Voihan vito....

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Tuo nyt pitäisi saada mahtumaan tuonne :roll:.
Kyllä se sinne menee, mutta pikkumuutoksia joutunee tekemään.
Jäähdytintä joutuu siirtämään keskemmäksi ja sen kiinnitykset tekemään uusiksi.
Ahtoputket joutuu vielä miettimään että mistä tekee ja miten.

Tuossa muutama kuva lähtötilanteesta:
kuva1
kuva2
kuva3
kuva4
kuva5
kuva6
kuva7
kuva8

Pakoputken jos tekisi tuosta turbolta suoralla 3" putkella niin että ulostulo olisi takarenkaan etupuolella.
Vaimennin tuohon missä se nytkin on. Vähän edemmäs ehkä.

Onpas helposti tuo ykkösen hehku tuossa. Otampa sen pois ja laitan uuden, kuin myös kylmäkäynnin ohjausventtiilin :lol:
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Äääh. .
Nyt on hehkut taas kunnossa.

Tuli taas hieman tuota "tunne autosi tietämystä"
Hehkut toimii tässä 2,3td:ssä niin, että jos yksikin hehku pimeänä niin hehkunvalo ei syty kun virta kytketään. (hehkuille tulee kuitenkin jännite)
Valo :idea: syttyy vasta kun moottorin on saannut käyntiin, ilmoituksena siitä että hehkuissa vikaa.

Hehkut pystyy mittaamaan hehkun releeltä joka moottoritilassa vasemmalla (kuljettajan puoli) ajovalolyhdyn vieressä.
Hehkut pystyy tarkastamaan yksitellen että mikä/mitkä pimeänä ilman että hehkujen johtoja tarvitsee irroittaa hehkutulpilta.

Eli hehkujen tarkastamiseen tarvii virtakynän.
Ensin tietenkin mitataan hehkutulpalta tuleeko sinne jännite kun virta kytketään. Jos tämä ok niin:
Irroita hehkureleen nelinapainen liitin (hehkurele siis vasemman ajovalolyhdyn vieressä).
Virtakynällä käydään läpi nuo hehkureleen liittimen neljä napaa läpi.
Virtakynä kytketään niin että kynän maajohto tulee +12V ja kynänkärki hehkureleen nelinapaiseen liittimeen. Liittimestä menee erikseen johdot (4kpl) jokaiselle hehkutulpalle. Kynän lamppu syttyy jos hehku ehjä. Jos ei syty niin hehku rikki. Laitan kuvan myöhemmin että mikä johto menee millekkin hehkulle.



Silloin kun kynän lamppu syttyy(hehkutulppa ok) niin tämä mittaus ei kuitenkaan kerro että missä kunnossa ja miten hehku käytännössä toimii.
Mittaus kertoo sen että onko hehkunvastus ehjä vai rikki.

Jos hekut jotain vanhojap... niin kannattaa vaihtaa kaikki.

Omaani vaihdoin kolmosen hehkun kun oli sökö.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

...ja vaikka se lamppu syttyy niin se ei kerro onko hehku oikosulussa, eli yleismittarilla näkee sen vastusarvon. Se on aika pieni, arvoa en muista ulkoa.

...juu helppo katsoa siitä liittimestä ne hehkut, jotain helppoa sentään Vitoonkin jätetty :shock:

...ja vielä, aina kun ropaa siellä imusarjalla niin kannattaa vaihtaa ne kaikki hehkut.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

veskola kirjoitti:...ja vaikka se lamppu syttyy niin se ei kerro onko hehku oikosulussa, eli yleismittarilla näkee sen vastusarvon. Se on aika pieni, arvoa en muista ulkoa.
Ehjä=0,4 ohm.
En nyt muista milloin olisi hehku ollut oikosulussa.
Silloin ainakin sulake palaa ja sitten tietää jo heti alussa että jossain oikosulku.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Polttaako nämä nykyaikana edes sulakkaita, kun on helppo tehdä elektroniikalla sinne boxin sisään maksimivirtasuojaus.

