Heräteostos Ruotsista... (no ei oikeasti heräteostos mutta nopeat kaupat lähes sokkona):
W212 350CDI vm. 2009
Parameter	Value
030	ELECTR. REGULATED DIESEL FUEL PUMP
108	CONTROL CODE MARKETING
110	FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
141	MEASURE PACKAGE 2
16P	ME VEHICLE
197U	OBSIDIAN BLACK
1U2	SNOW GRID
1U4	VEHICLE WAXING WITH ADDITIONAL SCOPE
200A	LEATHER
201A	LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
210B	OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - SWEDISH
213	SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
22P	TRACK PACKAGE
230	PARKING GUIDANCE
234	BLIND SPOT ASSISTANT
236	ADAPTIVE REAR INTERIOR LIGHT
249	INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
255B	No code designation available
267B	AIRBAGLABLE - SWEDISH/ENGLISH
275	MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
279	ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
280	LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287	THROUGH-LOADING FEATURE
294	KNEE AIRBAG
309	CUP HOLDER
310B	HEAD UNIT LANGUAGE - SWEDISH
340B	INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - SWEDISH
427	AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428	STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
474	DIESEL PARTICULATE FILTER
476	AUTOMATIC LANE RECOGNITION
477	TIRE PRESSURE LOSS WARNER
512	COMAND APS WITH DVD CHANGER
518	UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
524	VEHICLE PROTECTIVE COVER (FULL BODY COVER)
550	TRAILER COUPLING
569L	SWEDEN
581	AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
59N	STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
5XXL	EUROPE
600	HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
619	CORNERING ILLUMINATION
622	HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
65N	STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
666	PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670	RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
677	AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
800	AEJ 09/1
873	SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875	HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915	FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
928	EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954	EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
966	COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
989	IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
99N	STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
A21	SHIFT BY WIRE
A22	NEW CONVERTER GENERATION
A24	JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A36	TORQUE CONVERTER HOUSING AGA
A49	CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52	R- VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
F212	MODEL SERIES 212
FW	LIMOUSINE
G902	TRANSMISSION CODE VERSION 02
GA	AUTOMATIC TRANSMISSION
H76	TRIM PIECES - ALUMINUM FACET LOOK
HA	REAR AXLE
J1A	NAT2 WITH OPTIMIZED DSM
J52	ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
K10	SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11	ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13	CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
K22	SOFTWARE CONTROL F. LOW BEAMS WITHOUT NIGHT DESIGN
L	LEFT-HAND STEERING
M019	SERVICE REPOSITIONED
M30	DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642	V6 DIESEL ENGINE OM642
N9V	STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
R01	SUMMER TIRES
R11	N/A
U01	REAR BELT STATUS INDICATION
U12	FLOOR MATS - VELOUR
U18	AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60	PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72	DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V06	SPEED- + LOADINDEX 95W
VL	FRONT AXLE HALF, LEFT
VR	FRONT AXLE HALF, RIGHT
Tälläkin foorumilla taannoin itkin kun ei suomalaiset ole raaskineet ruksittaa muistepenkkejä eemeleihinsä. Lisäksi kun halusi distronc plussan (no sitä ei kuitenkaan nyt saatu), kuolleenkulma tunnistimen (lahiavine tutkineen), vetokoukun, ILS valot (saiko tätä edes ilman?), nahkajakkarat lämmityksellä, ilman airmaticcia ja nelivetoo, niin hiljaista oli. Samoin kyllä ruotsissakin, muistipenkit tuntuivat olevan harvinaista vaikka varusteita muutoin oli. 4matic tuntui olevan hyvin yleinen varuste molemmissa maissa. Calixin lämmittimet oli autoon asennettu, led bar lisäpitkiksi, valitettavasti vain yhdet renkaat. Toisaalta eipä tarvitse myidä noita vanhoja W211:n vanteita renkaineen, ne taitavat käydä tähänkin.
No tuo yllämainittu kulkine ilmestyi viime viikolla myyntiin Östersundissa, ei sinänsä heti iskenyt kun Kaisa Mäkäräinenkin oli sieltä jo pois tulossa ja matkaa Uumajaankin kertyisi, sekä lautta kulkee vain aamuisin Vaasaan. No perjantaina lakkoon valmistautuessani alkoi ajatus itää että mullahan on kuitenkin kolme päivää loppuaikaa, mitä sitä tekis? Laitoin viestiä että mitenkäs onnistuis auton kuskaaminen tukholmaan (liikkeellä on 9 toimipistettä joista kaksi tukholmassa)? No kuulemma onnistuu maanantai-illaksi. Kyselin kaikenlaista autosta mitä nyt mieleen juolahti ja kun ei edelleenkään pahalta kuulostanut (tsekkasin carfaxista auton omistus/huolto/katsastushistorian), sovin että maksan varausmaksun ja tulen tiistaina hakemaan auton Tukholmasta, jos mitään ihmeellistä ei koeajossa ja tsekkauksessa ilmene.
