200D koneita.
Alusta ja jarrut kaipaa päivitystä.
Suoraan kyllä pääsee, mutta kaarreajo ja pysähtyminen on aika heikkoa.
Samaa olen Ite miettiny. Vauhtipyörä pohjaa jo siihen tahtiin että piti morkoolia mennä säätämään pienemmälle. Pakopaine mittari jäi kättelyssä pieneksi, ahtopaineita säädin siten että pakopaineet pysyy kurissa (2,5 alla).
Yritetään pitää motti kasassa (ainakin kesään asti)
Tuosta voi vasta jatkaa kun saa kytkin puolen toimimaan (Vahvemmat jouset)
Sitte 7mm elementit ja jos vielä laittais TURBON konepellin alle
Onhan se tietenkin että 7mm pumppu jaksaisi varmaan syöttää paremmin isoilla kierroksilla. tiedä sitä sitten
Otetaan hyvään kotiin 120cdi (jos jollain sattuu ylimääräisiä nurkissa pyörimään)
Yritetään pitää motti kasassa (ainakin kesään asti)

Tuosta voi vasta jatkaa kun saa kytkin puolen toimimaan (Vahvemmat jouset)
Sitte 7mm elementit ja jos vielä laittais TURBON konepellin alle

Onhan se tietenkin että 7mm pumppu jaksaisi varmaan syöttää paremmin isoilla kierroksilla. tiedä sitä sitten
Otetaan hyvään kotiin 120cdi (jos jollain sattuu ylimääräisiä nurkissa pyörimään)
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
juu, eipäs teillä ole tarvetta 7 mm elementeille, se 6 mm riittää, ainakin siihen saakka kun saatte sinne riittävän ahtimen ja pitävän kytkimen. 6 mm elementit riittävät sinne 200 hp asti, jossa ahdin on jo käynyt pieneksi ja kytkin luistanut ainakin jonnin verran. Kuten olen sanonut se GT25 on pieni.
En sitten oikein osaa sanoa tarkkaan jos pidättäydytään vaikkapa 180 hp tehossa, niin auttaako 7 mm tappien nopeampi ruiskutusaika koneen hyötysuhdetta, ja siten pysyisikö pakolämmöt hitusen matalampina.
7 mm elementti on varma tapa hajottaa se Vito
kun ei sitä syötön säädintä kuitenkaan malta pitää järkevässä arvossa.
Coolerin vaihdossa sitten taas järki käteen, eli vähäpäästöiseen "saa" vaihtaa alkuperäisen näköisen, tehokkaamman coolerin, eli tarkkaan tehden siten, että alkuperäiset ahtopaineletkut jäävät koneeseen. Enköhän minäkin sellaista tässä kohta ala piirtämään, ja Raatikaiselta sitten kimppatilaus samoilla piirustuksilla.
En sitten oikein osaa sanoa tarkkaan jos pidättäydytään vaikkapa 180 hp tehossa, niin auttaako 7 mm tappien nopeampi ruiskutusaika koneen hyötysuhdetta, ja siten pysyisikö pakolämmöt hitusen matalampina.
7 mm elementti on varma tapa hajottaa se Vito

Coolerin vaihdossa sitten taas järki käteen, eli vähäpäästöiseen "saa" vaihtaa alkuperäisen näköisen, tehokkaamman coolerin, eli tarkkaan tehden siten, että alkuperäiset ahtopaineletkut jäävät koneeseen. Enköhän minäkin sellaista tässä kohta ala piirtämään, ja Raatikaiselta sitten kimppatilaus samoilla piirustuksilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37