No ehkä silti polttaa :lol:

..mutta joo vastusarvosta voi vähän vertailla eroaako jokin hehku oleellisesti toisesta, ja sitten vaihtaa ne kaikki :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

vito500tkm kirjoitti:Koneen ilmansaantia ajattelin vielä parantaa tekemällä pakoputken kokonaan 3" ja ulostulon takarenkaan etupuolelta (ainakin kokeilla).
Moro

Tuo sovellus on itselläkin ollut visiona. Mites tuo menestyy katsastuksessa? Saako ulostulo olla sivulle, ja jos, niin onko puolella väliä? Sellanen hämärä muistikuva, että pitäis pukata vasemmalta ulos... Tämä siis raskaissa romuissa.
Oli vaan viimeks leimalla ihan riittävästi tuskaa... Kiersi mukamas liikaa :D .

jukis
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mites paljon se kiersi kun ne siihen puuttuivat, mutta kannattaa joka tapauksessa ottaa savut jossain muualla kuin katsastuskonttorilla.

Nykyään saa putki tulle takarenkaan etupuolelta, jopa kummalta puolelta vain, mutta siinä oli tarkat säännöt miten pitää taipua maata kohti. Kannattaa siis kysyä hyväksyntä konttorilta ennen muutosta.

Minun mielestä auton pakoputken tulee kyllä tulla ulos takaosasta, varsinkin savuttavasssa dieselissä. Vitossa se taka-akselin ylitys, siis alitus, eikun kierto, on naurettavan helppo toteuttaa, joten siitä ei voi olla kiinni.

Mitenkäs jukiksen Vito on muuten pelannut, onko tehoa tarpeeksi ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

Jotain 5500-5600 se umpinuija ingenjööri sai poljettua, edellisellä kerralla ei niin mitään tuskaa mut nyt... Tosin vuosi sitten kierrätettiin vaan senverran et sai savuarvot eli ei läheskään täysiä. Tuntu olevan kiva rääkätä. Sitä iloa ei heille enää suoda.

Vähänkö muuten hymyilytti kattoo kun maestro yritti rullilta pois laatikko vikatilassa (päästöt ensin, jarrut sitten). :lol: Ei kehdannu neuvoo kysyä multa, takahuoneeseen marssi konsultaatioon...

Niinkun ei myöskään kyselly siinäkään kohtaa kun oli kuuppa konehuoneessa, siellä nippuside ja pneumatiikkaventtiilivarastossa :roll: .

Se sivuputki vois olla siittä kiva, et näkis kivammin peilistä kun grillihiilet pomppii asfaltilla 8) . Ja toiseks, pidän tota autoa yleensä autotallin oven edessä, ulkopuolella ja perse talliin päin. No, se ovi on ollut valkoinen...

Ja ihan hyvinhän tuo on tuossa menny, Vitothan on varmoja pelejä vai mitä, Veskola :?: :roll: :P :twisted: . Tosin aika vähällähän tuo oma on päässyt, välillä tulee kengittyä, jopa melkeen viikottain... Mul on työmatka kilsan verran, eli ei siinä mitään huimia suorituksia tehdä...

jukis
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Korjatkaa jos väärässä, mutta -97-> täytyy käyttää alkuperäistä vastaavaa pakoputkea -ei siis omia virityksiä.



Ja taas asiasta viidenteentoista.

Minkäslaisia aikoja olette saaneet.

0-100, 60-90 ja 90-120.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Mitä pumppuja muilla on? Oma, mynä vai pp? Turbo?

Nykyään ilmeisesti putki saa tulla oikealta takarenkaan etupuolelta ja putkenpää alaspäin. Vasemmalle saa tulla vaikka eturenkaan takaa :shock: . Näistä en laita päätäni vadille.
Pitäisi tosiaan rakentaa noi laitteet niin ettei tarvisi leimalle purkaa.

Mistä löytäisin ahtoputkeksi sopivaa tavaraa, n~60mm mutkaa ja suoraa? Letkuja kyllä löytyy.

Oman viton lähdöistä sen verran että ei tää mihinkää lähde.
Lähdössä 12000km ajettu kytkin luistaa ja turbo heräilee hitaasti.
Tai no heräähän se kun urkuauki lähtee paikaltaan, mutta jotenkin tuntuu nuhaselle normi ajossa.
Tuolla +100km/h kiihdytykset nihkeitä. 0-100km/h menee kuitenkin alle 16s. joka ei tietenkään riitä.
Saa nähdä auttaako nuhaisuuteen kun pumppu huollettu, cooleri ja putki paikallaan.
Voi tuossa ahtimessakin olla häikkää kun on vanha mitä lie ajettu.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Virityksen astetta kannattaa siinä kohtaa alkaa himmaamaan kun 0...100 km/h alkaa lähestyä 10 sekuntia. Eikös se vakionakin mene 15,3 sekuntia :lol:

Ei ne noista itse tehdyistä pakoputkista ole olleet kiinnostuneita, ei ainakaan toistaiseksi ja niinhän se on järkevääkin. Mikäli auto ei mölyä enempää kuin vakio niin onko sillä väliä kuka sen putken on tehnyt. Toki se katalysaattori siellä pitäisi säilyttää, jos sellainen on alunperin ollut, siten mennään samoilla päästöarvoilla ihan aikuisten oikeesti.

