W638/2 [V230TD/Vito110D]: Ajossa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

Osanottoni Veskola :cry: ...
Tosin, nyt alkaa tulla hoppu laittaa tuo oma katiska nippuun, jos sais olla edes hetken aikaa suomen (?) nopeimman viton omistaja... Katotaan ehtiikö :lol:

jukis
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

petska kirjoitti:Tuolla kupari sprayllä ovat monesta autosta ratkaisseet täällä päin ainakin pahvi ongelmat ja kestänyt on kuulemma paljon paremmin...totta se MJF sotkee sillä audin tiivisteen....kun sille tulee kuulemma ARP pinnapultit ja siipimuttereilla kansi kiinni että on nopea vaihtaa uusi kansi :lol: :lol: :lol:
Heh :shock: :lol: Siipimuttereillapa hyvinkin :roll: Tuossa nyt on vielä entistä spräytä jäljellä mitä laitettiin yhteen pensavehkeeseen niin sotketaan tiiviste sillä tälläkertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Hmm.. eikös noihin käy nelipyttysen monivenan tiiviste (220d)? Vai onko sylintereiden koossa liian isoja eroja? Noihin kakspuokkeihin ja kolomesatasiinhan on paljon laitettu monivenan tiivistettä.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Seurataan mielenkiinnolla Veskolan uutta projektia. :?

Olikos muita merkkejä kansi viasta kun harmaa savu? Esim. tyhjäkäynnin voimakas rytkytys?
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Mika.T kirjoitti:Hmm.. eikös noihin käy nelipyttysen monivenan tiiviste (220d)? Vai onko sylintereiden koossa liian isoja eroja? Noihin kakspuokkeihin ja kolomesatasiinhan on paljon laitettu monivenan tiivistettä.
Näyttäis melkolailla samalta, materiaalina pahvi ja kuttaperkka. Varaosanumerot on erit, joten kannattaa käyttää sitä oikeaa tiivistettä.

E220D
Reinz No.: 61-31660-10
OE number: 604 016 04 20
Material: REINZAFM 11
Length: 469 mm
Width: 275 mm
Diameter: 90 mm

V230TD
Reinz No.: 61-34150-10
OE: 601 016 46 20
OE: 601 016 39 20 (old)
Material: REINZAFM 11
Length: 469 mm
Width: 275,5 mm
Thickness: 1,75 mm
Diameter: 90 mm
Weight: 0,237 kg

E220D
Kuva
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Tässä on kuva omasta 110D pahvista.
Kuva

Mistähän kohtaa nuo pahvit menee rikki?

Omassa oli ilmeisesti hieman eri juttu kun poltti jäähdytysnestettä nelospytyssä ja kansipahvi näytti olevan ehjä (lopussahan alkoi toimimaan toisella kannella, kun pahveja tuli ensin tarpeeksi monta vaihdettua).
Eka kerralla kun kannenpultteja kiristi niin meni sillee väkisin vääntämällä ja paukkumalla kiinni vaikka pultit öljytty ja kierteet lohkosta putsasin. Nyt viimeisellä kerralla pultit ei enää paukkuneet ja muutenkin menivät helpommin kiinni. Pultteja en viimisellä kerralla uusinut. Voi olla että pultit jäi sillon väärään momenttiin vaikka kiristetty ohjeen mukaan.

Mitäs muuten muutettu 110D:n pahvissa "vahvistettu malli"?

Mitäs käytännön eroa 220:n tiivisteessä?
Tuohan noin äkkiseltää katottuna näyttäs sopivan.







ps. oma 200D kansihässäkkä kestänyt JO huolestuttavan pitkään :shock:
15tkm ja vieläki toimii.....
Pitää äkkiä mennä vaihtaa öljyt niin voi sanoa että on kestänyt yhden öljynvaihto välin.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Pahvit menee yleensä rikki ykkösen kohdalta, palotilan ja öljykanavan välillä.

Näyttää melko samanlaiselta malliltaan tuo 220d:n tiiviste, joten tuskin siitä tosiaankaan mitään hyötyä on minkään asian suhteen.

