Äääh. .
Nyt on hehkut taas kunnossa.
Tuli taas hieman tuota "tunne autosi tietämystä"
Hehkut toimii tässä 2,3td:ssä niin, että jos yksikin hehku pimeänä niin hehkunvalo ei syty kun virta kytketään. (hehkuille tulee kuitenkin jännite)
Valo

syttyy vasta kun moottorin on saannut käyntiin, ilmoituksena siitä että hehkuissa vikaa.
Hehkut pystyy mittaamaan hehkun releeltä joka moottoritilassa vasemmalla (kuljettajan puoli) ajovalolyhdyn vieressä.
Hehkut pystyy tarkastamaan yksitellen että mikä/mitkä pimeänä ilman että hehkujen johtoja tarvitsee irroittaa hehkutulpilta.
Eli hehkujen tarkastamiseen tarvii virtakynän.
Ensin tietenkin mitataan hehkutulpalta tuleeko sinne jännite kun virta kytketään. Jos tämä ok niin:
Irroita hehkureleen nelinapainen liitin (hehkurele siis vasemman ajovalolyhdyn vieressä).
Virtakynällä käydään läpi nuo hehkureleen liittimen neljä napaa läpi.
Virtakynä kytketään niin että kynän maajohto tulee +12V ja kynänkärki hehkureleen nelinapaiseen liittimeen. Liittimestä menee erikseen johdot (4kpl) jokaiselle hehkutulpalle. Kynän lamppu syttyy jos hehku ehjä. Jos ei syty niin hehku rikki. Laitan kuvan myöhemmin että mikä johto menee millekkin hehkulle.
Silloin kun kynän lamppu syttyy(hehkutulppa ok) niin tämä mittaus ei kuitenkaan kerro että missä kunnossa ja miten hehku käytännössä toimii.
Mittaus kertoo sen että onko hehkunvastus ehjä vai rikki.
Jos hekut jotain vanhojap... niin kannattaa vaihtaa kaikki.
Omaani vaihdoin kolmosen hehkun kun oli sökö.