Minulla ei oikein ole muita järkeviä mittauksia kuin nämä:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0223.jpg
ja sitten tietysti se sateella :twisted: ajettu varttimaili, 17, 1 sekuntia.

heh, kelpasi se yhden forumilaisen ruuvattu V-malli vaikka kiersi 5880 ja olisi varmaan kiertänyt vielä lisääkin, mittaus siis dieselkorjaamolla :D Joku meni vähän vahingossa ruuvaamaan liikaa.

hmmm, vai on jukiksella noin ylös se ruuvattu, hyvä pitää mielessä tulevan kesän koitoksiin valmistautuessa :twisted: Mukavin se on kyllä ajaa, jos se ei kierrä kuin 4800 rpm.

...niin ja on se muuten yksi helvetti että automaatilla varustettuja autoja huudatetaan tolleen, ei ihme jos on Siekkiselläkin kädetä täynnä töitä. Ensi kerralla kannattaa katsoa tiukasti silmiin ja kysyä, tietääkö kerra insinööri mitä siellä laatikossa tapahtuu kun P:llä tai N:llä kierrätetään paikallaan.

Loppukevennys: kaikki nuo ajat on ajettu painava kypärä päässä, muutenhan menisi vaikka kuinka nopsaa :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Menee se näköjään n.~13 sekunttiin turbo päivityksen jälkeen.
Sekunnin sais varmaan pois jos kiertäisi enemmän, nyt meno töksähtää niin että kolmosella vähän hyytyy tuossa 90 kohilla. Elikkä vetäviä pitäisi pyöräyttää pikkasen lisää. Muuten nuo välitykset noille 0-100km/h on hyvät kun ei tarvii kuin yhdesti vaihtaa. Ja kone(kansi) ja kytkin tykkää :D . Ei ole tullutkaan rääkättyä tätä kopperoa sitten turbon vaihdon jälkeen.

Kytkin vähän pelottaa kun poljin jää välillä puoliväliin lähdöissä.
Liikkeelle lähtö vaatii melko paljon tarkkuutta. tyyliin: kakkonen, kaasu pohjaan ja samaan aikaan kytkintä ylös ilman että koneen kierrokset nousee yli 3000rpm. Jos pääsee yli 3000rpm ennen kun kytkin kokonaan ylhäällä eli max ahdot niin kytkin jää luistamaan ja poljin puoliväliin sinne 70km/h asti kunnes vaihdetaan kolmoselle. Pelkästään pitävämällä kykimellä saisi ajasta reilun sekunnin pois. Eli korjattavaa: vetävät + kytkin = aika lähelle 10s. Kesällä olisi ihan mielenkiintoista käydä katsomassa mitä virallinen kello näyttää. Tuskin kuitenkaan alle 10s mennään.

Jännä juttu että automaatti lähtee paremmin vakionakin kun manuaali.
Taitaa nää manuaalin välitykset olla syynä, mutta jos sais tuon kakkosella lähdön toimimaan :roll: .
Vakioturbolla lähtö kakkosella oli helpompi kun ei niin paljon tehoja/kierroksia ja ahdin herkempi alakierroksilla..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Luulen että automaatti on sen takia ripeämpi, kun se päästää turbiinin sopivasti luistamaan, niin kone saa ahdot paremmin ylös ja pääsee ns. tehoalueelle nopeammin.

Tuota kytkintä ihmettelen, miten ihmeessä se voi jäädä puoleen väliin, no mutta äkkiäkös sinä sen laitat kuntoon ja koitappa löytää sinne sopivan iso levy, jos vaikka sorvaamalla saisi jonkin sprintterin levyn. Tosin enpäs edes tiedä onko niissä mitään eroja, mutta kyllä se nelisylinterisessä pitäisi saada kytkin vielä jotenkin toimimaan.

...ja automaatillahan me nostetaan ahdot jo ennen liikkeelle lähtöä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Miten nuo W124 kytkimet on tehty, siis viriviri vehkeissä?
Onko jossain W124:ssa kaksoismassapyörää?
Normi W124 vauhtipyörä sopii viton moottoriin, mutta kytkinlevy ei sovi laatikon akselille. Jää liian kauas muistaakseni :roll: .