Varaamaan lentoja Tukholmaan. On aivan stanan turha Lentoyhtiöiden, Finnavian vai kuka ihme näitä nyt hallinnoikaan valittaa, että miksi Tampereelta ei matkustajamäärät lisäänny. A. Jos suoria lentoja ei ole kuin kouralliseen kohteita B. Jos liityntälento esim Helsinkiin maksaa 100-200 välillä. C. "sama" lento Tukholmaan maksaa 300€ kun helsingistä pääsi 90€:lla. Pirkkalan pysäköintiin menevä rahasumma kompensoituu junalipulla Helsikiin.  Lisäksi ei tarvinnut rotuuttaa meluavalla ATR:llä vaan pääsi sivistyneesti Airbussilla jossa oli ehkä 50 matkustajaa, reilusti alle puolillaan siis.
Lautan varaus Tukholmasta Turkuun hinta autoineen 24€ kun pikkuisen käytti pisteitä. Käyttöönottoilmot, vakuutukset  voimaan ja tarrakilvet konttorilta.
Olin jo tiistaina lentokentällä kun auton myyjä soittaa että auto on muuten vielä Östersundissa... tilattu autorekka maanantaiksi ei koskaan tullutkaan, ja siirto oli tekemättä. No nopeasti auton myyjä ehdotti että hän voi lähteä ajamaan auton Tukholmaan (tämä innokkuus selittyi osaltaan ehkäsillä että kyseessä oli parikymppinen nuori jantteri joka varmaan ihan ilokseen lähti tekemään keikan pääkaupunkiin). No asia sovittiin kun summailtiin että kyllä aika riittää moiseen.
Sitten olikin vuorossa tylsin osuus, ajantappoa Arlandassa (olen varmasti viettänyt siellä enemmän aikaan kuin muilla maailman kentillä yhteensä), maailman kallein taksi 5km päähän lentokentästä autoliikkeeseen (en tiedä olisiko sitä pitänyt tinkiä?), ajantappoa liikkeessä kahvia kitaten niin että mahaan jo sattui. Kello alkoi jo olemaan sitä vaille paljon että soitin myyjälle missä mies viipyy, no ihan kulmilla tuolloin jo oli. 
Pimeään pihaan kurvaa maailman paskaisin auto (tästä lisää myöhemmin), siinä oli hieman hankalaa päällisin puolin kuntoa tutkailla (yksi ruostepaikka löytyi kotona pesun jälkeen), koeajossa ei mitään ihmeellistä ollut. Jakoketju on tulossa vaihtopituuteen (reikä pilkistää), tästä ei kuitenkaan pojoja saanut putoamaan. No kaupat tehtiin ja jäi vielä vajaa tunti hyvääkin ehtiä lautalle (yhden liittymän missannenakin). Satamaan kun pääsi niin 'Active bonnet malfunction' pasahti näyttöön. Tuon koodin kotona luin, ilmoittaa oikosulkua maahan toisessa konepellin pompsauttimessa. Pitää irroitella kun ehtii ja katsoa onko piuhavika vai menikö koko laitos mykäksi. En tiedä onko mitään mahdollisuuksia tästäkään valittaa... osahan ei sinänsä taida kallis olla, satasen päältä oli katsovinani. 
Lautta oli myös aivan tyhjä, silti aamuyöstä pussihousukansa möykkäsi keskenään 'älä valehtele minun päälle - tapellaanko - mennään syömään - minä en valehtele...'  

 No lyhyehköillä yöunilla selvittiin satamaan ja kovaa ajoo peuravaaratielle. ABCilla aamukahvipysähdyksen jälkeen auto ilmoitti takapenkinturvavyön kytemättömyydestä. Ajattelin jo että tämän takiako auto on myynnissä, sähköt sekaisin kuin seinäkello... no ilmoitus poistui eikä vikakoodejakaan takepenkin hiluihin liittyen ollut, en tiedä minkä haamun tunnisti takapenkille... ameriikassa se olis kuitenkin ollut joku joka on tapettu sinne ja jääny kummittelemaan...
Kotiin päästyäni totesin että en ala itse autoa pesemään, niin sairaan likainen se oli. Menin arvalla erääseen pesulafirmaan joka mainosti käsinpesuja ajanvarauksella, johon sain ajan puolen tunnin päähän. Äijä totesi että onpas autossa suolaa pinnassa, koko auto kattoa myöden ihan karhea. Vaati kahteen kertaan täyden pienpoisto aineella hankauksen että kaikki kaspa saatiin pois, ja pesulan mies totesikin että ei ole koskaan aiemmin NOIN likaista autoa nähnyt. Nyt lähti kyllä kaikki pienikin vaha mitä autossa ehkä? on ollut, täytynee viedä kovavahaukseen pikapuoliin. 
Vikakoodeja oli tallennettuna vielä yksi; sisäilman laatutunnistimen vika. Esiintynyt muutaman kerran. Pitää seurailla, eikös tuo ole yleensä sen 'imurin' vika? Ja sitten niitä kuollenkuman tutkien vikoja seuraavaksi odottelemaan... 
Kaistavahti kun on niin pitää tutkia saako starilla liikennemerkkitunnistimen ja/tai IHC:n koodattua vai vaatiiko vediamon. Kamera käsittääkseni on sama.