Joskus olen itsekin kohdannut noita narisevia kannenpultteja, vaikka paikat on rasvattu ja jengat puhdistettu. Astekiristyksessä on se hyvä puoli verrattuna suoraan momenttiin, että tämmöiset takertelut eivät periaatteessa vaikuta pulttien kiristysvoimaan.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Juu palotilan ja öljykanavan väliltä. Siitä johtuu juurikin, jotta ainoa oire on tuo mahtava harmaa savupilvi takana. Tehot ja käynti pysyy kohtuu vakiona, toki kukaan hullu ei tuommosta polje kun se hajoaa. Parempi jättää siihen ja korjata niin ei tule lisävaurioita.
jukis kirjoitti:Osanottoni Veskola :cry: ...
Tosin, nyt alkaa tulla hoppu laittaa tuo oma katiska nippuun, jos sais olla edes hetken aikaa suomen (?) nopeimman viton omistaja... Katotaan ehtiikö :lol:

jukis
Ei ole mitään syytä osanottoihin :twisted: tätähän tässä on haettu koko ajan, ketjun heikointa lenkkiä. Sitä paitsi sitä saa mitä tilaa, varmasti liian pienen ahtimen liian suurilla pakopaineilla eli lämpötilalla on ollut osuutensa asiaan.

Jollet vielä tuupanut konetta kehikkoon, niin kannattaisiko sinunkin harkita sitä tiivisteen vahvistamista ?
keef kirjoitti:Seurataan mielenkiinnolla Veskolan uutta projektia. :?

Olikos muita merkkejä kansi viasta kun harmaa savu? Esim. tyhjäkäynnin voimakas rytkytys?
Yllä tulikin mainittua, osat on tilauksessa ja kun tiiviste saadaan kotio, niin alkaa armoton väkertäminen saako semmosia tehtyä.

Onko siinä neliventtiilissä tosiaan samankokoinen tuo sylinterin reikä. Tosiaan nuo tiivisteet pitäisi olla nykyään "vahvistettua" mallia. Itse en sitä nähnyt mutta niin väitti asentaja, mutta eihän se kestä :lol:

Ei siinä kannessa ja lohkossa taaskaan varmasti mitään vikkaa ole, se vain on liian pieni se aukkojen väli tuommoselle käytölle. Saahan niitä kansia sitten kaupasta, eivät olleet edes kalliita :D

Ei kellään olisi sitä jakoketjun niittaus / purkamistyökalun kuvaa tai hintaa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mistäs sitä tiivistemateriaalia voisi kysellä, kun ei huvittaisi laittaa mitään epätasaista pajakuparia sinne. Lienee 1,5 ... 1,6 mm oikea paksuus ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 08.11.2003 11:56
Paikkakunta: Luonais-Häme Forssa

Viesti Kirjoittaja Ama »

En sitten tiedä mitä sillä paja kuparilla tarkoitat. Mutta ihan normaalia kupari levyä.

Jos meinasit että se ei ole riittävän suoraa niin hehkuttaessa se sitten vetelee ja vääntyilee. Ja kyllä kansi sen suoraks vetää.
Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ama kirjoitti:Jos meinasit että se ei ole riittävän suoraa niin hehkuttaessa se sitten vetelee ja vääntyilee. Ja kyllä kansi sen suoraks vetää.
Meinasin mitä luin jostain, jotta siitä levystä löytyy paksuuseroja ja kun tässä hakisin parasta mahdollista tulosta niin plää plää, mutta juu, juttelin tuolla toisaalla forumilla ja kuulemma on ihan toimivaa tuo "tavallinen" kupari levy kun käytetään sopivia "mömmeleitä".

Kukaan ei osaa ottaa kantaa paksuuteen, jotta mikä vastaa parhaiten alkuperäistä... ? Nooh laitetaan jotain 1,6 mm luokkaa olevaa, jos semmosta sitten löytyy...sittenhän sen näkee lähteekö käyntiin :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
MiQu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 18.11.2003 15:43
Paikkakunta: Tampere / Valtimo

Viesti Kirjoittaja MiQu »

Melko tasalaatuista tavaraa nuo kuparilevyt ovat.
Viime kesän duunipaikassa noita 0,2-2mm levyjä oli tonnikaupalla.
Tuossa 1,5mm tienoilla kylmävalssatun levyn valmistustoleranssit taitavat olla +-0,05mm luokkaa isolle levylle. mutta kun käytössä on kannen kokoinen pala, niin heitot sattuu varmaan satkun, kahden sisään.
Yleensä isompien levyjen reunoja mittaillessa mitta antoi +-0,02mm tuloksia, eli kannentiivisteessä eimitään.
Puhallin on yleisnimi laitteelle, jolla lähtö- ja tulopaineen suhde on pienempi kuin 2
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Noniin nyt se sitten kävi. kannentiiviste meni, just ku pääsin sanomasta että hyvin on kestänyt. kilometrejä takana 256tkm. Usvaa tulee putkesta tarpeeks. uskaltaiskohan tolla viikon verran ajella varovasti??
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Onko noissa pahvitiivisteissä mitää laatu eroja kun vertaa alkuperäistä KL:n tai Motonetin tiivisteisiin?