Se vaara tässä on että kun kytkimen saa pitämään niin sitten poksahtaa laatikko. Melkoset väännöt tulee laatikolle ja voimansiirrolle kun kytkin nappaa heti. Siinä mielessä ihan hyvä että joku luistaa.

Kytkinpolkimen välille jääminen liittyy siihen luistamiseen.
Jos saa liikkeelle lähdön onnistumaan niin että ei luista niin poljin palautuu ylös ihan normaalisti.
Vitottaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: La 26.06.2004 11:18
Paikkakunta: Simpele

Viesti Kirjoittaja Vitottaja »

Edellisessä Vitossani(CDI) kiihdytys testejä tehdessä tuli kytkintä ja laatikkoa koeteltua ihan urakalla.Kävi jo mielessä että olisin ottanut ABS:n sulakkeen pois jolloin luistonesto ei kai olisi ollut kiusaamassa,ja sitten sieltä kytkinpolkimesta se sähkökytkin pois,jolloin olisi saanut enemmän kierroksia koneeseen lähdössä...No jaksoihan se sutia ykkösellä mut kerran kokeilin teinityyliin ensin takaperin vähän vauhtia ja sit kakkonen silmään ja kytkin ylös....oli märkä asfaltti mut kytkin antautui luistamaan...Et ihan nätisti mie sitä autoo käsittelin...
Liikaa on sopivasti
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Kuulemma laatikko on kestävä, mutta tuleehan silläkin rajansa.
Laatikon jälkeen sitten onkin jo heikompaa osaa.
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vakioelementeillä ei pitäisi paljoa yli 300 Nm mennä, ihmettelen jos menee 350 Nm puhki. 7mm tapeilla voi sitten jo tuurilla päästä 400 Nm lukemaan, eli aika köykäsistä väännöistä vielä puhutaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

vito500tkm kirjoitti:Miten nuo W124 kytkimet on tehty, siis viriviri vehkeissä?
M5 asetelmasta on jotain juttua Turbo osiossa.



Mistäs muuten johtuu kun automaatilla sudittaa liukkaalla ja laatikko vaihtaa samalla isommalle helvetin kovan paukauksen kera :? :?:

Muuten toimii hyvin, mutta em. ihmetyttää..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Se automaatti menee vikatilaan kun ylittyy 4800 rpm, eikös sulla toimi se vikatilan valo.

En suosittele kokeilemaan yhtään tuollaista pamausta enää, jollet halua korjauttaa sitä laatikkoa kemiallisella metallilla sieltä sisältä. [jollakin on sellainen korjaus tehty :lol: ]

ZF:n laatikon softan "nerokkuus" on vikatilaan menossa vaihteen pakkovaihto 1 -> 4:lle, jolloin kun koneessa on noin 5000 rpm, tapahtuu laatikon sisällä kamalia. Miettikääs itse jos olisi manuaali, kierroksia koneessa 5000 rpm ykkösellä, auto rullaa 50 km/h ja ykskaks laitetaan nelonen päälle, manuaalissa sentään luistava kytkin hieman antaa anteeksi mutta automaatissa ei paljon luistele. Olisi se softa voitu tehdä sitenkin, että se tuossa tilanteessa pitää hetken aikaa vapaata päällä. Saattaa sieltä saada sen koneenkin rikki tuolla tavalla, kampiakselin poikki tai kiertokangen poikki/mutkalle. Vetoakseli ja -nivel saa samassa rytäkässä siipeensä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Mikä on huippunopeus manuaalilla ja automaatilla?

Itsellä kun manuaali ja näyttäisi että ei taida välitykset riittää yli 160km/h.
Tosin ei ole tullut kokeiltua huippunopeuksia.
Sen verran oon vanhusta säälinyt. Ja korttikin on mukava pitää välillä taskussa.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

veskola kirjoitti:Se automaatti menee vikatilaan kun ylittyy 4800 rpm, eikös sulla toimi se vikatilan valo.

Ei kerkiä vikatilaan asti, vaihtaa sutiessa noin 3000rpm:ssä kakkoselle paukauksen kera. Eli paukaus kuuluu kun vaihto tapahtuu renkaiden sutiessa 1-> paukaus ->2.

Laatikko toimii ok kunhan renkaat eivät sudi.



