-No ostaessa oli jo tiedossa että moottori pulauttaa vedet pihalle. Ajamaaan pysty mutta ei yli 60 km/h.
-Eiku kansi pois, koneistamolle ja oikasuun. Auto nippuun ja kaikki toimi 1000km jonka jälkeen yks kaks kesken ajon lämmöt pompsahti tappiin ja vedet pihalle. Kotiin pääsi kun ei ajanut yli 60 km/h.
-Ja eiku kansi pois. Mitään ihmeellistä kannessa ei näkynyt. Pakosarjassa 4 sylinteri märkä(jäähd.nestettä).
Uusi raakakansi olis maksanut n.1000e joten laitoin 200D kannen paikalleen joka oli jäänyt ylimääräseksi edellisestä W124. Tällä alko toimimaan. Tosin suutin remontin joutu tekemään, kun päästöt oli 3,5. Uudet neulat ja avautumispaine turbolle sopivaksi. Päästöt suutinrempan jälkeen 1,6.
-Taas pääsi 1000km ja sitten hajos kytkin. Levy poikki. Ei ku pajalle ja uusi kytkinpaketti paikalleen ja samalla vetarin suojakumi ja laatikon stefa.
-1000 km ja toinen takajousi poikki. 100e.

Matkustamon puhaltimen johtoliitin suli ja flekti alkoi sekoilee, puhalteli millon sattu(anturi),
-2000 km ja turbo rupes vinkumaan ---> 1000km ja sitten alko vinkumaan oikeen kunnolla ja "niks" ja uutta turboa hakemaan.
-Sitten innostin pumppua virittelemään kun foorumilta lueskelin mm. veskolan ja muitten viritys juttuja. Ohjeitten mukaan ite säätelin pumpun ja hyvin toimii.
Nyt on kuukauden toiminut

No onneksi vasen vetari rupes rouskuttaa ja seisontajarru ei toimi ja vasen takapyöränlaakeri on väljä, keskuslukko vähän sekoilee ja vaihteensiirto vaijerit on kuluneet (veho h: 173e/kpl !!!). Maalata pitäs, pohjat tein, hitsailin reijät pohjasta ja helmoista, ruostesuojasin alustan ja kotelot, muutoskatsastin matkailuautoksi... tossa välissä kun ei ollut muuta tekemistä? Leimakin on kohta.
Että onneksi vielä jotain puuhaa löytyy.




Vitoon muuten kannattaa toi paljon foorumilla kirjoteltu pumpun viritys tehdä.
Paljon mukavampi ajaa kun ei tarvi kokoajan mennä kaasupoljin lattiassa.

Suosittelen kaikille keillä työkalut pysyy käsissä!!!