Jos vesi pääsee moottoriöljyn sekaan niin koko kone menee paskaksi, ei kannata ajella kun ei tiedä miten tiiviste on hajonnut..mutta kokeilemallahan se selviää :D


Pitäiskö ittenkin tehdä kansiremontti kun tuntuu nyt olevan muodissa :D :D
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

teerola kirjoitti:Noniin nyt se sitten kävi. kannentiiviste meni, just ku pääsin sanomasta että hyvin on kestänyt. kilometrejä takana 256tkm. Usvaa tulee putkesta tarpeeks. uskaltaiskohan tolla viikon verran ajella varovasti??
Vaikka ajamaan pystyy niin ei kannata ajaa. Yleensä tietää aina lisäremonttia. Nyt jos kannen tiivisteellä selviää niin onhan se halvempaa kun vaihtaa sitten turbo tai muita moottorin osia. Voi tulla halvemmaksi ajella taksilla tuo viikko.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

teerola kirjoitti:uskaltaiskohan tolla viikon verran ajella varovasti??
Ei missään tapauksessa, mieluummin hinaus kotipihalle. Ajamalla pilaat _ehkä_ kannen, lohkon ja ahtimen.
keef kirjoitti:Onko noissa pahvitiivisteissä mitää laatu eroja kun vertaa alkuperäistä KL:n tai Motonetin tiivisteisiin?

Jos vesi pääsee moottoriöljyn sekaan niin koko kone menee paskaksi, ei kannata ajella kun ei tiedä miten tiiviste on hajonnut..mutta kokeilemallahan se selviää :D

Pitäiskö ittenkin tehdä kansiremontti kun tuntuu nyt olevan muodissa :D :D
Motonetista en lähtisi hakemaan, vaikka todennäköisesti sieltä saa aivan yhtä hyvän tiivisteen. Uskoisin, kun tuo on noinkin hyvin tiedossa oleva tyyppivika, niin kaikki markkinoilla olevat tiivisteet ovat niin hyviä kuin "pahvi"tiivisteet nyt voivat olla. No sitten taas se hinta tehdyn työn vaivaan nähden on mitätön, joten miksi ostaa epävarmaa. Pahvi ei Vehollakaan maksa juuri enempää, muistelen. [eli joo tiivistesarja oli 136 €]

Ei noista ole vesi ja öljy päässyt yleensä sekoittumaan, mutta kun tiedämme, että se aukko on siellä palotilan ja öljykanavan välillä niin ei kannata kiusata sitä kantta siitä kohtaa. Samoin turbolle ruiskuava öljy pilaa loppujen lopuksi sen, ilmeisesti se öljy palaa siellä tjms. Tokihan öljynpainekkin saattaa mennä huonommaksi. Eikä tuommosella kertakaikkiaan kehtaa ajaa, on se niin julma se savu.

Kyllä, kannnentiivisteremontti kannattaa aina, sano Vito :lol:

Hain muuten "kannentiivistettä" tänään kaupasta, painoi 10 kg ja hintaa oli aivan riittävästi :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

veskola kirjoitti:Hain muuten "kannentiivistettä" tänään kaupasta, painoi 10 kg ja hintaa oli aivan riittävästi :wink:

Oot sitten varautunu että kansi remonttia tulee kohtuu usein :shock: Luulis tulevan plootusta tiivistettä :D

Ei muutakun vesi leikkaukseen ja hehkutus uunissa niin hyvä tulee...Mihin momenttiin vedät kannen kii.. vaiko samat momentit kun pahvilla.
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

En mitenkään halua jarruttaa tuota kansitiivisteentekoa kuparista , mutta yhellä tutulla cedricissä oli viimmesen päälle tarkasti tehty tiiviste kuparista
ja hehkutettu ja jo ens pyöräytyksellä startatessa kuuli , että kylläpä epäonnistu ihan täysin!
Puristuspaineet tuli ulos korvinkuultavasti joka pytyltä...
Toivottavasti onnistuu , ei siihen vitoon niin herkkua oo se pahvin vaihto.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

rehtijii kirjoitti: Toivottavasti onnistuu , ei siihen vitoon niin herkkua oo se pahvin vaihto.
Kansipahvin vaihdossa meni ekakerralla ihmetellessä kahdeksan tuntia, toisella kerralla meni vajaa viisituntia. Ja tämä korjaamolla, kunnon työkaluilla tehtynä. Nopeutuuhan se kun ei tarvii jokakohdassa jäädä ihmettelemään että mites tää lähtee ja jne. Tosin hosumaankaan ei kannata alkaa.
Kuvittelisin että homman saa tehtyä noin viidessä tunnissa kun tietää mitä tekee.