Noin. 160km/h. huiput vakio automaatilla.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei mennyt 160 km/h minulla vakiona (automaatti), hyvä kun sen 153 minkä tehdas lupaa. Tietysti alamäessä mutta sitähän nyt ei kysytty.

Outo paukaus keefillä, mutta kannattaa sitäkin vältää. Ei se sitten mikään vetoluistoneston temppuilu olisi. Itse en muista tuommosta kokeneeni, kun ei tuo oikein sudi ykkösellä, tuo mopo.

...ja se vikatilan paukaus on semmonen, että siinä läjähtää omistajalle vetelät housuun.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Nyt on sitten tulevaan aamuun varauduttu.
Uudet hehkut (kaikki) :roll: .
Uusi akku 90Ah/850A.
Lämmittimen kello ajassa.

Luulisi töihin pääsevän.

Cooleri jutut taidetaan unohtaa.
Kesällä ehkä.
Ei jaksa oikeen kiinnostaa.
Marko.T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 27.08.2004 10:09

Viesti Kirjoittaja Marko.T »

Hyvin kulkee mul ainaki auto. Eikä oo tarvinnu viritellä. Vito 120 cdi.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Marko.T kirjoitti:Hyvin kulkee mul ainaki auto. Eikä oo tarvinnu viritellä. Vito 120 cdi.
Saahan sitäkin virittää, Karalalla taitaa olla siihen valmis ohjelmakin, sitten alkaa olemaan kuningasväännöt renkaalla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Apuva tarttis.
Mistä on alkuperäisen lisälämmittimen polttonestelähtö otettu vitossa?
Syöttöpumpun tulo ja paluu letkuista ei onnistu.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:Apuva tarttis.
Mistä on alkuperäisen lisälämmittimen polttonestelähtö otettu vitossa?
Syöttöpumpun tulo ja paluu letkuista ei onnistu.
Pääsen ensi viikolla katsomaan.

...vai näkyisiköhän se jossain pohjasta otetuista kuvista, hetkinen...

...sanoin putkinen: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0335.jpg
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

vito500tkm kirjoitti:Syöttöpumpun tulo ja paluu letkuista ei onnistu.
Jaa miks ei? :roll: Mulla tikkaa (nykyään) hyvin, haaroitettuna tuloputkesta ennen suodatinta.

jukis
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Juu, kiitoksia kuvasta. Tuossahan se näkyy.
Noista kolmesta letkusta alin. Eli oma tuloputki tulee tankkivarusteelta.

En alkanut tekemään reikää tankkiin. Kokeilin ensin (taas) polttonesteputkesta auton alta, mutta ei tullut kun pikku liru.
Ja nyt katkasin putken (kuvassa keskimmäinen putki) tankin kyljestä ja sieltä tulee tavaraa valumalla. Siihen sitten t-kappale ja letku lämmittimelle. Kokeilin vielä että varmasti polttoaine virtaa sinne lämmittimelle asti ja tuleehan se. Ja taas toimii :D .
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

jukis kirjoitti:
vito500tkm kirjoitti:Syöttöpumpun tulo ja paluu letkuista ei onnistu.
Jaa miks ei? :roll: Mulla tikkaa (nykyään) hyvin, haaroitettuna tuloputkesta ennen suodatinta.

jukis
Jos ihan suoraan sanotaan niin en tiedä. Samaiseen putkeen n.1,3m tankkiin päin tulee. Ja putki samalla korkeudella. :?
Articin pumppu myös aika herkkä putken paksuudelle. Ei jaksa imeä jos liian paksu imuputki.



Tuli samalla kun auto "päivähuollossa" nosturilla niin katsottua alusta läpi. Ja löythän sieltä puuhaa. Alapallot ja raidetangon sisäpäät kummaltakin puolelta väljät. Että menee näistä näköjään naitä normaaleitakin kulutusosia rikki, heh. Ilmankos se jotenkin vetelältä tuntui. Ja motonet kutsuu. . .

Niin ja hehkujen vaihdosta vielä.
1 sylinterin hehku oli öljyssä kun sain vanhan tapeltua irti :shock: .
En ollut varma että tuliko öljy siihen likaisesta kannesta hehkua irrottaessa vai oliko esikammio öljyssä.
Asiaa varmistaakseni irroitin tänään 1syl hehkun uudelleen ja nyt se ei ollut öljyssä, huh. Toivottavasti ei nyt tarvisi konetta alkaa purkamaan. Kantaa irti, mäntää pöydälle ja jne.
Vastaa Viestiin