Saas nähdä mitä noista kupari jutuista tulee...
Pikku kutina että normi pahvilla tulis parempi.
Jos siellä veholla on jotakin muuta oikastu kun kantta, esim lohkon kierteet jäänny putsaamatta tai... :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mihinkäs tässä on kiire, ei tiivisteen vaihdon maailmanennätystä ole tarkoitus rikkoa :roll:

Monta tarinaa on kuultu epäonnistuneista kuparitiivisteitä, asiaa on selvitelty, hyviä ohjeita saatu ja katsotaan miten äijän käy.

Kun se alkuperäinen tehtaan asennus ei kestä edes vakiokoneessa niin miten jälkikäteen tehtykkään kestäisi paremmin. Ainoa varma korjaus olisi vaihtaa lohko 2 litraiseksi, mutta sehän on laitonta (vähäpäästöinen).

Mikäli laittaa tavallisen pahvin se kannattaa varmasti liimata ja hyvin. Tuskin liimasivat huollossa millään tuuninkiliimalla :lol:

heh, heh: No selvispähän sekin miksi ne halusivat kirjallisesti irtisanoa kannentiivistetyön takuun merkkihuollossa kun näkivät uuden ahtimen yms. Montakohan vikaa tuohon jäi sen huollon jäljiltä. viiden kohdalla menin jo sekaisin laskuista :lol:

Miksi muuten diesel fuel conditionia tungetaan koneeseeni ilman lupaa ja minä sen lystin maksan. Mitä hyötyä siitä on ?

Miksi 4 kuparimutteria maksaa 10 € ?

Ei voi tajuta tätä nykymaailmaa :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 08.11.2003 11:56
Paikkakunta: Luonais-Häme Forssa

Viesti Kirjoittaja Ama »

veskola kirjoitti:Miksi 4 kuparimutteria maksaa 10 € ?
Metallin hinnat nousee kokoajan :D
Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
Ama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 08.11.2003 11:56
Paikkakunta: Luonais-Häme Forssa

Viesti Kirjoittaja Ama »

No niin jotain pientä täälläkin.

Ahdin poiki tänään kun töistä lähdin. Ei pyöri sitten enää millään.
Melkein jo sain käsiini sen.

Mutta kysymys arvon raadille. Mitä tilalle? Saman kokoista ei mielellään, tulevaisuutta ajatellen jotain isompaa.
Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ama kirjoitti:No niin jotain pientä täälläkin.

Ahdin poiki tänään kun töistä lähdin. Ei pyöri sitten enää millään.
Melkein jo sain käsiini sen.

Mutta kysymys arvon raadille. Mitä tilalle? Saman kokoista ei mielellään, tulevaisuutta ajatellen jotain isompaa.
Paljonkos autolla ajettu? Oma meni 480tkm. Laitoin alkuperäisen, mutta isompi on varmasti parempi jos pumppua ruuvattu. Kovin iso ahdin tuonne väliin ei oikeen sovi jos ei sitten rupija rintapeltiä moukaroimaan. Ahtimen vaihdossa isompaan on tietenkin omat virittelynsä, veskolahan tuon tietää...
Ama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 08.11.2003 11:56
Paikkakunta: Luonais-Häme Forssa

Viesti Kirjoittaja Ama »

Huomenta.

Autolla ajettu 142 tkm.
Olen täällä hiljaa mielessäni koputtanut puuta. Kun on tullut luettua näitä muiden remontti juttuja. Mutta onhan se mukavaa että aina välillä saa roplata. Ja pysyy talous balanssissa :lol:

Mutta tosiaan tollasta GT20 tai GT22 mä tonne kaavailin. Ja aikataulu on sellanen että tänään illalla on käytävä.
Vito myyty.
Tilalla 300E (W124)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sinne käy ainoastaan sellainen garret GT ahdin, jossa on mersun pakopesä, eli esimerkiksi sprintterin tai väyrysen ahdin. GT20 tai GT25, molemmissa on yhtä pienet siivet, mutta ne riittävät jotekin täysille ruuvatun pumpun kanssa. No siinä alkuperäisessä KKK ahtimessa ne vasta pienet siivet ovatkin. Alkuperäinen öljyputki pitäisi osua kohdalleen, jos pakopesän saa pyöräytettyä kohdalleen. Öljynpaluun laippa on todennäköisesti suurempi, joten sellainen pitää rakentaa, ei vaikea jos löytää laipan/putken siihen (ks. sivuiltani). Pakoputken alkuputki pitää muokata, eli sen liitos ahtimeen.

Mikäli haluat budjettikorjauksen ostat joltakin siihen alkuperäiseen ahtimeen uuden käytetyn keskiosan, tai koko ahtimen.

Minulta voi osaa tuon alkuputken, joka sopii heittämällä GT20 ahtimen perään ja normi pakoputken väliin, ja eiköhän se sovi myös GT25 perään, tosin pitää katsoa, että pakopesän saa pyöräytettyä sopivaankohtaan. Voipi olla aika tiukassa käytetyssä ahtimessa.

Valitettavasti KL-varaosissa ei ole enää niitä halpoja GT25 ahtimia...romuttamotkin kiskovat noista tähtitieteellisä hintoja (500+€ :roll: )

No jos joku haluaa lähteä tekemään sitä tuotekehitystyötä, jota itse en nyt tällä erää jaksa tehdä, niin voi hankkia 4 sylinterisen CDI koneen pakosarjan. Sen pitäisi sopia sinne (varmista). Siihen perään on helppo sovittaa jokin asiallisen kokoinen VNT ahdin, jolla päästäneen helposti 200 HP tuolle puolen, varsinkin jos sitä vähän modaillaan. Mielenkiintoista on mahtuuko se ahdin sinne, ja mahtuuko se pakoputki tulemaan sieltä kolosta ulos.

Tuo KL-varaosien kannentiiviste on muuten alkuperäinen mersu tuote. Tosin en nyt tiedä mikä osa siitä on "vahvistettu" kuten se asentaja silloin väitti olevan. Aika heppoiselta ja liukuhihnatuotteelta se näytti minun silmään.
Ama kirjoitti:Autolla ajettu 142 tkm.
Onko se saksantuonti, niillä on yleensä ajettu noin vähän :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Liekkirenkaiden kanssa vois pelata toi kuparitiivistekin.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Petri K kirjoitti:Liekkirenkaiden kanssa vois pelata toi kuparitiivistekin.
Taidat olla jo ainakin kolmas kun näin toteaa, se on aivan totta :lol:

Eikös liekkirenkailla toimi ihan vakiotiivistekkin...siis irtorenkailla vakiopahvi höystettynä, joten miksi sotkea kuparia siihen.

Halvemmaksi tulee kuitenkin teettää siihen kunnollinen tiiviste.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Mitenkäs nopea on heräämään alakierroksilla tuo garret GT ahdin verrattuna alkuperäiseen kkk ahtimeen? kkk alkaa ahtamaan ja moottori vääntää heti 1000rpm jälkeen. Automaattissa sitä eroa ei varmaan niin herkästi huomaa kun mitä manuaalissa, jos sitä eroa on.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:Mitenkäs nopea on heräämään alakierroksilla tuo garret GT ahdin verrattuna alkuperäiseen kkk ahtimeen? kkk alkaa ahtamaan ja moottori vääntää heti 1000rpm jälkeen. Automaattissa sitä eroa ei varmaan niin herkästi huomaa kun mitä manuaalissa, jos sitä eroa on.
Mahdoton sanoa kun samalla laitettiin 7 mm elementit...ja auto seisoi merkkikojaamossa kuukauden, jona aikana unohti millasta on edes ajaa autolla.

Alle 2,5 sekunnin 60 ft aika kertoo kait jotain, paljonkos vakioahtimella menee :lol:

Mutta ei se missään 1000 tai 1500 rpm kohdalla vielä ahda kunnolla. Voin koittaa ottaa videolle paineen ja rpm:n jos saan tuon romun joskus vielä ajoon. Tosin ei sekään sitten ole vertailukelpoinen GT ahtimiin. mutta jotain sentäs.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Mutta ei se missään 1000 tai 1500 rpm kohdalla vielä ahda kunnolla.
Elikkäs tuommonen ero on varmaan käytännössä kun vakio ahtimeen vertaa ja vaikutus varmaan tuntuu manuaali vaihteisessa. Läheehän se sitten eri lailla mutta haittapuolena voi manuaalissa olla tuo alavääntö.

Onkos kukaan kokeillut vaikuttaako pottoaineen jäähdyttäminen mitenkään kulkupuoleen?
Vastaa Viestiin